Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Välkommen Mikko

« · 278745 · » Till forumet


Sv: Välkommen Mikko
Igor: Säg bara till min vän.....:-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
RavenLord: Gnälla för gnällandets skull gör jag på kärringen hemma, här gör jag det för att det är kul o självklart vill Brynäs sämsta!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Vi köper loss dig för insamlingspengarna då.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: ...och insamlingen kommer. Det har tagit en otrolig tid att sätta ihop stadgar, få föreningen registrerad, därefter arbetet med att få konto öppnat. Huss och jag är i princip klara nu.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: Det är tur att du finns så att det sprids lite glädje här på GB:n.....:-) Jag kan lova dig att om jag satt i styrelsen så skulle inte Brynäs befinna sig i denna prekära ekonomiska situation för då hade sponsorsbiten sett helt annorlunda ut och degen hade rullat in o vi hade varit ett topplag.......:-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Nog ser truppen tunn ut och varken bättre eller sämre än den gångna säsongen men här GNÄLLS det fan bara för gnällandets skull...Slår vad om Mikko skrivit på för Leksand hade det skrivits att de va en back BIF missa och en sån behöver vi som är stor osv och vänt på allt.
Med några rejäla försvarare som kan smälla på kanske inte alla dessa hakningar från molin och andra behövs för att försöka hålla rent framför mål och vi kan slippa lita av alla onödiga utvisningar man sett den här säsongen...Oj glömde att de va Elitserien 0-tolerans då får man ej smälla på och tackla
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Fick precis tidningen Brynäsaren av brevbärarn. Kors i taket!
Nu fattas det bara insamlingen också
;-))
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
d kanske blir den kanadensiska taktiken: sjödda tar burskydd o väntar på att Birken o Kupan trampar upp i en båge. Sen är d bara för Sjödda att åka med o ta skydd bakom dessa torn o lira fram soling som under tiden gömt sig bakom sargen... klockrent! =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: I Arbetarbladet står det att Brynäs scouter har sett killen spela. Miettinen har lirat med honom så han bör väl vara väl insatt i killens kapacitet.

EK:s bedömning är att Brynäs behöver muskler i försvaret och satsar på defensivt starka backar. Antar då också att dom tror att de offensiva - Sjödda, Cassel, D. Johansson, A,A? kommer att blomma ut mer när de har stabila defensiva killar bakom.

Nån topplats blir det inte men en av de sista slutspelsplatserna borde vara möjlig. Uppenbarligen är ekonomin så körd i botten att det inte går att värva stora namn. Återstår att se om en ny styrelse kommer och om det gör så stor skillnad.

Välj in Rodriques, Bright & Clarence i styrelsen så blir det drag under galoscherna. De bara sprutar ju ur sig bra idéer som att värva bra spelare exempelvis.

Jag är mer orolig för GP:s coachingegenskaper än för värvningarna faktiskt. Är han verkligen mannen som kan skapa ett nytt grundspel för det här laget med så många nya. Timrå hade klart bättre tränare (på papperet i alla fall) med sitt lågbudgetlag.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
aphac: ja tror på guld i år ja!! =) nu ser vi vassa ut..

kommer d nån dryg lirare in i vår zon så flyttar helt enkelt P3, Birken o Kupan på dessa o slänger ut dem zon..

skitnaajs! lite vitrysshockey..
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Onödigt egentligen att bedömma per spelare. Det är laget som sådant som är intressant. Det kan väl t.o.m. du erkänna att det här ser inte bra ut eller?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Läs Bengt Persson krönika i dagens Arbetarblad!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Självklart så har alla som kritiserar Brynäs IF som vanligt fel enligt dig alltså????
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Soling köptes väl isf på ÄNNU mer hörsägen än Kupan, med känt resultat....

Någon Tuulola är det sannolikt inte, för att inte säga säkert. Problemet är nog att skulle vi lyckats med ett kap i Tuulola-klass, hade det kanske inte räckt till så mkt mer på backsidan. Tycker ändå det är en förbättring i försvaret. Kupan och Björcken är 2 spelartyper vi saknat ganska länge, spelande backar har vi ändå gott om, även om Djoosen slutat. Casselståhl bredvid en av de två nya ser OK ut t.ex.
Adam A lägger förhoppningsvis på sig lite mer muskler, spelsinnet sitter där alla redan.

Enligt GD (med antiBrynäsKeb i spetsen) visste INGEN agent vem Kupan var och de journalister i Finland man talat med (lokalreportrar på mormonernas tidning "Vakttornet"?) stod som levande fågelholkar och fattade ingenting.

Enligt AB har flera varit över och tittat på Kupan och säger sig vara nöjda med vad man sett.
På mig verkar det som om Keb-sidan gör sitt för att dissa värvningen och samtidigt ge klubben ännu ett litet nålstick.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Och!!!!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Som man gjorde med Soling...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lunkan: Det skulle inte förvåna mig om dom köpt killen på hörsägen!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
aphac: Nu har EK bevisat sin inkompetens!

jag citerar ang Kupans utvisningsminuter "- Men det vet man inte vad som ligger bakom. En checking from behind ger ju direkt 25 minuter, menar Janne."

Hur svårt kan det vara att ta reda på det är det nån sport som gillar statistik är det väl hockeyn?

Sen läser man i GD "Osedd
Ingen i Brynäs elitkommitté har sett Kuparinen spela under året, men de har enligt Janne fått uppgifter från flera håll som pekar på att den nye finsken är den Brynäs söker."

Och så här står det i AB "Brynäs har i vintras varit över och tittat flera gånger på den rejäle backen. Och han har imponerat tillräckligt då för att Brynäs skulle erbjuda honom ett kontrakt."'

Nån mer än jag som inte fattar ett skit?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect: Hur många utv.min kommer Kurpinen/Björk att ha efter säsongen? Man kan säkert oddsa på det, lägg då till att BIF är ES största idioter på att dra på sig"onödiga" utvisningar. Vi måste alltså bli ruggigt bra i boxplay kommande säsong.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Dagens underdrift? Från Arbetarbladet.

"Under de flesta av säsongerna hittills i karriären har Mikko Kuparinen synts oftare i utvisningsstatistiken än i målprotokollet. Förra säsongen blev det 93 minuter i utvisningsbåset att jämföra med 6 poäng."
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Var inte så kvicka att döma. Jag har hört liknande saker som Tha Bear. Det har nämnts ett land från vilket en målvakt skulle kunna vara på väg. Det, tillsammans med Björnens påstående att det är en VM-målis börjar höja mina förväntningar ordentligt. För att bespara er andra besvikelser tänker jag tills vidare behålla det för mig själv.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: det kallas för teasing och är en utav de vanligare orsakerna till att många får nervsammanbrott =/....
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear:
Och yrandet fortsätter....
Om jag någonsin involverar mig inom hockeyn??
Vad vet du om det?
Hur ska vi kunna veta om du har rätt eller inte du har ju inte sagt ett skit.
Och ja jag förstår att man inte kan kuta runt och berätta allt man vet, det är ju det jag försöker säga åt dig.
Alltså, så länge du inte kan avslöja målvaktens namn eller källa vad är det då för mening att skriva dylika inlägg?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Nä, det är inte Irbe. Kanske var dumt av mig att säga någonting, men nu vet ni iaf att det handlar om en VM-målvakt, även om ni förstås är mer nyfikna nu än tidigare. Men själv tycker jag det är lite kul med sånt. Men det kanske bara är jag. :-)

Och ja, jag är Luleåsupporter, men betydligt mer intresserad och kunnig om hockey än den genomsnittligen supportern. Jaja. Skitsamma. Godnatt kamrater. Min säng väntar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: d kanske är Irbe? =) då får han ganska nära hem...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Den dag du själv involverar dig inom hockeyn (om det nu någonsin kommer inträffa) så kommer du förstå att man inte alltid kan avslöja allt i förväg. Speciellt inte källorna. När Brynäs presenterar målvakten om ett par veckor får ni ju se om jag hade rätt eller inte. Jag KAN inte säga mer än så här. Face it.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Varför skulle en Lule fan veta det han bara jiddrar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: kolla på swehockey så finns det en länk till vm online där.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Sluta yra och ange källa om du har något att berätta annars kan du lika bra hålla näbben.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: vart hittar man alla länders laguppställningar? *yrar*
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: Säger jag det blir det för uppenbart. Men Brynäs förhandlar med två målvakter som båda är kvar i VM och lär vara så ett tag till.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Vilket lag?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: Nä, kan tänka mig det. Skillnaden är dock att jag aldrig skriver sånt om jag inte vet. Kan dock tyvärr inte avslöja vem det är, kan bara råda er att fortsätta titta på VM.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Skitsnack.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: hmm.. varför säger du inte då? är an kanske slovak?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Berätta rå, hygglo! Du är inte den förste här på GB:n som vet vilken målvakt Brynäs ska värva om man säger så.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Återstår ju att se hur han klarar sig i ES som sagt. Fast å andra sidan råkar jag veta vilken målvakt Brynäs håller på att värva och med honom i målet kanske inte backarna är lika viktiga som förra säsongen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
godnatt på er! hockeybröder...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: jaja.. skitsamma. vi lär nog få se vad han går för.. inte så mycke o göra åt nu iaf...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: men enligt Igors uppsats lite längre ner, på engelska, var han bättre med puck än utan.. surrigt värre.. =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Är aldrig positivt med så ensidiga spelare. Håller inte i dagens ishockey att ha så utpräglade rollspelare. Dagens backar MÅSTE kunna bidra offensivt, eller åtminstone vara en viktig del i uppspelsfasen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: det är väl det enda han SKA göra också? dessutom måste han va perfekt o ha i powerplay framför mål.. tycker d verkar positivt ja. har klagat länge nu på att brynäs inte haft nån spelare som kan stå upp för laget. nu har vi två, lr tom tre med P3.... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Har dom säkert. Om inte annat så har ju Soling mött honom i ECHL och Miettinen spelade ju med honom förra säsongen. Visst, stor och tung och kan säkert flytta på folk framför kassen, men det är också allt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: tycker d låter skumt. borde inte EK veta bättre än att värva en kille som inte ens skatar ifrån ismaskinen? d måste ju ha sett karln??
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Han har inte spelat en enda match i NHL och har heller aldrig varit i närheten av det. Ja, har sett honom. Är ett långsamt granitblock som mest ser ut som en jättebebis på isen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: ehh.... har du sett mikko spela? och varför fick han prova i nhl om han var värdelös? hänger inte mä...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
mastigers: Haha, vore ju jävligt kul om BIF löst honom från kontraktet. I såna fall kan det ju vara en av de sämsta värvningarna någonsin i Brynäs historia.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Om jag fortfarande behärskar "finskan" något så när !! Så menas det med följande rader att Mikko har/hade kontrakt till och med 2004 med sin finska klubb. Se och läs själva (Kuparisen sopimus on voimassa kevääseen 2004). Har Brynäs löst denna "bjässe" från sitt nuvarande kontrakt, månne! Har jag fel så får du rätta mig 33 Laitinen.. Kiipis sinulle!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
O här får nu uttalet... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Ser såååå bra ut, vilken puckkontroll han har..
Kommentera

« · 278745 · »