1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2451668 · » Till forumet

Sv: Välkomna
JawKee: Det borde vara i sin ordning med en snaps ikväll då!
Kommentera

Nu har Brynäs tagit 6 raka vinster i eShl. Obesegrade!
Kommentera

Svensson_62: Dags att uppdatera dig lite. Var längesen det låg där :)
Kommentera

8399: En med grogghållare hoppas jag 😉
Kommentera

Svensson_62: Och jag lovar att köpa en jag med.
Kommentera

Svensson_62: Kommer han tillbaks till nästa säsong lovar jag att köpa en fin säng på Lindholms möbler i Hemsta av Häsen 🙂
Kommentera

Kimpa : Han spelade så sent som förra säsongen i vad som då kanske var den bästa kedjan i hela NHL. Lite synd att den splittrades denna säsong - hade varit kul att se mer av den. Han kommer att få riktigt bra erbjudanden när kontraktet går ut. Tyvärr för Brynäs trupp men väldigt kul för honom och mycket välförtjänt 👍.
Kommentera

Ticko : Allt är förstås relativt men truppen är tunn.
Kommentera

Ticko : tror hans kontrakt går ut efter säsongen,
Men man vet aldrig😉
Kommentera

Ticko : Lindholm är fortfarande en av Calgarys bästa spelare så vi får nog vänta ett tag på att han kommer hem,
Men drömma får man och du och jag har samma dröm.😁😄😅🙏🏻
Kommentera

10060: kanske ska vi hoppas på e. Lindholm också med tanke på att det byggs hus i Gävle och att väntas tillökning hos dem. Vet inte hur han har det med kontrakt dock. Men drömma kan man väl....
Kommentera

8399: han kanske kostade för mycket för den typen av spelare oxå
Kommentera

Tigerhjärta: Vet inte om Ikonen är rätt spelare för Brynäs men kvar på perrongen står i alla fall Alcen och vinkar!
Kommentera

Stefan R 63: Ja vi släpper det👍🏼
Kommentera

Tigerhjärta: Jag ville diskutera kring Roy ..men skitsamma...
Kommentera

Stefan R 63: Inte alls. Inte meningen att låta upprörd. Men det är nämligen inte första gången du tar saker ur kontext av det jag skriver, därav min reaktion.
Ber om ursäkt om jag lät otrevlig, men det är oerhört tröttsamt när du vid flertalet gånger påstått poänger som inte har med mina inlägg och göra.
Kommentera

Tigerhjärta: Skulle tagit diskussionen med Minnas istället märker jag...
Kommentera

Tigerhjärta: Jag mena nog inte att göra dig upprörd..Trodde man kunde diskutera utan att hamna i något försvar men det verkade känsligt...
Kommentera

Stefan R 63: Om du lär dig läsa mina inlägg ordentligt så säger jag varken bu eller bä när det gäller Roy's vara eller icke vara. Min poäng ligger i något helt annat..
Kommentera

Tigerhjärta: Men om vi ser lite nyktert på det med Roy..Han lyfte palve o dima..Han hade ett månadskontrakt eller liknande .Vad hade vi att förlora på att förlänga 1 månad eller två? Vi hade ökat bredden..garderat oss från att va känsliga för skador..Hade vi fått in någon..så ..javisst men..nu sitter vi där ..med skägget i brevlådan..
Kommentera

KulltorpsOlli: absolut, helt rätt! Sätt honom med Blomman och en till hårt jobbande forward som sätter laget före jaget, då kan det bli riktigt bra! 👍
Kommentera

Tom Topp: scchhhh nu. (Vi vill ju bli av med honom)

Han är riktigt speedig och få kan slå honom på fart. Få backar hänger med när han kommer på utsidan. Lovande fartfylld spelare som kan utvecklas i rätt miljö( trivs runt spelare som tex J Blomqvist)
Kommentera

8399: Nä, han kanske inte ens ville…?
Troligtvis var det den hårda kravställningen som blev för mycket.
Kommentera

munkas: Ville Roy vara kvar tror du?
Kommentera

munkas: "Personligen tycker jag vi skulle behållit Roy.".

Ja det är klart du tycker, det är ju tvärtemot hur utfallet blev.
Hade Alcén istället valt att behålla Roy hade du tyckt att det var fel, det är sen gammalt.
Kommentera

Niemelä, Friman och Bertilsson?
Kommentera

Tom Topp: ” Ni kommer bli jättelyckliga när han försöker dra backen på offensiva blå och ni får en spelvändning mot er, när hela laget är på väg framåt! Plus att han är den ende som inte vänder hemåt i full fart! ”

Att förlora pucken på offensiva blå är vardagsmat numera. Rödin, Palve och Timashov har alla svart bälte i den konsten.

Personligen tycker jag vi skulle behållit Roy. Sannolikheten att ”ny på jobbet” ska gräva fram något giftigt så här i slutspurten, när 13 andra lag hugger som kobror, ser jag som högst osannolikt. Särskilt med tanke på att han sökt sen i augusti…
Det blir ännu ett fatalt misstag som kommer skrivas ned i stora brynäsfadäsboken vol 87.
Klåpare.
Kommentera

Jasse Ikonen hann alltså göra 12 matcher för LHC, nu klar för Färjestad istället.
Denna marknad skojar man verkligen inte bort!
Kommentera

8399: utfryst och missförstådd? Ironi?
Kommentera

Ni kommer bli jättelyckliga när han försöker dra backen på offensiva blå och ni får en spelvändning mot er, när hela laget är på väg framåt! Plus att han är den ende som inte vänder hemåt i full fart! Man har inte råd med såna spelare i SHL! I HA funkar det!
Kommentera

Tigerhjärta: Det har du ju helt rätt i! Bättre referens kan ju inte Alcén och Manner få.
Kommentera

8399: Klart, klarar man inte att ta en bänkning så är det ju Brynäs man ska söka sig till. Det ska ju jäkligt mycket till innan Manner bänkar en spelare… Palve spelade ju som en påse skit halva säsongen nästan innan han fick sitta någon match..

Jag hoppas och tror att Alcén och Manner inte tittar på att plocka in Halloran iaf.
Kommentera

Jugge: Som någon nämnde så har vi Jacke som referens. Hamnar Halloran i Brynäs kan vi nog vara säkra på att attityden inte skall vara ett problem.
Kommentera

Jugge Sanny övertrumfar och tar första platsen på gnällspikslistan.
Det är helt rätt att vilja lämna i det läget Halloran befinner sig, utfryst och missförstådd. Annat det än surpruttar som hellre sitter av dyra kontrakt än att flytta på sig.
Kommentera

Jobbocop: Han verkar ju ha problem med attityden om man ska gå på Sannys lista. Är det en sådan spelare som Brynäs behöver? Inga smickrande ord direkt..

” Veckans… Gnällspik
Timrå har valt att sätta Nick Halloran som extraforward i ett par matcher efter att han stått för ett lojt intryck mot framför allt Skellefteå. Nu uppges Halloran vilja lämna Timrå vilket är så imponerande egoistiskt att det liknar ingenting. Bit ihop, visa lite vilja, attityd och se till att jobba ännu hårdare för att ta tillbaka din plats. För Timrås del är det bara hoppas att han lämnar och att någon annan klubb vill ta över hans kontrakt. Den här typen av karaktärer vill man helst inte ha i ett lag.”
Kommentera

Jobbocop: Jag gillar honom också, han har speed och gillar att utmana.
Kommentera

Ta nick halloren nu snabb å farlig
Kommentera

Luddf: Erik Gustafsson kan väl inte vara med? Nu är det ju Wennerholm, med toksämst koll, så man vet ju aldrig. Men då är det verkligen på gamla meriter.

Annars saknar jag Folin på din lista.
Kommentera

Farsang: Lennström, Pudas, Fantenberg, Erik Gustafsson, Borgman, Joel Persson, Lukas Bengtsson, Anton Lindholm och Hardy Häman Aktell.
Kommentera

Skoj att se att Wennerholm Rankar Johanneson som SHL’s Femte bästa back.

Någon som INTE har Sportbladet plus som kan gissa resten av hans Topp tio rankning?
Kommentera

8399: det kan jag inte uttala mig om, kommer varken ihåg eller har sett mycket av hur han spelar som center. Men tycker han är väldigt bra, kvittar vilken kedja/position han spelar.

Nästan lite som att Danielsson spelade Back i förra matchen mellan Modo och Djurgården.
Kommentera

Lemp: Hela laget är ett stort problem på denna nivå.
Kommentera

8399: Det är väl det som är problemet.
Kommentera

Farsang: Greg är vår överlägset bästa offensiva center enligt mig.
Kommentera

Silfverkroken: hahaha måndagströttheten😮‍💨 menar Rödin-Björninen-Scott
Kommentera

Farsang: "Spelade inte Greg, Björninen och Scott ihop med varandra i början av säsongen?"

Lite jobbigt för Greg att ta två positioner känner jag ;)
Kommentera

Silfverberg kommer komma hem inom snar framtid. Har en son som snart ska börja förskoleklass i Sverige. Kan komma hem redan nästa säsong om han blir utköpt från sitt kontrakt när Anaheim vill föryngra laget. Annars kommer han hem säsongen efter.
Kommentera

8399: så sant så! Men våran första kedja har underpresterat rejält. Kanske dags att flytta på den Defensiva Grävlingen och sätta upp en offensiv center istället.

Spelade inte Greg, Björninen och Scott ihop med varandra i början av säsongen? För har för mig att dem kedjan såg rätt intressant ut
Kommentera

Farsang: Hellre såhär enligt mig.

Kinnvall - Sklenička
Friman - Johannesson
Niemelä - Bertilsson
Lindstein - Hedberg

Scott - Björninen - Timashov
Rödin - Palve - Strömgren
Olesen - Larsson - Eklind
Ljungkrantz - Blomqvist - Kvist
Kommentera

Farsang: Ja. Egentligen förstår jag inte varför man måste sätta Larsson så högt i hierarkin. I kedjor. Han bör inte vara tänkt som spets. Helt klart är han är värdefull spelare men han ska han en roll längre ner. Rödin ska vara i en tvåa.
Kommentera

« · 2451668 · »