1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2451914 · » Till forumet

Sv: Välkomna
8399: Oskarshamn är revanschsugna mot Hv71 och Timrå hade brutit en 6 matcher förlust streak mot oss annars.
Kommentera

Farsang: öh, varför?
Kommentera

Johannes Hedberg: bra för oss att Oskarshamn förlorade mot Timrå i lördags inför kvällens möte. Även bra för oss att Timrå vann mot Oskarshamn inför vårt möte på Torsdag.
Kommentera

10128: Hur ofta tippar du rätt på en match?
Kommentera

HitTheLights: måste väl vara 3:e kedjan som har mest defensiva tekningar i hela vårt lag med va? Så manner har ju faktiskt inte fel att han är viktig i tekningar också.
Kommentera

10128:

Hamnar vi på 66 poäng kommer vi inte behöva kvala.

Det är helt absurt att räkna med att HV kommer ta över 2 poäng per match de kommande 17 matcherna. En siffra de inte ens varit i närheten av hittills då de ligger strax över 1 poäng/match.

Men HV kan mycket väl gå om oss. Men inte om vi tar 21 poäng till.

Förlorar HV ikväll mot Oskarshamn säger jag att det ser rätt kört ut för dem.
Kommentera

10128: En liten snabb titt på statistiken visar att Ölund faktiskt har bäst Def Face Off% i laget. Det var lite överraskande.
Kommentera

10128: Tack för ovärderlig info. Är det från samma källa som sa att Clark skulle bli klar inom 1-2 veckor? Att Roy skrivit på förlängning, att Brynäs kollade på Ville Meskanen för att signa innan fönstret stänger och att en finne var klar för spel efter nyår?
Kommentera

Allihopa!!
Gör en print på mitt tips.
Tror Brynäs och HV slutar båda två på 66poäng men tyvärr tippar jag på att HV kommer ha bättre målskillnad.
Iom detta så slutar vi på 13e plats i år.
Det är tyvärr vad jag tror. Har suttit och nördat alla matcher som är kvar för ALLA lag och tippat allihopa.
Tror Brynäs tar 21poäng till. Då landar vi på 66poäng.
Tror HV tar 28poäng. Alltså lika många poäng som oss.
Hoppas jag har fel, för när vi väl möter Malmö så har vi sån sjukt större press från fans och klubben att hålla oss kvar.
Tror tyvärr att oavsett om vi avslutar stark med hyfsade 21poäng så kan detta vara slutet på en lååååång era.
Alla matcher Manner har plockat målvakten där vi försämrat vår målskillnad kommer kanske bli helt avgörande tyvärr. Och jag tror att Manner kan bli den första tränaren nånsin att spela ut oss ur högsta serien.

Alltså 13e plats med 66 poäng och sämre målskillnad än HV som landar 12e med 66 poäng dom också.
Luleå landar utanför PlayOff vilket för dom också är en riktig flopp säsong!

Oavsett vad om vi hamnar i kval så tror jag Manner inte kommer träna oss nästa år. Och att vi kommer få se Bulan göra comeback i båset. Oavsett om vi spelar i Allsvenskan eller SHL.

Som sagt. Kunde inte sova inatt och har verkligen nördar ner mig i alla kommande matcher.

Ta en print vettja. Kan ju vara kul att ha fel men förödande att ha rätt.
Kommentera

JawKee: Björninen, Scott, Larsson och Palve går allihopa före Linus på viktiga tekningar. Enbart Birger som tekar sämre av våra centrar.
Blir lite smått orolig av Manner ibland och det han säger.
Vad jag vet är aldrig Ölund inne och tar viktiga tek. Om man inte räknar med BP tek då. Men dom torskar han ju 9 gånger av 10...
Kommentera

10128: Sätter ju hellre in Björninen på viktiga tekningar..
Kommentera

BIF Kungen:
Vad intressant!!!! 👏👍
Kommentera

Farsang: lite off topic:

SHL:s ”Boxer-Robert” som kanske är en möjlig coach i Brynäs fick tydligen kicken då han haft umgänge med Bengtzens fru.

Tema:dålig stämning😬😬

Vi får hoppas att en ”ny röst i båset” ligger närmare sanningen.

Allt enligt säker Örebro-källa.

Vi själva har ju haft ”Swinger-Roger.

”Det går fort i hockey”..
Kommentera

Sen när blev Ölund bra på att teka??
Varit vår helt klart sämsta tekare under alla år han varit i föreningen....
Allt annat håller jag med Mikko om!
Men blir lite fundersam om han ens ser Linus tekningar.. många många gånger under säsongerna som han förlorat tek så klockrent i defensiv zon som sedan lett till mål eller farligt byte.
Ingen tekare att ta in när man vill vinna en tek direkt.
Uppladdat:

0x600-screenshot20230124005802samsung-internet.jpg

Kommentera

Farsang:
Halloran klar för Shl satsande Modo.

Skönt!

En spelare som enbart tittar rakt fram utan nått som helst defensivt tänk.
Tyler Kelleher light kopia. Passar bättre i en division under shl.
För stort ego och alldeles för dålig defensiv för att Alcén ska hugga på honom.
Dock kan man ju tycka att det var helt galet att inte behålla Roy. Nu kanske Strömgren går sönder nästa match... vips sitter vi där igen. Med både Birger och Kvist bland dom 12.
Med den forwardsuppsättningen luktar det kval mer o mer.
Hv fyller på, vi blir tunnare...
Kommentera

Farsang: Tröstpris, inte lätt när man är Winglig
Kommentera

Såg nyss på SHL Instagram att Wingerli vann veckans mål förra veckan.

Måste nog fan vara det sjukaste jag sett.

Slö åkning mediokert avslut och trillar över stolpen.

Alla andra 4 nomineringar var 10 gånger finare mål😂
Kommentera

Svensson_62: Det är ju nära till Ikea så du kan tröstköpa en soffa där istället :)
Kommentera

9682: Ni fick Halloran, det räcker väl så?
Kommentera

Svensson_62: Ove är här! Kan inte den spelare som vill, komma hit nu! Tima?
Kommentera

nittontolv: Tackar. Då är det där jag isåfall handlar sängen när kontraktet offentliggörs i sommar. Kommer att posta bildbevis (inte osedliga… 🙂)
Kommentera

Svensson_62: Ligger i Valbo och heter Lindholms loft. Gick väl i konkurs nån gång men blev räddat av Elias har jag för mig!
Kommentera

8399: En eSnaps antar jag?
Kommentera

nittontolv: Hmm… finns det åtminstone kvar? Nånstans?

Då köper jag en säng!
Kommentera

JawKee: Det borde vara i sin ordning med en snaps ikväll då!
Kommentera

Nu har Brynäs tagit 6 raka vinster i eShl. Obesegrade!
Kommentera

Svensson_62: Dags att uppdatera dig lite. Var längesen det låg där :)
Kommentera

8399: En med grogghållare hoppas jag 😉
Kommentera

Svensson_62: Och jag lovar att köpa en jag med.
Kommentera

Svensson_62: Kommer han tillbaks till nästa säsong lovar jag att köpa en fin säng på Lindholms möbler i Hemsta av Häsen 🙂
Kommentera

Kimpa : Han spelade så sent som förra säsongen i vad som då kanske var den bästa kedjan i hela NHL. Lite synd att den splittrades denna säsong - hade varit kul att se mer av den. Han kommer att få riktigt bra erbjudanden när kontraktet går ut. Tyvärr för Brynäs trupp men väldigt kul för honom och mycket välförtjänt 👍.
Kommentera

Ticko : Allt är förstås relativt men truppen är tunn.
Kommentera

Ticko : tror hans kontrakt går ut efter säsongen,
Men man vet aldrig😉
Kommentera

Ticko : Lindholm är fortfarande en av Calgarys bästa spelare så vi får nog vänta ett tag på att han kommer hem,
Men drömma får man och du och jag har samma dröm.😁😄😅🙏🏻
Kommentera

10060: kanske ska vi hoppas på e. Lindholm också med tanke på att det byggs hus i Gävle och att väntas tillökning hos dem. Vet inte hur han har det med kontrakt dock. Men drömma kan man väl....
Kommentera

8399: han kanske kostade för mycket för den typen av spelare oxå
Kommentera

Tigerhjärta: Vet inte om Ikonen är rätt spelare för Brynäs men kvar på perrongen står i alla fall Alcen och vinkar!
Kommentera

Stefan R 63: Ja vi släpper det👍🏼
Kommentera

Tigerhjärta: Jag ville diskutera kring Roy ..men skitsamma...
Kommentera

Stefan R 63: Inte alls. Inte meningen att låta upprörd. Men det är nämligen inte första gången du tar saker ur kontext av det jag skriver, därav min reaktion.
Ber om ursäkt om jag lät otrevlig, men det är oerhört tröttsamt när du vid flertalet gånger påstått poänger som inte har med mina inlägg och göra.
Kommentera

Tigerhjärta: Skulle tagit diskussionen med Minnas istället märker jag...
Kommentera

Tigerhjärta: Jag mena nog inte att göra dig upprörd..Trodde man kunde diskutera utan att hamna i något försvar men det verkade känsligt...
Kommentera

Stefan R 63: Om du lär dig läsa mina inlägg ordentligt så säger jag varken bu eller bä när det gäller Roy's vara eller icke vara. Min poäng ligger i något helt annat..
Kommentera

Tigerhjärta: Men om vi ser lite nyktert på det med Roy..Han lyfte palve o dima..Han hade ett månadskontrakt eller liknande .Vad hade vi att förlora på att förlänga 1 månad eller två? Vi hade ökat bredden..garderat oss från att va känsliga för skador..Hade vi fått in någon..så ..javisst men..nu sitter vi där ..med skägget i brevlådan..
Kommentera

KulltorpsOlli: absolut, helt rätt! Sätt honom med Blomman och en till hårt jobbande forward som sätter laget före jaget, då kan det bli riktigt bra! 👍
Kommentera

Tom Topp: scchhhh nu. (Vi vill ju bli av med honom)

Han är riktigt speedig och få kan slå honom på fart. Få backar hänger med när han kommer på utsidan. Lovande fartfylld spelare som kan utvecklas i rätt miljö( trivs runt spelare som tex J Blomqvist)
Kommentera

8399: Nä, han kanske inte ens ville…?
Troligtvis var det den hårda kravställningen som blev för mycket.
Kommentera

munkas: Ville Roy vara kvar tror du?
Kommentera

munkas: "Personligen tycker jag vi skulle behållit Roy.".

Ja det är klart du tycker, det är ju tvärtemot hur utfallet blev.
Hade Alcén istället valt att behålla Roy hade du tyckt att det var fel, det är sen gammalt.
Kommentera

Niemelä, Friman och Bertilsson?
Kommentera

« · 2451914 · »