1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2451914 · » Till forumet

Sv: Välkomna
8399: Oskarshamn är revanschsugna mot Hv71 och Timrå hade brutit en 6 matcher förlust streak mot oss annars.
Kommentera

Farsang: Jaha, är det så det funkar 😊
Kommentera

8399: funkar och funkar vet jag väl inte. Men formen är ju väldigt viktigt. Tappar man formen så är man extra hungrig på att hitta tillbaka.

Hittar man formen så slappnar man ju av lite.

Brynäs är ju mästare på det sistnämnda
Kommentera

Gjorde en liten statistisk uträkning på Brynäs och HV, hur mycket poäng de tagit mot vissa motstånd osv. Lite beroende på hur man räknar med hemma/borta så bör HV ta någonstans mellan 19 och 22 poäng. Brynäs bör ta 20-22 poäng. Då ska vi klara oss.

Men det är lite för lite statistiskt urval. Vi har t.ex. slagit SAIK hemma (3p) och FBK borta (3p) och har "samma" matcher kvar. Tror inte vi kan räkna med ytterligare två trepoängare i dessa matcher. Å andra sidan så har vi 0 poäng på hemmaplan mot Rögle, HV, IKO, Frölunda och Växjö och min modell ger således 0 poäng även i våra kommande matcher mot dessa. Men tar vi inte tre poäng mot SAIK eller FBK så kanske vi gör det mot annat motstånd.

Att notera, HV har fyra raka hemmamatcher nu mot motstånd de tidigare tagit väldigt lite poäng emot. Så skulle de plocka poäng där så är det mindre bra. Tvärtom för Brynäs, vi har i våra kommande fyra matcher motståndare som vi tidigare tagit mycket poäng emot, men som jag tvivlar på att vi kommer ta nu (SAIK hemma och FBK borta t.ex.)... Modellen säger att vi ska ta 8 poäng kommande fyra matcher och HV ska ta 2 poäng. Hua...

Men men, det är bara statistik. Vi får se hur det går...
Kommentera

JohnnyBotox: HV71s poängsnitt om du räknar bort deras matcher mot Brynäs är ju bedrövligt. Dom ska bara möta oss en gång till och jag tror dom kommer få svårt att ta mer än 20 poäng under sina resterande 17 matcher.
Kommentera

Luddf: 5-6 trepoängare till behöver vi för att klara kontraktet och 8-9 trepoängare för att knipa en slutspelsplats. Det senare känns väldigt svårt men det 5-6 vinster tror jag garanterat vi tar.
Kommentera

Luddf: skaplig ”6 poängs match” de blir när vi möter HV 😱
Kommentera

Dallemas: HVs poängsnitt mot övriga lag utom Brynäs är 0,93.. dom måste vinna hälften av sina matcher för att ha en chans mot oss.
Kommentera

Dallemas: Ja den kan bli viktig. Men jag hoppas att HV är avknoppade då...

När jag kollade statistiken så har både Brynäs och HV vissa lag de har lättare mot och svårare mot.

HV har tagit bra med poäng mot Leksand, Malmö, IKO och såklart Brynäs. Leksand och IKO möter de två gånger till.

Vi har Luleå, Timrå och Örebro som lite favoritmotståndare i år.

Jag skulle tro att de kommande fyra matcherna blir lite avgörande inför slutspurten. Lyckas vi hålla ifrån HV så blir det svårare och svårare att komma ikapp (no shit..). Men börjar HV plocka poäng i dessa hemmamatcher och vi tappar så kommer nog ångesten krypande. Tror tyvärr att Luleå inte kommer att vara med i slutstriden, men man kan ju hoppas att de chokar.
Kommentera

Farsang: Brynäs är bara experter på att vara dåliga, det är av den anledningen lag bryter negativa trender mot oss tror jag. Jag kan tänka mig att det bryts negativa trender mot Malmö och HV också men det är bara en gissning.
Kommentera

8399: Bra att Du skrev att det var gissning! Jag trodde Du visste? Tack
Kommentera

Tgl: ”Vet inte om Ikonen är rätt spelare för Brynäs men kvar på perrongen står i alla fall Alcen och vinkar!”

Märkligt inlägg. Det är väl väldigt rimligt att man står kvar på perrongen om man inte ska med tåget?
Kommentera

Tgl:"Bra att Du skrev att det var gissning! Jag trodde Du visste? Tack"

Varför trodde du att jag visste detta? Har jag på något sett gett sken av att jag visste?
Märkligt inlägg.
Kommentera

Om vi ska hoppas på slutspel så ska vi väl egentligen hålla på HV idag.
Kommentera

Lindbäck vinner veckans räddning. Hoppas grabbarna kliver upp på vinnarspåret igen på torsdag.
Kommentera

Bulten: Tänk om man någon gång skulle få sitta och beräkna resultat och gissa poäng i förhoppning om en topp-4 placering…

Nä, samma visa varje säsong med det här skräplaget. Så jävla less nu.

Ny säsong, ny mellanmjölk och ny fight i bottenträsket o.s.v…
Kommentera

munkas: byt då om du ej klarar av lite motgångar.
Kommentera

Ser inte bra ut just nu på träningen... Johannesson, Niemelä och Bertilsson är sjuka
Kommentera

Farsang: Idiotkommentar......
Kommentera

Jonasson: Målvakter:

Lindbäck, Karhunen

Svarta:

Kinnvall, Sklenicka ? Rödin, Larsson, Timashov

Lindstein, Eriksson ? Eklind, Björninen, Olesen

Vita:

Friman, Carl Sandström ? Strömgren, Palve, Scott

Hedberg, Birgersson ? Ljungkrantz, Blomqvist, Kvist

Den backsidan skojar man inte bort alltså. Anmärkningsvärt att Hedberg fortfarande inte går in på sex backar dock...
Kommentera

Kasimir Kaskisuo har börjat följa Brynäs och Dima idag på Insta ...
Kommentera

Gusten: Spelade väl ihop med Dima i Toronto? Följer han några andra SHL-lag?
Kommentera

Silfverkroken: Skellefteå ser jag. Men de senaste två är Dima och Brynäs.
Kommentera

Gusten: Började ju följa Berlin och Bern också. Så han är nog bara hockeyintresserad..
Kommentera

Forsberg 1978: ja det får du väl tycka om du vill. Jag lipar inte för det :)
Kommentera

Farsang: Om man nu,,,,har varit Brynäsare i herrans massa år...Så klarar man nog av motgångar...och vad tycker du är lite....motgångar....? Härinne skriver folk...till höger och vänster men man måste väl ändå säga...att i motgångsträsket har vi befunnit oss i herrans massa år...o jag tror inte man löser ...kommer ur det träsket med en naiv syn att det ordnar sig...nog...
Kommentera

Bulten: Slutspel har jag slutat att hoppas på, ikväll måste Oskarshamn vinna.
Kommentera

Stefan R 63: Tänk, att det har funnits tider då jag blev irriterad om vi inte vann med två-siffrigt mot vissa lag under grundserien.,,😀
Kommentera

10128: "Allihopa!!
Gör en print på mitt tips."

Bara dubbelkoll så inget missat att göra detta?
Kommentera

Bulten: 😂😂😊
Kommentera

Stefan R 63: motgång för Brynäsare är ju allt förutom topp 5 i grundserien.

Bara att inse att Hockeyn har ändrats och kommer ändras ännu mer. Det viktigaste är att vi håller oss kvar och hänger med i utvecklingen av svensk ishockey. Så lär vi komma tillbaka.

Det är längre inte enkelt för lag i SHL att spela med egna produkter och utveckla sina spelare. Mest för att det är så många andra lag som köper in fulla lag med SHL mässigt spelare, och att åka ut ur Shl är en gigantisk ekonomisk smäll i nutiden. Inte så konstigt att 80% av spelarna i JVM var från allsvenska klubbar. Där spelarna faktiskt kan få speltid att utvecklas.

Dem senaste 10 åren så åker ungdomarna även över Atlanten på tok för tidigt. Vet inte hur det funkar. Men SHL klubbarna får väl inga pengar för egen fostrade spelare när NHL draftar dem? Som fotbollsklubbar får.

Malmö och Djurgården är exempel på en del av förändringen.
Där lag i storstäder ”kommer” att tappa ”makten” av att vara bäst i hockey.

Där saker som byggnationer av ishallar i Stockholm inte sker.

Globen tas bort som djurgårdens hemma arena.

Mestadelen av sponsor pengarna går till fotbollen p g a att det finns mer pengar att tjäna i fotboll än hockey för organisationen men även att sponsorerna når ut till mer människor med deras reklam.

”PK Sverige” har blivit väldigt stort dem senaste åren, vilket gör att kommunerna arbetar mer med Kulturfrågor/Jämdställdhet och dylikt, vilket gör att pengar/fokus från kommunen inte läggs på sporten lika mycket som förr. Tror att städer som Stockholm och Malmö tappar större del av det än till exempel Leksand.

Det Brynäs INTE får göra är att leva kvar i dåtiden utan dem måste fortsätta utveckla allt för varje år som går.

Där är Oskarshamn ett bra exempel.
Kommentera

När stänger värvningsfönstret?
Kommentera

Lunkz: 15 februari.
Kommentera

9908: Synd att du missade att klämma in ”Bryppe_99” där, annars fint!
Kommentera

Farsang: Väldigt klokt skrivet. Jag hoppas att Brynäs byter sin kostym och inser hur det ser ut precis som du skriver...
Kommentera

9908: skärp dig, det där är väldigt låg nivå!
Kommentera

RommeTigern: Vad exakt är låg nivå. Försök förklara så utförligt som möjligt.
Kommentera

Om ni minns så var det bara Ett Mål som av gjorde att vi inte åkte ut i slutet på 99 börja på 00 minns inte riktigt årtal. Men man vill ju endå vända bladet och vara top 6 men nöjd ifall vi är top 10 som det varit dom senast året. Man kan inte leva på gammla saker ... brynäs hjärta finns alltid kvar
Kommentera

Farsang: Forumet vore en grå massa utan munkas!
Kommentera

Stefan R 63: ja det känns tyvärr som att dem fastnat i dem gamla glansdagarna lite.

Men det är också därför jag tror på Alcen och Manner i längden.

Nytänk av en ung oerfaren sportchef som kan lära sig det nya i hockey utvecklingen istället för att bli kvar i det gamla.

Manner som jag tror kommer utveckla Brynäs på ett bra sätt.

Även att ”Bosse Bank” kom in i Brynäs tror jag är kanon för organisationen.

Vi vet ju att det har skett rejäla ändringar i organisationen om vi ska lita 110% på Jacob Blomqvists ord om alla ändringar och professionalism sen han lämnade Brynäs.

Men det viktigaste är att vi måste få till 3 otroligt stabila kedjor till nästa säsong så att vi kan utveckla våra juniorer mer.

Det ska Djurgården ha all cred för. Deras ungdomsverksamhet är väldigt bra och dem vågar utveckla sina spelare i sitt SHL lag. Tyvärr så satte deras skadesituationer keppar i hjulen förra säsongen så dem åkte ut.(vilket är samma för dem i år också)
Kommentera

Forsberg 1978: Ja du får ju tycka vad du vill, jag tycker det hade vart fyllt med färger.

Det väger inte tungt för mig när någon kallar laget man ”ÄLSKAR” för ett skräplag :))
Kommentera

Farsang: halloran till Modo såg jag, hoppas dem tar klivet upp nu! djyyrrgårn slipper man gärna.
Kommentera

Pasman:
Djurgårn o Modo mot Malmö och Oskars?
Kommentera

Jag räknar kallt med att HV vinner ikväll, hoppas såklart på torsk, men det ingår att man ska behöva må dåligt och oroa sig för kvalspel när man håller på Brynäs.
Kommentera

Chanzone: Två lag bakom, två lag bakom. Gammalt Brynäsordspråk 😉
Kommentera

Farsang: Vilket nytänk tillför Alcén? Var gärna specifik.
Kommentera

Björninen har spelat både VM och OS men tycker han är en flopp hos oss.
Sades när han värvades vara en av hela Europas bästa tekare. Ligger inte ens topp 5 i ligan där.
Gör inga poäng.
Varit inne på 17!! mål i BP som sades vara hans bästa egenskap.
Sett till den lön han har och sett till det han gjort tidigare under sina år är han för mig en flopp.
Det samma kan sägas om Friman.

Bra scoutat av Manner till Alcén...

Fel spelare värvades i år. Därav ligger vi där vi ligger.
Kommentera

Vad menar Brynäs med denna luddiga underrubrik? Världens bästa klubb i vår region?
Uppladdat:

0x600-screenshot2023-01-24-17-44-46-718-editcnwpsxiaomiabroadlite.jpg

Kommentera

Blipp62: Vad är otydligt med den meningen? Det står ju liksom inte alls att det är världens bästa klubb i vår region.
Kommentera

Peja: Egentligen kanske det inte behöver vara så komplicerat att bygga ett lag som inte behöver kravla i dyn varje säsong. En bra sportchef och bra scoutingverksamhet räcker jävligt långt!
Hur ligger vi till där??
Kommentera

« · 2451914 · »