1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2452157 · » Till forumet

Sv: Välkomna
Bulten: Slutspel har jag slutat att hoppas på, ikväll måste Oskarshamn vinna.
Kommentera

Farsang: Om man nu,,,,har varit Brynäsare i herrans massa år...Så klarar man nog av motgångar...och vad tycker du är lite....motgångar....? Härinne skriver folk...till höger och vänster men man måste väl ändå säga...att i motgångsträsket har vi befunnit oss i herrans massa år...o jag tror inte man löser ...kommer ur det träsket med en naiv syn att det ordnar sig...nog...
Kommentera

Forsberg 1978: ja det får du väl tycka om du vill. Jag lipar inte för det :)
Kommentera

Gusten: Började ju följa Berlin och Bern också. Så han är nog bara hockeyintresserad..
Kommentera

Silfverkroken: Skellefteå ser jag. Men de senaste två är Dima och Brynäs.
Kommentera

Gusten: Spelade väl ihop med Dima i Toronto? Följer han några andra SHL-lag?
Kommentera

Kasimir Kaskisuo har börjat följa Brynäs och Dima idag på Insta ...
Kommentera

Jonasson: Målvakter:

Lindbäck, Karhunen

Svarta:

Kinnvall, Sklenicka ? Rödin, Larsson, Timashov

Lindstein, Eriksson ? Eklind, Björninen, Olesen

Vita:

Friman, Carl Sandström ? Strömgren, Palve, Scott

Hedberg, Birgersson ? Ljungkrantz, Blomqvist, Kvist

Den backsidan skojar man inte bort alltså. Anmärkningsvärt att Hedberg fortfarande inte går in på sex backar dock...
Kommentera

Farsang: Idiotkommentar......
Kommentera

Ser inte bra ut just nu på träningen... Johannesson, Niemelä och Bertilsson är sjuka
Kommentera

munkas: byt då om du ej klarar av lite motgångar.
Kommentera

Bulten: Tänk om man någon gång skulle få sitta och beräkna resultat och gissa poäng i förhoppning om en topp-4 placering…

Nä, samma visa varje säsong med det här skräplaget. Så jävla less nu.

Ny säsong, ny mellanmjölk och ny fight i bottenträsket o.s.v…
Kommentera

Lindbäck vinner veckans räddning. Hoppas grabbarna kliver upp på vinnarspåret igen på torsdag.
Kommentera

Om vi ska hoppas på slutspel så ska vi väl egentligen hålla på HV idag.
Kommentera

Tgl:"Bra att Du skrev att det var gissning! Jag trodde Du visste? Tack"

Varför trodde du att jag visste detta? Har jag på något sett gett sken av att jag visste?
Märkligt inlägg.
Kommentera

Tgl: ”Vet inte om Ikonen är rätt spelare för Brynäs men kvar på perrongen står i alla fall Alcen och vinkar!”

Märkligt inlägg. Det är väl väldigt rimligt att man står kvar på perrongen om man inte ska med tåget?
Kommentera

8399: Bra att Du skrev att det var gissning! Jag trodde Du visste? Tack
Kommentera

Farsang: Brynäs är bara experter på att vara dåliga, det är av den anledningen lag bryter negativa trender mot oss tror jag. Jag kan tänka mig att det bryts negativa trender mot Malmö och HV också men det är bara en gissning.
Kommentera

Dallemas: Ja den kan bli viktig. Men jag hoppas att HV är avknoppade då...

När jag kollade statistiken så har både Brynäs och HV vissa lag de har lättare mot och svårare mot.

HV har tagit bra med poäng mot Leksand, Malmö, IKO och såklart Brynäs. Leksand och IKO möter de två gånger till.

Vi har Luleå, Timrå och Örebro som lite favoritmotståndare i år.

Jag skulle tro att de kommande fyra matcherna blir lite avgörande inför slutspurten. Lyckas vi hålla ifrån HV så blir det svårare och svårare att komma ikapp (no shit..). Men börjar HV plocka poäng i dessa hemmamatcher och vi tappar så kommer nog ångesten krypande. Tror tyvärr att Luleå inte kommer att vara med i slutstriden, men man kan ju hoppas att de chokar.
Kommentera

Dallemas: HVs poängsnitt mot övriga lag utom Brynäs är 0,93.. dom måste vinna hälften av sina matcher för att ha en chans mot oss.
Kommentera

Luddf: skaplig ”6 poängs match” de blir när vi möter HV 😱
Kommentera

Luddf: 5-6 trepoängare till behöver vi för att klara kontraktet och 8-9 trepoängare för att knipa en slutspelsplats. Det senare känns väldigt svårt men det 5-6 vinster tror jag garanterat vi tar.
Kommentera

JohnnyBotox: HV71s poängsnitt om du räknar bort deras matcher mot Brynäs är ju bedrövligt. Dom ska bara möta oss en gång till och jag tror dom kommer få svårt att ta mer än 20 poäng under sina resterande 17 matcher.
Kommentera

Gjorde en liten statistisk uträkning på Brynäs och HV, hur mycket poäng de tagit mot vissa motstånd osv. Lite beroende på hur man räknar med hemma/borta så bör HV ta någonstans mellan 19 och 22 poäng. Brynäs bör ta 20-22 poäng. Då ska vi klara oss.

Men det är lite för lite statistiskt urval. Vi har t.ex. slagit SAIK hemma (3p) och FBK borta (3p) och har "samma" matcher kvar. Tror inte vi kan räkna med ytterligare två trepoängare i dessa matcher. Å andra sidan så har vi 0 poäng på hemmaplan mot Rögle, HV, IKO, Frölunda och Växjö och min modell ger således 0 poäng även i våra kommande matcher mot dessa. Men tar vi inte tre poäng mot SAIK eller FBK så kanske vi gör det mot annat motstånd.

Att notera, HV har fyra raka hemmamatcher nu mot motstånd de tidigare tagit väldigt lite poäng emot. Så skulle de plocka poäng där så är det mindre bra. Tvärtom för Brynäs, vi har i våra kommande fyra matcher motståndare som vi tidigare tagit mycket poäng emot, men som jag tvivlar på att vi kommer ta nu (SAIK hemma och FBK borta t.ex.)... Modellen säger att vi ska ta 8 poäng kommande fyra matcher och HV ska ta 2 poäng. Hua...

Men men, det är bara statistik. Vi får se hur det går...
Kommentera

8399: funkar och funkar vet jag väl inte. Men formen är ju väldigt viktigt. Tappar man formen så är man extra hungrig på att hitta tillbaka.

Hittar man formen så slappnar man ju av lite.

Brynäs är ju mästare på det sistnämnda
Kommentera

Farsang: Jaha, är det så det funkar 😊
Kommentera

8399: Oskarshamn är revanschsugna mot Hv71 och Timrå hade brutit en 6 matcher förlust streak mot oss annars.
Kommentera

Farsang: öh, varför?
Kommentera

Johannes Hedberg: bra för oss att Oskarshamn förlorade mot Timrå i lördags inför kvällens möte. Även bra för oss att Timrå vann mot Oskarshamn inför vårt möte på Torsdag.
Kommentera

10128: Hur ofta tippar du rätt på en match?
Kommentera

HitTheLights: måste väl vara 3:e kedjan som har mest defensiva tekningar i hela vårt lag med va? Så manner har ju faktiskt inte fel att han är viktig i tekningar också.
Kommentera

10128:

Hamnar vi på 66 poäng kommer vi inte behöva kvala.

Det är helt absurt att räkna med att HV kommer ta över 2 poäng per match de kommande 17 matcherna. En siffra de inte ens varit i närheten av hittills då de ligger strax över 1 poäng/match.

Men HV kan mycket väl gå om oss. Men inte om vi tar 21 poäng till.

Förlorar HV ikväll mot Oskarshamn säger jag att det ser rätt kört ut för dem.
Kommentera

10128: En liten snabb titt på statistiken visar att Ölund faktiskt har bäst Def Face Off% i laget. Det var lite överraskande.
Kommentera

10128: Tack för ovärderlig info. Är det från samma källa som sa att Clark skulle bli klar inom 1-2 veckor? Att Roy skrivit på förlängning, att Brynäs kollade på Ville Meskanen för att signa innan fönstret stänger och att en finne var klar för spel efter nyår?
Kommentera

Allihopa!!
Gör en print på mitt tips.
Tror Brynäs och HV slutar båda två på 66poäng men tyvärr tippar jag på att HV kommer ha bättre målskillnad.
Iom detta så slutar vi på 13e plats i år.
Det är tyvärr vad jag tror. Har suttit och nördat alla matcher som är kvar för ALLA lag och tippat allihopa.
Tror Brynäs tar 21poäng till. Då landar vi på 66poäng.
Tror HV tar 28poäng. Alltså lika många poäng som oss.
Hoppas jag har fel, för när vi väl möter Malmö så har vi sån sjukt större press från fans och klubben att hålla oss kvar.
Tror tyvärr att oavsett om vi avslutar stark med hyfsade 21poäng så kan detta vara slutet på en lååååång era.
Alla matcher Manner har plockat målvakten där vi försämrat vår målskillnad kommer kanske bli helt avgörande tyvärr. Och jag tror att Manner kan bli den första tränaren nånsin att spela ut oss ur högsta serien.

Alltså 13e plats med 66 poäng och sämre målskillnad än HV som landar 12e med 66 poäng dom också.
Luleå landar utanför PlayOff vilket för dom också är en riktig flopp säsong!

Oavsett vad om vi hamnar i kval så tror jag Manner inte kommer träna oss nästa år. Och att vi kommer få se Bulan göra comeback i båset. Oavsett om vi spelar i Allsvenskan eller SHL.

Som sagt. Kunde inte sova inatt och har verkligen nördar ner mig i alla kommande matcher.

Ta en print vettja. Kan ju vara kul att ha fel men förödande att ha rätt.
Kommentera

JawKee: Björninen, Scott, Larsson och Palve går allihopa före Linus på viktiga tekningar. Enbart Birger som tekar sämre av våra centrar.
Blir lite smått orolig av Manner ibland och det han säger.
Vad jag vet är aldrig Ölund inne och tar viktiga tek. Om man inte räknar med BP tek då. Men dom torskar han ju 9 gånger av 10...
Kommentera

10128: Sätter ju hellre in Björninen på viktiga tekningar..
Kommentera

BIF Kungen:
Vad intressant!!!! 👏👍
Kommentera

Farsang: lite off topic:

SHL:s ”Boxer-Robert” som kanske är en möjlig coach i Brynäs fick tydligen kicken då han haft umgänge med Bengtzens fru.

Tema:dålig stämning😬😬

Vi får hoppas att en ”ny röst i båset” ligger närmare sanningen.

Allt enligt säker Örebro-källa.

Vi själva har ju haft ”Swinger-Roger.

”Det går fort i hockey”..
Kommentera

Sen när blev Ölund bra på att teka??
Varit vår helt klart sämsta tekare under alla år han varit i föreningen....
Allt annat håller jag med Mikko om!
Men blir lite fundersam om han ens ser Linus tekningar.. många många gånger under säsongerna som han förlorat tek så klockrent i defensiv zon som sedan lett till mål eller farligt byte.
Ingen tekare att ta in när man vill vinna en tek direkt.
Uppladdat:

0x600-screenshot20230124005802samsung-internet.jpg

Kommentera

Farsang:
Halloran klar för Shl satsande Modo.

Skönt!

En spelare som enbart tittar rakt fram utan nått som helst defensivt tänk.
Tyler Kelleher light kopia. Passar bättre i en division under shl.
För stort ego och alldeles för dålig defensiv för att Alcén ska hugga på honom.
Dock kan man ju tycka att det var helt galet att inte behålla Roy. Nu kanske Strömgren går sönder nästa match... vips sitter vi där igen. Med både Birger och Kvist bland dom 12.
Med den forwardsuppsättningen luktar det kval mer o mer.
Hv fyller på, vi blir tunnare...
Kommentera

Farsang: Tröstpris, inte lätt när man är Winglig
Kommentera

Såg nyss på SHL Instagram att Wingerli vann veckans mål förra veckan.

Måste nog fan vara det sjukaste jag sett.

Slö åkning mediokert avslut och trillar över stolpen.

Alla andra 4 nomineringar var 10 gånger finare mål😂
Kommentera

Svensson_62: Det är ju nära till Ikea så du kan tröstköpa en soffa där istället :)
Kommentera

9682: Ni fick Halloran, det räcker väl så?
Kommentera

Svensson_62: Ove är här! Kan inte den spelare som vill, komma hit nu! Tima?
Kommentera

nittontolv: Tackar. Då är det där jag isåfall handlar sängen när kontraktet offentliggörs i sommar. Kommer att posta bildbevis (inte osedliga… 🙂)
Kommentera

Svensson_62: Ligger i Valbo och heter Lindholms loft. Gick väl i konkurs nån gång men blev räddat av Elias har jag för mig!
Kommentera

8399: En eSnaps antar jag?
Kommentera

nittontolv: Hmm… finns det åtminstone kvar? Nånstans?

Då köper jag en säng!
Kommentera

« · 2452157 · »