1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2452355 · » Till forumet

Sv: Välkomna
8399: då får du vänta lääääääääännnggeeeee…

Tyvärr igen😬😬
Kommentera

munkas: ” 1-0 till Hv. Snart 4 poäng upp till Brynäs.”

Du glömde skriva att IKO nyss gjort 1-1.
Just det, du skriver ju bara är ur negativa aspekter, my bad.
2-1, nu är det fritt fram igen, komsi!
Kommentera

BIF Kungen: Själv kommer jag inte att titta nedåt förren vi ligger först 😊
Som det är nu så finns det dessutom så många fler positioner att snegla på om man tittar uppåt.
Kommentera

8399: absolut men ska vi titta i tabellen är det neråt😬

Tyvärr …
Kommentera

munkas: sitter hos farsan och kollar på hajp-matchen i Dackehallen: TAIF - VIK (farsan håller på VIK)

Måste förbereda mig mentalt för ett värsta möjliga scenario för Brynäs.

FRUKTANSVÄRT dålig hockey. Vill bara nämna det för de som tycker att det bästa för Brynäs är HA nästa säsong. Enligt mig begriper man inte hockey då…

DET FÅR INTE HÄNDA

Glida runt och möta Tingsryd, Östersund mm😬😬😬😬😬
Kommentera

9908: håll dig i din boknTIK troll
Kommentera

BIF Kungen: Bäst tror jag att fokusera på oss själva.
Kommentera

munkas: generationsfråga men: ESHL är mina ögon ett riktigt jävla ”hittepå”😬😬😬

Men det kanske är Brynäs hockey-framtid?

Sorgligt utveckling…
Kommentera

BIF Kungen: Ja, vi får fokusera på snygg tröja, ESHL och verksamheten ute i skolorna.
På isen görs inte många rätt.
Kommentera

8399: jo möjligt men vi ska nog fokusera på lagen nedanför oss..😬
Kommentera

BIF Kungen: vi får väl som vanligt glädjas åt ligans snyggaste tröja.

Oskarshamns tröja, ser ut som en bandy- eller handbolls tröja…, och det är inte beröm.

Mest reklam vinner typ….
Kommentera

munkas: precis, mardröm.
Kommentera

Rodrigo: Det kan också vara bra om Oskarshamn torskar.
Kommentera

Rodrigo: Det är ju faktiskt 50% chans att man kommer göra det
Kommentera

Blipp62: Med tanke på hur länge man sagt att man ska leda utvecklingen av svensk ishockey är det konstigt att man inte gör det redan.
Kommentera

Jugge: Tycker IKO har varit strået vassare än Hv i 5mot5 såhär långt.
Kommentera

munkas: Trans var att ta i va? Dom hade ett bra PP och IKO har tagit över nu. Rätt ska vara rätt…
Kommentera

Dallemas: Vi kommer troligtvis i alla fall inte få HV i kvalet. 👍 De spelar som i trans just nu.
Kommentera

Dallemas: du tänker så...Du...
Kommentera

1-0 HV. Vi fhar chans på 8 delen👍
Kommentera

munkas: o där gjorde Hv 71 mål..4 poäng skiljer precis nu...
Kommentera

BIF Kungen: 1-0 till Hv. Snart 4 poäng upp till Brynäs.
Kommentera

Ove Myling: det om något är väl NYTÄNK…😂😂😂

OBS ironi

Håller med, Alcen är en av många i Brynäs som har mycket att bevisa.
Kommentera

Ove Myling: Haha, man riktigt känner hur den fräscha morgonluften fyller brynäslungorna. Framtiden ser ljus ut. 👍
Kommentera

Peja: "Vilket nytänk tillför Alcén? Var gärna specifik."

Han anställer mv-tränare på halvtid och försöker värva spelare som lagt av, lex Wandell och Henke Karlsson.
Kommentera

Horace76c: ett upp, ett ned.
Kommentera

10128: Samtidigt, hur mycket förtroende har Björninen fått att vara i en ledande poänglina? Vilka har han fått spela med? Verkar snarare så att dom satt honom i en nötarkedja.
Förstår verkligen inte varför man inte har honom i en första eller andra. Men absolut, man hade hoppats att få mer ut av honom. Ge honom mer förtroende så kommer han att växa in i det.
Kommentera

Peja: Egentligen kanske det inte behöver vara så komplicerat att bygga ett lag som inte behöver kravla i dyn varje säsong. En bra sportchef och bra scoutingverksamhet räcker jävligt långt!
Hur ligger vi till där??
Kommentera

Blipp62: Vad är otydligt med den meningen? Det står ju liksom inte alls att det är världens bästa klubb i vår region.
Kommentera

Vad menar Brynäs med denna luddiga underrubrik? Världens bästa klubb i vår region?
Uppladdat:

0x600-screenshot2023-01-24-17-44-46-718-editcnwpsxiaomiabroadlite.jpg

Kommentera

Björninen har spelat både VM och OS men tycker han är en flopp hos oss.
Sades när han värvades vara en av hela Europas bästa tekare. Ligger inte ens topp 5 i ligan där.
Gör inga poäng.
Varit inne på 17!! mål i BP som sades vara hans bästa egenskap.
Sett till den lön han har och sett till det han gjort tidigare under sina år är han för mig en flopp.
Det samma kan sägas om Friman.

Bra scoutat av Manner till Alcén...

Fel spelare värvades i år. Därav ligger vi där vi ligger.
Kommentera

Farsang: Vilket nytänk tillför Alcén? Var gärna specifik.
Kommentera

Chanzone: Två lag bakom, två lag bakom. Gammalt Brynäsordspråk 😉
Kommentera

Jag räknar kallt med att HV vinner ikväll, hoppas såklart på torsk, men det ingår att man ska behöva må dåligt och oroa sig för kvalspel när man håller på Brynäs.
Kommentera

Pasman:
Djurgårn o Modo mot Malmö och Oskars?
Kommentera

Farsang: halloran till Modo såg jag, hoppas dem tar klivet upp nu! djyyrrgårn slipper man gärna.
Kommentera

Forsberg 1978: Ja du får ju tycka vad du vill, jag tycker det hade vart fyllt med färger.

Det väger inte tungt för mig när någon kallar laget man ”ÄLSKAR” för ett skräplag :))
Kommentera

Stefan R 63: ja det känns tyvärr som att dem fastnat i dem gamla glansdagarna lite.

Men det är också därför jag tror på Alcen och Manner i längden.

Nytänk av en ung oerfaren sportchef som kan lära sig det nya i hockey utvecklingen istället för att bli kvar i det gamla.

Manner som jag tror kommer utveckla Brynäs på ett bra sätt.

Även att ”Bosse Bank” kom in i Brynäs tror jag är kanon för organisationen.

Vi vet ju att det har skett rejäla ändringar i organisationen om vi ska lita 110% på Jacob Blomqvists ord om alla ändringar och professionalism sen han lämnade Brynäs.

Men det viktigaste är att vi måste få till 3 otroligt stabila kedjor till nästa säsong så att vi kan utveckla våra juniorer mer.

Det ska Djurgården ha all cred för. Deras ungdomsverksamhet är väldigt bra och dem vågar utveckla sina spelare i sitt SHL lag. Tyvärr så satte deras skadesituationer keppar i hjulen förra säsongen så dem åkte ut.(vilket är samma för dem i år också)
Kommentera

Farsang: Forumet vore en grå massa utan munkas!
Kommentera

Om ni minns så var det bara Ett Mål som av gjorde att vi inte åkte ut i slutet på 99 börja på 00 minns inte riktigt årtal. Men man vill ju endå vända bladet och vara top 6 men nöjd ifall vi är top 10 som det varit dom senast året. Man kan inte leva på gammla saker ... brynäs hjärta finns alltid kvar
Kommentera

RommeTigern: Vad exakt är låg nivå. Försök förklara så utförligt som möjligt.
Kommentera

9908: skärp dig, det där är väldigt låg nivå!
Kommentera

Farsang: Väldigt klokt skrivet. Jag hoppas att Brynäs byter sin kostym och inser hur det ser ut precis som du skriver...
Kommentera

9908: Synd att du missade att klämma in ”Bryppe_99” där, annars fint!
Kommentera

Lunkz: 15 februari.
Kommentera

När stänger värvningsfönstret?
Kommentera

Stefan R 63: motgång för Brynäsare är ju allt förutom topp 5 i grundserien.

Bara att inse att Hockeyn har ändrats och kommer ändras ännu mer. Det viktigaste är att vi håller oss kvar och hänger med i utvecklingen av svensk ishockey. Så lär vi komma tillbaka.

Det är längre inte enkelt för lag i SHL att spela med egna produkter och utveckla sina spelare. Mest för att det är så många andra lag som köper in fulla lag med SHL mässigt spelare, och att åka ut ur Shl är en gigantisk ekonomisk smäll i nutiden. Inte så konstigt att 80% av spelarna i JVM var från allsvenska klubbar. Där spelarna faktiskt kan få speltid att utvecklas.

Dem senaste 10 åren så åker ungdomarna även över Atlanten på tok för tidigt. Vet inte hur det funkar. Men SHL klubbarna får väl inga pengar för egen fostrade spelare när NHL draftar dem? Som fotbollsklubbar får.

Malmö och Djurgården är exempel på en del av förändringen.
Där lag i storstäder ”kommer” att tappa ”makten” av att vara bäst i hockey.

Där saker som byggnationer av ishallar i Stockholm inte sker.

Globen tas bort som djurgårdens hemma arena.

Mestadelen av sponsor pengarna går till fotbollen p g a att det finns mer pengar att tjäna i fotboll än hockey för organisationen men även att sponsorerna når ut till mer människor med deras reklam.

”PK Sverige” har blivit väldigt stort dem senaste åren, vilket gör att kommunerna arbetar mer med Kulturfrågor/Jämdställdhet och dylikt, vilket gör att pengar/fokus från kommunen inte läggs på sporten lika mycket som förr. Tror att städer som Stockholm och Malmö tappar större del av det än till exempel Leksand.

Det Brynäs INTE får göra är att leva kvar i dåtiden utan dem måste fortsätta utveckla allt för varje år som går.

Där är Oskarshamn ett bra exempel.
Kommentera

Bulten: 😂😂😊
Kommentera

10128: "Allihopa!!
Gör en print på mitt tips."

Bara dubbelkoll så inget missat att göra detta?
Kommentera

Stefan R 63: Tänk, att det har funnits tider då jag blev irriterad om vi inte vann med två-siffrigt mot vissa lag under grundserien.,,😀
Kommentera

« · 2452355 · »