1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2451412 · » Till forumet

Sv: Välkomna
munkas: Sååååååååå, du vill inte se Silfverberg i Brynäs?
Kommentera

munkas: Exakt, exakt såhär. Brynäshjärta < poängkung. Så är det om man vill leda svensk hockey och ligga topp 6 i tabellen. Sen är ju Brynäshjärta TILLSAMMANS med skyttekung optimalt, men jag föredrar skyttekung före Brynäshjärta om jag måste välja.
Kommentera

Farsang:
Ölund dras med en ljumskskada.
Blir förmodligen inte med i veckan.
Kommentera

munkas:
När tom Munkas lämnar all humor, satir och ironi för att med förstärkningsord som ”jävlar”, ”för fasen”, ”helvete” osv framföra sin oro och kritik - då ser det mörkt ut!

Delar hans åsikt förövrigt om poänggörare och lön!
Kommentera

Attila: Det är ju alldeles självklart att man väljer någon som gör poäng kontra någon som har "Brynäshjärta" om den spelaren ändå bara tar upp en plats och inte bidrar något.
Kommentera

Tigerhjärta: Det finns ett tredje alternativ kring Silfverberg som många av er inte verkar ha med i kalkylen. Har hört honom säga i flera intervjuer att han bara kommer att avsluta i Brynäs om han fortfarande känner att han har något att tillföra och att det får vara om han inte håller tillräckligt hög nivå. Nu vet jag inte vilken nivå han håller och framförallt inte vilken nivå han känner att han håller, men om han har tappat mycket och har skadeproblem skulle det ju också kunna bli så att han helt enkelt lägger av med hockeyn. Det är egentligen inget konstigt med att lägga av i hans ålder, men jag hoppas såklart får se honom i Brynäs igen.
Kommentera

Peja: Det är lite klurigt med Silfverberg. För det första vad gäller Anaheim, de behöver inte lönetaksutrymme, så varför köpa ut? Det behöver snarare nå lönegolv. Det är argument för att han stannar. Å andra sidan, det är ju inte lönt att behålla en spelare som inte håller nivån när man vill bygga om. Det blir ju om inte annat en signal utåt. Jag tror ändå på utköp.

Väldigt sorgligt att läsa att han inte alls har farten längre, hur skulle det se ut i SHL? Förhoppningsvis kan hans hockey-IQ och skott vara mer värdefullt i SHL. Men det skulle vara hjärtskärande att se honom komma hem och vara dålig :/

Time will tell... Utköpsperioden i slutet av juni, så innan dess lär vi inte veta säkert.
Kommentera

JohnnyBotox: Ta en spelare som Robert Rosén det är ju ingen speedkula direkt men klarat sig rätt bra
Kommentera

JohnnyBotox:
Så här skrev jag om Silfverberg när Ducks mötte Oilers i december:
” Avslutande Silfverberg 3.0 rapport:
Strykgänget Anaheim leder överraskande med 4-3 borta mot Oilers med cirka 3.5 minuter kvar men drar då på sig en utvisning. Crunch time! Oilers ställer då upp med McDavid och Draisaitel i pp. Anaheim ställer upp med Silfverberg i pk.
Boxplay klaras av. Oilers tar ut målvakten, Silfverberg spelar sedan i stort sett oavbrutet i 5 mot 6 och Ducks vinner tillslut.
Vi kan vara fullständigt lugna över Silfverbergs kapacitet om han skulle ansluta till oss inom nåt år.👍👍👍👍👍 (han är Ass Captain i NHL, jag missade starterna på period ett och två men såg att han var med i starting line up inför tredje)” dessutom att han spelade både PP och PK. Värva - ja tack.
Kommentera

Metalman: Rosén är ett klockrent exempel!
Den mannen lever endast på sitt hockey-IQ, och gör det galant. Spelar med Rieder och Halbgewachs som är grymt bra skridskoåkare (främst Rieder).
Kommentera

Metalman: Jag tar det argumentet! :D
Silfverberg har varit en drömvärvning för mig sedan han försvann, så jag är absolut för. Blir såklart lite orolig gällande skador och speed, men hoppas att han skulle kunna komma hem och göra det bra ändå.
Kommentera

munkas: Tror INTE Silfver kommer kräva nån monsterlön i Brynäs. Han har haft fina kontrakt därborta och är ekonomiskt oberoende för resten av livet. Ser jag dessutom till Jakob som person så tror jag som sagt inte det blir tal om några stora summor…
Kommentera

I'm back!

Silfver ja, absolut att han vore en underbar värvning och jag tror nog att vi kan få med externa finansiärer om det skulle behövas för större än så här blir det inte (Bäckis undantaget).
Kommentera

8399: välkommen tillbaka!
Kommentera

JohnnyBotox: Bara tanken på att få höra "Oh Ah Silfverberg" i ERPen ger mig gåshud.
Kommentera

Ölund borta minst 3 veckor.
Tur att Alcén behöll Roy till vår inte alls skadekänsliga trupp...
Kommentera

10128: Kanske han har en kanin i hatten.
Kommentera

Såhär tränade Brynäs idag:
Kinnvall - Sklenička
Friman - Johannesson
Niemelä - Bertilsson
Lindstein - Hedberg

Rödin - Larsson - Timashov
Scott - Palve - Strömgren
Olesen - Björninen - Eklind
Ljungkrantz - Blomqvist - Kvist
Kommentera

10128: Ja, det kan visa sig ha varit en ganska stor felbedömning att inte ha kvar Roy. Kan fortfarande bara tolka det som att Alcén har nåt annat på gång, för inte fan kan han tycka att vi står rustade för att tåla skador.

Sen tvivlar jag tyvärr på att vi kommer ta in någon, det är inte skitmånga matcher kvar och tiden springer.
Kommentera

8399: Undra om Alcén hugger på Jonny.
Anton Blidh kan vara ett intressant namn om han går igenom waivers.
Kommentera

10128: förstår mig på ändringarna mellan 3:e och fjärdekedjan. Men varför fortsätter man att ge Rödin chanser i förstafemman hela jävla tiden. Bättre att peta han en match som dem gjorde med Palve isåfall än att hålla på och ge han massa chanser att hitta formen.
Kommentera

Blipp62: Inte för att jag vill vara negativ, men det känns som att om det dyker upp spetsspelare så kommer de hamna i andra lag, det finns fler än vi som letar, lag med bättre position och mer pengar.

Jag hoppas att vi kan få in en spelare som är igång och har spelat matcher och som kan stärka upp laget på ett eller annat sätt oavsett vilken kedja det blir.
Kommentera

Davey85: Det är nog mer troligt att Brynäs snappar upp någon som blir överflödig hos andra SHL-lag när de värvar dessa duktiga spelare. Om Blindh går till Frölunda kanske det finns någon som inte får plats där etc.

Brynäs verkar befinna sig någonstans precis under MODO i näringskedjan baserat på hur lagen har värvat under den pågående säsongen.
Kommentera

Farsang: Håller helt med. Flytta ner honom istället. Helt otroligt. Han är inte värd att spela i första.
Kommentera

Blipp62: att de är uppsatta på waivers är väl för att de skall ner i AHL. Blidh har väl varit upp och ner mellan AHL och NHL ett antal gånger denna säsong.
Kommentera

JawKee: känns som dem utgår ifrån spelarnas löner och inte prestationer. På forwardssidan iallafall.

Nu när Ölund är skadad så hade jag hellre sett Larsson i Tredjemfemman och en första kedja med. Timashov, Scott och Palve.

Andrafemman med Björninen-Strömgren och Rödin
Kommentera

Farsang: Tror dina ändringar varken gör till eller ifrån, allt är gråsten.
Kommentera

Farsang: Ja. Egentligen förstår jag inte varför man måste sätta Larsson så högt i hierarkin. I kedjor. Han bör inte vara tänkt som spets. Helt klart är han är värdefull spelare men han ska han en roll längre ner. Rödin ska vara i en tvåa.
Kommentera

Farsang: Hellre såhär enligt mig.

Kinnvall - Sklenička
Friman - Johannesson
Niemelä - Bertilsson
Lindstein - Hedberg

Scott - Björninen - Timashov
Rödin - Palve - Strömgren
Olesen - Larsson - Eklind
Ljungkrantz - Blomqvist - Kvist
Kommentera

8399: så sant så! Men våran första kedja har underpresterat rejält. Kanske dags att flytta på den Defensiva Grävlingen och sätta upp en offensiv center istället.

Spelade inte Greg, Björninen och Scott ihop med varandra i början av säsongen? För har för mig att dem kedjan såg rätt intressant ut
Kommentera

Silfverberg kommer komma hem inom snar framtid. Har en son som snart ska börja förskoleklass i Sverige. Kan komma hem redan nästa säsong om han blir utköpt från sitt kontrakt när Anaheim vill föryngra laget. Annars kommer han hem säsongen efter.
Kommentera

Farsang: "Spelade inte Greg, Björninen och Scott ihop med varandra i början av säsongen?"

Lite jobbigt för Greg att ta två positioner känner jag ;)
Kommentera

Silfverkroken: hahaha måndagströttheten😮‍💨 menar Rödin-Björninen-Scott
Kommentera

Farsang: Greg är vår överlägset bästa offensiva center enligt mig.
Kommentera

8399: Det är väl det som är problemet.
Kommentera

Lemp: Hela laget är ett stort problem på denna nivå.
Kommentera

8399: det kan jag inte uttala mig om, kommer varken ihåg eller har sett mycket av hur han spelar som center. Men tycker han är väldigt bra, kvittar vilken kedja/position han spelar.

Nästan lite som att Danielsson spelade Back i förra matchen mellan Modo och Djurgården.
Kommentera

Skoj att se att Wennerholm Rankar Johanneson som SHL’s Femte bästa back.

Någon som INTE har Sportbladet plus som kan gissa resten av hans Topp tio rankning?
Kommentera

Farsang: Lennström, Pudas, Fantenberg, Erik Gustafsson, Borgman, Joel Persson, Lukas Bengtsson, Anton Lindholm och Hardy Häman Aktell.
Kommentera

Luddf: Erik Gustafsson kan väl inte vara med? Nu är det ju Wennerholm, med toksämst koll, så man vet ju aldrig. Men då är det verkligen på gamla meriter.

Annars saknar jag Folin på din lista.
Kommentera

Ta nick halloren nu snabb å farlig
Kommentera

Jobbocop: Jag gillar honom också, han har speed och gillar att utmana.
Kommentera

Jobbocop: Han verkar ju ha problem med attityden om man ska gå på Sannys lista. Är det en sådan spelare som Brynäs behöver? Inga smickrande ord direkt..

” Veckans… Gnällspik
Timrå har valt att sätta Nick Halloran som extraforward i ett par matcher efter att han stått för ett lojt intryck mot framför allt Skellefteå. Nu uppges Halloran vilja lämna Timrå vilket är så imponerande egoistiskt att det liknar ingenting. Bit ihop, visa lite vilja, attityd och se till att jobba ännu hårdare för att ta tillbaka din plats. För Timrås del är det bara hoppas att han lämnar och att någon annan klubb vill ta över hans kontrakt. Den här typen av karaktärer vill man helst inte ha i ett lag.”
Kommentera

Jugge Sanny övertrumfar och tar första platsen på gnällspikslistan.
Det är helt rätt att vilja lämna i det läget Halloran befinner sig, utfryst och missförstådd. Annat det än surpruttar som hellre sitter av dyra kontrakt än att flytta på sig.
Kommentera

Jugge: Som någon nämnde så har vi Jacke som referens. Hamnar Halloran i Brynäs kan vi nog vara säkra på att attityden inte skall vara ett problem.
Kommentera

8399: Klart, klarar man inte att ta en bänkning så är det ju Brynäs man ska söka sig till. Det ska ju jäkligt mycket till innan Manner bänkar en spelare… Palve spelade ju som en påse skit halva säsongen nästan innan han fick sitta någon match..

Jag hoppas och tror att Alcén och Manner inte tittar på att plocka in Halloran iaf.
Kommentera

Tigerhjärta: Det har du ju helt rätt i! Bättre referens kan ju inte Alcén och Manner få.
Kommentera

Ni kommer bli jättelyckliga när han försöker dra backen på offensiva blå och ni får en spelvändning mot er, när hela laget är på väg framåt! Plus att han är den ende som inte vänder hemåt i full fart! Man har inte råd med såna spelare i SHL! I HA funkar det!
Kommentera

8399: utfryst och missförstådd? Ironi?
Kommentera

Jasse Ikonen hann alltså göra 12 matcher för LHC, nu klar för Färjestad istället.
Denna marknad skojar man verkligen inte bort!
Kommentera

« · 2451412 · »