Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

vändningen

« · 167859 Till forumet

Sv: vändningen
Huge:
Tillfälligheter, Huge?
Nog har väl du bättre koll än så?
Brynäs har ett lag som är under avveckling (generationsväxlingen).

Övre halvan.
Du behöver inte mycket för att vara nöjd du...
Övre halvan räcker inte för majoriteten av de som på något sätt stöttar den gamla damen.
Övre halvan kanske är bra för Linköping, men det kommer aldrig att räcka för Brynäsare....
Det finns bara en giltig målsättning. Gissa vilken?
Kommentera

Det året Leksand åkte ut så snacka vi hela tiden om vändningen som tyvär aldrig kom det året. Man letar efter possitiva bitar hela tiden och tror givetvis att det ska vända hela tiden. Men ett lag som är inne i en ond trend har det väldigt svårt att få till nån vändning. Vinner de en match så är självförtroendet på topp till nästa match, men blir det underläge i matchen efter sen så är man tillbaka på noll direkt.

Jag tror att Brynäs ska så smått börja rikta in sig på kvalspel så snart som möjligt så att det inte går åt fanders när de väl är där.

Jag önskar er all lycka i framtiden oavsett om det blir kvalspel eller inte för jag vet vilket helvete som väntar om det blir kvalspel, och det önskar man inte ens sin värsta fiende.

Leksand mot slutspel.
Kommentera

Mälarmasen har en hel del poänger där,något som ultraoptimisterna kanske ska tänka på ibland.Istället för att tycka att Brynäs SPELAR bra,trots ideliga förluster,att man möter "lag i form",att domaren är dålig,att man har otur osv.Det är ju inget annat än skitsnack,Brynäs ligger där dom ligger för att dom inte är, eller var före vissa uppehåll, bättre än så här.Laget vinner enstaka matcher och förlorar trots att dom spelar bra,vilket förstås inte ger nåra extrapoäng.Brynäs i år har ju precis som LIF när dom åkte ur,ett väldigt gammalt lag,kryddat med en massa talang som aldrig blommar ut.Jag minns att LIF slog Brynäs i Gavlerinken i matchen efter tränar bytet.Då sade man att det var vändningen,men det var det inte alls,den kom aldrig.Jag hoppas jag har fel som tror att Brynäs får rikta in sig på kval,och hoppas hur det än går att Brynäs som förening genomgår en totalförvandling till nästa säsong.Organisationsmässigt och lagmässigt.
Kommentera

Mälarmasen: Att rikta in sig på kvalserien redan efter 24 omgångar är rena idiotin det är trots allt "bara" 9 poäng upp till förnyat ES-kontrakt. Kvalserien ska man inte rikta in sig förän man i praktiken är klar för den och det är inte brynäs på långa vägar än.
Kommentera

Sylf:
Du är ju bara FÖR negativ..Hur orkar du- när finner du något nöje i att vara Brynässupporter?? Jag skulle lägga ner mitt engagemang om jag tyckte allt var så förbannat mörkt...Ja menar, du är väl missnöjd när laget inte vinner alla matcher + SMguld- förstå att charmen i idrott ligger just i upp -och nergångarna! Senaste guldet 1999, då kan man stå ut i några år till nästa (som komer 2005)!
Kommentera

Sylf: Så fint då, då är Brynäsnegativisterna och Leksingarna överens. Inläggen är ju slående lika. Nån mer än jag som upplever att GP faktiskt lyckats plocka fram ett radikalt annorlunda och bättre spel sedan han tog över och att laget nu kommer vinna mer än "enstaka matcher". Byt ut hela laget du Sylf, själv skulle jag vilja behålla ganska många.
Kommentera

Natten: Det jag menar är att man måste ha det lite i åtanke så att det inte kommer som en chock. Jag säger inte att brynäs ska ge upp, absolute inte, men det kan tänkas på. Kolla bara på Timrå förra året; de såg ut att åka ur ES med dunder o brak, klart sist i ES, och sedan AIK som inte blev klara för kval förräns i de sista omgångarna. Vad hände?? Jo, Timrå höllt sig kvar medans AIK åkte ut.

Tycker absolut inte att brynäs ska ge upp men kvalserien bör man nog börja tänka på snart!!!
Kommentera

claesw:
Det är kanske så att Sylf anser att det är för djävla tråkigt att spela för att förlora...
När man vet att det inte kan bli SM-guld så går det ju att återkomma som supporter framåt 2006-2007 nån gång för att ev vänta in ett SM-guld?
Sen är det så att det går att spela bättre eller sämre än sin förmåga... bara förmågan finns där att spela hem SM-guldet.
Det gör den inte i Brynäs modell 02/03!
Kommentera

Natten:
9 poäng är för litet handikapp för att kasta in Elitseriehandduken... visst!
Men någonstans finns en smärtgräns för att klara av (hinna) att ladda batterierna och flyga med Flygvapnet i en kvalserie.
De små marginalerna, det behövs ca 39 poäng till för att klara sig undan kval, jobbar mot Brynäs utan tvekan.
Men det finns en möjlighet nu när G.P. har återinfört ett lugnare grundspel!
Piska skåningarna!
Kommentera

gordo: smärtgränsen finns men den är inte nåd än på ett par omgångar. Det behövs 10 poäng mer än luleå och 7 poäng mer än Linköping det är vad som behövs.
Forsätter brynäs spela som dom gjort dom senste matcherna så ser det inte omöjligt ut.
Jag är optimist och kommer förbli det in i det sista.
Kommentera

« · 167859