Brynäs IF

728151 inlägg · 7962 ämnen

Värva och ekonomi

« · 1737571 Till forumet

Värva och ekonomi
Innan vi sitter och drömmer om dyra spelare så kanske vi ska se hur ekonomin ser ut efter denna säsong?

Jag tror på back runt 5 miljoner tyvärr och då börjar vi närma oss gränsen vad man måste ha på konto för att ha elitlicens så ingen lätt situation då!!

Vi gick back 7 miljoner förra säsongen och då hade vi 4 fler hemmamatcher.

Plus att alla klubbar budgeterat för reklam i mittcirkeln som Shl inte lyckas sälja detta år. Bara det ett bortfall på mellan 2-4 miljoner för varje klubb.

Men jag tycker bengtzen träffat mycket rätt med lite billigare värvningar som Zanetti, Pudas, Mannberg, Westerholmarna osv så gäller han hittar rätt med mindre namnkunniga spelare
Kommentera

Sv: Värva och ekonomi
jorgens3: Ja appropå dyra spelare. Hur många miljoner kostar det att åka ur SHL?
Kommentera

jorgens3: Brynäs hade budgeterat för typ 5500 och snittet låg över det. Hoppas inte vi går back så mycket.
Kommentera

jorgens3: Det var Sundlöv som värvade Tvillingarna!
Kommentera

jorgens3: tror inte vi går back så mycket. Förra säsongen byttes en hel tränartrio + flera spelare ut under pågående säsong. Fatta vad det kostade. Den här säsongen fick vi högre publiksnitt + att endast en spelare togs in (med hjälp av fansens värvning). Dessutom har man sagt upp personal för att slippa ha onödiga lönekostnader inför säsongen.
Så, vi kanske går back lite grann, men inte 5 miljoner.
Kommentera

Brynäsgubbe: Sen får man se hur bra sponsringen går. Det var väl därför som man valde reklamfria tröjor. För att kunna sälja mer reklam.

När man ser vilka som har kommit, så är man inte lika orolig som för två veckor sen.
Det enda är hur mycket man satsar på juniorerna.

Hur är Bäcklin som utvecklare?
Har han samma syn på hockey som Bz och Bulan?
Om inte så är han ju fel man för jobbet.

Tänkte bara på det att J-20 släppte in så mycket mål.
Hur är skolningen?

Peja: Du brukar ju ha örnkoll på det.
Lite intressant att få en åsikt om J-20.
Speciellt när det gick så uselt i slutspelet. Då undrar man ju hur det står till.
Kommentera

Chris11: Alcén togs in också som ersättare till Enterfeldt så Alcén och Broadhurst har kommit in. Jag skulle tro att vi gör en liten vinst.
Kommentera

Jävligt dåligt av journalisten i denna intervju att inte ställa den mest relevanta frågan till klubbdirektören: Förväntas ni gå plus eller minus denna säsong?
Kommentera

Snokar runt lite grann, Peter Mueller skulle han kunna va något för oss? Har väl kanske inte gjort så mycket väsen av sig i Malmö men tyckte han höjde sig rejält sista halvan av säsongen. Han har ju potential och får han lira med rätt spelare så tror jag han kan bli riktigt bra.
Kommentera

Skrubben: Dåligt reportage i många avseenden. Vi kan inte utläsa något om vad man vill åstadkomma. Inget om målsättningar och visioner. Uselt och onödigt reportage...
Kommentera

bradberry: Hehe. Snällt av dig att ens kalla artikeln för "reportage" 😉
Kommentera

bradberry:

Man får vara försiktig med de tuffa frågorna. Vissa kan ju få för sig att tidningen bara är ute efter att smutskasta Brynäs. ;)
Kommentera

TobiasR: Malmö verkar ju tycka att han är alldeles för dyr jämfört med vad de får ut av honom så jag är tveksam..
Kommentera

TobiasR: Mueller var en riktig flopp i Malmö. Han var kanske också den som backcheckade sämst i hela SHL. Det är defintivt inte en spelare som Bulan vill ha i sitt lag!
Kommentera

Skrubben: Han var riktigt vass på slutet. Malmöfansen verkar vilja att han skulle stanna. Sen är han kanske inte den som jobbar hårdast men han har fina offensiva kvaliteter.
Kommentera

TobiasR: då kan vi lika gärna ta in Brendl. Peter Mueller är en riktig sopa.
Kommentera

Chris11: Well, en Brendl för 7-8 år sen hade jag inte tackat nej till precis spelar ingen roll hur mycket han hade stått och hängt längs sargkanten
Kommentera

« · 1737571