Redigerad kommentar
Johan Larsson, vart tog han vägen? Vore helt fantastist med honom och Ahnelöv.
Då skulle jag vara nöjd.
Kahn:Johan Larsson fick mer speltid i NHL så han blir nog kva därborta ett år till i alla fall.
Kahn: Ungefär två veckor kvar mu tills väsvningarna från AHL presenteras.
Lindström: Ser många fördelar. Inte minst ett stort genuint Brynäshjärta (ont om sådana). Elak slutspelskaraktär. Rappt skott som ger 10 gratismål per säsong när han spelar i 3/4-lina. Bra på skrillorna.
Men framförallt för energin och självförtroendet i truppen. Han strålar. Jämför hans face med bröderna Westerholms, t ex.
Redigerad kommentar
Auchinleck:Haha, missförstå mig rätt, jag älskar Widings frenesi och vilja framförallt i slutspelsmatcher, men hans bäst-före-datum är ju sedan länge passerat.
Att ha en Widing på dekis i en tredje eller fjärdefemma känns inte lockande, bättre då att minnas honom som den spelare han var fram till 2012 med det fina slutspelet som en guldkantad avslutning i Brynäs.
Carl Lejonkräk: Haha, är med på vad du menar, även om du kör överdrifter i sann nätanda. ;-)
Jag är som sagt mer ute efter karaktären. Tror han är viktig i omklädningsrummet. Men även på planen saknar vi den typen av elaka, riviga spelare som visar den "passion" som Bengtzén så tydligt efterlyser.
Skall våga mig på en s.k. pettisbiffare med realism som huvudtema...
Rödin Scott Johnsson
Kommentar: Klass rakt igenom. Pudas kommer att växa under säsongen och med förtroende i första backpar med kaptenen som mentor kommer han när säsongen summerad inte gjort någon besviken...
Peja: Håller med att centervärvningen blir väldigt viktig men värvningen av Nick Johnson var än viktigare av två skäl.
1) Signalerna den skickar. Vi tappar en topp tre spelare i laget och ersätter honom med en ännu bättre spelare.
2) Timingen. Presumtiva förvärv som är tveksamma att gå till Brynäs pga tidigare spelarförluster och att enbart Pudas kommit in, kan bli övertygade. Viktigt att få en så högprofilerad spelare tidigt i lagbygget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar