Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1684005 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Jag är så glad! Fan va go värvning! Ha en bra Valborg alla Brynäsare, det kommer jag ha nu iaf ;)
Kommentera

Enaranger: Lööke är fortfarande bara 18 år och junior och kommer säkerligen spela J20 nästa säsong.
Kommentera

Johnson, Enterfeldt, Ollas, Sundqvist och Pudas klara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tror att Ahnelöv presenteras inom kort?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ta bort de tre i mitten. Annars var det rätt. Johnson = riktigt intressant. Anledning till hybris? Njae. Men ett par förvärv till av Nick´s kvalité och även jag lovar stämma in i kvällens hybriskör. En styck Nick Johnson betyder inte att Brynäs är en guldkandidat 15/16.
Kommentera

Clarence: Tror inte någon har fått hybris,sagt att vi ska bli topplag eller liknande. Vi har berömt en förmodat riktigt bra värvning. Precis som du själv just gjorde..
Kommentera

Clarence: Ett par till... Ha ha😃
Kommentera

Clarence: Det har inget påstått heller. Men en bra spelare är bättre än ingen. Johnson kommer med största sannolikhet vara riktigt nyttig i Brynäs. 
Kommentera

Sitter å drömmer lite om fantastiska förvärv. Den här killen vore något. Har spelat med Scott. 

Har druckit lite för mycket dessutom.... 
Kommentera

SWEATT: En hjälte
Kommentera

70 Rodrigues: Det tror jag..
Kommentera

Försöker allt jag kan att glädja er allA p förhand, tvivla inte på mina källor:)!)))glad Valborg alla:)))
Kommentera

SWEATT: fabvb vas gööööllrtttt!!!! :)
Kommentera

Johan Larsson, vart tog han vägen? Vore helt fantastist med honom och Ahnelöv.

Då skulle jag vara nöjd.

Kommentera

Forsberg 1978: Ja jävlar fest blev det!!! :-)
Kommentera

Kahn:Johan Larsson fick mer speltid i NHL så han blir nog kva därborta ett år till i alla fall.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ok . Men hoppas kan man ju.
Kommentera

Kahn: Ungefär två veckor kvar mu tills väsvningarna från AHL presenteras.

Kommentera

Bara jag som verkligen kan tänka mig Daniel Widing i Brynäs igen? En karaktär vi saknar och bör inte vara dyr.
Kommentera

honken21: Hur menar du?
En spelare som inte står upp utan startar tjafs och kör antingen skölpaddan eller lägger fokus på onödigt tjafs.

Dessutom har han ett vertyg i lådan, åka fort på kanten sen skjuta i höjd med teknings cirkeln.

Men visst för 30" i månaden är han välkommen som avlastning i 4e kedjan.
Den roll som han haft i SKE.
Kommentera

Lindström: Widing ska till Löven har jag hört.
Kommentera

Lindström: Ser många fördelar. Inte minst ett stort genuint Brynäshjärta (ont om sådana). Elak slutspelskaraktär. Rappt skott som ger 10 gratismål per säsong när han spelar i 3/4-lina. Bra på skrillorna.

Men framförallt för energin och självförtroendet i truppen. Han strålar. Jämför hans face med bröderna Westerholms, t ex.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skicka länken till Bz  Bellman 6,0   :-)
Kommentera

Sitter och drömmer...
Kommentera

faceoff: Hört något mer?
Kommentera

honken21: Jag håll absolut inte med om Widing. Han är förvisso riktigt bra på grillorna men han har ingen känsla för spelat, han ödsar energin på helt fel saker. I forchecking går han ofta bom och kan jaga spelare runt kassen, tackla i  fel lägen, ta onödiga utvisningar osv. Hans +/- vittnar om att han är fullständigt kass i defensiven och producerar mycket gör han inte heller.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
munkas, är det du?
Hygglig avrättning.
Kommentera

Auchinleck:Haha, missförstå mig rätt, jag älskar Widings frenesi och vilja framförallt i slutspelsmatcher, men hans bäst-före-datum är ju sedan länge passerat.

Att ha en Widing på dekis i en tredje eller fjärdefemma känns inte lockande, bättre då att minnas honom som den spelare han var fram till 2012 med det fina slutspelet som en guldkantad avslutning i Brynäs.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha, är med på vad du menar, även om du kör överdrifter i sann nätanda. ;-)

Jag är som sagt mer ute efter karaktären. Tror han är viktig i omklädningsrummet. Men även på planen saknar vi den typen av elaka, riviga spelare som visar den "passion" som Bengtzén så tydligt efterlyser.

Kommentera

Skall våga mig på en s.k. pettisbiffare med realism som huvudtema...

A
Andersén Pudas

Rödin Scott Johnsson

Kommentar: Klass rakt igenom. Pudas kommer att växa under säsongen och med förtroende i första backpar med kaptenen som mentor kommer han när säsongen summerad inte gjort någon besviken...

B
Bertilsson Ahnelöv
Ollas  NY CENTER Lindblom

Kommentar: Den enhet som fortfarande är under uppbyggnad. Ahnelöv står där men kan likväl symbolisera annan, likvärdig spelare. det andra frågetecknet är om Ollas håller...? Lindblom blir ett utropstecken... Den nya centern måste vara en etablerad klasspelare...
C
Kilström Nörstebö
Vesterholm Vesterholm Brodecki

Kommentar: En teknisk och lurig tredjefemma som med förtroende kommer att producera....
D
Sundqvist
Olden Enterfeldt Lööke

Kommentar: En viktig enhet. Man skall inte förringa deras betydelse bara för jag placerar dem i enhet D. Fysik, vilja, Oldens fart och kanske även vi får se några kassar från norrmannen som jag hoppas Brynäs behållet och räknar med.

Extra: Mannberg, Blomqvist 
Kommentar: Tillsammans med Sundqvist och juniorer underifrån är dessa två påfyllnadsspelare vid skador...
Kommentera

bradberry: Vet inte hur realistisk den där är, om jag ska vara ärlig. Två spelare till av så hög klass, finns de pengarna?
Kommentera

bradberry: Jag ser hellre en kreativ ytterforward i andra. Ollas - Enterfeldt - Ny

Helst av allt en rw/lw som kan lira center.
Kommentera

SWEATT: Det är otroligt viktigt att centervärvningen sitter. Det ska helst vara en spelare som gör 30+ poäng, är bra i boxplay och duktig tekare.
Kommentera

Inte jätterealistiskt kanske men exakt en sådan spelartyp vi skulle behöva.
En spelande back som dessutom har hyfsat bra +/-.

Nu lär han ju trots allt bli kvar i KHL men jag skulle bli väldigt förhoppningsfull om liknande spelare ryktades till oss så man får sätta upp lite hopp.
Kommentera

mattiaskarlgren:Har du koll på honom eller varför använder du honom som exempel på spelartypen vi behöver?
Kommentera

Peja: Håller med att centervärvningen blir väldigt viktig men värvningen av Nick Johnson var än viktigare av två skäl.
1) Signalerna den skickar. Vi tappar en topp tre spelare i laget och ersätter honom med en ännu bättre spelare.
2) Timingen. Presumtiva förvärv som är tveksamma att gå till Brynäs pga tidigare spelarförluster och att enbart Pudas kommit in, kan bli övertygade. Viktigt att få en så högprofilerad spelare tidigt i lagbygget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ska inte överdriva och säga att jag har jättekoll på killen, för jag har enbart sett honom i 3 matcher totalt.
Har en polare som är halvfinne men som följer Finska ligan väldigt ingående.
Han är även Tappara-fan, där Bailen lirade sin enda säsong han haft i finska ligan.

Bailen är en spelare som är väldigt lik Erik Karlsson i spelstilen.
Teknik, riktigt bra skott, bra passningsspel, pucksäker.
Helt enkelt en mycket bra spelare som jag är övertygad om att skulle göra det fantastiskt bra oavsett lag i SHL.
En spelare med bra ålder dessutom.

Så, som sagt jag har ingen jättekoll på honom ska jag inte säga men det jag sett gillar jag verkligen.
Kommentera

mattiaskarlgren: Segt att han har kontrakt till 16/17 bara... 
Kommentera

Huss: Håller helt med, Johnson är verkligen en fantastisk värvning på många sätt. Brynäs största värvning sedan Pavel Brendl? 

För övrigt lustigt att bröderna Plante spelar i samma norska lag, de var ju rätt hypade när de draftades för ett antal år sedan.  
Kommentera

Många sådana mål i vinter tack! :)
Kommentera

Kopparjimmie: gärna i höst också
Kommentera

SWEATT: Självklart segt, men jag gav mer exempel på vilken spelartyp jag anser att vi är i behov av. Sen att vi dessutom kanske ännu mer behöver ha in en defensivt inriktad back vet jag ju att andra tycker men ser man till tidigare år när vi tex hade Gunderson kontra året som var så fanns det väldigt mycket att önska både i PP men framförallt i uppspelsfasen.

Nu kanske man inte ska jämföra spelare med Gunderson då han ändå höll den klass han höll.
Men om nu folk tycker att Johnson är en bättre spelare än Sweatt (tar för givet att se säger det, nästan "enbart" för att Sweatt lämnade) så anser jag att vi kan hoppas på att få in en liknande back som Gunderson eller varför inte en Erik Karlsson-kopia.
Pudas i all ära men att sätta den pressen på honom är ju värre än när vi inför året satte den på Djoos.
Kommentera

Sitter och tänker på hur Bengtzén hade förvaltat pengarna efter SM-guldet 2012. Den sillyn Sundlöv gjorde då måste vara ett historiskt exempel på hur man inte ska agera efter ett SM-guld 😔. Det känns som att dom misstagen gjorde att vi fick börja om från ruta ett igen.

Men nu ska man inte gräva ner sig för det. Jag ser optimistiskt på framtiden!
Kommentera

Chris11:och nästa vår såklart...
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag vill minnas att TJ körde mycket med fem anfallare i PP inder guldslutspelet.
Kommentera

Nä men! Har Bz värvat någon? Brynäs väntade ju in alla andra lag så att de mediokra spelarna skjlle vara klar.
Det här bevisar ju hur dumt det är att döma ut ett lagbygge redan i april. Dumstrut på för en del skribenter här inne.
Kommentera

För min del är jag skraj att vi innan seriestarten hinner förlora nån viktig byggsten i tilltänkt trupp, kanske till Nordamerika. Hur är det med Lindblom t ex? Sen hur "säkrad" är Scott?
Kommentera

Clarence: Jag känner bara optimism, det är läge för revansch!

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Trevligt för dig, att du har den positiva läggningen. Jag skulle också vilja vara optimistisk, men jag tycker tyvärr inte att det finns överdrivet mycket grund för det.
Kommentera

« · 1684005 · »