1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1679230 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Carl Lejonkräk: Och sen undrar jag hur du kan veta att det är nonsens, har du sådan koll på marknaden att du vet vilka spelare med kontrakt som bjuds ut och inte?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Är han inte? Har du belägg för det pådtåendet?
Kommentera

Carl Lejonkräk: jag kan nog tro att det ligger ngn sanning i det. Bz vverkar inte hålla det för omöjligt att det kan hända ngt på backsidan och det borde ju innebära att ngn är på väg ut om ngn ska in. Kan väl iofs handla om eventuell utlåning av exvis Westlund.
Kommentera

moment22: Eklund är inte utbjuden på marknaden, nonsens allt snack om detta.

Kommentera

moment22: Det är väl bara missnöje bland supportrar. Är väl inte så att BZ sagt till honom att han inte vill ha honom kvar.
Var väl aldrig bänkad av Bulan heller, vad jag minns...
Fanns iofs inte mycket att välja på i slutet av säsongen.
Kommentera

Funderar lite kring Eklund, om det nu är så att man försöker göra sig av med honom men inte lyckas, så går han in i nästa säsong med vetskapen att han är oönskad... Kan ju inte vara bästa förutsättningarna för att höja sig. Bara det faktum att ingen annan klubb verkar vilja ha honom till den lön han idag har måste ju också vara knäckande.. Endast älskad av Sundlöv...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det var det där med ironi ja.
Svårt att veta ibland :)
Kommentera

mk: Jag avråder på ett lite skämtsamt sätt ifrån att arguentera med Huge, tolka det i övrigt som du vill.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Så du menar att allt Huge säger är den enda sanningen?
Ja jävlar. Vi får nog ringa en andeutdrivare. För nån har tagit över din hjärna totalt:)

Nä. Bara för att Huge tycker en sak, så är det inte det enda rätta.

Man har rätt att tycka en sak. Sen behöver inte alla hålla med i sak.

Eller hur?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Get a room!
Kommentera

mk: Huge skall du inte försöka att argumentera med, det är lönlöst. Han har givetvis rätt i sak och hade han inte rätt så skulle han inte ha skrivit någonting i första läget.

Varför inte bara lyssna på Huge istället för att ifrågasätta det han skriver?

Kommentera

Huge: Om man tycker att en person ska ha en viss position, så innebär inte det att man vet bättre än tex tränarna. Det kallas att ha en åsikt, käre Huge.

Sen om inte den stämmer med vad staben för Brynäs har. So what?
Detta är ett forum för att tycka saker, ha en åsikt.
Det kan vara rätt skönt ibland att skriva vad man tycker.
Sen behöver det inte alltid vara "rätt"

Men en åsikt om saker kan man ha.

Eller hur?
Kommentera

Inga spetsvärvningar än?
Kommentera

honken21: Håller med.
Kommentera

h4llon: Mitt svar ska ses i ljuset av både en större och allmän kontext men även det som debatteras för tillfället, oavsett våra
tidigare ev duster...😉
Kommentera

Chris11: Jag skrev "kapten eller vice"
Verkar ha snurrat till ordentligt hos dig, kan du inte läsa innantill?
Och om du vill se Rödin eller Scott som vice, bara för att ex Scott nu driver förstafemman, så innebär väl inte det att han per automatik är lämpligare än ex Blomman eller nån annan?
Att som läktarcoach förorda nån annan än den som tränare och spelare valt, betyder väl isf att du tror dig veta bättre än tränarna och spelarna, eller?
Kommentera

SWEATT: Jag hade helst haft Enterfeldt på C. Men dumt att ändra nu, det skulle bara sända onödiga signaler.
Kommentera

Huge: se det jag skrev i en större kontext. inte bokstavligen tolka just det inlägg jag skrev. det inlägget hade ingen koppling till dig :) Tänker mer på våra tidigare duster.
Kommentera

Är det bara jag som tycker Enterfeldt känns gjuten för ett A på bröstet?
Kommentera

mk: nej fyfan..hellre janos vas
Kommentera

Huge: vänta nu hörru, nu måste det ha snurrat till alldeles i skallen på dig. När och var skrev jag att jag vet bättre än tränare och spelare när det gäller kaptensroll? 😳😳
För att förtydliga det: Jag skrev att jag hellre hade sett Rödin med ett A på bröstet istället för Blomman. Ifall du inte förstod det jag skrev så ber jag någon annan förklara det.
Kommentera

bifhjärta: Nä, bättre med Jämtin, eller hur:)
Kommentera

h4llon: Vad är det jag ska lära mig?
Att komma med tvärsäkra uttalanden om saker jag inte är tillräckligt kunnig eller insatt i, för att debatten ska kännas någorlunda meningsfull och intressant?
Nä, tack.
Då håller jag hellre tyst.
Bättre att knipa käft och inte riskera att bli tagen för en skrävlare med tomma ord, än att öppna käften och undanröja alla tvivel. 😉
I övrigt håller jag med i din syn på laget så här långt och möjligheterna nästa säsong....
Kommentera

Stende89: Alltså, jag vill inte se Ryno i Brynäs..känns som om han verkligen inte passar in i dagens lag
Kommentera

Rödin -  Schütz  - Scott
Ollas - Ryno - Blomman
Rohdin - Enterfeldt - Lindblom
Olden - Westerholm - Brodecki

Lööke, Mannberg, Westerholm

Andersén - Mitchell 
Bertilsson - Pudas 
Nörstebö - Sunken 
Eklund - Kilström
(Carlsson, Alftberg och Deutch d.y. finns i Juniorlaget). 

Utlånade: Westlund och Deutch d.ä.

Starkbaum / Sandström 
(JJ utlånad till Almtuna).

Nyförvärv:
Ryno från Leksand
Mitchell från Mora
Schütz från Omsk
Rohdin från Färjestad 

Tre forwards och en offensiv back. Känns som att Pudas och Mitchell i såfall får lira PP1 och PP2. Vet ej vad Schütz kostar, men kom han ej överrens om lönen om Omsk lär han väl vara svindyr ;P Men man vet aldrig!

I allafall så anser jag att alla fyra kedjor är hyperintressanta! Men somsagt, vad kostar detta? Mitchell lär väl också kosta en del? Well well, Silly season går vidare! ;)

Kommentera

TobiasR: Ähh, klart att Chris11 och andra läktarcoacher vet bättre än tränarna och spelarna, när det gäller att välja kapten och vice.
Jag menar, "coacherna" härinne har ju enorm insyn och kunskap om den biten eftersom dom dagligen jobbar nära laget.
Eller hur var det nu igen? 😳
Kommentera

jag får väl erkänna att mitt minne spelade mig spratt. min kritik - som var felaktig - låg i att han fick ett A inför säsongen. om han inte hade det utan fick A pga skador är min kritik helt ovidkommande. . . vad vet jag om Jacke i omklädningsrummet? Ingenting. Så stfu h4llon. Ja ja ja . . . Se och lär Huge! 
Kommentera

TobiasR: kanske. klart är iaf att Rödin hade A 13/14. 
Kommentera

h4llon: Men du, glöm inte att vi ska få de sedvanliga 5-6 långtidsskadorna. Vilka drabbas denna gång? Anderse'n, Starkbaum, Scott eller kanske Rödin.....
Kommentera

Chris11: Där håller jag med dig men Blomqvist kanske är en ledartyp, vi vet väl inte hur det ser ut i omklädningsrummet.
Kommentera

TobiasR: då kunde Rödin hellre fått det. Eller varför inte Scott? Han är en ledartyp som driver förstakedjan framåt.
Kommentera

Skrubben: Blomqvist fick ju ett A på bröstet för att Ollas och Sunken blev skadade?
Kommentera

h4llon: Någon annan som redan finns i laget.
Kommentera

h4llon: håller med dig. Ser hellre att Rödin har A på bröstet precis som förra säsongen.
Kommentera

h4llon: sant. Att Blomqvist har ett "A" på bröstet är lika konstigt som att Sundlöv (bland det sista han gjorde) förlängde Sunkens kontrakt med 4 år. Blomqvist måste vara överjävligt bra i omklädningsrummet. Annars hoppas jag Bulan ger "A"-et till någon annan.
Kommentera

Forsberg 1978: Westerholmbröderna kommer att vara två nyförvärv, de kommer att bli bättre till nästa säsong. Brodecki och Lindblom tar nästa steg. Ollas kommer förhoppningsvis och når han upp till 80% av sin potential är det jämfört med i år ett nyförvärv. Pudas är hyperintressant. Precis den typ av värvning man vill se. Kändes så jävla givet att han skulle hem till SAIK. Extra kul att vi plockar honom då!
Kommentera

munkas: Sunken var ju åtminstone riktigt riktigt bra och valde Brynäs före KHL när det kontraktet skrevs. Jacke hade en bra SHL-säsong i ett sopgäng där han fick lira PP med Chips-Micke och Ryno som levererade mackor. Han är inte heller en egen produkt; en förlorad son som kommer hem och ska ha ett A på bröstet. Förstår inte kontraktets längd och jag förstår inte heller A på bröstet.
Kommentera

h4llon: Drar jag in drömvinsten imorgon så blir det några millar till fansens värvning! ;-)

Men jag tror som sagt inte vi ska vänta oss några stordåd denna silly men det kan ju bli bra ändå om alla sväljer det bulan och Petter kräver även fast jag är lite orolig över detta tränarpar! 

Kommentera

h4llon: Ja, tyvärr sitter vi fast med två riktigt tunga kontrakt gällande sunk och blomman. Två rätt saftiga månadslöner för allsvensk kvalitet. Synd, jävligt synd.
Kommentera

Pettisbif: Thoresen 300 000, Ryno 200 000, Ahnelöv 200 000 (minst). 

Hur tänkte du där? Och nu ser jag Henrion också. Spännande hur Jacke Blomqvist som inte träffar en ladugård om den så faller ovanför honom blir uppgraderad till en andrakedja. Är det för att Ryno ska få honom att återuppstå till den "form" han hade i LIF? Nu var det ju Chips-Micke som mer än Ryno som levererade mackor. Så gick snacket åtminstone under förra året bland de leksingar jag känner. Jacke är en sopa. Ska något kontrakt rivas är det hans. 

>_<

Någon reson i fantasyrunket får det väl åndå finnas ;)

Kommentera

Pettisbif: Lite dyrt lag kanske för att det ska vara realistiskt.
Kommentera

Mejlade Bz och frågade hur många fler värvningar det blir. Han svarade 3-4. Det man kan utläsa av det svaret är väl att det blir två yttrar plus en center. Eventuellt en back också. Om man nu kan bryta kontraktet med Eklund/Sunkan.

Mitt drömlag:

Starkbaum (Sandström/Johansson)

Andersén - Pudas
Ahnelöv - Nörstebö
Bertilsson - Kilström
7e:Eklund/Sundqvist

Rödin - Scott - Thoresen
Ollas - Ryno - Blomqvist
Henrion - Enterfeldt - Lindblom
Brodecki - Westerholm - Westerholm
13e:Olden/Mannberg/Lööke
Kommentera

Chris11: tror också på en bättre säsong. sweatt är den enda jag verkligen ville ha kvar som vi tappar. Brodin suger litet men hans speltyp går att finna för liknande peng.
Kommentera

Brynäsgubbe: kan du inte föreställa dig någon annan? finns tonvis med ahl-spelare som kan göra ett bra jobb, khl-svenskar osv som presumtivt kan gå in och göra ett bra jobb. Vi har frigjort mycket pengar. Klart det finns möjlighet till att värva in en spetsforward, om inte fler.
Kommentera

Brynäsgubbe: Har du inte tänkt på att det ska värvas en kille utifrån som ska spela i första? hmm, jag kanske är den enda som tror att det kan bli positivt nästa säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: I och med att Sweatt drog så sjönk förväntningarna rejält för min egen del. Hade vi kunnat bygga vidare på det hade jag lätt tippat topp 6, nu säger jag 7-10 i tabellen. Ollas kanske kan gå in i en förstakedja men jag har otroligt svårt att se den komma upp i samma nivå som den här säsongen, med tanke på att Ollas lär vara ringrostig. Någon annan i förstakedjan kan jag tyvärr inte föreställa mig just nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: :D
Kommentera

70 Rodrigues: En 10:e-plats - som högst...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad är det som känns oseriöst?
Kommentera

« · 1679230 · »