1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1679630 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Peja: ja? du skriver det som att jag skulle ha antydit det. det är arrogant:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Både Malmö och Rögle är intresserade av Micflikier.
Kommentera

bifhjärta: Det hade varit mer synd om Honken om han inte hade varit bra. Nu har han ju fortfarande chansen att briljera någon annanstans.
Kommentera

Peja: tycker ändå det är synd om honken..fan han är fortfarande riktigt bra, vilken säsong han ändå har gjort. Grymt lugn och följsam i målet iår, synd att man får se honom lämna oss igen. Lycka till Honken, du är bäst.

Redigerad kommentar

Kommentera

h4llon: Det är viktigt för Brynäs att fortsätta ha goda relationer med klubbar som Almtuna och Mora. Det är oproffsigt och arrogant att antyda att de är farmarlag till Brynäs. Det var inte längesen som Mora spöade Brynäs i Gavlerinken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bengtzén om mv-situationen. Han betonar åter igen att Johansson kommer lånas ut HELA nästa säsong och att Honken lämnar. 

Det ska bli intressant att se var JJ hamnar. Kanske kan någon klubb som har det ekonomiskt tungt satsa på honom som etta. 
Kommentera

Ryno är en riktigt bra värvning. Vad är det för trovärdighet på säljaren med Twitter? Skulle väl inte skriva detta om det inte vore klart? Hoppas!
Kommentera

Chris11: Bli inte allt för besviken när Alcén presenteras! ; )
Kommentera

Brynäsgubbe: ser mycket hellre thoresen än ryno i brynäs
Kommentera

Bellman 6,0: jag tror inte du behöver vara negativ till värvningarna heller. Tänk vad cash som frigjorts efter wallace, honken, nordqvist, djoos, brodin och sweatt ;)
Kommentera

Jag är lite delad när det gäller Ryno och hur mår hans rygg igentligen? 
Kommentera

Chris11: Ja, kommer han får vi hoppas på det bästa. Ska sluta vara negativ nu om det äntligen händer nåt på värvningsfronten.
Kommentera

Bellman 6,0: ja så kan det vara. Kan finnas bättre spelare för den pengen, fast ändå känns det som han är påväg till brynäs!
Kommentera

Chris11: Beror ju på lönen också men känns som han kostar mer än man får...
Kommentera

Bellman 6,0: tror ryno skulle kunna vara bra i brynäs tillsammans med ollas och någon ny jäkel;)
Kommentera

Bellman 6,0: ja precis, han spelade även fast han hade skadat sig illa och borde stått över. Fast hur han är spelmässigt när det verkligen gäller vet jag inte.
Kommentera

alwenm: Vet inte riktigt hur jag känner för Ryno...
Vill vi ha honom? Är väl mycket hockey i han känns det som.
Har ju inte järnkoll på honom men känns lite som han viker ner sig när det verkligen gäller...
Kommentera

Ryno, Mcflickier och en KHL-kis skulle vara kanoyners att ha i Brynäs!
Det ska endast in en center och två ytterforwards.
Kommentera

Brynäsgubbe: du hade skrivit fbk brynäs fbk luleå ;)
Kommentera

Clarence: Jahaaaaa.....
Så "handlingskraft" tycker du alltså är detsamma som att fortast möjligt skaffa de nyförvärv man behöver, skit i vad det blir bara det går fort?
Är det nån tävling där den som värvar snabbast vinner SM-guld, eller hur har du försökt tänka?
Kommentera

För er som missade det så skrev Strömsten (säljare i Brynäs) detta på twitter igår. Att Ryno dagen efter offentliggör att han lämnar Leksand ger ännu mer vatten på kvarnen att han går till Brynäs.

Vad tror ni? Jag får verkligen känslan att han är på gång till oss.
Kommentera

Chris11: fräänt. Jag såg dom på systemet 😂😂😊
Kommentera

pjåtor: Vad var i fel ordning?

10/11 - finalförlust mot FBK 

11/12 - finalförlust mot Brynäs

12/13 - guld mot Luleå

13/14 - guld mot FBK 

14/15 - ej spelad.

Kommentera

Brynäsgubbe: såklart! Ryan var bara "hem" (som han kallar det) och var med Maddes familj såsom jag förstod det. Hann inte prata så mycket med honom för jag var tvungen att åka hem till hunden.
Kommentera

Chris11: skynda dit, glöm inte bläckpenna och ett färskt 2-årskontrakt
Kommentera

Chris11: Hälsade du själv? Sa Ryan något om vilken klubb han hamnar i nästa år?
Kommentera

Ifall någon vill träffa Rödin och Gunderson så är dom på GANT i flanör! :)
Kommentera

Sundlöv säger att han har mindre spelarbudget i Karlskrona än i Brynäs. Hans nuvarande spelarbudget ligger tydligen på 30 miljoner. När Brynäs vann guld hade man spelarbudget på 35 miljoner.

Och så verkar Emil Molin vilja spela i Nordamerika nästa säsong. Blir intressant att se om han platsar i AHL.  
Kommentera

h4llon: Ryno har klart bättre attittyd nu än då. Han blev ju lite väl uppskriven där ett tag. Han är däremot inget kaptensämne, som Leksand verkade tro. Vore märkligt om Brynäs kunde ge Rödin ett fett kontrakt men diskar Ryno från hela värvningsdiskussionen pga attityden.
Kommentera

Om Ryno, på flashback. Ta det för vad det är, foruminlägg:

"Jag ville se Bengtzen plocka in Ryno till Bofors för ganska exakt tio år sedan, när han dominerade div.1 västra iförd en Kumlatröja. Minns bl.a. ett derby där han klädde av HC Örebro helt på egen hand och satte några puckar bakom Trevor Kidd.. 
Då fick jag dock som svar att han inte var intressant pga hans attityd bl.a. Men ja, mycket kan hända på tio år såklart. Tror dock inte detta är någon favoritspelare hos Stefan..."

Kommentera

munkas: "Tunga värvningar!"

Nja. Men det är handlingskraft och så där det borde det se ut i en viss annan klubb också. Speciellt när föreningen så snabbt efter säsongsslut tappade/kickade ett halvdussin spelare...

Kommentera

Chris11: Brynäs talanger är lite för bra. Det är mer praktiskt att ha som Skellefteå, knappt någon av deras grabbar lär bli långvariga i Nordamerika. 
Kommentera

KulaShaker: Verkligen inte. Då blev han väl total sågad och de flesta var nog ganska nöjda med att han inte fick nytt kontrakt.
Kommentera

honken21: Så lät det väl inte då.....
Kommentera

Inte vårt smartaste drag att släppa Martin Johansson ... brynasfans.se/
Kommentera

Såhär kommer det bli med sandström: Han blir en av våra viktigaste spelare antigen den här säsongen eller nästa, sedan sticker han till NHL precis som Jacob markström, svedberg och alla jävla spelare som varit grymma i Brynäs.

Det är det som är bra med föreningen, att man kan utveckla talanger. Men oturen är att de vara kan vara kvar i A-laget i max ett par åt innan det bär av till andra sidan Atlanten.
Kommentera

bradberry: Tror på Hv.
Kommentera

pjåtor: Såg han lämnar LIF. Hm... Har en känsla att han är aktuell...
Kommentera

Snälla inte Ryno tack ! För vek mentalt
Kommentera

Helt rätt att det satsas på Sandström framför JJ. Större talang, och redan nu en bättre hockeymålvakt. Hoppas han kan pressa Starky rejält nästa säsong!
Kommentera

Carl Lejonkräk: vilka är hli??
Kommentera

Huss:Nordan ryktas till hli
Kommentera

mattias - 74: Varför inte hugga på Nordan nu när han är ledig?
Kommentera

Huss:

Som alla andra fd leksandssopelare genom åren ;)

Kommentera

StefanMedS: "Brynäs IF väljer att låna ut målvakten Jonas Johansson till ett lag i Hockeyallsvenskan inför nästa säsong. Detta för att Jonas ska få stå ett bra antal matcher och på så sätt få den utvecklingen han just nu behöver."

Samt 2-årskontrakt med Sandström. Mycket bra! 
Kommentera

Huss: förvisso. när du säger det. 
Kommentera

h4llon: "Hoppas innerligt att det stämmer men om Johan tycker om Leksand väljer han inte att gå till oss."
Jesper Ollas säger jag bara.

Kommentera

h4llon: Jag håller med. DIF hade ett skräpgäng som genom ett mirakel klarade sig kvar. De behöver alla förstärkningar de kan få för att fixa det svåra andra året.
Kommentera

Huss: Jag gissar på att Ryno presenterats imorgon. Min känsla är att han faktiskt är klar. Inga källor utan bara en känsla som sagt.

Vi får nöja oss med det här så länge.
Kommentera

« · 1679630 · »