1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1680075 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Nitram: Hehe, nu kollade jag inte ens på filmen utan såg bara att Modo hade lagt upp en intervju med sin sportchef/GM. Det borde också Brynäs ha tid att göra.
Kommentera

Skrubben: Kul med TV, men säger han något av värde överhuvudtaget?
Kommentera

Skrubben: Vilket miffo, han kan ju inte få ur sig en mening utan att staka sig och inleder alltid med öhhh. Snacka om att vi har det bättre förspänt på sportchefspositionen.
Kommentera

Varför gör inte Brynäs något liknande med Bengtzén?
Kommentera

Silfverberg gjorde nytt mål i sista omgången mot Coyotes i natt. Nu väntar slutspel för honom mot Jets. Playoff Mode: ENGAGED!
Kommentera

Chris11: Kanske både-och!
Kommentera

Brynäsgubbe: jag har alltid gillat Stefan och tror han är riktigt bra för brynäs, trots att det är hans första "riktiga" år i SHL.

Vi får la se vad det blir för killar som steppar in. Hoppas på KHL- eller AHL-spelare

Redigerad kommentar

Kommentera

En spelare som Max Fŕiberg vore ett kap om han skulle vilja ta måt år i SHL istället för att harva i AHL.

Kommentera

alwenm: Säkert nån svensk i AHL på G
Kommentera

alwenm: Bengtzén är grym. Härlig inställning till sporten och fansen som följer den. Gillar mycket!
Kommentera

Bellman 6,0: Thoresen kom till Sverige senare än jag trodde för att räknas in i den kategorin... Synd...
Kommentera

Bellman 6,0: När han skriver grundutbildning antar jag att han menar spelare fostrade i Sverige
Kommentera

Bellman 6,0: Menade han Thoresen?
Kommentera

Chris11: Tolkade det som att han menade svenskar, oavsett liga...
Kommentera

SWEATT: tror det var det att det även fanns "andra intressanta ligor" som han menade.. Jag förstod det som att han menar att det är spelarna i SHL/ha som är intresseranta och inte de i andra ligor. Men jag kan ha förstått det fel också
Kommentera

bradberry: Sista säsongen Bulan var coach i Luleå J20 vann Wänna seriens poängliga. Jag hoppas verkligen att man tar tillbaka honom, har en känsla av att han skulle kunna få ut mycket. 
Kommentera

SWEATT: Exakt så! Varför måste de spela i Sverige bara för att de har svenskt pass...?
Kommentera

alwenm: Va? Han skriver svenska spelare inte spelare i Sverige...
Kommentera

maddog1970: ja nu kollar vi finalen Växjö-SAIK. Sen blir det sommarmys!
Kommentera

maddog1970: väntar😃
Kommentera

Chris11: Vad gör vi nu då?
Kommentera

alwenm: jag frågade lite olika frågor, ni kan nog räkna ut själva vad jag skrev. Grejen är den att han letar spelare i sverige först och främst. SHL eller HA?
Kommentera

"Hej det finns många men visst har vi ledare i Ollas, Enterfeldt och Andersen.

Givetvis jobbar vi på att få in spets till både vår 1:a och 2:a lina!

Vi ska försöka hitta en passande spelare och den behöver inte se ut som Bill gjorde utan kan ha lite andra kvalitéer, vi får se vem det kan bli?

Jag kollar brett men svenska spelare är alltid extra intressanta för de har i regel en god grundutbildning!

Men visst finns det andra ligor som också har intressanta spelare.

Känns bra i Gävle där intresset för hockeyn är stark och jag försöker bidra med en viss öppenhet mot er supportrar som jag tror är mkt. Viktigt!

Ha det bra!"

Stefan
Kommentera

TobiasR: vi får helt enkelt komma tillbaka i sommar. Då är förmodligen två forwards klara iallafall.
Kommentera

Tycker inte heller att man ska bråttom när det gäller värvningar, dom kommer ju komma tillslut. Men tycker det är så tråkigt när locket ligger på helt och hållet, vi höra lite rykten osv. Kräver inte att spelarna ska va klara men jag vill att det ska skrivas lite om Brynäs.
Kommentera

Man måste tänka på att dom enda tunga forwardsvärvningarna hittills är Sallinen och Sweatt i SHL. Ska man "spetsa till laget" som Bz själv säger, är det sällsynt att sådana spelare är klara redan i början av April. Spelarna i AHL och KHL brukar man behöva vänta ända in i sommarmånaderna för att få loss.
Kommentera

Huge: om jag ändå läst vad du skrivit innan jag postade inlägget nedan:) Spot on.
Kommentera

Suck... hade vi värvat klart redan hade ni klagat på att Bengtzén inte haft is i magen och väntat ut khl-svenskarna som blir utan kontrakt. Det klagas på visioner men samtidigt ska Wallace behållas. Suck.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, du kan ju bara föreställa dig hur det låtit från Clarence och en del andra om BZ varit blixtsnabb och gjort klart allting redan efter en vecka:

"Jaha, kunde han inte vänta lite grann och avvakta???
Nu sitter han där med ett halvmediokert lag och godbitarna kommer att gå till det lag som haft lite is i magen och väntat. Typiskt Brynäs, som väntat!!!!!!"
Kommentera

Clarence:  Och hur vet du att Wallace och Slovak ville stanna i Brynäs då?
Och om dom nu hade velat stanna eller Brynäs ville förlänga, hur vet du vilka krav dom haft?
Totalt meningslöst att sitta och gnälla över såna här saker när man inte har en susning om i stort sett nånting mer än att man gillar Wallace och Slovak som spelare.

För övrigt verkar du inte ha fattat poängen med min kritik: att du gnäller över brist på handlingskraft bara för att BZ hittills värvat endast EN spelare.
Har redan ställt frågan: tror du att det är nån sorts tävling där den som värvar snabbast oavsett vad som värvas, har bäst chans att vinna SM-guld?

Herregud, försök höja nivån en aning och låt inte som en grinig 4-åring som ännu inte fått det godis pappa har lovat dig.....
Kommentera

Clarence: Vi borde ha huggit på allt som funnits på marknaden sedan vi åkte ur. Fan tänk om det tar slut på spelare, då står vi där med en massa vakanta platser i truppen. Skönt i alla fall att vi har juniorer att flytta upp i värsta fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Skulle också gärna haft kvar Wallace och Slovak sett till kapacitet men antagligen inte om jag fick höra deras lönerna...
Kommentera

Huge: Just det, bra att du versalar och betonar detta med ETT nyförvärv. Ställ det mot att halvdussinet spelare redan är borta från fjolårstruppen. När det nu som det synes tycks gå så trögt med nyrekryteringen tycker jag de inte skulle varit så snabba med att avhysa utan borde behållt framförallt två fullt kapabla spelare - T Wallace och  T Slovak.
Kommentera

Clarence: Ge åtminstonde Bengtzen möjligheten att presentera laget innan snacket om ambitioner och ordbajseri startar...
Kommentera

Clarence: Ordbajseri, det är det DU sysslar med: gnälla och klaga efter ETT nyförvärv..
Kommentera

bradberry: Han var väl inte nämnvärt framträdande förra året heller. Men tror att många spelare i SHL skulle bli bra mycket bättre med större förtroende i en förstakedja och bra kedjekamrater. Se bara på Martin Johansson.
Kommentera

Sådär ja, bilen är vaxad inför sommaren och premiären på golfbanan avklarad!
Kommentera

Johan Norrström: Ambitioner? Finns inga - i praktiken. Bara ordbajseri...
Kommentera

Jaken:
Kokko
Kommentera

Pettisbif:

Ja trumvirvel...... Håll i er! Brynäs spetsar förstafemman med ingen mindre än Wännström!! Brynäs inte guldkandidat? In your face Wikstrand!!!

Sorry boys! Vaknat på fel sida och all jävla pollen gör mig grinig. Men för fan?! Ambitioner någon?

Redigerad kommentar

Kommentera

Auchinleck: de glömde; "och alltid betalar mer"..
Kommentera

bradberry:
Du har dina stunder... 😃

Gillar inte detta...
"Färjestad ska ha vunnit kampen om Wikstrand mot ett par andra SHL-klubbar – däribland Brynäs, då man har större ambitioner i Karlstad och alltid spelar för SM-guld."
(Expressen 150411)
Kommentera

Nån som har koll på varför hela brynäslaget var i nian idag? Gick förbi och såg helt plötsligt ett 20-tal bekanta ansikten.
Var det något speciellt idag?
Kommentera

Peja: "Fast vad hade Rödin presterat när Brynäs tog tillbaka honom?"

- Inte mycket.

Jag själv minns att jag kommenterade värvningen av Rödin som "En Wännström med sämre ljumskar"

Dumstrut på...😃
Kommentera

hahii:
Wännström - Scott - Rödin
Danielsson - Ryno - Ollas
Lindblom - Enterfeldt - Brodecki
Lööke - Westerholm - Westerholm
Kommentera

Skrubben: Jag tror Wännström skulle bli riktigt bra om han får förtroende.

Kommentera

Bratwursten: Jag hade samma åsikt som dig, men det berodde nog delvis på hans klena kropp. Det verkar som att han definitivt har styrt upp den biten då han såg ut att ha växt på sig väldigt mycket när jag såg internmatchen i somras. En bättre fysik i kombination med tekniken han besitter tror jag kan slå väl ut i Brynäs. Jag ser ingen anledning till varför man inte ska ta hem sina egna produkter, så länge dom givetvis kan tillföra något.

Nästa säsong går oerhört många kontrakt ut. Vore det inte smart att ta hem honom nu, låta honom bli bekant med Bulans hockey, och sedan få en större roll om ett år? I dagens SHL värvar man spelare, och om spelaren ifråga gör succé, kan han vara borta inom något år. Att ha en stomme av spelare är oerhört viktigt, och Wännström är en potentiell sådan. Ponera att han kan göra 20-30 poäng under en SHL-säsong, så vore det onödigt att kasta bort en sådan spelare. Speciellt då han är brynäsare i själen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tycker Wännström ofta framstått som ganska klen inte den som gå in in i duellerna direkt
Kommentera

Jaken: kudden
Kommentera

Jaken: måste tillägga attäven Honken var en bra värvning.

Kommentera

« · 1680075 · »