Brynäsgubbe: Jag tycker det vore mycket mer rakryggat och hederligt av Bengtzén att i klartext säga att det inte finns någon ny spelare på gång, för det verkar ligga närmast sanningen. Istället för det här hymlandet och humhummandet när han väl gör ett uttalande.
Men vem vet, kanske det är nån världsstjärna på gång som tar en jädrans massa tid att lösa...?
Enaranger:
Betänk fortfarande att vi bara har värvat en billig spelare hittils. Men skeppat iväg ett lass. Vi har högre spelarbudget än förra sässongen. 2-3 ska tas in. Det finns inte en chans att klubben skulle snåla när det är så få värvningar som behövs göras. Klubben vill nog inte heller tappat ännu mer publik.
Löneökningarna tror jag också inte är så höga. Vi vet att Rödin har fått högre lön. Kanske även Scott. Men resten av spelana får bevisa mer innan löneökning kommer på tal. "Stjärnspelarna" Ollas Enter har varit skadade och lär inte ha fått lönepåslag.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Varför skulle jag det? Sluta fjanta dig.
Eller du kanske inte har höga ambitioner för Brynäs? Du kanske blir nöjd med Emil Molin som stjärnvärvning till nästa år?
Redigerad kommentar
Wesley:
Är det inte bara en center och en ytterfoward som ska in?
Det beror ju i och för sig på om Lööke räknas in i truppen
eller inte. I så fall kanske det blir 3 spelare in?
Det känns som att vi tillsammans med: Malmö, Modo, Karlskrona
och Rögle får tampas om tiondeplatsen för att få chansen att kvala
till kvartsfinal.
Men om Malmö får några av de nyförvärv det spekulerats om.
Jag då kan det bli fyra lag som får tampas om att undvika
allsvenskt kval.
Det verkar återigen bli större skillnad mellan de rika och de fattiga
i serien.
Det lär väl vara vi, Modo, Karlskrona och Rögle som har lägst
spelarbudget till nästa säsong.
Peja: För jag är trött på att vi aldrig (otroligt sällan) får in profiler. Oftast för att vi inte har råd. Det blir antingen rejects från andra lag, chansningar från nordamerika eller rester från Allsvenskan. När senast tog vi in en poängliga-vinnare/grym poänggörare från ligor bättre än SHL?
Redigerad kommentar
Honken: Önskar jag kunde dela din känsla.....
Min känlsa baseras på att det är så pass få nyförvärv som ska in. Brynäs har sagt att spelarbudgeten t o m är lite större inför 15/16 än inför 14/15.
Vi har 3 spelare som ska in för att fylla truppen. 1 st har vi värvat billigt.
Förr om åren har det kanske varit 6-8 spelare som ska in. Nu bör det finnas utrymme för att erbjuda ganska bra lön på de 3 som ska in....Just my thoughts.
kennys: Thoresen och Tommi Salonen. Snacka om spetsvärvningar
Jo, småduktiga killar. Men jag tror inte vi ska hänga läpp för det. Min känsla är att en vi kommer att ta in likvärdiga spelar.
Då Var Patrik Thoresen klar
För Djurgården :-(
Och jag 3-5 på pucken ha ha ha!
Redigerad kommentar
Förutom Thoresen, Sallinen och Sörensen är deras trupp oerhört medelmåttig. Men det är ju lätt att glömma bort i silly season då folk enbart stirrar sig blinda på nyförvärv och spelarförluster. Spelarna som sitter på kontrakt glöms ofta bort.