Brynäs IF

731087 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682234 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Dif har gjort två bra värvningar i Thoresen och Sallinen. Men ni måste komma ihåg vilken grund dom står på sedan innan. Dom hade i princip ett Allsvenskt lag förra säsongen. Därmed faller det sig naturligt att dom kan värva in flertalet toppspelare med tanke på den tunna lönebudget dom hade då.

Förutom Thoresen, Sallinen och Sörensen är deras trupp oerhört medelmåttig. Men det är ju lätt att glömma bort i silly season då folk enbart stirrar sig blinda på nyförvärv och spelarförluster. Spelarna som sitter på kontrakt glöms ofta bort.
Kommentera

Widing? Vad ska denna "goa" "äkta " brynäsare tillföra annat än bra stämmning på efterfesterna!!??
Kommentera

Clarence: Du har aldrig varit med om att anställa någon va? Du har ett antal kandidater att bolla med hela tiden och av olika skäl så faller vissa ifrån som var aktuella någon vecka innan.
BZ gör detta bättre än de flesta sportchefer måste jag säga.
Kommentera

Clarence: Jag ger en 1000-lapp till Fansens värvning om det inte är Widing. Vi får väl hoppas att det är rätt goda odds på den då...
Kommentera

Clarence: Alla klubbar ger kontraktsförslag till spelare i hopp om att de ska acceptera. Alla klubbar får nej från flertalet. Han skulle ju kunna säga "inga kommentarer" om precis allting, men något säger mig att han hade fått mycket mer skit då. 
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tycker det vore mycket mer rakryggat och hederligt av Bengtzén att i klartext säga att det inte finns någon ny spelare på gång, för det verkar ligga närmast sanningen. Istället för det här hymlandet och humhummandet när han väl gör ett uttalande.

Men vem vet, kanske det är nån världsstjärna på gång som tar en jädrans massa tid att lösa...?

Kommentera

Enaranger:

Betänk fortfarande att vi bara har värvat en billig spelare hittils. Men skeppat iväg ett lass. Vi har högre spelarbudget än förra sässongen. 2-3 ska tas in. Det finns inte en chans att klubben skulle snåla när det är så få värvningar som behövs göras. Klubben vill nog inte heller tappat ännu mer publik.

Löneökningarna tror jag också inte är så höga. Vi vet att Rödin har fått högre lön. Kanske även Scott. Men resten av spelana får bevisa mer innan löneökning kommer på tal. "Stjärnspelarna" Ollas Enter har varit skadade och lär inte ha fått lönepåslag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: Det säger sig självt att en klubb som ligger på undre halvan i löneligan alltid kommer att ha svårt att locka toppspelare från andra klubbar i ligan. Pavel Brendl var en, men det var inte igår som han värvades. Men Brynäs har även på senare år värvat en del spelare som många SHL-klubbar också gärna haft i sina lag, typ Andersén. 
Kommentera

Peja: Får omformulera - från bättre ligor än SHL eller från SHL. När tog vi in en Sallinen/Sweatt från ett annat lag? Någon som vi kan lita på att producera? Någon som lockar publiken i Gävle att se Brynäs?
Kommentera

Honken: Känns inte som att någon SHL-klubb kommer att få in en spelare som är lika vass som Thoresen. Det är väldigt sällan som SHL-klubbar får in spelare som håller toppklass i KHL. Huvudorsaken till att Brynäsfans är besvikna över att Thoresen gick till Djurgården är ju att mytomaner satt och hittade på att han var klar/aktuell för Brynäs. Ursprungskällan till ryktet var visst någon på ett Skellefteåforum (låter trovärdigt...). 
Kommentera

Jag förstår fortfarande inte var ryktet uppstod om att Thoresen
skulle varit aktuell för Brynäs. Det enda uppgifter som funnits
är att någon skrivit något på något forum av typen "en ding ding
värld".

Det enda konkreta ryktet som funnits är ju att han skulle ha varit
klar för Djurgården. Och när tidningarna går ut med sånt, så brukar
det oftast stämma. Vilket det återigen nu gjorde.

De flesta uppgifter som Aftonbladet och Expressen gått ut med,
om att spelare varit klara för en klubb, har ju varit korrekta.
Kanske till och med alla uppgifter som publicerats. 
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför skulle jag det? Sluta fjanta dig. 

Eller du kanske inte har höga ambitioner för Brynäs? Du kanske blir nöjd med Emil Molin som stjärnvärvning till nästa år?

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley:

Är det inte bara en center och en ytterfoward som ska in?

Det beror ju i och för sig på om Lööke räknas in i truppen
eller inte. I så fall kanske det blir 3 spelare in? 

Det känns som att vi tillsammans med: Malmö, Modo, Karlskrona
och Rögle får tampas om tiondeplatsen för att få chansen att kvala
till kvartsfinal.

Men om Malmö får några av de nyförvärv det spekulerats om.
Jag då kan det bli fyra lag som får tampas om att undvika
allsvenskt kval.

Det verkar återigen bli större skillnad mellan de rika och de fattiga
i serien.

Det lär väl vara vi, Modo, Karlskrona och Rögle som har lägst
spelarbudget till nästa säsong.

Kommentera

Brynäsgubbe: Varför börjar du inte att hålla på ett lag som uppfyller dina krav? Djurgården kan vara ett tips för dig.
Kommentera

Wesley: Det är bara jobbigt att det aldrig händer något, vi behöver ha in 3 RIKTIGT bra spelare, dock tror jag inte vi landar nån som ens är i närheten av en Thoresen tyvärr, och ja, nog är jag bitter just nu:)
Kommentera

Brynäsgubbe: Thoresen är den klart bästa värvningen i SHL. Antagligen den bästa på många år. Hur många SHL-klubbar brukar värva poängligavinnare från bättre ligor än SHL? Det är inte så att poängliggavinnarna från KHL och NHL brukar dyka upp i Sverige.
Kommentera

Brynäsgubbe: Inom några dagar presenteras nog vår profil, Widing. Hoppas bara att BIF inte har öppet köp på sina säsongskort...
Kommentera

Peja: För jag är trött på att vi aldrig (otroligt sällan) får in profiler. Oftast för att vi inte har råd. Det blir antingen rejects från andra lag, chansningar från nordamerika eller rester från Allsvenskan. När senast tog vi in en poängliga-vinnare/grym poänggörare från ligor bättre än SHL?

Redigerad kommentar

Kommentera

Honken: Önskar jag kunde dela din känsla.....

Min känlsa baseras på att det är så pass få nyförvärv som ska in. Brynäs har sagt att spelarbudgeten t o m är lite större inför 15/16 än inför 14/15.

Vi har 3 spelare som ska in för att fylla truppen. 1 st har vi värvat billigt.
Förr om åren har det kanske varit 6-8 spelare som ska in. Nu bör det finnas utrymme för att erbjuda ganska bra lön på de 3 som ska in....Just my thoughts.

Kommentera

Peja: man blir bara matt, Thoresen ville till en storstad och det är ju inte Gävle. Vi får hålla till godo med Olden.
Kommentera

Brynäsgubbe: Varför blir du arg? Thoresen var knappast ett dugg aktuell för Brynäs.
Kommentera

Byt lag då och ge fan i att gnälla på Brynäs publik och ledning. Passar det inte så dra till Djurgården då ni som gnäller för ingenting binder er till MITT lag.Ett ständigt gnäll om allt hela tiden och denna avundsjuka, jag blir äcklad. Ni som tar åt er replikera surt så att ni blottas.
Kommentera

Helvete vad arg jag blir. Jävla skit till publik som inte vilja stödja Brynäs!!! Nu hade han ju avböjt högre löner enligt artikeln på AB men vi kommer ju aldrig få någon av liknande kaliber.
Kommentera

Wesley: Önskar jag kunde dela din känsla.....
Kommentera

kennys: Salonen? Är det Sallinen du syftar på?
Kommentera

kennys: Thoresen och Tommi Salonen. Snacka om spetsvärvningar

Jo, småduktiga killar. Men jag tror inte vi ska hänga läpp för det. Min känsla är att en vi kommer att ta in likvärdiga spelar.

Kommentera

Wesley:Thoresen och Tommi Salonen. Snacka om spetsvärvningar
Kommentera

Fattade ju att Thoresen inte skulle till Brynäs, men blir så bitter ändå. På 1 år har DIF gått om oss. 
Kommentera

Zappaholic: De hade billigare trupp än vi förra året så det känns väl inte osannolikt att de kunnat öka den budgeten rätt bra i år med tanke på publiksiffrorna de hade.
Kommentera

Peja: Ja, de lyckades ju hanka sig kvar i år med budgetlag, nu får de dessutom 7-8 miljoner till som gick som fallskärm, lägg därtill publiksucce, så förstår man ju att de har x antal miljoner över att värva spets för.
Kommentera

Huge: "Pengarna kommer från externa finansiärer, på nåt sätt lyckas  storstadslagen alltid hitta sådana"
Hur menar du? Luleå har sina Minecraftmiljonärer, Väzjö har Edberg, Leksand har haft Clas Ohlsson. Att det sen dyker upp en mutåtalad skåning som AIK-sponsor känns lite udda men Putins pengatvättare Törnqvist är född i Solna så där känns det mer naturligt.
Det har nog mer med makrofaktorer kring företagaranda att göra. Där ligger väl tyvärr inte Gästrikland speciellt bra till....
Kommentera

Johan Norrström:

Jaaaaaa Thoresen klar för Brynäs!!!!
Nej!? Klar för Djurgården.
Har inte sett något rykte om det?
Kommentera

Wesley: Undrar vad han får i lön i Dif... Ngn som hört något?
Kommentera

Då Var  Patrik Thoresen klar

För Djurgården :-(

Och jag 3-5 på pucken ha ha ha!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Dessutom fick väl DIF mindre tv-pengar än övriga SHL-klubbar 14/15 eftersom AIK skulle ha en fallskärm. 
Kommentera

Zappaholic: Tror att det sociala var en bidragande faktor.
Plus vitsord från Espen, bl.a.
Pengarna kommer från externa finansiärer, på nåt sätt lyckas storstadslagen alltid hitta sådana...
Kommentera

Zappaholic: Ja, visst är det en skön känsla... 👊😀👍
Kommentera

Johan Norrström: Ganska väntat. Tror inte Brynäs någnsin varit aktuellt. Var får DIF sina pengar ifrån?
Kommentera

Zappaholic:

Thoresen klar för Djurgården.
Kommentera

bradberry: Nu är jag klar för min del. Ska inte diskutera skador och skadebenägenhet något mer.

Skönt att veta att jag har rätt😂😂
Kommentera

bifhjärta: Nä du, det har jag inte argumenterat för. Du får nog ta och läsa inläggen igen. Alternativt kan du ju lägga ner diskussioner som du inte klarar av.
Kommentera

Fy helvete va jävla trök det var härinne idag! Snälla lägg ner denna dyngdiskussion eller använd bubblorna. Tycker ni dragit detta i långbänk nu...
Kommentera

Powerfade: tack, mycket klargörande!
Kommentera

Zappaholic: jo, jag förstod precis hur du menar och jag är böjd att hålla med dig. Jag ville mest diskutera begreppet då det finns en del spelare som ofta är skadade på annat sätt än förslitning, lex Bertilsson.
Kommentera

Zappaholic:Jag fattar inte hur ni orkar diskutera om en spelare är skadebenägen eller inte när Brynäs sitter i ett sjunkande skepp. Trea från slutet, sviktande publiksiffror, en otroligt tunn trupp och man kan inte presentera ETT enda vettigt nyförvärv. Vad är det som händer?!                                                                     
Kommentera

Zappaholic: Det är ju det du har argumenterat för?
Kommentera

moment22: skadebenägen, eller injury prone som termen heter overthere. Handlar om spelaren har kända försliningsskador. Att vissa spelare exponeras mer eller mindre för skador beroende på position, arbetsuppgifter och framförallt istiden är alltså ibget som kan härledas till termen skadebenägen. I dessa fall kallas det injury exposure eller på svenska skadeexponering. En medveten risk tränare tar när de ger en spelare en viss uppgift.
Kommentera

moment22: Varför exemplifiera med något som är fullständigt osannolikt? Menar du verkligen att du inte förstod vad jag menade?
Kommentera

Huge: jag var intresserad att diskutera begreppet skadebenägen men din usla ton fick mig totalt att tappa lusten!
Kommentera

moment22: Jag definierar "skadebenägen" exakt som Zappaholic och Bulan gör.

Sen fattar inte JAG varför du frågar om min tolkning av begreppet om du nu inte är intresserad av att höra den....
Kommentera

« · 1682234 · »