Brynäs IF

727613 inlägg · 7961 ämnen

Västerås IK

« · 516112 Till forumet

Västerås IK
Ja, segern över Rögle kom inte direkt som någon överraskning. Har sedan tidigare inlägg tippat Västerås som ett av lagen i kvalserien. Måhända går tipset in. Har sett laget spela 3 matcher under året. Det finns rutin samt ungdomlig entusiasm. Nyckelspelarna är dock Patrik Juhlin samt nr 15 Fredrik Nilsson. Vidare var jag imponerad av Tobias Lundqvist samt Sebastian Meijer vid de matcher jag såg.
De har en rutinerad räv i båset i form av Bäckman, så laget kan ta sig vidare i nästa play off oxå, om motståndarna inte blir Nyköping, som ser stabilt ut.
För våra supportrars del, så spelar det egentligen ingen roll vilka lag som kommer till kvalserien. Samtliga lag ligger bra till rent resemäsigt.

Det stora bekymret lär väl bli hur många biljetter vi kan lyckas få till respektive bortamatch¨.
Kommentera

Sv: Västerås IK
stefan Bskv: Ja, jag vill inte att Bif får möta Vik i kommande kvalserie.
Kommentera

Tigern:
Ser det som en stor fördel att möta VIK. Har besökt Ängelholm i kvalsammanhang tidigare o fansen bär fram laget. Vart en bonus att de åkte dit. Västerås har varken kunnandet eller bredden att störa något av topplagen i kvalserien.
Kommentera

stefan Bskv: J20 visade vägen idag med en bortavinst mot just VIK. Björcken spelade hela matchen och verkar ha funkat bra.

Vinner de nästa match så är slutspelsplatsen säkrad.

Alltid nåt.
Kommentera

stefan Bskv: Visst är det kanske "lättare" att möta t.ex VIK än Rögle för oss Brynäsare. MEN om Rögle gått till KS hade Malmö fått två holmgångar som kanske hade gynnat oss.
Kommentera

Gusten: Det positiva är ju att grabbarna slipper en långresa. Men hur man än vänder och vrider på saker och ting så MÅSTE Brynäs vinna sina matcher. vad som händer i de andra skall inte ha någon betydelse. Det verkar vara lite av Brynäs mentalitet att alltid förlita sig på andra lag istället för att klara biffen själva. Brynäs farligaste motståndare är dem själva.
Kommentera

stefan Bskv: Hoppas verkligen Brynäs finns kvar i elitserien nästa år. Men spelet laget presterade var dock ej imponerande. Jag tror att både Leksand och Skelefteå kommer ha bra fart under grillorna.
Kommentera

Gusten:
Visst är det så. Jag har dock varit mycket besviken på laget under ett par säsonger , så jag hoppas att de kan lösa allt på egen hand, med ett stabilt grundspel. Av den information som nåtts mig har Wayne fått fart på killarna i laget, så vi får se.
Som någon skrev...Vi kanske inte bör se vad andra lag presterar, utan förlita oss på vårt eget spel.
I gengäld får Malmö längre resor, men det har mindre betydelse måhända. Spelarna är lika resvana som vi supportrar:-)
Kommentera

rullis:
Vi kan inte åka ut nu. Hade tänkt att vi skulle ta vår första seger på länge nästkommande säsong på Scandinavium:-)
Den dagen vi tar SM-Guld i den sjunde o avgörande finalen i GBG, så lovar jag att bli ständig medlem i "GOA GUBBAR", tar med mig övriga 935 BSKV:are.
Kommentera

stefan Bskv: Rätt inställnig. Men prata inte för mycket om SM-guld innan kvalet är avklarat. Det lär bli tufft. Men du är alltid välkommen som medlem när du vill.
Kommentera

rullis:
Ingen fara. Det tar 4-5 år att bygga upp ett stabilt lag, så SM-guldet ligger på kylning till dess:-)
Kommentera

stefan Bskv: Men se till att inte torska i kvalserien för tusan. Stötta LAGET
Kommentera

rullis:
Ingen fara. Almanackan är redan fullklottrad.:-)
Kommentera

stefan Bskv: Gôtt, jag stöttar er till 100%
Kommentera

rullis:
Bra. Då anmäler du dig till kommande kvalserieresa. Ett derby mot Leksand säger du inte NEJ till?:-)
Kommentera

« · 516112