Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Växjö -Brynäs 5/1 2013

« · 1546519 · » Till forumet

Sv: Växjö -Brynäs 5/1 2013
Bara Lauritzen snart spelat sig i form så......
Kommentera

90Steen_: Denna insats är lika dålig som mot Luleå borta. Enda skillnaden är att Växjö är kass...
Kommentera

maddog1970: PP nu...dags att sätta en puck. Brukar vi inte ha ett bra PP mot Köpsjö?
Kommentera

Äntligen!!! Dunka in den nu, Ryan!
Kommentera

90Steen_: Inte ett skott på mål...
Kommentera

Hmm...hur kan så många vara dåliga samtidigt?...Nån sorts överenskommelse?.....
Kommentera

Zappaholic: Jaja, vi får hoppas på straffarna (ajdå...)
Kommentera

Zappaholic: Men filmen i bussen var ivf bra...
Kommentera

90Steen_: Ja....trettio var typ....
Kommentera

90Steen_: Två skott har vi skjutit denna period. TVÅ!!!
Kommentera

Zappaholic: Det blir 5 totalt va?
Kommentera

90Steen_: Så många?
Kommentera

En poäng får ses som en stöld. En trea hade varit grovt rån.

Kommentera

Zappaholic: faan det här laget visar verkligen att det är komplett och det behövs inga som helst förstärkiningar

Jävla hockeymord

Kommentera

Zappaholic: Fasen vad gött om Cody kunnat visat upp sitt beryktade skott och placerat in den där pucken bakom Mv.
Kommentera

90Steen_: Det är Inkl dom på värmningen va?

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Nu jävlar ska vi avgöra detta. 4 mot 3...
Kommentera

Jajjen: 2 poäng skulle smaka mumma!

4m3!
Kommentera

90Steen_: Ooooooooooopootroligt!!!!!
Kommentera

Idag har dem stoppat någon annan än Enterfeldt i tröjja nr 9
Kommentera

90Steen_: Snyggt Harju och rättvist;-)
Kommentera

Var hade Harju gömt sig hela matchen!? SNYGGT!

2 poäng är jag fruktansvärt nöjd med!
Kommentera

90Steen_: HAHAHAHAAAAAARJUUUUUU!!!!

Vampola grät när han åkte av isen. Två poäng. Grov stöld...

Tack och bock...

Lauritzen fick assist...han är på gång nu!!!

Kommentera

Jajjen: Jävligt snyggt avslut av Harju. Men varför vänta i 63 minuter?
Kommentera

Wow, välförjänt efter en grymt solid insats, NOT!
Kommentera

70 Rodrigues: Men vi tar tacksamt emot alla poäng när vi varit usla...
Kommentera

Zappaholic: Efter denna match har jag bara en sak att säga: JAG ÄR OROLIG:-(
Kommentera

foppa78: Inte då, grabbarna ville inte svetta ner sig då matrialarna hade glömt att ta med lukta gott schampo och hårprodukterna..

Såg ut som en träningsmatch eller ett spel som duger på första ispassen på sessen.
Kommentera

Lindström: återigen en sömnig match. Synd att JVM är över. Man är som sagt bortskämd med fartfylld hockey den senaste tiden. 2 poäng där vi inte är värda någon är iofs helt okej.
Kommentera

Zappaholic: helt ok bortamatch även det kunde ha anfallits lite mer. Hyffsad dragning av Cody, snygg avslutning av Harju och fin passning från Lauritzen. Järnkrok skulle ha satt ett par mål men han fortsätter att missa tyvärr, hoppas att det lossnar snart.
Kommentera

Vart som vanligt och såg matchen i Växjö. Lakers slet jävligt hårt och gav inget gratis, hade mycke puck men skapade egentligen inte sådär mycket.

Brynäs gjorde en rätt slät figur offensivt sett men vann en ganska svår bortmatch, inte så mycket att lipa över.

Kommentera

arnio: Codys dragning vid målet?

Ja fantastisk tremeterspassning från Lauritz. Man kräver inte mycket om man måste berömma en helt vanlig passning.

Prestationen ligger hos Harju, snyggt!

Kommentera

arnio: Järnkrok kanske kan låna Lindholms klubbor då han återansluter, det har ju visat sig fungera förut...
Kommentera

Davey_22:

Undrar vart laget som spelade den morderna ishockeyn har tagit vägen? Det spel som kallades framtidens hockey är som bortblåst. Brynäs känns verkligen inte igen. Vad Brynäs spelar den här säsongen vet jag inte riktigt, men inte är det lika roligt att titta på. Anledningen till publiktappet kanske? Synd att man inte valde att bygga vidare på den positiva ishockey man spelade förra säsongen. Fast det kanske inte var möjligt med det manskap man värvade till denna säsong.
Kommentera

Johan Norrström: När man leder tacklingligan så har definitivt bytt spår. Frågan är varför?

Brynäs spelar lika slätstruken dump and chase hockey som de flesta andra lagen och fjolårets spelide verkar övergiven för en mer fysisk och tråkigare hockey.
Kommentera

rafalski:

Riktigt tråkigt hur som helst. Tycker SAIK har bevisat att man trots förluster av viktiga spelare, kan fortsätta att bygga på en positiv spelidé.
Kommentera

rafalski:Man började väl med samma upplägg som förra säsongen men har varit tvungna att ändra.

Så blir det när man inte anpassar värvningar utifrån spelidén utan får göra tvärt om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: "Så blir det när man inte anpassar värvningar utifrån spelidén utan får göra tvärt om"

Du drar som vanligt enorma slutsatser på enstaka saker.
Nu gör vi en medioker insats framåt mot Växjö, och genast kommer snack om ändrad spelidé och tråkhockey. Varför har jag inte hört nåt tråksnack efter vinsterna? Ska man skratta eller gråta?
Ändå inte speciellt förvånande, du brukar ju som bekant såga en back för resten av säsongen, allt pga ett felpass på träning.

Anser du på fullt allvar att nyförvärv som Harju, DP och Thuresson är värvningar som INTE är anpassade till en offensiv spelidé utan är bevis på att TJ försöker införa en tråkigare brunkarhockey?
Hade han velat det, ja då hade han väl istället sparkat Gunderson och ersatt Ekholm/Andersén med nåt betydligt tyngre än DP, Djoos och Berglind.
Typ.....

Kan försäkra dig att TJ inte försöker ändra nån spelidé som går mot en mer defensivit inriktad modell, det skulle isf motverka hela syftet med junisupplägget.
Vet egentligen inte varför jag ens ska behöva förklara en så pass självklar sak....
Kommentera

Johan Norrström och rafalski:

En fluga gör ingen sommar.
En enstaka medioker offensiv insats är heller inget bevis för nån ändrad spelidé.
Att vi försöker tackla och spela mer fysiskt den här säsongen, ja.
Men att den positiva spelidén skulle ha ändrats och att gårdagens insats skulle vara nån sorts bevis på det, aldrig i livet.
Det får ni försöka slå i nån annan.
Att två så pass sansade och nyanserade skribenter lutar åt tråkteorin, trodde jag inte.
Kanske bara en dålig dag, som vi hade nere i Växjö igår?  ;-)
Kommentera

Huge: Jag menade nog mer generellt den här säsongen. Känns som vi fått lämna den offensiva speliden för ett mer fysiskt och tråkigare spel.

Gårdagens insats är inte mycket att säga om, är mer än nöjd över två poäng.
Kommentera

rafalski: Det ena behöver ju inte utesluta det andra?
Att vi skulle ha lämnat en offensiv spelidé håller jag inte alls med om.
Som jag redan sagt: möjligtvis att vi försöker vara lite tuffare och smälla på mer än tidigare. Spelare som Enterfeldt, Thuresson och även Harju är både spelskickliga/fysiska och bra exempel på att TJ säkert vill se lite mer fysik och rakare spel.
Kommentera

Huge:"Kan försäkra dig att TJ inte försöker ändra nån spelidé som går mot en mer defensivit inriktad modell, det skulle isf motverka hela syftet med junisupplägget."

Något bevis för det :-)

Kommentera

Vad tycker ni om spelarbetygen?

Poängligan

Målvakter:

Johan Holmqvist 5 (100%)

(Robin Rahm) -

Förstafemman:

Ryan Gunderson 3

Fredrik Styrman 2

Johan Harju 3

Sebastian Enterfeldt 4

Jesper Ollas 2

Andrafemman:

Cody Franson 4

Dennis Persson 3

Sebastian Lauritzen 2

Calle Järnkrok 2

Andreas Thuresson 2

Tredjefemman:

Simon Löf 2

Jörgen Sundqvist 3

Daniel Widing 1

Jonas Nordquist 1

Mats Lavander 1

Fjärdekedjan:

Martin Johansson 3

Mads Hansen 2

Jonathan Granström 3

Kommentera

70 Rodrigues: fina betyg där på vissa och sämre på vissa.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker inte att Enterfeldt förtjänade i 4:a för gårdagens insats.
Kommentera

70 Rodrigues: Skippa 4:orna på Cody och Sebbe, finns ingen anledning att ge dem så högt betyg. Om någon ska ha det så är det Martin. 5:an på Honken är ju odiskutabel.
Kommentera

Huge:

Jo men nu tänker jag förstås på alla mediokra insatser jag sett Brynäs stå för den här säsongen.
Kommentera

Vet inte hur ni andra tänker, men om Brynäs klarar en placering bland de fyra främsta när serien summeras har vi gjort det in i helvete bra. Till fjärdeplatsen är det i nuläget fyra poäng och till tredjeplatsen fem poäng, inte direkt avskräckande avstånd tycker jag.

Det är märkligt att vi är så nära en topplacering i Elitserien trots att vi är så ruskigt dåliga som en del undergångsfans vill göra gällande...

Sen att spelet inte kuggat i ordentligt än, tyder väl på att det ändå finns en hög potential i detta lag, när vi har sånt häng på en fin placering i serien. Läser man en del inlägg härinne är det ju lätt att tro att vi håller samma klass som Rögle och Timrå. Sanningen är väl den att vi i nuläget är ungefär lika bra som FBK och LHC...

Kommentera

Zappaholic: ja klarar vi topp fyra så är det grymt bra gjort med tanke på spelarförlusterna och att vi tappat Bertilsson och Jonsson. Sundlöv har lyckats nästan skrämmande bra med nyförvärv och de juniorer han tagit in.
Kommentera

« · 1546519 · »