Brynäs IF

726970 inlägg · 7960 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena

1445644 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Huge: Stackars människa!
Kommentera

Huge:Ja Huge.. AVGÅ!
Kommentera

MarcusElving:

För att Dif är alla journalisters gullegrisar? ;)

Kommentera

arnio: HV i serieledning?
AVGÅ Sundlöv!!!
AVGÅ alla!!!!
Kommentera

Djurgården ligger under med 2-0. Varför står det inget i tidningarna om deras fiaskosäsong hittills. Var inte DIF SM-guld tippade inför säsongen?

Torskar dom ikväll samtidigt som Växjö och Modo vinner så är det kvalplats som gäller..

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: rackarns, Hv i serieledningen nu
Kommentera

Burken: " Huges primära mål är att häckla mig och några andra. Det är precis som vanligt. En vettigt och intrssant diskussion pågår sedan kommer Huge in och sänker nivån med påhopp. Citat ryckta ur sitt sammanhang och diverse andra fula knep.

Det är så han funkar.."

Haha...

Ditt och andra dysterkvistars primära mål härinne under 6-7 år har varit att häcklat och kastat skit på bl.a Sundlöv, nåt som idag visat sig vara helt uppåt väggarna.
I det läget tycker du att jag kliver in och sänker nivå på den fina och gulliga stämning ni har härinne, genom att vara lite skadeglad.
Tycker ärligt talat att jag och andra som inte varit lika kritiska mot Sundlöv har full rätt att vara lite skadeglada, när du och ditt anhang härinne har suttit och varit exakt lika skadeglada och onyanserade när det gått dåligt.

Men det är så du och dina kompisar funkar...

Kommentera

oj fel tråd..

Redigerad kommentar

Kommentera

Tommy: Huges primära mål är att häckla mig och några andra. Det är precis som vanligt. En vettigt och intrssant diskussion pågår sedan kommer Huge in och sänker nivån med påhopp. Citat ryckta ur sitt sammanhang och diverse andra fula knep.

Det är så han funkar..

Kommentera

Tommy: Ang Sundlöv, så kan man likna hans bana som sportchef

vid en företagares. Han kom in mitt i en stor lågkonjuktur, fick inte

så bra betalt för sitt arbete, åkte även på några "gratisjobb" som kostade

på. Så han fick slimma organisationen. Började om, lärde av misstagen,

har sen faktiskt sedan några år träffat bra i sitt arbate som lagbyggare.

Min åsikt är att han började som en smärre katastrof, men att han har

visat att han har tagit lärdom, och nu visar upp ett godkänt resultat.

Men , det är nästa år som examensprovet kommer,. Det är ingen

uppgift som jag avundas.

Kommentera

Tommy: Tommy spelar precis det spel man ska göra när man har så många talangfulla juniorer. Något föregångarna aldrig riktigt fattade.
Kommentera

Huge: Hur var det nu med ödmjukheten?
Du skrev troligtvis bara inlägget för att få passa på att hylla Sundlöv...Men men, visst har mkt gått rätt i år och Sundlöv är ingen katastrof, men det är väl så att Tommy Jonsson delvis får skörda frukten av sitt eget arbete också som tidigare juniorcoach...

Fortsätt gärna att hylla Sundlöv, bara du inser varför du gör det

Redigerad kommentar

Kommentera

Tommy: Ja, underbart och äntligen.
Nu kan TJ och Janne Larsson skörda de frukter som Sundlöv (Sportchef), Boorken och CZ var för sig har varit med om att successivt bygga upp och utveckla till den produkt vi ser idag.
Ingen nämnd och ingen glömd.
Kommentera

Lindström: Ja det är befriande och kul att det lönat sig så här långt
Kommentera

Tommy:Svårt att veta hur spelare ser ut bara genom att titta på text tv.

Underbart att se Bif SPELA hockey, inte som under bl a NC köra med 5 backar + styrspel för att enbart försöka kontra.

Kommentera

Huge: Skrivfel? OK...Fast jag undrar jag...
Kommentera

Huge: Antar att Håkan Andersson är nyckeln när det gäller Järnkrok....
Kommentera

SH: Ber om ursäkt, skrivfel modell major från min sida.
Korrekturläste tyvärr inte mitt inlägg, nåt jag oftast brukar göra.
Ska förstås vara Larsson och Järnkrok, INTE Silfverberg.
Silfver tror jag definitivt är förlorad men har relativt gott hopp om Larsson och Järnkrok.
Ser dessutom att du håller med om den sistnämnde.
Steg 1 i "räddningsaktionen" för att behålla åtminstone Järnkrok kanske är att han inte blir uttagen till VM, nåt som å andra sidan kanske inte känns speciellt realistiskt om han fortsätter som hittills.
Kommentera

Jajjen: Det var väl precis vad han räknade med...:)   Jag gick på den direkt...
Kommentera

Huge: Tycker du har fel om både Larsson och Silfverberg och båda är tillräckligt bra för NHL och båda sticker garanterat. Larsson verkar mycket mogen i både spel och uppträdande. Silfverberg ser urstark ut så jag vet inte vad du fått ifrån att han skulle vara för tunn. Järnkrok däremot tror jag stannar.
Kommentera

Huge: Efter det där lär du blir kvar härinne resten av dan...
Kommentera

Jajjen: Underbart att läsa hur Burken och övriga dysterkvistar nu försöker överträffa varandra i krystade bortförklaringar om hur nån annan Sportchef hade gjort det bättre, att deras egen enögda och onyanserade kritik ändå alltid varit korrekt, att Boorken minsann talar i egen sak osv osv.
Riktigt komiskt i all sin magsurhet.
Istället för att bara erkänna och hålla med om det jag alltid sagt: vi har Sveriges bästa Sportchef.
Punkt slut!!    :-)

Och självfallet slår sig ES bästa Sportchef inte till ro bara för att det går bra för tillfället, om nån nu tror det.
Skulle inte förvåna mig om han ex lyckas få nån av Larsson eller Silfverberg (helst båda) att stanna kvar nästa säsong och utvecklas ytterligare, även om det kan bli svårt.
Tror iaf inte att det är omöjligt, Larsson är väldigt ung och Silfverberg lite för tunn fysiskt för att än så länge lyckas i NHL.

Keep on the good work, Sundlöv.
Du är värd alla hyllningar från Boorken och andra som kan lite om hockey...
Kommentera

Burken: Brynäs är Sveriges mest populära elitserielag. Lyckas föreningen bli lika populära i Gävle kan Brynäs dominera svensk hockey i decennier framåt. Fan vet hur det ska gå till.
Kommentera

Jajjen:JA då har du svaret på din undrar om uppslutningen i Vida Arena.

Det kanske är så enkelt att man går man ur huset när klassiska Brynäs kommer på besök. Nyhetens behag helt enkelt.

Kommentera

Burken: Delvis rätt.

Rätt svar ska vara: det finns många brynäsare i ALLA regioner.

Kommentera

Jajjen:Många Brynäsare i Växjö regionen? Det behöver inte vara svårare än så ;)
Kommentera

arnio: Okej, du menar att just gävleborna är bättre på att besöka bortamatcherna än andra lag, typ AIK, DIF eller Frölunda som ligger nästgårds? Finns ingen annan, rimligare, förklaring?
Kommentera

Jajj

en:"En stor grupp Gävlebor åker alltså drygt 60 mil för att se en bortamatch och samtidigt är det svårt att fylla hemmamatcherna i Läkerolen.

Eller finns det en annan förklaring? Någon?"

De var nog färre än vad som behövs för att fylla Läkerolen....

Vad snackar vi här, ett par hundra?
Kommentera

Läste i Aftonbladet att Brynäs var det bortalag som haft flest fans på läktarna i Vida Arena i år. Jävligt underligt! En stor grupp Gävlebor åker alltså drygt 60 mil för att se en bortamatch och samtidigt är det svårt att fylla hemmamatcherna i Läkerolen.

Eller finns det en annan förklaring? Någon?

Kommentera

Huss:

Absolut, Svedberg gör dock en jävligt bra match, han räddade oss några gånger och kändes allmänt stabil matchen igenom!

Kommentera

Burken: Håller med, men samtidigt har Jonsson aldrig varit speciellt bra i det fysiska spelet. Problemet är väl att han blivit sämre och sämre på det.
Jonsson har egentligen alla redskap som behövs, fysiken, skridskoåkningen och tekniken men problemet tycks ligga ovanför axlarna tyvärr. Skulle vilja se Jonte C mot Timrå istället.
Om vi nu har en mental tränare anställd så borde han ägna fler timmar åt individuell coachning av spelare som Jonsson, Widing och kanske Svedberg. De presterat bäst när självförtroendet är starkt.

Kommentera

Bissett_19: Det skulle väl vara Jonsson då. Jag skrattade när Saviano fintade upp honom på läktaren i första perren. Jonsson stod där med dumstrut på huvudet och två kokta med senap.

Så enkelt ska man inte få komma förbi helt enkelt. Han måste spela mer på kropp istället för att ha full fokus på pucken.

En defensiv klippa behövs.

Kommentera

The gallion:

Linus skrev i matchbloggen att Juuso INTE är aktuell i dagsläget,vilket jag tycker är bra.
Känns som vi just nu har spelartyper som honom redan som är bra i PP,Gunderson och Ekholm.Ska det in någon back vill jag ha stor,stark defensiv back som vi får användning för i BP framförallt.

Jag tror inte det kommer ske nånting snart i allfall,just nu finns det liksom inte så mycket att anmärka på i Brynäs spel.
Kommentera

Underbart med en ny seger mot Växjö jag trodde faktiskt det kanske skulle bli oavgjort men jag är glad att ja hade fel! =) Fortsätt såhär nu gubbar, jag tror det blir tufft mot Timrå på lördag me det finns inga lätta matcher!! Timrå har ju vaknat till rejält o ser säkert sin chans att spöa självaste serie ettan =D Men hoppas ändå Brynäs visar ännu en gång varför vi ligger etta, o Timrå sist!!

Kommentera

Bortaspelet denna säsong är ju ohyggligt bra så man nästan måste nypa sej i armen för att förstå.
På 27 matcher tog vi 28 pinnar på bortais förra säsongen
Denna säsong har vi tagit 27 pinnar på 13 matcher på bortais.
MAGISKT!!

Kommentera

ja kanske hietanen. läs linus blogg på g.d.se i möra.
Kommentera

Brynäslegenden:Är det någon som vet något om den utlovade värvningen till Brynäs? Det skulle väll komma en oavsett!
Kommentera

70 Rodrigues: Du har nu fått en ny roll som Tabellskötare här inne på HS! :D
Kommentera

Gurra88:
Jag har väntat så länge med Kenta beskriver vad jag känner nu.
Kommentera

Bissett_19: Helt planenligt?;)
Kommentera

Gunderson på väg mot ledning i backarnas poängliga. Han är nu tvåa med en poäng mindre än Heikkinen.
Kommentera

För er som har glömt hur vi ligger till i tabellen ;-)

Nuvarande tabell       M V O F     VO FO     VF FF     VS FS     GM   IM +/- P  

1  Brynäs       27 17 0 10     13 8     0 1     4 1     81  -  65 +16 49  

2  HV71       27 17 0 10     11 8     3 0     3 2     86  -  68 +18 47  

3  Skellefteå       26 14 0 12     12 7     0 1     2 4     64  -  58 +6 45  

4  Frölunda       25 14 0 11     11 7     1 2     2 2     63  -  47 +16 43  

5  Luleå       26 13 0 13     11 7     0 1     2 5     55  -  51 +4 43  

6  Färjestad       27 12 0 15     9 8     1 1     2 6     56  -  63 -7 40  

7  AIK       27 13 0 14     9 11     1 1     3 2     73  -  71 +2 38  

8  Linköping       26 13 0 13     9 11     1 1     3 1     54  -  65 -11 37  

9  Djurgården       26 12 0 14     8 10     1 0     3 4     64  -  71 -7 36  

10  Växjö       26 12 0 14     7 11     0 1     5 2     58  -  70 -12 34  

11  MODO       25 11 0 14     8 12     1 1     2 1     65  -  73 -8 32  

12  Timrå       26 9 0 17     5 13     1 0     3 4     65  -  82 -17 27  

Kommentera

T o m herr Renberg i Hockeykväll låter sig nu bevekas och hyllar Brynäs. Det tackar man för. Däremot är det fortsatt lite patetiskt att i alla glimtar och referat med Brynäs den här säsongen höra tjatet om alla spelare som försvinner till hösten och det här "nu eller aldrig"-snacket. Herregud, hoppas Brynäs ger svar på tal nästa säsong också!

Kommentera

leovalkama: skjut tigern!

Redigerad kommentar

Kommentera

leovalkama: 8 min långt inslag från FBK - tik och 1 min från brynäsmatchen????????? Hockeykväll är ett jävla skämt vem fan bryr sig om medelmåttor som FBK och TIK?
Kommentera

leovalkama: Härligt!! :)
Kommentera

MarcusElving: Förbaskat skönt att vara brynäsare nu! :D

Är även uppskriven på Brooklyn Tigers resa mot timrå på lördag.. Kapa tallarna!!

Kommentera

Bissett_19: Så AIK avgjorde på ordinarie tid men matchen gick ändå till förlängning där Gynge avgjorde igen?

3 eller 2 poäng, det är frågan? ;)

Kommentera

sylf: Vi får inte glömma att nämna våra målvakter som spelar bra i varje match, riktigt stabilt MV-par!
Kommentera

1445644 · »