Brynäs IF

730082 inlägg · 7961 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19

« · 1997051 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Molin blev som bekant långtidsskadad direkt han anlände till Malmö vilket såklart har en enorm påverkan på hur han kommit in i shl.

Hittar Molin tillbaka till den form han hade när han spelade i Modo så har ni en av dom bästa centrarna I hela shl, han var fullständigt överlägsen i allsvenskan och kunde ha avgjort poängligan vid jul om han spelat i ett bättre lag.
Kommentera

Sama: Räknar man bort dom värvningarna som man redan vet vad man får av ser det ganska mycket sämre ut.

Sigalet har varit en flopp så här långt. Zetterberg och Lindelöf har varit helt osynliga. Desch~ har det kanske i sig men faktum är att han ska leverera poäng och det har inte gjort, värdelös +/- dessutom.

Alla fyra har varit så välscoutade och handplockade. Den enda som gjort något postitvit intryck är väl Ingman, men han halkade in sent när Söderström försvann.
Kommentera

ellis: Ni kan inte pissa på en värvning som inte inte varit i Brynäs mer än en timme..
Ge honom chansen förfan
Kommentera

Peja: Ledsen men xxx BIF xxx kommer nog visa sig ha mer rätt än dina och vissa andras teorier om och kring Molin. Säger inte att det är en dålig spelare men han lär inte höja lagets slagkraft på ett avgörande sätt.
Kommentera

xxx BIF xxx: Och målet i år är kvartsfinal i första hand.
Det är du som dravlar och är oseriös om du redan efter 10 omgångar har bestämt att man värvat fel utifrån målet.
Snacka om lekstuga i soffan framför teven....
Kommentera

Peja: 0,4 ppg är det väl? Helt ok siffror men endast 20 matcher.
Men potential Borde finnas. 20+ poäng med mycket speltid och förtroende i PP.
Kommentera

lapad: Yepp, Bengtzén eran har tyvärr inte slutat ännu, många kontrakt som går ut efter denna säsong, Sundlöv/Dacke fick inte lättaste uppdraget heller vilket vi måste ha överseende med, men i år har inte värvingarna varit dåliga asså ,

Anton Rödin
Greg Scott
Jonathan Sigalet
Linus Ölund
Josef Ingman /Chansning som gick bra
Jeadon Deschenau ( måste komma i form, annars pigg spelare )

Och nu Emil Molin då, inga dåliga värvningar överhuvudtaget, ge Dacke och Sundlöv lite tid bara och låt resterande kontrakt på floppspelare gå ut så ska vi se sen att vi kommer ta guld inom några år.
Kommentera

Om vi ska vara ärliga då måste vi erkänna att man misslyckas med rekryteringar i och med kontraktskrivningen med Molin. Hade man gjort ett bra arbete och levererat ett bättre resultat så hade man suttit lugnt i båten, så enkelt är det. Nu ska vi fortsätta städa efter de senaste misslyckandet.
Inget ont om Molin. Han kommer säkert bidra med mera än Blomqvist och Alcén gör idag vilket är positivt.
Kommentera

Tigerhjärta: Håller med dig på den. Prova Molin i andra med Ölund och Danielsson eller Brodecki.
Kommentera

SWEATT: Angående 5-inläggsregeln: vi skrev ett förtydligande några dagar efter att den infördes, men jag förstår om det slank förbi i inläggsflödet. Det var aldrig tala om en rak regel med max 5 inlägg per dag utan någon slags rumregel för antalet gånger man kan upprepa samma saker utan att det blir spam. Det går alltså utmärkt att skriva fler än 5 inlägg om det inte är spamkaraktär. Det är mest för att undvika evighetsmonologerna som historiskt sett kunnat uppstå mellan personer, där man har skrivit samma saker till varandra om och om igen. Du förstår säkert vad jag menar.

Molin har 0,8p per match i SHL de senaste 2 åren och detta efter en jobbig skada. Dessförrinnan vann han Allsvenskans poängliga. Så efter junioråldern har han definitivt levererat en och annan poäng. Blir missvisande att dra in SHL-matcher han gjorde som junis osv, tycker jag.

xxx BIF xxx: Så det är dravel att Brynäs har en spelarbudget att förhålla sig till och att alla spelarna inte kan vara dyra SHL-spelare? OM det är vad du menar, så saknar dina förväntningar/krav på truppen tyvärr verklighetsförankring.
Kommentera

Peja: Emil Molin är som absolut bäst som center. Det var där han spelade när vann poängligan i MODO.

Blir tufft för Emil att gå in som center!
Scott - Ska spela i första, inget snack
Sallinen - En av få spelare som varit riktigt bra under denna tunga inledning
Ölund - Även han har gjort det bra!
Molin/ Blomqvist - Vore slöseri att lägga Molin i en 4:e
Kommentera

Varmt välkommen hem Emil Molin, tror detta kommer att bli bra 🙂
Kommentera

Huge: Det har jag inte sagt heller, men sätter sig Sigalet i fel situation ofta pga av dåliga val? Nej.
Det gör inte heller Söderström / Andersén / Kilström / Ingman.
Hade hellre sett Norin som sjunde back, då dom borde ta in en tvåvägsback med tyndg och offensiva kvalifikationer, typ Ilari Melart, men den chansen är borta nu..
Kommentera

Peja:
”Brynäs har trots allt en lönebudget att förhålla sig till, det finns inte ekonomiskt utrymme att bara värva etablerade (dyra) spelare. Det blir lite verklighetsfrånvänd kritik när Brynäs får kritik varje gång man tar in billiga spelare.”

Det är dravel. Har man satt målet att vara/hålla/nå en viss nivå, kan man för fan inte har lås på bästa styrverktyget.
Då sätter man inte måletmålen.
Inget kan bli mer oseriöst och utstråla lekstuga!!!
Punkt!
Kommentera

Skönt att få in en riktig bra offensiv spelare i Molin. 0.6 poäng per match i allsvenskan och 0.17 poäng per match i SHL skojar man inte bort.

Hur är det förresten med 5 inlägg på en dag-regeln? Är den slopad?
Kommentera

Sama: Att backar ibland hamnar i konstiga situationer är ju inte alltid backens fel, nån eller några andras konstiga agerande kan ju till sist göra att backen blir den slutgiltiga syndabocken sas.
Norin fick nästan hela förra säsongen spolierad pga skada, behöver nog mer än 10 matcher på sig den här säsongen för vi ska kunna göra en vettig bedömning där. Inte ens Gunderson fixade att helt anpassa sig på 1 säsong i SHL.
Kommentera

Va fan,
vi behövde spets som kunde bygga självförtroendet där istiden ligger.
Detta ÄR en klockren bredspelarvärvning.
Lyckas han bli spets i de tvåförsta linorna är det mer en dumhetschansning som slog in, och säger nog mer om lagets nivå än Molin självs.

Hoppas det handlade insiderinformation som löste en situation extremt billigt.
Att köpa loss just Emil - nä, inte i min bok.
Bengtzenvarning på denna.
Kaptialförstörning!

Inte Emils fel hursom, han får en chans och tar den.
Kommentera

lapad: Har för mig att Expressens lönesammanställning visade att Zetterberg och Lindelöf hade 30-40k i månaden. Om det stämmer var alternativet till dem knappast etablerade spelare utan J20-spelare. Brynäs har trots allt en lönebudget att förhålla sig till, det finns inte ekonomiskt utrymme att bara värva etablerade (dyra) spelare. Det blir ofta lite verklighetsfrånvänd kritik när Brynäs får kritik varje gång man tar in billiga spelare.
Kommentera

lapad: Kan säga det med att om jag vore Sundlöv/Dacke skulle jag signa Jimmy Hayes eller Bryan Lerg på fläcken, målskyttar som kan bära en formation
Kommentera

Lemp: Stämmer förstås. Trodde han var tillbaka i laget. Känns väl som att Asklöf isf blir utlånad, om man nu beslutar sig för en utlåning av överflödsmässiga skäl på fw-sidan.
Kommentera

lapad: Håller med lite, tyckte Zetterberg så väldigt pigg ut mot Växjö, hade lika väl kunnat trycka in 1-2 puckar.

Men kan hålla med till stor del, glöm inte Norin som också var ett oprövat kort, kom direkt från AIK och har fortfarande inte impat på mig, hamnar i konstiga situationer och gör konstiga val på isen, såsom Lundgren.

Måste bli bättre värvningar på sikt och inte förlita oss på att allsvenska nyförvärv ska ta det det där LÅÅÅÅÅÅÅNGA klivet från HA till SHL, går inte att sätta rimliga mål på såna spelare.
Kommentera

Sama: Jag tror att vi ska vara försiktiga med våra uttalanden gällande standarden på Molin. Att någon skriver att det är svårt att hitta bättre spelare idag kan jag delvis hålla med om.
Ser man på helheten så är jag inte särskilt imponerad av spelar rekryteringar de senaste åren. Vi har satsat på många oprövade kort vilket har straffat oss (Lindelöf, Zetterberg, m.m.). Samma sak gäller kontrakt förlängningar av J.B., Alcén,...men även M.S. kontrakt.
Kommentera

Sama: nu behöver man en poängback,man har fortfarande inte ersatt gundersson,nu har man bra bredd på kedjorna och ända som behövs nu är kicken på MS så ska nog detta gå vägen !
Kommentera

Huge Igen? Solem är fortfarande utlånad till Karlskrona.
Kommentera

Peja: Molin istf Blomman som center, den senare känns bekvämare som vinge.
Börja där, tycker läktarcoach Huge...
Kommentera

Huge: Jo det är väl troligt men om vi kollar Samas uppställning nedan till exempel så saknas såväl Rohdin, Alcen och Asklöf. Behöver vi verkligen tre extraforwards? Känns som någon till utöver Solem kommer lämna/lånas ut.
Kommentera

Sama: Emil Molin är som absolut bäst som center. Det var där han spelade när vann poängligan i MODO.
Kommentera

Silfverkroken: Kan väl tänkas att Solem lånas ut igen och Molin i första hand är tänkt att spetsa till tredje och fjärde. Med option på inhopp högre upp, vid behov.
Kommentera

gytare: Du måste förstå att många har inte hittat sin form ännu, Rödin och Scott b.la, som är tilltänkta att leda Brynäs mot guld, Sigalet likaså, Vi börjar ändå få struktur på grabbarna, vi har spelare som är givna för sina kedjor.

Rödin-Scott-Desch
Molin-Ölund-Danielsson
Brodecki-Sallinen- Zetterberg
Mannberg-Blomman-Forslund

Behövs nog en till för att få ett guldlag, inväntar Boqvist helst

När dom väl hittar sitt spel och får form så blir vi ett jävligt bra lag
Kommentera

mattiask:"Emil är en spelare som garanterat höjer nivån i båda våra topplinor."

Oj, och Malmö släpper honom nu? Jag är aningen tveksam tioo Emil i en toppkedja redan nu men vem vet.
Kommentera

mattiask: Bra ålder, rätt spelartyp. Klart man inte får tag på någon poängligaledare den här tiden på året. Att klubben vet exakt vad man får med Molin är också en fördel.

Läser att Leskinen vantrivs i Färjestad. Hade inte tackat nej till att se honom i Brynäs...
Kommentera

8399: Alltså lyrisk i den här boken hade nog bara folk varit om vi värvat in en spelare som hade gjort 40+ poäng varje säsong senaste tre-fyra åren i SHL tex.
Vi är väldigt kräsna men samtidigt tittar väldigt många inkl jag mestadels vad som står i poängkolumnen kontra spelade matcher.

Tycker värvningen av Emil är en riktigt bra värvning sett till vad som garanterat finns på marknaden idag. Många tyckte det var jävligt synd när han gick till Malmö inför ifjol. Dessa personer borde ju då per automatik vara väldigt glada att han kommer hem nu?
Emil är en spelare som garanterat höjer nivån i båda våra topplinor.
Därav tycker jag att det är en riktigt bra värvning OCH tittar man enbart på hur han är som spelare så tycker jag defintivt att det är dels en spelare vi saknar, men en spelare vi kommer få väldigt stor nytta av. Sen ska man inte räkna med att han gör 15 poäng på första tio matcherna. Allt är inte bara poäng.
Kommentera

gytare: känns bara som att vi har spelare så det räcker till dom lägre femmorna
Kommentera

mattiask: Sorry, blandade ihop honom med Emil Larsson. Så det kan gå...
Ändrar ändå inte på min argumentering då både Oves och Janne Larssons söner är ungefär samma spelartyper.
Vaket av Sundlöv som tydligen varit aktiv bakom kulisserna trots allt...👍
Kommentera

gytare: Ingen av kommentarerna nedan tyder på att någon är lyrisk.
Kommentera

spolaisen: har jag missat något i kontraktväg, undrar bara varför ett Malmö som går dåligt släpper honom? Är det bara jag som inte är lyrisk?
Kommentera

HitTheLights: Emil Molin har gjort lika många mål som vår stjärna Anton Rödin denna säsong !
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tar en skadefri Molin före Alcen, Asklöf eller Forslund alla dagar i veckan.
Kommentera

Emil Molin har aldrig spelat i Luleå.
Kommentera

Lemp: Tänkte också på Descheneau först. Hoppas verkligen inte det är han som får lämna. Till skillnad från exempelvis Caporusso och Kristo tycker jag ändå han visat goda tendenser.

Jag håller också med om att vi egentligen behöver säkrare men grejen är väl att det inte kryllar av såna spelare nu. Spelare som har talang men av olika anledningar inte fått till det i sina klubbar är nog det bästa vi kan få nu. Jag är ändå försiktigt positiv till Emil. Tror och hoppas att ett flytt tillbaka till Gävle kan göra honom gott.
Kommentera

Hoppas att ni tar 3 pinnar i nästa match mot oss i Gavlerinken så att ni får lite confidence i laget.
Kommentera

Huge: Killen med koll - Huge...

Molin har aldrig spelat i Luleå och har endast gjort 8p i Malmö. Emil Larsson å andra sidan...
Kommentera

Lemp:
Brynäs fortsätter att värva gamla trötta och rehabfall, intresset tvärdog i och med senaste värvningen
Kommentera

Forsberg 1978: Molin gjorde 51p i Allsvenskan, det borde på pappret vara en bra förstärkning men han har onekligen haft det mycket tuffare i SHL... Tveksamt vad han kan bidra med, med dessutom bara 20 matcher senaste två åren. Nja...
Kommentera

Silfverkroken: Hoppas det inte drabbar Descheneau bara. Skulle man göra sig av med honom är laget återigen försvagat.

Ur ett långsiktigt perspektiv känns det rätt att Emil ska spela i Brynäs, men frågan är om han är den injektion man behövde vid denna tidpunkt. Hade hoppats på ett mer säkert kort. Men man får hoppas han kan få ett genombrott.
Kommentera

Mattson: En onödig diskussion i det här fallet eftersom Molins facit innan han kom till Malmö rätt klart visar att vi värvar honom på sportsliga meriter och knappast av släktmässiga skäl, sas.
Gjorde ju succé hos Bulan i Luleå, förhoppningsvis är det hemlängtan och knappt om istid i Malmö som spökar.
Kommentera

Huge: Håller med. Sen är det ju svårt att hitta en så pass mycket bättre spelare i det här läget av året.

Emil har ju väldigt mycket hockey i sig och jag är övertygad om att han kommer höja nivån i en första eller andraformation. Varför inte direkt testa honom tillsammans med Rödin & Scott? Annars känns det ju som att Brodecki och Ölund skulle passa fint det med.
Då är frågan är JD har gjort sitt mellan Scott och Rödin och att Danielsson kommer gå där.
För jag tycker det vore dumt att lira Molin i en tredjefemma (även om han skulle göra det bra med), då jag tycker han har kvaliteer för en första eller andraformation.
Kommentera

Undrar vad det här betyder för forwardssidan. Kommer någon att lämna? Vem i så fall?
Kommentera

magr: Knappast Sundlöv har ju varit tydlig med att man väntar in Boqvist svar så dom sitter lugna i båten trotts det miserabla läget vi befinner oss i...

Emil Molin?????????
Kommentera

« · 1997051 · »