Brynäs IF

730520 inlägg · 7961 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19

« · 1996484 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Zappaholic: flipperkula det är riktigt sjukt nu alltså....
Kommentera

Huge: Dags o kicka Jocke nu. En ny målis måste in. Ok att backarna går bort men han räddar ju INGET!
Kommentera

Jag tror att Sundqvist kickas som huvudtränare på måndag.
Kommentera

Blixt1980: Frågan är hur Eriksson fick den förbi sej.
Kommentera

Vilka sjuka jävla mål Växjö får mot oss denna match.. Själv träffar vi ribban och klubbskaftet.
Kommentera

Lundgren är alltså en defensiv back vars styrkor ska ligga i defensiven. Det känns som att han är en av lagets sämsta backar i egen zon.
Kommentera

Nibbe: I spel fem mot fem så har vi absolut gjort det. Men det hjälper föga då vi inte har några vassa målskyttar.
Kommentera

Niclas Lundgren...
Kommentera

DACKELL OCH SUNDLÖV VÄRVA NU ELLER AVGÅ!!!!
Kommentera

Vi måste värva oss ut krisen detta funkar inte.
Kommentera

Ska man skratta eller gråta, Sunken MÅSTE väl se det övriga hockeysverige sett att Lundgren inte ska spela.
Kommentera

Nibbe: Sämsta Brynäslaget på 20 år detta, tyvärr klasser sämre än förra säsongen.
Kommentera

Tycker vi gör en bra match jag också. 4-1 säger egentligen inte mycket alls.

Många pangar på, nästan i blindo ibland, och det ökar ju den ”avancerade” statistiken, det är ju skitbra ju.

Har vidare ångrat mig grovt, Tycker vi ger oss här med värvningar.

Fan det är ju Växjö vi möter. Nu råkade de visserligen ligga sist inför matchstart, men det gör dem inte tillrett bottenlag.

Nä jag tycker vi gör så pass bra match att vi kan låna ut hela herr-laget till Almtuna, tänk vad speltid de skulle få då. Sånt är ju viktigt har jag hört.

Samtidigt kan vi flytta upp hela j20. Fan va erfarenhet de skulle få snabbt.
Vi måste tänka morgondagens Brynäsare också om vi ska ha 4 guld på nästa 9år.

Klart som fan, har vi spöat Frölunda, djurgården och Oskarshamn måste vi ju ha ett topp 6 lag,
ja topp 4 kanske.

Dacke, sundlöv och Magnus kan sova gott nu ett bra tag framöver.
Kommentera

När fan ska ledningen i föreningen Brynäs If aggera. Helst innan det är försent 😡
M S får väl stanna ,dom vann ju emot SHL debutanten .
Kan erkänna att det lockar inte att köra 80 mil fram å tbx. Betala för hotell å sen se detta jävla skämt av ett lag mot Lyxfällan nästa helg .
Kommentera

Peja: Asså Lundgren. Ser du inte pucken gå på spelare som kommer emot dig för han ser uppenbarligen pucken. Så får 3e gubbe ta puck. Istället för att vispa omkring i ren panik efter puck. Suck...
Kommentera

Man kan ju välja att se det realistiskt och positivt också, under Sunken vinner vi var 5:e match ca i snitt, så då har vi ju 4 matcher på efter denna förkust att vinna en match, för att bibehålla det snittet! Och det ska vi väl ändå klara av?
Kommentera

Sportnisse: Det är kombination då backarna inte klarar av sitt jobb och målis blir osäker och tvärtom. Bli en tuff och lång säsong för oss som älskar Brynäs
Kommentera

Huge: Du är så oerhört tröttsam. Hade folk som styr Brynäs vart som du hade vi kämpat mot Ockelbo HC just nu.
Kommentera

Lesky: skicka Sundqvist, inget snack...
Kommentera

Lesky: skicka Sundqvist, inget snack...
Kommentera

Huge: Ogillar att sparka på en som ligger men ni skulle behöva ”en ny start” :-)
Kommentera

DansbandsWolf: "En bra start" menar du, och det fick vi väl med 5-2 seger mot Frölunda i premiären? Tyvärr är serien länge än 1 match :-(
Kommentera

Svårt att se att vi kan ha nåt mer lag än Oskarshamn efter oss. Vi och nykomlingarna är i särklass blekast.
Kommentera

Bratwursten : Tänka sig att inte Dacke agerar denna säsong 🤔
Kommentera

DansbandsWolf: Ja för "En bra start" har vi ju redan...
Kommentera

Bratwursten : är det bara jag eller är någon mer som tänker att Brynäs är ishockeyns Manchester United,förlänger med en tränare efter 10 bra matcher sedan går det skit efter det, nää vad säger ni sacked in the morning?:)
Kommentera

Campese, Sundqvist, Dackell och Sundlöv är ansvariga för att ha skapat det sämsta Brynäslaget någonsin. Finns verkligen inget positivt tecken försvarsmässigt att tala om och när vi släpper in 4+ mål varje match är det utan tvekan ett lag påväg ur högsta ligan.
Kommentera

Jag är ledsen men.. jag ger upp😢
Vi är tyvärr inte bättre än 13 eller 14.
Varje matchdag hänger jag ut vimpeln, varje matchdag försvarar jag mitt Brynäs med att .. nu vänder det . Tyvärr kamrater, orkar ärligt talat inte fler besvikelser. Alltid varit obotlig optimist men det här funkar inte.
Vi ses 20/21
Kommentera

Det är kul med Hockey .. Har längtat så sen förra fina säsongen .
Kommentera

#33: Det är lugnt. Vi kommer ha OIK, Leksand och Linköping efter oss i tabellen.
Kommentera

#33: Nja, alltså Leksand och LHC framförallt har vi nog chans på, kanske även Malmö. Det krävs lite förändringar i truppen men jag tror att vi kan rycka upp oss.
Vi har Rödin, Scott, Söderström Desch, Sigalet, Eriksson...kan bli ok
Kommentera

Nibbe: Manchester United är sämre skött än Brynäs med tanke på att man har premier leagues högsta lönekostnader och har värvat för nästan mest i ligan sedan Sir Alex fick sparken och ändå inte har bättre spelare än bottenlagen i Premier League numera. Men förlängningen av Solkjaers kontrakt under pågående säsong var i klass med Sundkvist förlängningen i dumhet! Dock verkade Ole vara en man för en roligare fotboll, vilket man inte kan säga om Sundkvist, så på det viset var Brynäs än dummare som förlängde med Sunken. Man United och Brynäs är två anrika föreningar på väg ur högsta serien i respektive land, sorgligt nog!
Kommentera

Mattson: Leksand, IKO och LHC verkar sämre.
Kommentera

Nibbe: Enda glädjen man skulle kunna få ikväll är om någon proppar Rahimi eller Shinnimin
Kommentera

Qvarre: Haha, ja fyran är ju rätt så signifikativt just nu: hopslag och puckstuds hit och dit. Och den landar förstås till sist på bladet hos Pettersson.
Såna där mål vi ALDRIG får med oss i motgång.
Växjö är ju inte bra och 1-0 i första på dom feta chanser vi skapade hade stärkt oss och gett Växjö stora problem, sett till hur stukade dom också verkar vara.
Sundlöv måste ändå börja jobba på en målskytt, hur länge törs man vänta på Boken? (som ändå aldrig kommer...)
Kommentera

Bratwursten : Räcker inte med Sundqvist även Dackell och Sundlöv samt resten av kompisarna behöver kliva åt sidan, kompisandan i brynäs och då menar jag att man per automatik får ett jobb i Brynäs om man spelat i Brynäs eller har rätt efternamn har fört denna föreningen i avgrunden där vi är idag! KRÄKS!!!!
Kommentera

Herr D: helt säker på att vi kommer ha Oskarshamn efter oss, dom lär aldrig hålla över 52 omgångar. Sen gäller det bara att jobba till så att vi får Leksand eller Linköping efter oss, Växjö lär klättra även om dom inte imponerat alls ikväll.
Men evertsson hittar en versteg och nån annan stjärna lagom till jul. I samma veva kör Sundlöv med sina två klassiska uttjatade meningar, antingen kör han "marknaden Är helt död" eller den kanske ännu mer klassiska, "måste råna en bank för att ha råd med han". Ridå.
Kommentera

8399: Leksand har spelat betydligt bättre än oss hittills på säsongen. Avgörande faktorn som gör att dom kommer före oss är att Leksand faktiskt har en backlinje med tyngd och ett lag som jobbar mot samma spelidé.
Kommentera

Blå grottan:
Fast allt sämre än kvartfinal är dåligt!!!
Så vi måste ha mer än 2-3 lag efter oss..
Kommentera

Blå grottan: Leksand tror jag är bättre. Kommer vi få se på lördag.
Kommentera

Huge: Förmodligen så länge som han sa i intervjun.
Troligen innan december...
Kommentera

Så j-kla tråkigt att behöva konstatera att JD verkar vantrivas något kopiöst...
Kommentera

Zappaholic: Vi får hoppas att Melart kan hjälpa oss med det.
Kommentera

DansbandsWolf: Vi behöver en ersättare till Boqvist, gärna en målskytt.
Plus bättre effektivitet hos de flesta forwards, både i 5 mot 5 men framförallt i PP.
Det räcker långt....
Kommentera

Forsberg 1978: precis, blir inavel och kompisförenig
Kommentera

Nibbe: Nu har ju inte Sundqvist gjort 10 bra matcher i Brynäs så det säger väl det mesta om föreningen Brynäs IF....
Kommentera

Mattson: Nästa match vänder det. Nu kommer man prata ihop sig och knyta näven och visa alla hur fel de har...

Eller inte...
Kommentera

8399: men de levererar inte. Det händer inget, tiden går, matcherna går men det händer inget. Samma visa varje match, någonting LITET att bygga på från förra förlusten, sedan kommer nästa match och då är det samma visa igen.
Vet att jag låter som en riktig pessimist menbjag ser ingen ljusning..tyvärr
Kommentera

Vi har en trupp för innebandy.
Kommentera

« · 1996484 · »