Brynäs IF

730529 inlägg · 7961 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19

« · 1996621 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Brynäsgubbe: Nu,jumbo.....
Kan nog hålla i sig
Kommentera

Måste värvas tyngd, spelare som vågar hålla rent framför båda målen och kan vara poliser.

Vilka bryr sig om brynäs innebandy backar? Sigalet ser ut som mjukost framför kassen...

Ska dom drälla in 4-5 mål varje match behövs två snipers...
Kommentera

Zappaholic:
”Boqvist
Spetsforward
Stor elak backjävel”

Inte bara backen.
Forwarderna måste vara spets, men också fysiskt tunga så de kan tackla energin ur motståndarna,

När rödin vek sig blev jag likblek, skada där och vi får stormkaos i kaoset..
Kommentera

lapad: Så låt oss isf höra DITT realistiska förslag på vad ”möblera om rejält” skulle vara i mitten på oktober?
Kommentera

8846:

Nä, men jag tror du förstod att jag menade Växjös 2-1 mål ändå?
Kommentera

Huge: Möbleringen skulle dom ha bäddat för redan innan säsongen.
Kommentera

#33:

Nu tror jag du fattade att det var situationer i den här matchen jag syftade på? Men om du tyckte domarna var bra i den här matchen, ja då får du väl skriva/tycka det.
Kommentera

Zappaholic: japp då är vi helt överens...
Kommentera

Enaranger: Domarna för säker sitt allra bästa, tror inte att de försöker ge fördelar till ett lag. Då faller hela regelboken och trovärdigheten för SHL. Vad jag försöker säga är att problemet är Brynäs och lösningen finns i Brynäs, inte hos domarna.
Kommentera

lapad: ja det behövs förändring. Som jag skrev behövs en ny fw och back förutom back. Och en ny HC, ser gärna Wallson
Kommentera

Boqvist på läktaren igen just nu mot Vancouver. Och då är ändå hischer skadad , tar ändå inte plats.
Ställningen 1-0 till devils efter 2 spelade perioder.
Kommentera

xxx BIF xxx: Kellman och Boqvist förra året bättre än Scott och Rödin har varit hittills? Oopulär åsikt men det är känslan
Kommentera

Huge:

De flesta förslagen bygger på att vi har obegränsat med pengar, och att vi ska sparka 4-5 spelare med gällande kontrakt (som om vi spelade i typ KHL, där gällande kontrakt är mer av imaginär typ).
Kommentera

Huge: Huge, för det första så är det läge att ta in en ny coach (ej Molin, tack). Vi behöver ta in ett par nya forwards, en center och en "elak" back. Självklart så är jag väl medveten att detta inte är "bara" men vi har ju både en sportchef och en GM som bär ansvar för det vi befinner oss idag i. Jag är inte medgångssupporter men jag finner också nuvarande läge som allvarligt.
Vi har inte råd att förlora fler matcher i rad för då hjälper inte ens byte av coach, nya spelare....
Kommentera

Bratwursten : men du har rätt! Vore guld att få hem både Kellman och Boken
Kommentera

Enaranger: skicka ingen spelare men in med åtminstone en spets framåt.

Den som är närmast kicken för mig är Zetterberg för han är så begränsad i sitt spel utöver sitt skott som inte har funkat hittills. Men i och med att han är ny på denna nivå och förmodligen rätt billig så tycker jag man kan ge honom ett tag till på sig. Något är ju fel med JD med flytta ner honom till typ tredjekedjan tycker jag och testa någon annan i första.
Kommentera

Bratwursten : skulle även ha sett Ikonen ist för forslund.
Kommentera

Bengt-Åke Gustafsson?
Kommentera

Bratwursten : Håller med om att Kellman och Boqvist producerade mer, men de hade även en Gunderson på blå i PP. Rödin och Scott hade säkerligen producerat fler poäng med den tillgången i PP, som ju är uruselt nu.
Kommentera

Bratwursten : Lundgren, Lindelöf, Alcén, Zetterberg, osv. Ingen av dessa skulle ta en plats i ett annat lag o SHL. Möjligen Oskarshamn
Kommentera

Bratwursten : än finns det möjlighet att rädda säsongen,just nu 3 poäng upp till Malmö på 10e platsen,ett tränarbyte nu och en till spetsspelare in så bör man åtminstånde kunna säkra en play in plats och bygga vidare på det därifrån,men otroligt viktigt att det bli rätt tränare denna gång!!!
Kommentera

7981:

Det är nog rätt stor skillnad i lön mellan de två.
Kommentera

Keith Norman: Brynäs är inte jumbo ännu !!. LHC Är sist ..
Kommentera

Jan Grismöbel: Klen tröst😩
Kommentera

Enaranger: ja det är det. Men det är rätt stor skillnad mellan Shl och allsvenskan med och att ha halvfulla läktare
Kommentera

#33: finns ERP pengar tro?
Kommentera

Nibbe: Finns knappast ett seriöst tränarnamn ledigt mitt under säsongen.
Kommentera

7981: Handlat sönder Brynässhopen ikväll för att stödja till värvning..
Kommentera

8399: Till BÅG? Vet inte men tyvärr har Brynäs nått vägs ände med nuvarande ledning. Jag avskyr att säga det men jag tror alltid alla gör sitt allra bästa och jag är övertygad alla all åxå gör det, men det räcker inte..tyvärr
Andra förslag på HC?
Kommentera

Mattson: Wallson är ledig
Kommentera

8399: Jag tror vi tar detta med 4-1, Lakers är stukade.

Nästan lika jävla dåligt tippat som vanligt. Du fick iallafall rätt resultat denna gång. Men åt fel håll!
Kommentera

Bratwursten : ja kanske. Beror ju på huruvida spelidén påverkar vad man får ut på individnivå osv osv.

Grejen är att ska man va ett konstant topp fyra lag över 9 år tid krävs alla fyra el likvärdiga plus tillhörande kedjekompis i resp lina,
Plus 2 redigt bra backpar,
Och en bra målis, minst..
Kommentera

Peja: Jo sant. Varför spelar Sigalet i PP varför inte köra med Ingman istället?
Kommentera

7981: Är Wallson ledig är det för att han vill vara ledig. Annars hade han redan coachat valfritt SHL-lag.
Kommentera

Jan Grismöbel: Yes, vi är inte sist, härlig känsla!
Kommentera

Hur länge vill monitor sitta och betala för att brynäs ska undvika kval ?

Minst ett sm guld under denna 5 års period så Jörgen Persson/ Monitor.
Jadu vi är en bra bit ifrån att ens börja fundera på sm guld
Kommentera

#33: BÅG är drömmen, sätt in han som en andra head coach (på pappret) och rädda ansiktet.
Kommentera

Chris11: Det är i april vi ska vara som bäst 😂
Kommentera

8399: Håller med lägg pengarna på BÅG..
Kommentera

8399: Kan man sätta MS på J18 eller något, jag menar, han är säkert kunnig och har många fördelar men tyvärr räcker han inte till just nu, BÅG i båset med Molin kanske kan vara något men det är LAGET som måste leverera, det här ligger inte bara på MS.
Kommentera

8399: Så Karlskoga come back. Låter det så nu?
Kommentera

Mattson:
Fast ligger vi 11 när 52 omg gått spelar det ingen roll om vi är ett topp lag i nhl i april.

Fördel av hemmamatcher ger ju också lite klirr i kassan så det kan finnas en slant att vinna på placeringen också..
Kommentera

#33: Jo men laget borde ju ändå vara kapabla att komma någonstans 5-10 iaf? Så dåligt lag har vi väl inte
Kommentera

Bratwursten : Jag håller med, med de spelare vi har borde vi ligga topp 6-8, men det gör vi inte. Faktum kvarstår, vi har inget PP, inget BP, och inte mycket till 5-5 heller. Spelarna är absolut kapabla, men.... än en gång, vi är (näst) sist efter nätan 1/4 av serien.
Kommentera

Bratwursten : Tror du att laget är bättre än förra säsongen då vi kom 11a?
Kommentera

8399: Trodde mer på detta lag inför säsongen än vad jag gjorde inför förra säsongen
Kommentera

Lunkan: Är nog bara så att Brynäs försöker lura å dölja för motståndarna hur bra dom är . Dom ger andra lag lite handikapp . Börjar nog växla upp i dec . Sen börjar resan mot dom 4 gulden.
Kommentera

Tycker vi står oss hyfsat i 5 mot 5. Tycker vi ska fokusera hårt på BP och PP på träningarna framåt och sen ställs Ersson i mål ett gäng matcher i rad.
Kommentera

Jan Grismöbel: De döljer det väl😝
Kommentera

« · 1996621 · »