Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14

« · 1609859 Till forumet

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14

munkas: "Ja, vi har gjort det jäkligt bra. Lika många poäng som Leksand har vi tagit. Riktigt bra, eller...?"

Är du möjligtvis militär?
Och lär dina mannar att om verkligheten inte stämmer överens med kartan så är det kartan som gäller.
Lite komiskt att du först och per automatik rankar Leksand som ett skitlag, dom kommer ju från AS för fan, typ.
Sen visar verkligheten att dom inte alls är nåt skitlag utan istället har en klar spelidé som dom genomför mkt bra och dessutom med ett perfekt anpassat material för uppgiften.
Ändå sitter du fortfarande och resonerar utifrån att dom är ett bottenlag som vi bara ska slå genom att ställa ut skridskorna, typ.
Låter seriöst och kunnigt, not.
Med tanke på vårt skadeelände så är det väl snarare så att vi ska vara jävligt glada och stolta att vi skrapat ihop lika många pinnar som masarna....

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: "Så skador får Harju o Brodin o ta idiotutvisningar mot shls starkaste pp?

Skador får C-Sunken att leda sina styrkor i Derbyt genom att vara överallt/ingenstans i knappt kan stå på skridskorna??

Skador får top-6-backar slå usla förstapass o så dåligt spel mellan varandra att vi konstant forecheckas tillbaka...???

Skador får laget att lägga uselt fokus ("vi ska rätta till") i bortaderby, ovanpå uselt fokus i hemmaderby ("vi ska rätta till"), o avsluta med sässen praktfiasko...????"

Så du ser inte sambandet mellan flera långvariga skador - snedbelastning på friska spelare - nya skador som orsakar mer obalans och lång rehabtid som i sin tur gör att de friska spelarna blir ännu mer belastade - tar mentalt slut och till sist begår individuella misstag som det vi såg senast?

Så ja: skadorna har faktiskt en mkt stor del i att spelarna till sist begår individuella misstag. Varför begås sällan misstag som vi såg igår när vi har ett friskt, helt och harmoniskt lag på isen, kan man fråga sig....

Kommentera

munkas: Vad menar du egentligen med att vi dalar? Du kanske får klargöra hur du mäter dalandet.

Tittar vi från omgång 15 så har vi inte legat sämre än delad 7:a.

Tittar vi från omgång 1 så har vi inte legat sämre än delad 8:a.

Tittar vi från omgång 35 så har vi DALAT från 3:e till 5:e plats.

Tittar vi från omgång 36 har vi legat kvar på en %:e plats.

Så hur menar du egentligen?

Kommentera

Sen reflektion;

Växjö gjorde 3 mål på 10 min efter sin Time Out

Hur använde TJ sin?

Kommentera

Zappaholic:Vi låg trea och hade häng på ettan. Nu ligger vi femma och har tappat kontakten med trean. Vad är det som är svårt att förstå? Med nuvarande form och poängsnitt de senaste 9 matcherna (12 av 27 möjliga) dröjer det inte länge förräns vi dalar ytterligare. 
Kommentera

munkas: Häng på ettan? När då? I omgång 1 kanske...

Vad det är som är svårt att förstå? Jo, det ska jag förklara för dig. När du bara krystade ur dig att vi dalat så in i helvete så ville jag bara veta hur du tänkte kring det.

Då fick du lite obestridbar fakta att förhålla dig till. Nu vet jag att du tycker vi dalat något så förfärligt den sista tiden. Ända från plats tre till plats fem.

Själv tänker jag något mera långsiktigt. Sen omgång 18 har vi pendlat lite mellan placeringarna delad sjua och trea. Ganska stabilt alltså.

Och nu pratar vi alltså ren statistik och tabellplacering...eller är det knepigt att begripa?

Kommentera

Zappaholic: Du tycker inte själv att TJ borde ha tagit timeout, med tanke på hur det såg ut?
Kommentera

Vad har hänt med Laurtizen? Var han inte helt återställd?
Kommentera

70 Rodrigues: Absolut. Men jag förstår inte riktigt vad det har med den här diskussionen att göra?
Kommentera

Zappaholic:

Tror du forumet tjänar på att du är spydig eller om du håller dig till sakfrågan?

Kommentera

tjugo8: Spydig? Lite tål du väl...

Och vad var din sakfråga? Hur TJ använde sin time out? 

Kommentera

Zappaholic: Vi har dalat både spelmässigt och i tabellen. Vi är riktigt usla för tillfället. Efter nästa omgång ligger vi sjua.
Kommentera

« · 1609859