Brynäs IF

727613 inlägg · 7961 ämnen

VI MOT RESTEN!

« · 62579 Till forumet

VI MOT RESTEN!
Jag läser här i gästboken om dalmasar som sågar våra chanser vid fotknölarna, om FBK:are som skrattar gott om lottningen att få möta Brynäs. Är det några fler i landet än oss BIF:are och möjligen Stefan Liv som ärligen tror att vi har en chans i kvarten? Tror inte det. Låt alla få lika fel som Lasse Anrell fick när vi mötte Modo i finalen -99.
NU TAR VI DOM!!!
Kommentera

Sv: VI MOT RESTEN!
Dalmasarna lider ju fortfarande av sin Leksandsåkomma.Lasse Anrell är ju Värmlänning och odlar purjolökar på fritiden,säger det mesta om honom.Det är tur att inte matcherna avgörs på papper utan på is.
Kommentera

Kom igen nu Brynäs! Jag vet att ni kan slå ut Färjestad...
De tror de är bra.. men ni ska stoppa det!!

Lycka till i slutspelet!!
Kommentera

Äh,brynäs kommer förlora mot färjestad men jag tror att de annars kommer gå hyfsat för dom..
LHC ä bäst!
Kommentera

Ni kommer att få d ruskigt tungt mot Färjestad men jag tror endå att ni lykkas vinna 2 matcher!!....

Lykka till!...

FORZA MALMÖ!!
Kommentera

Lycka till på fredag och i hela kvartsfinalserien! Ni fick sämsta tänkbara lottning, men sedan när började man räkna bort Brynäs...? Just det, det har aldrig skett...!

Mvh,

DJ Hemp
Kommentera

tjena alla brynäsare vilka tror ni tar sm guldet i år?????
Kommentera

Hej du !
Det är klart att FBK måste hållas som favoriter. Man har ett så bra lag, bra självförtroende och som alltid en bra stämning i laget. Dessutom en riktigt bra målvakt. dom tycker väl dessutom att dom fått en bra lottning.....
Det brukar ju dock nästan alltid vara nåt lag som får en idiotknäpp i slutspelet och går jävligt långt. Jag hoppas ju givetvis att det är Brynäs ! Konstigare saker har hänt.
Kommentera

Jag är övertygad om att Brynäs slår ut FBK med 4-3 efter en stenhård matchserie.Jag har samma känsla som jag hade 99 och då vet vi ju hur det slutade.Jag vet att jag varit jävligt negativ tidigare under säsongen men efter att jag var i Gävle i lördags och såg dom spöa SKANSEN med 5-2 så har det vänt.
Kommentera

Visst var brynäs bra mot DIF, men du bör inte glömma bort hur motståndet agerade. Jag har synnerligen svårt att tänka mig att fbk kommer vara lika loja som DIF var och tror därför inte att ni vinner mer än max en match mot färjestad.
Kommentera

GONE:
Så fort DIF förlorar så beror det tydligen på att dom inte kommer upp i normal standard.Det kan inte vara så att Brynäs helt enkelt spelade ut DIF och att dom hade vunnit även fast DIF spelade " Normalt"?
Kommentera

brynäs har vunnit mot djurgården en massa gånger nu den här säsongen och det kan ju inte bero på att dif inte har kommit upp i standard då kan man ju skylla på att brynäs har förlorat för att dom inte kommit upp i standard...brynäs kommer att ha en chans att vinna mot färjestad för dom är så pass bra...
Kommentera

Oj, det var värst vilket gensvar en liten åsikt väckte. Nummer ett, jag skrev att brynäs var bra. Nummer två, brynäs slogs för att säkra slutspelet - DIFarna verkade inte bry sig det minsta. Nummer tre, en massa gånger - är det de två du menar? Nummer fyra, jag tror inte att fbk kommer vara lika dåliga som DIF var i lördags - är det ok om jag tror det? Nummer fyra, det är möjligt att brynäs hade spöat DIF även om DIF lirat ´normalt´. Det kommer vi aldrig att få veta.
Kommentera

Trodde DIF slogs för 2:a platsen i den matchen? Men jag kanske har fel.
Kommentera

De borde ha gjort det men var du där så såg du att de inte slogs för någonting. Förutom Nisse då, men han missade till och med med sin vänsterkrok. DIF har för övrigt alltid en tendens att vara värdelösa efter uppehåll och den här gången var inget undantag. Att inte lira riktig match är inget som verkar passa herrarna. Ni hade ju åtminstone en ordentlig genomkörare från torsdagen i ryggen.

Jag tvingas nog upprepa mig. Jag skiter i matchen i lördags, den har ingenting med någonting att göra. Det enda jag har sagt är att jag tror att fbk kommer vara bättre i kvarten än vad DIF var i omg. 48. Tror ni annorlunda så varsågoda. Ni kommer ändå få sommarlov om fem matcher.
Kommentera

Att inte lira riktig match på typ en månad skulle det naturligtvis ha stått...
Kommentera

Då får vi ju sommarlov samtidigt i såna fall!
Kommentera

Ja, det vore väl skönt? Då ses vi kanske eftersom jag brukar tillbringa en del ledig tid i era krokar. Nu har jag iofs svårt att tro att vf sopar oss av banan med 4-1 i matcher, men man vet ju aldrig.
Kommentera

Håller med dig Gone att jag tror inte heller VF sopar banan av er med 4-1 i matcher men du ska veta att jag hoppas.

Fö har väl DIF ett eget forum där du kan lufta dina undanflykter för alla difs förluster.
Kommentera

"Visst var brynäs bra mot DIF, men du bör inte glömma bort hur motståndet agerade." Det var precis så jag skrev från början. Det är då märkligt att man inte ska kunna vara på besök utan att bli hänvisad hem med sina ´undanflykter´.
Kommentera

Man kan bara konstatera: MAN MÅSTE VARA REALISTISK!!!!

Bäst av sju matcher mot Färjestad. Det hade kunnat vara lättare.
Jag är brynäsare helt och hållet, men inte ens jag tror på några
under.

Laget är för ihåligt för att räcka till, framför allt har vi, tillsammans
med Djurgården, elitseriens klart svagaste målvaktsuppsättning.
Där faller avgörandet. De som tror att Pettersson skall bli nån
ny "Honken" i slutspelet är mer än lovligt okunniga.

Men det är klart, större under har hänt, men det vete f..n
Kommentera

« · 62579