Brynäs IF

727138 inlägg · 7960 ämnen

Vilka blir kvar nästa säsong???

« · 345931 Till forumet

Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
Hong Kong: Men inse hur många asylsökande brynäsare vi skulle kunna inhysa i Gavlerinken. Vi kan ta in massor som blivit förföljda på olika håll i Sverige för sin övertygelse att Brynäs IF är de bästa. Jag hade tänkt att man skulle kunna få bidrag för att inhysa detta och dessa externa bidrag bidrager till en balanserad budget. Bara att breda ut sig på träbänken och dra Brynäsaren över sig. Stissekepsen ligger framför en med lapp "Stöd Brynäs! Och mig."
Kommentera

Huge: Hela sverige är en bonnhåla, sthlm inräknat. Alla Svenskar är bönner, mig inräknat.

Men vem sa att det är fel med bönner och bonnhålor?

Efter att ha levt både i NY och London kan jag intyga att man blir rätt trött. Om det är det man strävar efter när man något nedlåtande kallar någon eller något för bonne eller bonnhåla.

Fast tröttast blir man i Sverige. Och av svenskar.
Det enda folket som verkligen tror de är och har det bäst.
Osociala bönner - det är vad vi är.
Kommentera

Huge: Räknar man bort Anger,Soling och Molin så har BIF gjort en kanonsäsong hittills.Det var starka namn på försäsongen men som inte har bidragit med särkilt mycket.Lind,Miettinen,Malmström och B och N Danielsson tex. har klivit fram istället. Det är inte fy skamm det heller.Anger och Soling stannar inte nästa år tror jag och det kan nog kanske kvitta för dom är nog dyrare än dom presterar.
Kommentera

aphac: Bort med Laitinen, P3 och Adam. Köp en riktigt bra spelande back och några som kan hålla rent framför kassen. Satsa sen på en super målis.
Kommentera

svedas: Och vad är det för fel på Korhonen då? Har han inte spelat över alla förväntningar?
Kommentera

Anneli: Jodå! Satsa på honom nästa år igen.
Kommentera

svedas: Vad jag vet så har han bara ett års kontrakt
Kommentera

aphac: Precis. Får vi bara behålla dom du räknade upp, ser det bra ut till att börja med.
Svårt att sia om Anger och Soling ändå. Vad får dom isf för anbud från annat håll?
Många frågor är det...
Kommentera

Huge: Men Soling hade väl bud från flera klubbar inför den här säsongen. Men valde att bli kvar i Brynäs för han trivdes med klubben och lagkompisarna. Även om lönen var mindre i Brynäs.
Kommentera

Underdog: Håller med dig, även om vi trots allt har det ganska bra häruppe i vårt lilla hörn av världen....
Kommentera

Hong Kong: Kan ju bli ett litet dilemma för ledningen när det är dags i vår: Om Soling vill stanna, hur gör man då?
Vill han inte stanna, är det ju inget att göra åt....
Kommentera

Hong Kong: Tecknade verkligen Soling nytt kontrakt inför denna säsong? Var inte han redan bunden 1år till?
Kommentera

Prosten: Har inte koll på om han skrev nytt eller var bunden ett år till. Men vad spelar ett kontrakt för roll, om en spelare vill flytta eller en klubb vill köpa loss en spelare?
Kommentera

Prosten: Enligt hemsidan: Soling 1 år. Måste betyda detta år, eftersom även Sjödda är noterad för 1 år.
Kommentera

Huge: Jaja, det är klart att det betyder detta år men frågan är alltså om han inte hade ett tvåårskontrakt? 02-03+03-04
Kommentera

Hong Kong: Nog spelar ett kontrakt roll alltid, så länge inte det är en NHL klubb som står för budgivningen.
Kommentera

Prosten: Betalas det rätt pengar så spelar nog inte kontraktet så stor roll.
Kommentera

Huge: Detta är Solings sista år. eller i alla fall det år dvs.2004 som kontraktet går ut. Och om han vill stanna men inte BIF vill ha honom. Ja då är det ju BIF som bestämmer, eller hur? (Att jag tog bort Tierp beror på att jag snart flyttar härifrån, och inte på grund av att jag skäms över att bo i nöjjesmetropolen Tierp...i alla fall inte så mycket)
Hong Kong- Du behöver aldrig tänka på att tälta mer! Vi är ju Brynäsare och vi håller ihop! En Brynäsare ger alltid tak över huvudet åt en annan Brynäsare.( Ett gammalt Gävle ordspråk från 1912.)
Kommentera

Hong Kong: Soling skrev på ett 2-års kontrakt innan förra säsongen, därav denna säsong kvar... Så vi har inte fått ut mkt av det 2-års kontraktet hittills, men, men... Det kanske vänder(kan man hoppas)
Kommentera

Hong Kong: ES klubbar jagar inte kontakterade spelare.
Kontrakt är kontrakt.
Kommentera

Prosten: Och pengar är pengar.
Kommentera

Hong Kong: Kan du komma på nåt exempel?
Kommentera

Prosten: Vilken fråga vid den här tidpunkten...20 Lindgren är du vaken??
Kommentera

Prosten: Lindmans övergång till FBK var det väl rätt så mycket turbulens runt. Fast hans kontrakt gick ju iofs ut den säsongen.

-HF
Kommentera

Prosten: Kan själv på rak arm inte komma på ngt exempel, men HongKong menade kanske att det nog bara är en tidsfråga innan även svenska lag är med och bjuder på redan kontrakterade spelare.
FBK och Frölunda har ju redan kapaciteten, men anständigheten tror jag fortfarande förbjuder dom att agera.
Kommentera

Huge: Det är nog mer än anständigheten som förbjuder dom till det...
Kommentera

Hong Kong:
Ett kollektivavtal mellan spelare och klubbar styr detta, spelarna har ett anställningsavtal om visstidsanställning som gäller kontraktstiden ut.

Detta avtal är alltså tecknat av företrädare för spelarfack och klubbar.

Klubbarna kan naturligtvis inte bryta mot detta avtal det säger ju sig självt.

Att dom sedan fiskar efter andras spelare under säsongen då kontraktet går ut kan man nog räkna med, vare sig det är tillåtet eller ej.
Kommentera

Hong Kong i tröja 21 Molin från 1999-2000: Tror f-n att jag är vaken när chefen ringer & väcker mig klockan 04:25. Letar febrilt efter frågan men hittar ingen.

Jag har aldrig varit den som letat spelare. Jag bara letar efter befintliga spelares karriärer. Hade jag haft ansvar för ett lag vore det en annan sak men jag har bara (o)ansvar för några siffror och namn. Fråga skatte-Micke. Han tyckte sån't var kul (förr iaf).
Kommentera

p j davydjoos: Soling var inte så bra under sitt 1a år heller slutspelet undantaget. Han kommer nog igång när/om det blir slutspel i år också får vi hoppas.
Kommentera

« · 345931