Brynäs IF

726480 inlägg · 7959 ämnen

Vilken center ska bort?

« · 770712 · » Till forumet

Sv: Vilken center ska bort?
70 Rodrigues:

Ser att den kortare gjort 6 p på tio matcher och den andre 2 p...
Är de bättre än tex Alcén och Persson?
Kommentera

rackham: Och? Jag skrev framöver, dom är väldigt unga än. B Danielsson och T Mårtensson kommer ju också från Arlanda och det har ju gått hyfsat för dom, Gustafsson och Mårtensson spås en lysande framtid. Varenda tränare jag pratat med i Arlanda ger dom idel lovord, har själv sett dom spela och det ser riktigt bra ut.
Kommentera

Mårtensson spelar ju redan i Linköping!!

70 Rodrigues:

Kommentera

70 Rodrigues: Din levande pessimist!!Går det inte tillräckligt bra nu,elller?Måste vi värva redan.(Okey du tänker på 2 Guld i rad)
Kommentera

66Berglund: Är det smart att bara se till nuet om man bygger ett lag långsiktigt? Jag tror att om brynäs skall upp ett snäpp till för att verkligen slåss om SM-guld så måste man förstärka på alla positioner. Om vi ser lite framåt. Vad har Brynäs för centeralternativ kvar när (om) Bäckis drar efter den här säsongen och Lind tackar för sig (vilket jag hoppas att han gör), sen försvinner eventuellt Almtorp, blir han kvar så ser man ju helst att han spelar ytterforward.

Kvar har vi Hansen och Karlsson... tar man SM guld med såna centrar?

Det har inget med pessimism att göra utan det handlar om långsiktigt tänkande.
Kommentera

70 Rodrigues:

De bästa väldigt unga 88:orna spelar redan i ES eller AS...
Men det diskvalificerar ju inte "dina" 88:or i Arlanda. Är de tillräckligt bra tar de sig upp på ES-nivå framöver.
Annars tror jag på att i första hand inte gå över ån efter vatten om man inte behöver...
Kommentera

rackham: Steget från Div 1 till ES är för stort. Det känns naturligare att först och främst ta unga talanger från de egna leden.
Kommentera

Huss:
Hoppas verkligen att Brynäs är på tå och ställer sig först i kön.
Trots att han har 2-års kontrakt så kommer han inte spela i allsvenskan nästa höst. Fast det lär kosta en slant att få loss honom. Han har utvecklats enormt sen förra säsongen!
Kommentera

66Berglund: Stämmer att Tony Mårtensson spelar i LHC, David Mårtensson är hans yngre kusin.
Kommentera

GävleLasse:

Exactemente...
Kommentera

GävleLasse: "Steget från Div 1 till ES är för stort. Det känns naturligare att först och främst ta unga talanger från de egna leden"

Måste det ena utesluta det andra,du tycker ju själv att Brynäs J-20 skulle klara sig bra i Div 1.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs har inte plats för hur många talanger som helst. Två max tre stycken klarar vi av att slussa in på en säsong. Nej, Brynäs måste fixa ersättare för de gamla spelarna som snart kommer att tacka för sig.

Visst skulle Brynäs J20 klara sig bra i Div 1, som LAG. Alcén har redan visat att han håller för ES... Nästa år så är han helt klart med i truppen.
Kommentera

GävleLasse:

Ja, tyvärr förväxlar man ofta att J20-lagen klarar spel mot Div 1 som att enskilda spelarna klarar spel i Div 1.
Inte samma sak...
Det skulle vara mycket enklare om framför allt många juniorspelarna hade klart för sig det.
Kommentera

rackham: Visst är det så, men jag tror att chansen att en J20 spelare, vilken som helst i Brynäs J20, skulle klara sig bra i Div1 jämfört med att en Div1 spelare skulle hävda sig i ES.
Kommentera

GävleLasse:

Jorå, men nu är det skillnad att klara sig och att hävda sig... :-)

Många känna sig kallade, få äro utvalda...
Kommentera

rackham: visserligen. Hur som helst så måste Brynäs göra laget kraftfullare och jämnare för att vara med i diskussionen om Sm-titlar...
Kommentera

70 Rodrigues: " En kille i min storlek, såna gör ont att möta :-)"

Tyckte att Lasse nyss efterlyste spelare som INTE är skadebenägna?
Ont att möta?
Möjligtvis framför datorn då.... :-)
Kommentera

GävleLasse:

Amen!
Ett lag för slutspel...
Kommentera

Kan inte sluta se på filmen när Bäckis träffar stolparna. Det är ju otroligt vilken talang och handleder han har. Jag uppmanar ALLA att gå på EN Brynäsmatch för att beundra hans spel. Jag har inte sett en större talang än honom.
Kommentera

Nu när Lind är skadad så har dom väl bara fyra "utpräglade" centrar? Bäckis, Karlsson, Hansen och Almtorp? Ledsen om ja glömt någon, men om Lind kommer tillbaka så går ju Almtorp kraftigt bort och upp som ytter och bort borde väl Spets/Herman eller Salle gå?
Kommentera

74050:
Om det nu inte är trickfilmat det där klippet...
Kommentera

Clubsport:

OM?!?! :)

Jag menar, det är ju samma typer som gjort filmen om när Håkan Mild gjorde om Ronaldhinos bravad med ribbskott-ner på bröster-volley-ribbskott osv...

I rest my case! ;-)
Kommentera

Clubsport: Förvisso. Tyckte iofs att framspelningen till 1-0 mot DIF såg ut att vara trickfilmad också.
Kommentera

Gidde: Förstår jag dej rätt att du påstår att Håkan Mild och Ronaldinho inte har lika bra teknik?
Kommentera

Clubsport: Hörde att Malmö var och nosade lite. Vilket nerköp...
Kommentera

Gidde: killen är så grymt bra så jag vill så gärna tro att filmen är äkta
Kommentera

74050:

Hehe, nä så dålig teknik tycker jag inte att Ronaldinho har ;-)

Mild har/hade andra kvaliteter, men teknik var inte en av dom...
Kommentera

Anemyr:

Förstår det, och jag tycker också han är grymt bra...

Men att det är trickfilmat syns rätt lätt om man studerar filmen lite..

Du kan ju t.ex fundera på varför alla puckarna som tar i ribban är suddigare och ljusare grå än den som till slut går i mål...
Kommentera

Gidde: "Du kan ju t.ex fundera på varför alla puckarna som tar i ribban är suddigare och ljusare grå än den som till slut går i mål..."

Bäckis skjuter så jävla hårt så att färgen bleknar.. ;)
Kommentera

GävleLasse:

Hehe, jamen dom är ju samma färg redan INNAN han börjar skjuta :)
Kommentera

Gidde: De bleknar ju av att de vet att det kommer att göra ont... ;)
Kommentera

GävleLasse:

Fasen, den där har jag inget bra svar på!!! ;-)

Bäst jag slutar nu innan jag blir kickad från den här boken..... :)
Kommentera

Gidde: Jag är van att få sista ordet *skratt*
Kommentera

GävleLasse: Äh, vad var det för märkvärdigt med det där. Återkom när Bäckis kan skjuta en Pucko i ribban och vardera stolpen och den kommer tillbaka utan att gå sönder. Då först...
Kommentera

Paddan: PET flaska?
Kommentera

GävleLasse: Nänä, glasflaska ska det allt vara, inget jäkla fusk här inte.
Kommentera

Paddan: Hehe.. det blir svårare förstås...Men Bäckis kanske nöjer sig med att skjuta ETT pucko på ribban... så håll dig undan ;)
Kommentera

Paddan: Vilket Pucko då?
Kommentera

GävleLasse: Hehe, jag får väl göra det.
Kommentera

Paddan: Nej faktum är att jag har svårt att tro att Bäckis skulle gå med på att skjuta 4 luftpastejer och sedan lägga till en puck efteråt. Killen bryr sig liksom inte om hur bra han är. Han bryr sig ju inte i hur många poäng han gör, bara Brynäs går bra så är han nöjd.
Kommentera

GävleLasse:

Enkelt!

Kolla med honom nästa gång ni käkar på 9:ans ;-)
Kommentera

Gidde: Jo, man brukar se honom titt som tätt lite överallt. Han och någon kompis kom fram i lördags när jag stod och språkade lite med Sundlöv i en periodpaus på J20 matchen.

En man saknar att se är Malmström som hade för vana att käka kycklingsallad på Java Coffeehouse. Portionerna såg ut att innehålla minst en och en halv kollonilott med grönt..
Kommentera

GävleLasse:

Dessutom är det ju "bara" 3 luftpastejer, den sista träffar han ju ;-)

Lägg även märke till att det är annat ljud på sista träffen mot de andra...
Kommentera

GävleLasse: Ang Mlamen så är han också en renlevnadsmänniska

Gidde: Månlandningen har heller aldrig ägt rum :-)

Kommentera

Gidde: Konspirationsteorier? Om man nu skulle fejka. varför inte loopa det riktiga ljudet på samtliga skott och varför inte klona den riktiga pucken?

Men jag skall fråga Bäckis vid första bästa tillfälle så får vi rätsida på det hela...
Kommentera

65selander: "Månlandningen har heller aldrig ägt rum :-)"

Due to inconclusive evidence... ;)
Kommentera

GävleLasse:

Toppen!!

Jag är mycket nyfiken på svaret :)
Kommentera

GävleLasse: Ja, Java tappade en trogen kund.
Kommentera

Det finns några kapabla backar i Hockeyallsvenskan men tyvärr spelar de oftast i topplag vilket innebär att de inte har es-klausuler. En intressant back vore Fredrik Persson i Rögle, som inte lär bli NHL-aktuell direkt heller vid en eventuell värvning nu/i sommar som t.ex Rahimi skulle bli.

Håller med om att det nästan inte känns som att alternativ att förlänga med Lind. Det vore kanon om Brynäs kunde ta hit Jonas Nordquist efter säsongen - han är förpassad till AHL och är tydligen bästa polare med Widing & Hermansson. Och jag tror Widing kommer tillbaks hit förr eller senare.

Västerås-Berglund har grym potential, men kommer nog bli ruggigt svår att signa. Skulle påstå att Kimby i Nybro skulle kunna blomma ut rejält på elitserienivå, han har stor potential.
Kommentera

Peja:

FP funderar nog både en och två gånger innan han signar Brynäs efter hans tidigare sejour i föreningen är jag rädd...
Kommentera

« · 770712 · »