Jajjen: Djurgårdens spelarbudget är inte mycket större än Brynäs. Såg en lista på det där någonstans, hittar den dock inte nu.
Dom låg någonstans 7-8 i ES när det gäller spelarbudget..
Redigerad kommentar
Jajjen: Sundlöv säger ju att Widing fick ett av de bästa kontrakten Brynäs någonsin gett någon. Det borde rimligtvis varit ett riktigt bra kontrakt.
GävleLasse: Var det kontraktslängden det satt i så tror jag ändå att Sundlöv hade kunnat korta ner kontraktet om Widing ville det. Eller ge honom en klausul för utlandet. Det finns massor av lösningar, Widing verkar inte ens ha brytt sig om att gå in och förhandla kontraktet.
Huge:
Mycket speltid i en roll som är gjord för honom. Skulle han inte få i någon annan ES-klubb i dagsläget vad jag kan se...
Bättre att lägga energi på att stabilisera upp våra miniorer på backsidan. Inga fyrtorn där inte... mer släpvagnar...
70 Rodrigues:
Mycket mer intressant att höra vad Widing säger...
Objektivt är det rätt enkelt att se att spel med Hardys torpeder är att föredra för Widing istället för krumelurandet med CZE...
I Skansen ger han sig en chans att synas med det spel han är bäst på och kan använda det som en ny språngbräda ut i Europa för att tjäna mer pengar...
Inte mer med det.
Vi satsar på juniorerna.
Venom: Jag tror att om Sundlöv bara lyckas erbjuda en marknadsmässig lön så kommer Widing att spela med Brynäs. Han har massor av kompisar i laget, känner staden osv. Jag tror även att hans pappa bor i Gävle, inte helt säker.
Allt förutsatt att han väljer spel i Sverige förstås..
Redigerad kommentar
Huge:
Jag skulle inte bli helt knockad av stolen om Widing hamnar i Brynäs till slut. Även om utlandet verkar vara hans förstaval så är det väl inte säkert att han hittar en lösning som han är nöjd med. Sundlöv och co skramlar säkert pengar as we speak för att kunna ge ett likvärdigt bud som andra intresserade elitserielag om Widing väljer att vända hemåt.Dyker chansen upp så kommer Sundlöv stå längst fram i kön och vifta med sedlarna, man vill absolut inte se Widing i ett annat elitserielag.