Brynäs IF

446512 inlägg · 7961 ämnen

Visby/Roma-Brynäs IF

« · 1269791 Till forumet

Sv: Visby/Roma-Brynäs IF
sylf: Det jävliga är att det behövs ett eget kapital för att överleva långsiktigt. Och på kort sikt har Brynäs inte sportsligt råd att spara ihop till ett. Låga kostnader och ännu mindre intäkter = en sportslig katastrof. Med juniorsatsningen hoppas man att man kan runda det här problemet. Ett högriskprojekt och det dröjer flera år innan vi får facit om det lyckas. Tid som inte Brynäs har.
Kommentera

Jajjen: +1
Kommentera

Jajjen: Å andra sidan, om nu Brynäs lyckas få fram ett antal supertalanger "gratis" borde vi inte då också tajma detta med att plocka in några fixstjärnor så att vi faktiskt har en chans på guldet (både ekonomiskt och metallbitarna runt halsen)? Vete sjutton om vi någonsin får en sådan chans igen.
Kommentera

MarcusElving: DIF:s spelarbudget senaste säsongen 37 mnkr.
Brynäs 31 mnkr.
Bara Rögle la mindre pengar på spelarbudget.

Huss: För att vara hockeylag har DIF en utmärkt ekonomi. Brynäs högre omsättning beror helt på Läkerolen. Rörelseresultatet har varit negativt dom två senaste åren. Trots det har man 20% mer att lägga på spelare än Brynäs. Och det är vad ekonomin i en hockeyförening går ut på.

Brynäs är årets Rögle.
Kommentera

Huss: Jag tror ledningen har sina fixstjärnor redan. Nordqvist, Kahnberg och Somervouri. Risken är stor att man överskattar både vad våra få fixstjärnor kan uträtta och vad det innebär att försöka skola in 8 oprövade spelare i junioråldern. Samtidigt som Brynäs har en målvaktsuppsättning som ingen tror på. (Jag tvivlar på att ens Sundlöv gör det).
Kommentera

Jajjen: Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Kommentera

P: Som jag ser det är det heltomt alt. överfullt.
Kommentera

Fakta:
*Han ratar därmed ett fyraårskontrakt med Brynäs
*Men nu söker jag utmaningar och vill vidare i karriären
*Det finns ett go runt Djurgården och Stockholmshockeyn
*Ja, till och med Nils Ekman ringde till mig och sa att jag skulle välja Djurgården
*Jag har hört så mycket bra om honom. Han gillar ju spelare som driver framåt mycket och det ska bli intressant att spela för Hardy

Vad hade vi för motvärn mot det där?
Kommentera

Jajjen: har vi ens ett glas?
Kommentera

Lindström: Jaha, Nils Ekman ringde till Daniel. Då är jag med. Därmed kan vi lägga ner denna diskussion om vad det var som vägde över...
Kommentera

Lindström:
"Ja, till och med Nils Ekman ringde till mig och sa att jag skulle välja Djurgården"

Piss Nisse Ekman är väl den sista människan på jorden man skulle vilja få ett samtal ifrån, där sjönk D. Widrig ytterligare några meter...
Kommentera

Lunkan: Nils Ekmans flickvän heter Daniel Widing?
Kommentera

Säger ingenting om Widings "förklaringar". Jag kan konstatera att karln är historia för mig och är från och med nu en fiende..

Kommentera

MarcusElving: Mer om piss Nisse
Kommentera

MarcusElving: Vem är Widing du skriver om?
Kommentera

Lindström:

Fakta:
*Han ratar därmed ett fyraårskontrakt med Brynäs= Finns Brynäs om 4 år?
*Men nu söker jag utmaningar och vill vidare i karriären= OK
*Det finns ett go runt Djurgården och Stockholmshockeyn= Finns det i Gävle? NEJ!
*Ja, till och med Nils Ekman ringde till mig och sa att jag skulle välja Djurgården= Ehh
*Jag har hört så mycket bra om honom. Han gillar ju spelare som driver framåt mycket och det ska bli intressant att spela för Hardy= Vi har Cz............

Vad hade vi för motvärn mot det där?= Inget!
Kommentera

Förra året betalade jag en tusing för att få hit Nordan. I år kan jag gärna betala en tusing för att hjälpa BIF att betala böterna som jag hoppas att Granis eller någon annan drar på sig i en fight mot Widing. Gärna redan i omgång 3 så jag kan vara på plats och se det med egna ögon..
Kommentera

65selander: Widing, jag har för mig att han är den där olojala och dryga djurgårdaren!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1269791