Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Wennerholm tippar...

651846 · » Till forumet

Sv: Wennerholm tippar...
claesw: "Denna argumentation är dig inte värdig. I detta fall får vi nog acceptera att vi har FASLIGT svårt att överraska, som jag ofta påpekat."

Nu gällde ju saken om man kan dra några slutsatser om framtiden på grundval av att vi tagit färre poäng mot topplagen än vad våra bottenkonkurrenter gjort.
Och inte att vi de facto hittills haft svårt att överraska.
Kommentera

GävleLasse: Det finns också gävlebor som, precis som du, går på alla matcher men inte klagar ändå.
Kommentera

claesw: För att citera dig själv: "Varför skulle jag bry mig vad du tycker?"
Kommentera

GävleLasse: "än att släpa sig till Gavlerinken varje match och beskåda eländet."

Säger kanske ngt om min egen teori: att många betraktar spelet som ett "elände" och att man i grunden är negativt inställd.
Istf att se det lite mer realistiskt: vi är och var redan innan start ett lag som de flesta realister betraktade som mittenlag eller ett lag för de nedre regionerna. Och att vi i stort varken gjort det bättre eller sämre än vad som förväntats.
Tycker att Boorkens största förtjänst är att han fått in en mkt bättre anda i laget vad gäller inställningen under matcherna.
Det kan dock ta ngn säsong till innan vi förhoppningsvis börjar se resultatet av allt arbete runt både laget och föreningen i stort.
Men det kommer, det är jag övertygad om.
Kommentera

GävleLasse: Bortförklaringar eller förklaringar?
Jag hävdar iaf att skador och otur är orsaker som ibland spelar in vad gäller ett matchresultat, men att det naturligtvis inte är enbart detta som ligger bakom.
Jag tycker att du borde vara mer förvånad över att så gott som ALLA dysterkvistar ALDRIG nämner saker som otur, skador eller att motståndarna varit bättre i sina analyser.
Kort sagt: den stora bristen på nyans och att man ser mkt i svart eller vitt.
Lägg därtill att många redan från start haft alldeles för höga förväntningar, och när nu besvikelsen kommer så visar sig denna i frustration och ensidigt tänkande.

"Jag har väntat på att det skall lossna i några säsonger nu och det har fortfarande inte gjort det"

Och du menar att tidigare säsonger (med andra tränare, annat spelupplägg etc etc) skulle ha ngt samband med årets insats?
Till viss del möjligen, men i stort så har varje säsong sina egna förutsättningar och därför kan man heller inte dra några större paralleller mellan säsongerna.
Mitt lossnar-snack denna säsong gällde främst att det började se bättre ut strax innan matchen mot FBK borta, då vi innan hade en tung period då inte mkt stämde. Det har sett bättre ut efter detta och man kan bara hoppas att det blir bättre.
Som jag sagt hela tiden: det kommer att avgöras i slutomgångarna, så jag är iaf inte så speciellt överraskad över läget...
Kommentera

GävleLasse:
Exakt vad ville du komma med detta inlägg? Fattar inte riktigt.
Kommentera

Bissett19: Man verkar inte vara trovärdig bara för att man är skeptisk till hur Brynäs spelar. Precis som många supportrar utomsonkes ofta klagar på oss gävlebor om att vi inte stöttar brynäs. Frågan är vad som ger mst stöd. Att åka på ett par matcher om året och kolla resten på canalplus och textTV än att släpa sig till Gavlerinken varje match och beskåda eländet.

Signaturen Kenneth skrev om det till Keb idag, jag kan bara hålla med. Att BSKV med Bröderna Martinsson i spetsen åker alla dessa mil för att besåda spektaklet i Gavlerinken måste ändå närmast ses som någon form av sadomachosism. Men oavsett vad man kallar det så är det hedervärt av de som ändå åker långt och stöttar brynäs så gott de kan.
Kommentera

GävleLasse: Funderar på att byta nick till Bissett18,har ju ändå ingen trövärdighet här i Gästboken:-)
Kommentera

Bissett19: Det stämmer bra det.
Kommentera

GävleLasse: Malmen gick väl under 83 Liljegren då va??

En till Dysterkvist?Join the army:-)
Kommentera

Malmen: När du var här på HS under ditt förra nick så satt du och skrävlade om SM-guld i varenda GB som finns att tillgå. Det slutade med att du i princip blev idiotförklarad av samtliga hockeysnackare.

Två frågor.

Ökar din trovärdighet bara för att du kommer in med ett nytt nick?

Varför har du bytt åsikter, du skrek ju om SM guld här för typ 2 månander sedan. Har du blivit Dysterkvist eller?
Kommentera

Huge: "Vilka halmstrån och bortförklaringar talar du om?
Exemplifiera gärna."

I vilken ände skall jag börja? Du har väl inte annat än kommit med bortförklaringar i dina inlägg. "otur", "skador", "det är inte mot topplagen vi skall vinna", the story goes on...

I det jag kallar "halmstrån" är det faktum att du hela tiden tror tt det skall vända, att spelet skall börja funka och att det kommer att lossna med målskyttet. Jag har väntat på att det skall lossna i några säsonger nu och det har fortfarande inte gjort det. Många spelare i dagens trupp har varit med i några år nu och bara det talar för att det INTE kommer att lossna. Det vill alltså säga att Brynäs KAN klara sig kvar genom att andra lag INTE får igång sitt spel. Jag vet inte men det känns för mig som att det är en väldigt våghalsig balansgång.

Att du siade om att vi skulle få slåss om en slutspelsplats innan seriestart vet jag att du gjorde, men du siade väl även att det absolut inte var nån större risk för kvalspel heller. Och frågan är vilket som liger närmast. Har Brynäs varit ett lag som börjat plocka in poäng mot sluttampen av säsongen de senare åren? Nej, snarare tvärt om.
Kommentera

Malmen:
Trams

Huge:
Jag vidhåller fortfarande att vi varit med i många matcher mot topplagen och att det i några fall lika kunde ha blivit en vinst som en förlust.
Och därmed hade din tabell sett lite annorlunda ut.
Mao: ditt statistiska underlag är alldeles för litet för att dra någon absolut slutsats om att vi alltid torskar mot topplagen men övriga bottenlag alltid vinner. Lite överdrivet, men jag tror du förstår vad jag menar.

Denna argumentation är dig inte värdig. I detta fall får vi nog acceptera att vi har FASLIGT svårt att överraska, som jag ofta påpekat.
Kommentera

Gusten: Du tvekade inte att ta med Djurgården.

"Ja, om vi tar 9 poäng på två matcher så knappar vi in på SSK!"

Även om vi tar 1 poäng så knappar vi ju in...
Kommentera

Malmen: "Märkligt att du inte lägger ut "hela" tabellen... Nej, det är klart det inte är märkligt då du bara försöker påskina hur dåliga Brynäs är genom att vinkla statistiken."

Märkligt? Vi pratade om Brynäs kontra SSK i FÖRSTA hand.

"Att "topplagen" upprepade gånger valt att använda sig av sina 2:a-mv just dom här matcherna gör ju också sitt samt att Södertälje och Djurgården mött dessa lag lite fler gånger."

Ja, om vi tar 9 poäng på två matcher så knappar vi in på SSK!
Kommentera

Dessutom ligger vi 8:a i hemmatabellen och 10:a i bortatabellen.
Kommentera

Antal oavgjorda matcher:

Brynäs 12
Leksand 10
Djurgården 10
Södertälje 7
Timrå 7
Kommentera

Antal förluster under ordinarie matchtid ska det självklart vara.
Kommentera

Gusten: Märkligt att du inte lägger ut "hela" tabellen... Nej, det är klart det inte är märkligt då du bara försöker påskina hur dåliga Brynäs är genom att vinkla statistiken.

Djurgården 13 4 2 7 32-44 16
Södertälje 14 4 1 9 35-51 13
Timrå 11 2 0 9 22-34 6
Brynäs 12 1 1 10 17-45 4
Leksand 10 0 2 8 18-41 2

Att "topplagen" upprepade gånger valt att använda sig av sina 2:a-mv just dom här matcherna gör ju också sitt samt att Södertälje och Djurgården mött dessa lag lite fler gånger.

Kan ju lägga ut en tabell över antal övertidsförluster också:

Brynäs 16
Djurgården 16
Timrå 18
Södertälje 20
Leksand 20
Kommentera

GävleLasse: "Låt oss göra det hela väldigt enkelt. Hur ofta har dina profetior slagit in?"

Aldrig.
Av den enkla anledningen att jag öht aldrig har siat ngt om framtiden.
Mer än att vi kommer att få slåss om den sista slutspelsplatsen, vilket jag siade om redan innan seriestart.

"Nej, du griper efter halmstrån och kommer med bortförklaringar ideligen. Det är lika bra att inse, rent statistiskt så talar det för att våra konkurrenter har stora chanser att peta ner oss på kvalplats."

Vilka halmstrån och bortförklaringar talar du om?
Exemplifiera gärna.
Bortsett från statistiken, som oftast tillmäts alltför stor betydelse, så vill jag påstå att vi har minst lika stor chans att peta ner ngn eller några av våra konkurrenter till kvalplats som vice versa.
Kommentera

Gusten: Mkt skrik för lite ull.
Om DU hade bemödat dig att läsa vad JAG skriver så hade du sett att jag i sakfrågan först tyckte att W hade fel, eftersom jag då inte hade läst hela artikeln.
Det jag sedan invände mot angående motivation-slår-klass var ju den allmänna uppfattning som tycks råda hos många: att detta endast gäller andra lag, men inte Brynäs.
Och det skulle tydligen bevisas av din lilla uppställning, vad jag förstått.
Jag vidhåller fortfarande att vi varit med i många matcher mot topplagen och att det i några fall lika kunde ha blivit en vinst som en förlust.
Och därmed hade din tabell sett lite annorlunda ut.
Mao: ditt statistiska underlag är alldeles för litet för att dra någon absolut slutsats om att vi alltid torskar mot topplagen men övriga bottenlag alltid vinner. Lite överdrivet, men jag tror du förstår vad jag menar.

"Sen avslutar du som vanligt självförmätet med nån sorts upplysningsmumbojumbo och menar att du har nån sorts mission att förvandla oss okunniga till realister...jaja herregud."

Kanske inte så allvarligt menat, men kulan visste tydligen var den tog.. :-)
Kommentera

Huge: Låt oss göra det hela väldigt enkelt. Hur ofta har dina profetior slagit in? Några ledtrådar:

-Vi har inte slagit Frölunda på vad är det 18 matcher.
-Vi vann EN bortamatch förra säsongen och den tendensen verkar hålla i sig.
-Vi har en väldigt tunn trupp som är hyperkänslig för skador.
-Vi gör som du säger bra matcher oabsett motstånd, men hedervärda förluster ger aldrig några extrapoäng i tabellen, tyvärr.

Nej, du griper efter halmstrån och kommer med bortförklaringar ideligen. Det är lika bra att inse, rent statistiskt så talar det för att våra konkurrenter har stora chanser att peta ner oss på kvalplats.

Det krävs ett ganska stort trendbrott för att det skall se bättre ut. Dysterkvist som jag är har jag insett det men hoppas givetvis på att detta trendbrott kommer redan i nästa match mot Modo.
Kommentera

Huge: Försök inte slingra dig nu...allt började med att dina debattnödiga tangentbordsfingrar började klia och du hoppade in med din översittarattityd och skulle domdera som vanligt.
Denna gång (man kan ju börja fundera om inte så är fallet vid flertalet av tillfällena) var det tydligt att du inte hade en susning av vad du kommenterade eftersom du inte ens bemödade dig att läsa Wennerholms krönika.

Här följer en sammanfattning:

Jag tyckte att Wennerholms krönika var ganska klarsynt.

Du slänger dig in i debatten med en idiotförklaring av W pga att han inte tagit med i beräkning att motiverade strecklag kanske kan slå mätta topplag (motivation/klass)

Jag upplyser dig att det var PRECIS det W hade skrivit OM du hade bemödat dig att läsa det vi alla diskuterade.

Då skriver du typ att det var ingen ide att läsa sånt han skriver för det är bara "snömos" och hoppar snabbt in och ifrågasätter varför "motivation slår klass" bara gäller SSK

Jag svarade att det undrar jag också. Men visar med statistik att så ÄR fallet. Vi tar FÄRRE poäng mot topplagen än vad SSK gör.

Då svarar du att det är en ÖVERDRIVET och ett SJÄLVÖMKANDE av alla dysterkvistar och skyller på marginaler och dålig effektivitet.

Jag påpekar då att vi diskuterade fenomenet "motivation SLÅR klass" och inte "motivation spelar jämt, men har små marginaler mot sig och har haft otur med effektiviteten mot klass".

Då hävdar du att jag bortser från att marginalerna ofta är små och att jag visar dålig insikt och nyanserat tänkande.

Sen avslutar du som vanligt självförmätet med nån sorts upplysningsmumbojumbo och menar att du har nån sorts mission att förvandla oss okunniga till realister...jaja herregud.
Kommentera

Huge: Hittade det här i EXP; (bara för att skapa lite balans)

"Nu börjar Boorks upprensning i Brynäs ge resultat.
Inför den här säsongen fanns det många som dömde ut flera av spelarna i laget. Bäckström och jämngamle backen Linus Morin var för unga. Mathias Månsson, Jonas Almtorp och Jörgen Sundqvist höll bara allsvensk klass. För att nämna några.
Boork håller på att bevisa att om man vågar satsa på unga och oprövade kort kan man mycket väl sitta där med en vinnande hand i slutet.
Månsson spelar med energi och attityd. Gräver fram puckar, backar aldrig undan och vågade till och med mucka gräl med förre NHL-stjärnan Lubos Bartecko.
Almtorp och Sundqvist slet hårt mot Luleå och unge Morin gjorde ett kanonjobb i förstafemman sida vid sida med den 22 år äldre Tommy Sjödin.
mm Bäckström - ja, vad ska man skriva. Artist, räcker"
Kommentera

Dream Team: "58-62 till poäng så är man säkert i slutspel. 50-55 poäng lär krävas för att slippa kval."

Har efter grundliga efterforskningar kommit fram till exakt samma slutsats...

Efter 35 omgångar har LIF inte vid ett enda tillfälle snittat mer än 1,0 poäng/match. SSK har gjort det vid 4 tillfällen.

TIK har varit under 1,0 p/match vid 4 tillfällen. BIF har aldrig varit under den gränsen.

Detta är kalla fakta som brukar stå sig i det långa loppet (läs efter 50 omgångar). Sen må Wennerholm snacka om "dold potential" hur mycket han vill...
Kommentera

Gusten: Undrar vem som är den STORA strutsen i denna diskussion.
Att bortse från att marginalerna ofta är små i matcherna och att det ofta är jämnare än vad siffror och resultat visar på, visar på mkt dålig insikt och att det mest är ens egen besvikelse som tyvärr hindrar ett logiskt och nyanserat tänkande.
Vet inte om jag ska ta politikeretiketten som en komplimang, men jag tror det.
Dom har ofta ett otacksamt jobb med att agera och säga saker som är obekväma för alla som inte vill eller orkar sätta sig in i realiteterna.
Och får för det mesta skit för detta, fast dom istället många gånger skulle haft en eloge.

"Fan du skulle ha tagit över Brynäs så hade du kunnat gjort det Sylf brukar snacka om...att göra om bajskorvar till guld (eller hur det nu var)."

Jag nöjer mig med att försöka göra om alla onyanserade bajskorvar härinne till guldkantade realister.
Ett sisyfosarbete som förmodligen aldrig kommer att ge ngt bestående lyckat resultat....
Kommentera

Huge:
Ja, magister Huge, Koorken har rensat bort de odisciplinära elementen i år.
Nu är vi äckligt disciplinerade, nästan i varje match...
Kommentera

Huge: Du förnekar dig inte som vanligt. Är du politiker? För det kan jag ge dig iaf, du är gudomlig på att vända, vrida och linda in det mesta.
Fan du skulle ha tagit över Brynäs så hade du kunnat gjort det Sylf brukar snacka om...att göra om bajskorvar till guld (eller hur det nu var).

Sen var det "Motivation SLÅR klass" inte "Motivation spelar jämt men har små marginaler mot sig och har haft otur med effektiviteten mot klass"

Struts!
Kommentera

Gusten: "Varför "motivation slår klass" bara gäller SSK (och DIF) undrar jag också, men tydligen gör det just det av nån jävla anledning (Murphy´s lag?)"

Snarare en överdrift och ett utslag av självömkande hos alla dysterkvistar.
Marginalerna har för vår del många gånger varit små mot topplagen.
Dålig effektivitet har ett par gånger förmodligen gjort att vi kammat noll istf att ta fullpoängare.
Och där har du den lilla skillnaden som gör att din uppställning inte ser så smickrande ut för vår del.
Generellt sett så har vi hängt med topplagen mkt bättre än vad som t.ex var fallet ifjol, då vi ofta rasade ihop på ett tidigt stadium i matcherna.
Kommentera

Huge: "Att jag inte läste artikeln beror kanske på att jag är vis av skadan: det mesta karl´n skriver brukar vara snömos.
Men nu råkade han ju tydligen hitta ett korn, men då inställer sig genast frågan:
Varför skulle motivation-slår-klass-snacket bara gälla SSK, men tydligen inte Brynäs?"

Vis? Njae, skadad? Ja förmodligen :)

Varför "motivation slår klass" bara gäller SSK (och DIF) undrar jag också, men tydligen gör det just det av nån jävla anledning (Murphy´s lag?)

Matcher mot VF,FBK,LHC och HV

Djurgården 13 4 2 7 32-44 16
Södertälje 14 4 1 9 35-51 13
Brynäs 12 1 1 10 17-45 4
Kommentera

GävleLasse: Otur,skador,dålig domare,Lockout,inga pengar,you name it!
Kommentera

sylf: Men de senaste fyra åren så han vi ju haft överbetalda primadonnor som inte haft brynäshjärta.. eller nåt ;)
Kommentera

Huge: "Varför skulle motivation-slår-klass-snacket bara gälla SSK, men tydligen inte Brynäs?"

Det gäller inte bara SSK,det gäller ungefär 10 lag till,det elfte VET vi att dom inte vinner i alla fall.Brynäs borde ha varit motiverade i 4 år nu.
Kommentera

men fakta är ju att både Leksand och SSK har en uppåtgående form (!)
Jag tror det behövs ungefär 8-14 poäng på dem kvarvarande Matcherna
Kommentera

Dom som har röstat på alternativet "Vem sa du?" på omröstningen om Bäckis,är bara folk som är avundsjuka att han inte spelar i deras lag..eller så kan dom inte ett enda skit om hockey!
Kommentera

Om vi ska börja ta 3 poängare så tycker jag Boorken måste börja toppa laget när vi har PP...För med den nya bedömningen blir det en massa utvisningar och då är PP otroligt viktigt....Och eftersom vi har så svårt att göra mål 5 mot 5,eller överhuvudtaget,så tycker jag en toppning av laget vid PP är ett måste!
Bara att hoppas att vi får tillbaka lite folk så vi kan sätta ihop 2st bra PP-femmor!
Sen vad Mats Wennerholm tror om fortsättningen är ju bara att skratta åt! NÄR hade en sk krönikör rätt senast??
Kommentera

Huge: vi behöver i alla fall inte ta lika många poäng som SSk..
Kommentera

GävleLasse: "Sen beror det givetvis på hur det går för våra konkurrenter."

Exakt, och det är på denna punkt som de flesta verkar utgå från att våra konkurrenter mer eller mindre skall ta full pott på de återstående matcherna.
Och det resonemanget är väl lika osannolikt som att vi själva ska kunna avgöra helt på egen hand, dvs vinna i stort sett resten av matcherna.
Kommentera

Gusten: "Tänk Huge, om du läst artikeln vi debatterar om hade du funnit detta!"

Att jag inte läste artikeln beror kanske på att jag är vis av skadan: det mesta karl´n skriver brukar vara snömos.
Men nu råkade han ju tydligen hitta ett korn, men då inställer sig genast frågan:
Varför skulle motivation-slår-klass-snacket bara gälla SSK, men tydligen inte Brynäs?
Kommentera

Huge: Jag bedömer att det är realistiskt att tro att vi kan ta 12 pinnar hemma så det behövs att vi åtminstone tar poäng mot SSK, Modo och Leksand på bortaplan för att det skall kännas säkert. Sen beror det givetvis på hur det går för våra konkurrenter. Men det känns inte säkert på nåt sätt att gå runt i förhoppningar att andra lag skall "vara fortsatt dåliga och förlora" som många här inne verkar hoppas.

Jag är inte nöjd förrän Brynäs klarar undviker kvalserien för egen maskin. Hur skönt skulle det tex inte vara att vara "säkra" i den sista omgången mot ett vilt kämpande Timrå. Men den känslan kan Brynäs endast skapa åt sig själva, inte vara beroende på att topplagen "gör sitt", gör vi det så kommer vi att bli grymt besvikna.

Du jar ju sagt "motivation slår klass" några gånger och det är just DET jag är rädd för. Därför skall vi inte lita på någon eller något utan bara kämpa opch vinna matcherna.
Kommentera

sylf: Jag roade mig lite förut med att titta på hur mycket poäng det har krävts för att nå slutspel respektive slippa kvalspel allt sedan säsongen 1999/00. Poängen för slutspel är vad som anges, medan poängen för kvalspel är den poäng som det lag som varit 10:a haft.

1999/00: 75, 59
2000/01: 72, 66
2001/02: 67, 58
2002/03: 68, 60
2003/04: 68, 61
2004/05: 61, 57

Ska vi gissa på att det kommer att krävas lite mindre poäng den här säsongen. Ja, eftersom det är så pass jämnt bland bottenlagen, och att topplagen faktiskt vunnit de flesta inbördes mötena här. 58-62 till poäng så är man säkert i slutspel. 50-55 poäng lär krävas för att slippa kval.
Kommentera

Huge: Hemma kvar:HV,LHC,DIF,FBK,MODO,LHF,TIK
Borta kvar:Modo,LIF,MIK,LHF,TIK,VFHC;SSK,Modo

Hälften hemma säger du? OK,DIF,Modo,TIK säger vi då.
Nåra pinnar borta säger du? OK, vi säger 4 st då.
Det blir 13 pinnar till.Tror du det räcker? Knappast.
Kommentera

Huge: "Tja, ett av felen är bl.a att det oftast kan vara en fördel att möta redan klara slutspelslag i slutskedet av serien. Då brukar dom oftast börja ladda för slutspelet genom att köra lite hårdare träning, som skall ge effekt senare i slutspelet.
Att inte en s.k "expert" öht tagit detta med i beräkningarna, visar väl vilken nivå Wennerholm ligger på. Istället så slår han kategoriskt fast att det skulle vara lättare att möta bottenkonkurrenter.
Som sagt: experternas visdomsord ger jag inte mkt för."

Tänk Huge, om du läst artikeln vi debatterar om hade du funnit detta!

"Nu är visserligen SSK i ett läge där man möter på papperet bättre lag, tack vare att man tillhör en "derbygrupp" med HV 71, Frölunda och Linköping.
Men det som ser ut som en klar nackdel, kan vändas till något positivt i slutomgångarna.
SSK avslutar med två hemmamatcher mot Linköping och Frölunda.
Då lär toppstriden vara avgjord för länge sedan och de två lagen kommer att vara helt inriktade på att toppa inför ett slutspel.
Det är bara att titta på matchen mot HV 71 i går, där SSK vann förvånansvärt lätt.
Motivation slår ofta klass.
Det kan Södertälje vända till en fördel under slutspurten."
Kommentera

GävleLasse: "Kort och gott. Brynäs måste börja vinna på bortaplan annars blir det kvalserien. Så enkelt är det."

Tror det räcker om vi vinner hälften av hemmamatcherna och plockar ett par pinnar borta...
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs måste börja vinna på bortaplan annars blir det kvalserien."

Gärna lite trepoängare på hemmaplan också, Brynäs är det ENDA laget som har fler oavgjorda än segrar på hemmais. Utan trepoängsystemet hade vi legat bättre till.
Kommentera

GävleLasse: Dom kan väl börja med att försöka vinna hemma......

Prosten: Även jag trodde dom skulle kunna ta en 6-8 plats,mest beroende på att alla proffs försvunnit från de flesta andra klubbar,inte för att Brynäs blivit särskilt mycket bättre.
Kommentera

sylf: Tja, ett av felen är bl.a att det oftast kan vara en fördel att möta redan klara slutspelslag i slutskedet av serien. Då brukar dom oftast börja ladda för slutspelet genom att köra lite hårdare träning, som skall ge effekt senare i slutspelet.
Att inte en s.k "expert" öht tagit detta med i beräkningarna, visar väl vilken nivå Wennerholm ligger på. Istället så slår han kategoriskt fast att det skulle vara lättare att möta bottenkonkurrenter.
Som sagt: experternas visdomsord ger jag inte mkt för.

I övrigt:
2-2 nu mellan Leksand och Brynäs på Sportexpressen.
Ser ut som det blir förlängning....
Kommentera

Peja: "Är det inte fel att säga att kvalserien är troligare än slutspel?"

Näe,så länge inte Brynäs vinner sina matcher så är det mer som talar för KS,beroende på att så länge man inte vinner så dalar man i tabellen.INGET tyder heller på att dom helt plötsligt ska börja rada upp segrar,vilket dom inte gjort på 4-5 år och inget i spelet visar nåra såna tecken.
Kommentera

sylf: Jag skrev ju att det var Wennerholm själv som var felet...att han trodde att Brynäs helt plötsligt skulle vara ett lag för sm-slutspel efter förra säsongen är mysterium för mig.
Kommentera

GävleLasse: och med start redan i morgon mot modo borta
Kommentera

651846 · »