Brynäs IF

728053 inlägg · 7962 ämnen

Wennman sågar!!

« · 206673 Till forumet

Sv: Wennman sågar!!
Huge: tippade inte leif boork brynäs näst sist?
Kommentera

ekanus: Du har fattat galoppen fullständigt. Wennman har naturligtvis många rätt men huvudsyftet med aritkeln är förmodligen att ge grabbarna tändvätska inför fortsättningen., annars skulle inte en sportjournalist som anser sig vara seriös uttrycka sig på detta vis.

"Brynäs har ett skitlag på papperet - också"
Jaha, varför hörde vi inget om detta efter försäsongens vinst i Lugano? Seriös journalistik? Morsning....

Om vi skulle hålla oss till årets upplaga så påstår hr W att:
"Jag har ALDRIG sett en sämre upplaga av Brynäs än det trasiga, åldersstigna, stapplande, sega gävlegäng som förlorade mot Djurgården (5-2) i torsdags."

Jag kan upplysa om att lagets uppträdande i höstas mot Djurgården på Globen faktiskt var ännu sämre, så där har han fel.
Nu är det dock inte detta saken gäller.
Några rader om att Eskoäventyret, skadorna och det hårda slitaget på materialet kanske hade varit på sin plats. Detta är nämligen huvudorsakerna till att vi befinner oss i detta läge.

Det är intressant att han och andra drar fram 1996 års upplaga, ett lag som på papperet var klart bättre än årets upplaga, och även flera andra års enligt min mening.
Om man nu hade ett så bra lag 1996, varför åkte man då ner i Kvalserien detta år? Fundera på den.....
Kan det ha vait för att spelet börjat knyta sig, spelarna börjar fundera och man låser sig mentalt? Känns tongångarna igen från i år?
Det är inte säkert att laget skulle ha klarat sig bättre UTAN alla skador och Eskos inträde, men visa mig den som trodde på årets scenario INNAN säsongen.

Eftersom Wennman avslutar sin aritkel med ett par MYCKET kloka ord om Handbollslandslagets insatser och påstådda fiasko så är jag lite förvånad att han inte använt samma analytiska förmåga på
Brynäs insatser som LAG räknat detta år.
Men som sagt, jag tror att hans syfte är att reta upp laget, kan inte få det till ngt annat.
Kommentera

Jag tycker Vennmans krönika är jävligt bra, men samtidigt har han lite kort minne.
Före säsongen haussade han Brynäs rätt rejält. Så det där om att laget på pappret är dåligt kunde han ha strukit.
Kommentera

Sylf: Vi får hoppas att Persson/Sundlöv tapetserar hela jävla omlädningsrummet med Wennmans krönika, det kan nog tända laget rejält, det har ju fungerat förut när det gällde Anrells krönika om den "stora slakten"!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte ni Brynäsare behöver vara speciellt oroliga för att hamna i allsvenskan med tanke på att Wennman på AB *alltid* har en förmåga att gissa fel när det gäller hockey. Jag tror att Brynäs skärper till sig betydligt om och när det blir dags för KS.
Kommentera

Sylf:Japp! Snacka om klockren krönika och karln är Brynäsare!!!
Kommentera

Sylf: Wennmann har verkligen slgit spiken på huvudet. Exakt så är det ju. Men hur ska man fixa allt, så att man får en fungerade organisation som tar tllvara alla gamla brynäsare som spelar i andra ligor. Så jävla svårt är det faktiskt inte att rinfga till dem någon gång och kolla läget och samtidigt puscha för att de ska komma tillbaka till Brynäs när det tröttnat på ex.vis NHL. Det skulle ju vem som helst av oss här på Hockeysnack fixa, eller... Så då borde väl någon på Brynäs-kansli fixa det......
Kommentera

Bissett: Det är nog den bästa krönika jag läst den här säsongen.Allt han säger stämmer ju till 100 %.Kanske inte att hoppet skulle va ute,man ska ju spela om det.Men att detta är det sämsta laget som nånsin setts är ju sant,laget som spelade kval -96 var ju på håret att vinna SM guld året innan,där fanns en helt annan kapacitet.Han säger ju också att det beror till stor del på bristande organisation,Klockrent !! Att Masken sitter i Leksand och värvar Brynäsare är ju faktiskt helt sjukt.
Kommentera

Wennman sågar!!
Aftonbladets Peter Wennman sågar i dagens Aftonbladet Brynäs vid anklarna!!(Se länktips)

Hoppas att Grabbarna sätter upp det här i omklädningsrummet,snacka om Tändvätska!!
Kommentera

« · 206673