Brynäs IF

728131 inlägg · 7962 ämnen

Wennman sågar!!

« · 208516 Till forumet

Sv: Wennman sågar!!
gordo:

Ser intressant ut. Men du glömde något: Vilka är dina förslag på nya ledamöter? Försök inte inbilla mig att du inte har några. En kombination av idésprutor, föreningskunniga hockeyhjältar och skickliga företagare är vad jag spontant kommer att tänka på. Och självklart en försiktig administratör som drar i handbromsen när optimisterna börjar löpa amok.

Hur kommer det att gå till vid årsmötet? I de föreningar jag har varit med i så är det snarare regel än undantag att valberedningen presenterar ett förslag vid årsmötet, som minuterna senare klubbas igenom. Ett förslag som förhoppningsvis är genomarbetat, men som inte många hunnit granska person för person eller som helhet.

Vet inte om det är möjligt eller realistiskt, men jag skulle vilja se en presentation av kandidaterna i god tid i förväg, där deras kunskaper, kontakter, meriter och övriga förtjänster beskrivs.
Kommentera

claesw: Min ålder? Varför undrar du??
Kommentera

lucky luke: Jag kände ett lätt illamående när jag såg Hennings "so what" apropå att allt går åt pipan. Hur länge hade Kurt Hellström blivit kvar som koncernchef i Ericsson om han hade kommenterat företagets taskiga bokslut med "so what"? Och då kränger Hellström bara telefoner medan Henning förvaltar ett av Sveriges största kulturarv. Välvilligt inställd som jag är hoppas jag att det bara är ett uttryck för bristande känsla för engelska språket alternativt ett slarvigt uttalande gjort i all hast. Är det signifikativt för hans engagemang för Brynäs måste ytterligare en plats ersättas vid årsmötet. So what!
Kommentera

observant: Ser man på, åter ett sakligt och nyanserat inlägg... Tyvärr så börjar dina inlägg att dra något av ett löjets skimmer inte bara över dig själv, utan även över denna sida.
Jag förstår att du inte orkar "dividera med stolpskottet". När de sakliga argumenten tar slut brukar även debattlusten göra detsamma. Då kan det vara skönt att gråta ut en smula hos Cusken och beklaga sig över "den hemske Huge som inte tycker samma sak som mig". Cusken och jag har olika uppfattning i en del saker, men vi delar nog också uppfattning i andra delar.
Vi respekterar iaf varandra och det är viktigt.
Du säger att det är "synd att vi håller på samma lag".
Oroa dig inte, du är nog ensam här på sidan om att hålla på Cobran eller Huggormen, eller vad nu ert Elitlag i Trollhättan heter.
Jag håller nämligen på Brynäs.
Kommentera

gordo: Som vanligt*) instämmer jag i det mesta vad du skriver, jag vill lansera ytterligare två namn, som jag tycker platsar i styrelsen.

Jag vill ha tillbaka Lennart Hovelius i Brynäs ledning, vilka kontakter och vilken respekt. Dessutom tycker jag att Kent-Åke Eriksson bör tillförsäkras en plats, verkar vara utrustad med stort Brynäs-hjärta, verkar vara mycket insatt & kunnig!

Sportchef? Finns den att hitta i dom namn som figurerar oftast, Inge H, Willy L, "Virus" L eller Slettvoll?

*) När det gäller Nylander har jag defenitivt inte den mörka syn du har - han har överraskat väldigt positivt i mina ögon!
Kommentera

Vi säger nu att vi klarar KS (vilket jag är säker på) tror ni att något kommer att bli till det bättre i föreningen till nästta säsong.

Själv så tror jag att dom kommer att köra på med samma "det ordnar nog sig" nästa säsong också.

Det skall bli kul och se också om det blir någon förändring när det gäller sponsorskapen efter det att Berg har lämnat föreningen, eftersom vissa rykten viskar att det beror på Berg att vissa drar sig för att sponsra Brynäs.

Om vi inte tar oss över strecket så kanske det är bra för BIF att
spela i KS eftersom det kan ge lite stålar.

Läste att HV's 2:a tränare har fått sparken och våran bekante Stillman skall ta över som ass. Undrar om något mer lag hinner sparka någon och vem ligger då närmast till?

*väntar på alla idiotförklaringar utav mig* ;)

/Patrik
Kommentera

lucky luke:
Jorå, Hovelius skulle vara ett viktigt tillskott till organisationen, speciellt med tanke på alla skador. Det finns mycket att bita i på det medicinska området i Brynäs. Han gör sig bäst på det operativa området...

Ja, Kent-Åke har pondus som en äkta hälsing!

Virus är rätt man av de du nämner!

Nylander.
Han jobbar och sliter rätt bra!
Men det är inget arbetsläger i Gulag.
Det är Sveriges mest spelande hockeylag vi pratar om...
Kommentera

gordo:

Du får väl lov att sända ditt förslag till Herr Ordförande i valberedningen. Han torde väl vara sömnlös vid det här laget.
Jag är dock rädd för att han, i sedvanlig ordning, bara hittar kandidater inom kommunen. Dom kan inte tillföra ett förbannade dugg.
Lasse Johansson kan med fördel bytas ut mot någon med stor hockeykompetens, den enda kompetens du, av någon anledning, anser vara oviktig i styrelsen. Visserligen är sportchefen adjungerad, men det är långt från samma sak.
Sen finns det ju dom som har ett åt kvar, tyvärr, hur gör man med dom?
Ni är bra, men ni ska bort torde vara ett bra alternativ där. Tänker främst på Tivolidirektören.
Kommentera

« · 208516