Café

49281 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1038809 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Helg Ernest:

Rottisen finns inte heller med. Känns bra att veta att hon är så billig i drift att hon inte ens kommer med på listan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Min "Ulmer Dog" finns inte med. (Grand danoise)
Men hon äter 14 dl foder/dag. så hon är inte direkt billig i drift.
Men och andra sidan tycker hon om att kramas, för det är verkligen nått att krama. Ser ut ungefär som på länken
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Det skulle jag också vilja göra...

Men vad är väl GTA IV när man har en kortövergång på bruket?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Om man inte har något liv... denna valborgsmässoafton... så kan man sätta sig och kika på en kille som håller på att försöka spela GTA4 i 24 timmar i sträck. Har just nu hållit på i lite mer än 14 timmar, om jag förstod saken rätt.

live.yahoo.com/twenty4hourjim
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: det blir lite svalkande dricka på Avenyn och vi får väl se Cortegen trava förbi bland folkmassorna :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:
Skolk till måndag morgon 06:25.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Arbete 22.00-06.00 för att sedan gå på igen 14.00 på 1 maj.

Kortövergång är da bomb.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Utbildning till 1200 sedan frott för att sedan jobba lite extra på klämdagen på fredag.

HF med sambo är i stan så det blir nog en sväng till Akkurat samt ev fotboll.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Imorgon är det Valborg.

Ta det lugnt med spriten och Rakterna. Själv skall jag grilla och se på Fotboll, kanske åker ner några kalla Kilkenny också :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nån som vet hur man formaterar en WD Mybook som kopplas upp via en nätverkssladd?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
JD: Haha, fantastiskt. Satt och läste artikeltexten och trodde först att de hade fångat "Banksy" på bild men när jag kollade på bilderna såg jag ju att allt var en enda väggmålning.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Svår fråga det där. Men det största hotet mot en kommunistdiktatur en stor, välutbildad och ekonomisk stark medelklass utan makt. Fattigdom gynnar alltid diktatorer.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:
Han blev mer än nöjd, tog inte mer än 3 timmar.

Vidare.

Då jag menade att det skulle hända saker, var att det skulle hända saker i Kina om dom stora företagen skulle flytta till andra länder.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
aah, nice wall.

Har objektet för rummet sett den brandgula väggen, och givit ett utlåtande ännu?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
Jobbade i Taiwan runt strax efter sekelskiftet.
Blev visad runt i industriområdet på en lunch, och man berättade för mig om oron för att 'jobben höll på att försvinna till låglöneländer' och hur 'den fabriken höll på att flytta sin produktion till Kina för att öka lönsamheten'.

På nåt vänster kände jag igen tankegångarna från Svensk industri ytterligare några år tidigare.


Så nej,
i Taiwan skulle det inte hända saker.
Och i Tibet skulle det definitivt inte hända nånting, eftersom man har restriktioner för utlänningar där.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
Ericsson skall det stå.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Läser om alla som vill att vi skall bojkotta OS i Beijing, hur dum får man vara. Så fort det snackas om bojkott så är det idrottsmännen som skall dra en lans, samtidigt som Erocsson och Hennes har tillverkning där.

Vore det inte bättre om dom flyttade tillverkningen till länder som behandlar behandlade sina landsmän lite hyggligare?

Flytta till Tibet eller Taiwan då skulle det hända saker.
Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: detta får de leva med de smarta snutarna....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Posta gärna en bild sedan, det blir säkert skitsnyggt!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Tackar för tipset, det kommer att bli kanon. Nu blir det till att åka och köpa svartfärg på Bauhaus, Höres :))
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Min kära hustru har "tvingat" mig att grilla på altan hela vintern. Men det gör man så gärna, tyvärr är det inte samma feeling, för ölen är så j..a kall
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Nej, inte alls. Tog fram grillen uppe i Råneå under påsken. Sedan åkte den bort igen innan det kom ytterligare 15 cm snö.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:

grillpremiär idag i 14 graders värme. Är man först ?

Karre , färskpotatis och Staropramen :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Blev lite sugen på att införskaffa denna, tror den verkligen skulle pryda min vägg.

www.modern-canvas-art.com/ekmps/shops/robboweb1/images/banksy-emergency-exits2.jpg
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
Ta gärna ett kort av rummet, då det är möblerat och klart.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:
Metal Guru är nummer tre.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Och undrar han vilka personerna på silhuetten är säger du "Jag är inte riktigt säker, men jag tror att JimmyH är han längst till vänster"
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det får nog bli Kubrik, tänker överraska med den under några kvällar nu när hockeyn är slut. Tack för inspirationen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Hehe, det tror jag också. Tycker bara att Banksys grafitti och konst har en stor dos ironi
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:
en tonårspojk väljer nog Kubrik.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Ser det, efter att analyserat texten noggrannare... ;o)

Clockwork Orange = underbart val!

Vikket jävla kultrum killen skulle få.
PH, jag vet inte om din relation till killen ifråga, men om det inte är din son i rakt nedstigande led, är jag övertygad om att LJ's förslag skulle ge dig gott om fet-pluscreds hos gossebarnet.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Den bild jag fick i huvudet direkt blir siluettbilden från A clockwork orange.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Hankön ser du väl?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
Har tonåringen något kön?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Håller på att ställa i ordning ett rum i källaren åt en tonåring, ena väggen är 70-tals orange och dom andra tre är ljus gråblå.

Nu vill han ha några motiv målade på den orangea väggen med svart.

Nån som har några ideer?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nån som vet om norge - tre kronor visas på tv ikv? eller streamad nånstans ?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Idag fanns det en liten notis i Aftonbladet "Pitt har vigselring", döm om min förvåning när texten inte alls handlade om intimsmycken. Vilken besvikelse.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:
sorry jag menade tvåan
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Är det Cold Case i allmänhet eller är det nåt annat?

Och var det riktat till mig specifikt?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:
spana i femman
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Det förekommer även här i Sverige, att folk dör därför relionen förbjuder blod transfusion. (Jehovas vittnen tror jag det är)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Nu ska vi inte låta dina personliga konspirationsteorier komma i vägen för huvudfrågan. Nämligen att religion är en sjuk företeelse som bör utrotas. (På fredlig väg då...)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: 16minuter och viss fördröjning... Dra den om Rödluvan och långa Farbrorn istället. :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Jag gjorde andra saker mellan författande och postning, så det blev en viss fördröjning. Vilket föranledde att Poffa hann posta i fel tråd först.
Kommentera

« · 1038809 · »