Café

49276 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1050072 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Om jag förstod detta rätt så är det så att de som ingår i andra försäkringar eller finns på kreditkorten har sämre "täckning", alltså att de täcker betydligt mindre händelser, skeenden osv, samt att det tydligen är mycket svårare att få ut pengar än vad det är på en ren reseförsäkring.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:

Vad är skillnaden mellan en separat reseförsäkring och den som ingår i hemförsäkringen då?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Det var en bra parentes. Jag hade nog räknat med att dessa plockat hem min döda kropp från Barcelona. En speciell reseförsäkring skaffar jag bara för lite längre resor och resor till mindre civiliserade delar av världen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Jag har någon form av reseförsäkring om jag betalar resan via mitt kreditkort. Jag tänkte att det skulle räcka som reseförsäkring, men fick tipset av min far (som jobbat i resebyråbranschen i snart 30 år) att de där "kortförsäkringarna" inte är mycket att ha.

Samma sak var det med den som ingår i hemförsäkringen. Han rekommenderade därför mig att ta en separat reserförsäkring.

Detta var dock en parantes till själva ämnet.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Vanligtvis ingår någon form av reseförsäkring i hemförsäkringen. Dessutom brukar du få någon försäkring om du köper biljetten med visa.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Fast en reseförsäkring täcker väl upp mycket mer än dödsfall? Turligt nog är inte dödsfall så vanligt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Fast i det här fallet är det ganska uppenbart att bristen av försäkring är problemet. Enda ursäkten är väl om han trodde att han hade en försäkring som täckte detta. Om samhället ska täcka upp för alla som skiter i att teckna försäkringar så kommer ju ingen att teckna dem längre.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:
Det brukar alltid finnas två sidor av varje mynt - även då det gäller 'snyfthistorier' i media.

Jag är lite sjuk, och har svårt att läsa/höra den minsta historia nånstans, utan att fundera över hur myntets andra sida kan se ut. Det kan ge kanske roliga diskussioner vid fikabordet, om inte annat.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:
Det kan vara så att jag blir lite extra berörd eftersom jag känner brodern ifråga och tycker väldigt synd om dom.

Ett annat liknande fall var Englas pappa som inte hade några pengar att fara till sverige när han hade fått beskedet om att hans dotter var död. Fast där kan det även breo på många andra saker som inte kommit fram.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:
Nu tänker jag vara onödigt kall - men detta fall är ju tyvärr ett av de viktigaste skälen till att man skaffar en reseförsäkring. Och eftersom man nu inte hade det, hade man väl tyckt att det inte var viktigt - innan dödsfallet var ett faktum.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Jag kan tycka att det familjen gar det nog jobbigt som det är och jag skulle inte ha något emot om mina skattepengar skulle gå till det ändamålet.

PS. Ursäkta ena länken. DS.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:
Jag bortser från din första länk. Vådan av att länka en tidningstoppnyhet.

Angående aftonbladet-artikeln - vad är det som är förjävligt med att folk samlar pengar itill att få hem den döda killen? Eller är det att det kostar pengar att ta hem honom?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Sitter och går igenom tidningarna på nätet på nattkröken och hitter en tragisk nyhet. Jag känner inte personen i fråga men jag känner hans bror och tycker att det är förjävligt.

www.st.nu/toppnyhet/index.html

www.aftonbladet.se/nyheter/article2935518.ab
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
wap.hockeysnack.com
Är på en liten resa igenom ölets semesterländer började i Tjeckien på Soldaten Svejk med 2x Platan samt en korvbricka med saltgurka och syltlök. Fortsatte sedan mot England och USA, Sverige/Jämtland (Oliver Twist) Där blev det. Bedarö Bitter, Darkstar Summer Meltdown/Real ale, Read Seal Ale/Flaska, Acme IPA/North Coast Brewery, Haystack wheat/Left Hand, Jämtlands Porter. När notan kom så stod den på 2347 ;-) Problemet var att när Oliver Twist sålde "Haystack wheat/Left Hand" så skummade den för mycket och de sänkte priset, den som slog in notan gjorde litet fel :-) 347 slutade den riktiga på. Nu avresa mot Belgien... (Akkurat)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps:
Nej, jag lät någon annan briljera.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Helg Ernest: Du frågar hur hans bror skulle svara på hur du tar dig till skogen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:
Vad det frågan som skulle ställas?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Pinkenkelt, Helg Ernest:
Enkel matematik med räkning av negativa tal.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Fråge stund! Kan ni knäcka nöten?
Du kommer gående på en väg, helt plötsligt blir det en Y korsning.
Den ena vägen leder till stan och den andra ut i skogen.
Där i Y korsningen står ett hus, där det bor två enäggstvillingbröder.
Den ena säger alltid sanningen och den andra ljuger alltid. (Det vet du)
Nu är det så här. Du får bara ställa en fråga, när du knackar på hos bröderna, för att få reda på vilken av vägarna du skall ta för att komma till stan.

Vad ställer du för fråga för att hitta rätt?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Kanske lite under bältet men det är ju fredag för bövelen.


[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article2924288.ab]Hade hon blivit mer förvånad om det motsatta hade hänt henne?[/url]
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Känns som om han letar på fel ställe...

"Letar Gurus i Barcelona"
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Märkligt nog har det gjorts en amerikansk tolkning i tre delar av "Gubbarna på Veckefjärden", vem som är vem av Poffa, Frisco och westerlind är dock svårt att riktigt veta.

www.youtube.com/watch?v=5p0QtJMKt1s

www.youtube.com/watch?v=3EQcvKCFFW4

www.youtube.com/watch?v=Nx6LAT-FqxU
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Ang FRA-lagen så har det hittat något i Lillhärtdal eftersom de har skickat dit sin mobila enhet ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Ja se, Lemmy, han skulle hålla sig till att köra lastbil...
www.youtube.com/watch?v=wE6qSV-ufb0
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det är inte bara i Sverige man slänger bort en massa pengar på trams.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=804562
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Stigsson: Ser man på, suveränt! Bara att se fram emot detta då.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: Du som med mig gladdes över att få se den gamla klassiska Kampen om Colorado igen på TV så kan jag meddela att du inte alls behöver vara orolig för att missa något av sommrens alla avsnitt. Till vintern (november) släpps den äntligen på DVD i svensk version, 6 diskar, 1252 minuter, världsklass.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Tänk vad man tydligen kan upptäcka i sin behå ibland. Själv har jag aldrig haft såna bekymmer, än...

"A teenager was stunned to find that a baby bat had been curled up inside her bra for five hours - as she was wearing it."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
så ser det ut som en av de riktigt fina inköpsstället utav grillade special korvar försvinner,

Tänk er hans Zigeunerwurst med surkål och deras specialsås "dregel"

[url=www.fastfoodlovers.com/2005/11/fort-korv-hos-fortkord.html]utlåtande[/url]
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: "monsterdator" var verkligen rätt ord i sammanhanget :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: längtar är bara förnamnet. Jag kikade lite på gameplay-videon, det ser sjukt bra ut. Bara att hoppas att man har dator nog för att spela det när det kommer, annars är det bara till att köpa en ny maskin.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: Jag förstår. Men det är klart, jag har ju spelat Diablo II sex eller sju gånger i singelspelarläge. Ett par gånger i co-op-läge och även slaktat kossor i den gömda världen som man kan ta sig till när man förpassat alla tre "prime evils" till evigheten.

Jag längtar!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: Själv har jag bara spelat Diablo, och jag förmodar att jag för att kunna spela Diablo3 skulle behöva en monsterdator. Kanske FRA har någon över som de kan låna ut, tänkte tjänster och gentjänster...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Antingen förstår ni hur stort det här är, eller så inte:

www.blizzard.com/diablo3/index.xml
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
piff: Jag får skriva vad jag vill så tjoho, om en och en halv vecka kollar jag Iron Maiden i fjollis. De skall spela sina gamla klassiker. Underbart!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: MIF hade en block mot ordet "hora", det blev utbytt till ****. Det funkade inget vidare när de försökte prata om Modo-spelaren Miloslav ****va.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:
Vi hade ju även i Sverige anständighetsfilter på vissa siter i Internets barndom. Tror det var på passagens forum som någon hade problem med att tala om att man bodde i Fittja, då den rodnande daemonen lite snyggt envisades med att återställa ordningen till bostadsorten 'Slidja'.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag har bara väntat på det här...

"Homophobic news site changes athlete Tyson Gay to Tyson Homosexual"
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:

Haha, man får hoppas de inte hade småbarn som läste det där.. Tänk mitt i disneydags så kommer det upp porrtexter..
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander:

Fel text vid fel tillfälle kan man väl kalla detta.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
wap.hockeysnack.com
ang Mugabe finns det ingen sniper som kan plocka den f-n. Fast Busch regimen siktar väl in sig på Iran först.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Min systers son fick idag dett par sådana här i födelsedagspresent, det märks att man börjar att bli gammal då jag inte har sett dom förut, men jag tyckte dom var fräna. Tordes dock inte prova själv för jag var rädd att jag skulle bryta lårbenshalsen eller kanske till och med vart enda ben i kroppen. :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Serien finns att få tag på the digital way. Det var på det viset jag lyckades hitta den...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: Fan att man inte har TV4 Guld då, när pajaskanalen sänder något man skulle vilja se. Men vem vet, kanske någon digitaliserar det hela...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Minnen från förr hade kanske passat lika bra, men nu valde jag den här tråden. Just nu visa TV4 Guld en verklig klassiker från förr. Ja, åtminstone i min värld. Kampen om Colorado, eller Centennial, som originaltiteln heter. Kända skådisa som Richard Chamberlain (Alexander McKeag), Richard Crenna (Colonel Frank Skimmerhorn), Timothy Dalton (Oliver Seccombe) samt min favorit i serien Robert Conrad (Pasquinel).

Tur att jag hittade serien för en tid sen för den var verkligen kul att se på nytt! Någon fler som känner historiens vingslag?
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Inte lätt att vara anställd av FOOOORD!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander:

Du kan få receptet på tunnbröd om du vill.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Helg Ernest:
Tina Turner var fanimej ingen kartläsare... ;0)
Kommentera

« · 1050072 · »