Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1165707 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08: haha, ja för 20 åringarna köper ju absolut inte ut åt minderåriga? Man får supa sig redlös på krog som 18åring, bland massa skumma typer. Men man får fan inte köpa ett 6-pack på Systemet som man kan ha till fotbollen, med ett betydligt tryggare umgänge? I Norge har dom iaf vissa delar av sortimentet tillämpade för 18åringar.


Btw, Sfi-bonus vad fan är det här? Måste dom ha pengar för att lära sig svenska när dom ska bo i sverige, jaja, mer skatt alltid lika roligt! Slutar väl med att sossarna tar över då, då jobbar man ju nästan gratis......Lätt för Mona att säga "mer skatt" när dom tar in en årslön som månadslön..
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74: Att det blir brottsligt för vuxna att ha kontakt med underåriga i sexuellt syfte är väl bra? Studiemedel med större bidragsdel för arbetslösa är också smart.

Det finns med andra ord ett stort antal av de där lagarna som jag är för. De flesta kommer dock aldrig att beröra mig.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
fettsteffe: om vi skulle sänka åldern på Systemet. Hur många 18 åringar skulle köpa ut till 16 åringar och 14 åringar då tror du.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
"Det tidsbestämda straffet för mord höjs till 18 år. Straffskalan för mord ändras från fängelse i tio år eller på livstid – till lägst tio år och högst 18 år, eller på livstid. Syftet är att skapa ett mer nyanserat straff för mord och höja straffnivån för det tidsbestämda straffet"


Härligt, nu fattas bara att System bolaget blir utan monopol, det är ett stort jävla skämt, samt åldern för att få handla på Systemet.....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Längtar till hockeysäsongen. Bajen Fans Hockey!

www.vimeo.com/3305493
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Alisandali:

Vilken tar du först ?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:Kul med nya lagar att få bryta emot , började bli less på att bryta mot dom gamla .
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Här kommer en del NYA lagar som träder ikraft imorgon.

Ser ni nånting ni gillar på listan så var inte rädd och skriv :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Hej jag behöver hjälp att hitta en sketch som gick på tv för ca 10-20 år sedan. Kommer ej ihåg kanal eller programtitel. Sketchen visar en kille som berättar om 3 saker som han ångrar mest,

1 han sitter på en bänk i en lekpark och sparkar i sanden då han hittar en spruta som han med en glad uppsyn "skjuter" upp i armen.

2 Ute och kör bil, får syn på en polisbil kör om den samtidigt som han halsar en flaska sprit och fuckar åt dem.

3 Han är på NK och handlar när han betalar ser han en ankpress för endast 79 000:-, som han impulsköper. När expediten frågar om han vill ha kvittot svarar han nej det behövs inte.

Det kan vara Felix Herngren, men är absolut inte säker. Det kan väl inte bara vara jag som har sett detta?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det där var ju ett sätt det också, påminner lite grann om det Mythbusterstestet där någon sades ha sjösatt båten och glömt bort att koppla loss släpet från båten.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08: ja nu lär ju inte hyresvärlden efter balkong raset i Skellefteå få det lätt. Som krävde ett liv och en ligger nedsövud på akuten. Tragsikt är bara förnamnet.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:
Festivus, klockrent
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
på tal on Seinfeld, håll till godo
http://www.youtube.com/watch?v=L2LdHH0hmHY
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Where could I be? Believe it or not I´m not home! Hur bra som helst, för att använda en Hasseism.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Jag trodde du menade den här.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Du får köra en Seinfeld.

www.youtube.com/watch?v=VXjAIizqZNI
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

För övrigt undrar jag hur länge jag ska, trots min fina NiX, förpestas av samtal från 031 780 68 30 angående premiepensionsval. Nej tack i lördags. Nej tack igår. Och som en bumerang eller en kärlekskrank hund kommer de tillbaks. Om och om igen och igen och igen och igen och igen.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Lugn, Discovery Institute kommer snart att slå hål på denna teori med en övertygande argumentation. Som vanligt...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Dragan 2k:
Nu har jag släktforskat klart, kommer inte längre bak..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5183848.ab

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Du är uppskattad av många. Det är väl mest dom självupptagna, perfekta super skribenterna som klankar ner på andra. Men å andra sidan så saknar dom respekt för andra människor. Det är en enorm svaghet.

På återseende!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Rubrik i dagens Expressen:

"Robin Williams opererad - fick ny hjärtklaff av en ko"

Ja, jag säger då det.
En ko som hjärtkirurg.
Kreaturen blir mer och mer välutbildade.....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Ähh ta det inte så allvarligt, tror att de flesta tycker om att stressa dig lite eftersom du sk hetsar upp dig lite väl snabbt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Vill härmed meddela att jag tar en time out från HS. Vet inte hur länge men det känns som om man inte tillför ett förbannade dugg här när man bara får höra vilken idiot man är som inte tänker sig för innan man skriver m.m.

Visst är mina inlägg inte alltid genomtänkta och bra skrivna men att få höra jämt oavsett vad man skriver om eller gör att man är dum i huvudet m.m gör att jag känner att jag avslutar mitt medlemskap för en tid. 

1 vecka , 6 månader, ingen aning. 

Sista ordet får blir till de berörda här inne att ingen är perfekt.

Ciao !

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det här blev resultatet av flygturen som gjorde att delar av Manhattan fick stora skälvan.

jalopnik.com/5249282/this-is-what-a-328000-air-force-one-photo-looks-like
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Herminator: Kör du den över nätet? Själv har vi ett par stycken här hemma som jag inte använder just nu och det vore ju intressant att "haka på".
Skicka mail ifall du vill.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Äh du har ju hela Sydamerika som borde ha säsong. Samba-Hockey?!?! ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ChriZt3r: Nja, eftersom Conny Strömberg är hemma nu så tror jag att hockeyn där nere också har "sommarlov". Fast iofs så finns det väl den australiensiska hockeyligan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Det finns nog en kroatisk liga som spelar då.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Äh, då kan man ju få se rafflande reprismatcher av Nybro-Troja. För att inte tala om hur ofta matcherna ändå kommer att gå i repris i den där kanalen. Ungefär som de repriserar ihjäl MotoGP och F1, som det verkar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Samtidigt måste det vara jättekul att se/betala VH de 4 månader det inte sänds nån hockey...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Ööh, vilka sporter blir då kvar i Viasat Sport? Kast med liten dvärg, ökensimning, skotercross, VM i varpa?

Härnäst blir det väl också en Viasat Cityakuten, en Viasat Efterlyst mm.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: aha, på så sätt. Tackar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Jag kan hålla med. Jag skulle vilja kunna handplocka kanaler och sedan betala bara för dom och slippa en massa som finns i alla dessa "paket".


Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: En linuxbaserad digitalbox med vilken flera kan dela på ett enda abonnemang.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bolivar: Jag tycker att valfrihet är positivt, men Viasats pseudovalfrihet ger jag inte mycket för. Man kan ju undra när fan någon ska våga erbjuda erbjuda riktig on-demand, jag vill t.ex. köpa en säsong av Premier League, men jag är fullständigt ointresserad av all annan skit på Canal+Sport.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Gidde: för en okunnig, vad är en Dreambox?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Herminator:

Jag håller med dig jag :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bolivar: Föredrar Dreambox...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74: Jag blir lite less på Viasats upplägg. Först ska man ha deras paket, sen ska man ha Fotboll för att se CL, Golf för att se golf och nu Hockey för att se Allsvenskan.

Föredrar Canal Digital, något dyrare men då ingår "allt" utom säsongskortet.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08:

Hur var det Abbas låt gick . Money Money Money ?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: jaha då måste man skaffa det om man vill se Allsvensk hockey i höst då. Måste vara ett tungt avbräck för tv4 sport att mista Hockey allsvenskan iallfall.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det där "Ballar av stål" är det något som ska föreställa humor? Jag tycker det bara verkar vara en massa pinsamt usla inslag med påklistrade skrattsalvor.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: För de som vill ha sig lite finkultur till livs visas just nu lite Ibsen på SVT2.

www.youtube.com/watch?v=DBrUiXN6TNM
Kommentera



« · 1165707 · »