Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1254388 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Glad Påsk på er allesammans, nu bär det av mot dalarna för påskfirande. Kör försiktigt, påsken är den mest olycksdrabbade helgen.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Frisco: Jag blev fartblind och missade ditt inlägg :)

Var till optikern igår, förändring pågår.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Alisandali: På färghandeln köper man större flaskor men på affärer typ ICA finns dessa. Kostar nog under tjugan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Frisco:Aha , jag har bruna en liters glasflaskor med dödskallemärke för giftig och ett eldmärke för brandfarlig gjort på Kebo Lab i Solna 1997 .
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Alisandali: Hos en välsorterad färghandlare borde det finnas att få tag på. Hos dom så brukar man kunna få fram dom flesta kemikalierna(inom rimliga gränser).
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Alisandali: Finns att köpa hos färghandlare och till och med på en del ICA-butiker. Små flaskor. Ser ut så här:


Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

73Sjöbba:Skivorna tål det , jag har gjort rent både cdskivor och vinylskivor med kemisk ren bensin , skölj av bensinen med varmt vatten efteråt .

Problemet är kanske mera vart man köper kemiskt ren bensin , jag fick ju tag i mina flaskor , när ett kemilabb skulle rivas och byggas om till datasalar .

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Alisandali: Då är frågan om skivorna tål det. I Jobbet brukar vi använda limborttagningsmedel. Även det funkar klockrent. Spelet i fråga kostade 700:- och sonen betalade det själv med surt sparade pengar. Jag vill inte misslyckas med rengörningen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:Kemisk ren bensin fungerar skitbra mot klisterrester , jag kom över några liter när jag jobbade på en skola förut . Och det fungerar även på foral , efter bortplockning av prislappar mm .
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
HillBiliRedNeck: Inte den här gången.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: vanligt yes diskmedel funkar bra..
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Finns det något bra tips på att göra ren cd/dvd skivor? Sonen har just köpt ett spel till sin xbox 360 och har lyckats få en fläck på den. Det kan vara klister från något klistermärke. Känns inte som att man törs prova T-röd.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Friman SR: "Skall bara gå ut och ta en öl" får ny innebörd.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MODOJohan: Ingen inställing i boxen eller på tV'n som visar vilken signal som skall sändas ut?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: köpte en kabel igår på Coop, som jag återlämnade idag, åkte till birsta o Media Market, köpte en annan kabel där men samma problem kvarstår
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MODOJohan: är du säker på att kabeln är hel? Det kan ju vara så enkelt som att du har fått ett måndagsexemplar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
87bth01: det e bara svart,
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

MODOJohan:

Syns det nånting över huvud taget när du slår på HDMI-"kanalen" ? Eller är det bara svart?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag har köpt en HDMI-kabel till mitt Xbox 360 för bättre bild och ljud. Har kopplat in denne i enheten och Tv, men får ingen bild... Nån som är lite teknisk som kanske vet vad felet är? Har en LCD HD Ready tv och den ska fungera men det gör den hur som helst inte...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Vet inte om denna sida kan hjälpa dig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Ingen aning. Har den partikelfilter?
Jag har en Passat -10(då fick jag det sagt oxå) som kostar ca: 3700:- per år. Den borde vara dyrare eftersom den är bra mycket tyngre än en V50.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nån som har koll på vad man får betala i dieselskatt för en V50 1.6 D av 08 år modell. Har letat som fan utan resultat.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Friman SR: Tjittpommfrjitt. HTML tjosanhejsan kollrade bort mig, jag skulle redigerat men jag blev konfys å hann inte med mig på 5 minuter, satanigatan ursäkta....

Rock'n'roll bara detta...;-)

Rock on....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
I länken finns en hjälte och idol till mig som återigen bevisar att människor behöver droger för att kunna skapa...

Gud vad tråkig världen hade varit utan drogade skapande människor...

Stå på dig Plura, håll dig till spriten bara...



...åsså säger Keith Richards att han blivit nykterist, faan trot....

Rock on...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Bra val, du kommer inte bli besviken!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:
Det blev en Ifån 3Gs. Hoppas att det blir bra :))
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Jag skulle kunna tänka att anmäla mig som frivillig att gratis testa en Google Nexus One...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Går det att ringa med dom? Det finns ju jättemånga olika applikationer, allt i från öldricknings-simulation till vattenpass som säkert är bättre än ett 1,8m vattenpass från Hultafors.

Spännande lektelefon är det dock fast batterikapaciteten suger.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:

Håller med,Iphone is the shit.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Iphone.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Är i mobilköpartankar, med två krav.
1, Spotify
2, Radio

Och ett tips på nått annat än en iphone som jag tycker inte är värt priset..

Förslag, någon??

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Ja ja, whatever, Poffa:

Det var ju dock extremt synd för hockeysnack att tråden togs bort, för vi fick ju fem nya medlemmar som gav sig in i debatten - alla nyregistrerade sekundrarna innan sitt första inlägg på siten, alla registrerade inom 105 minuter, alla bara aktiva på HS under två timmar, kvintettens första inlägg 21:05, kvintettens sista inlägg 22:05.

Dessutom använde fyra av fem samma sorts mobila bredbandsuppkoppling från Telia.

Och dessa fem förtjusande medlemmar lade ned sin verksamhet och försvann ut i tomma intet, bara för att de blev bortmodererade för att "alla ska ha samma ärliga chans"

Har HS verkligen råd att behandla nya medlemmar på det här sättet?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Det togs bort för att alla ska få en ärlig chans att lösa utmaningen själv.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:
Jo, men det togs nog bort för att konkurrensen om guldtackan blev för stor.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Friman SR Det där har väl redan varit uppe?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Detta vore väl en grej för dig?

www.eniro.se/skattjakten/
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Björn W: Äh, eländet är ju försenat som ett SJ-tåg.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Curling e cul. Lite mer rutin och ett större självförtroende på sina egna idéer från skipper/chefen Edin så kommer detta bli bra i framtiden....

Som sagt, curling e cul...

www.youtube.com/watch?v=Zmgtyby9TSE
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Förväntad 1,8-meters Tsunami på väg in mot Hilo, Hawaii. Kl. 22:04 svensk tid om man är intresserad och har, typ, CNN.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Salle:
"Om det inte är med oss, så är det emot oss."
George W. Bush talking about the Rain of Al Queda

Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Snö gör sig bäst på vykort!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
En väldigt förvånad reporter.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Metal Guru:

Aftonbladet rapporterar att Guns N Roses är klara för Sweden Rock. Snacka om skitbokning när bara 1 medlem är kvar i bandet. Känns mer som ett Coverband nu.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Från kommentarerna till artikeln:

Srixon, 109 år, Göteborg, 28 jan kl. 00:41 
Här kommer en historia, Tobias Carlsson, som är helt sann, kan verka otrolig, men jag lovar, så sant som det är sagt.. fråga min spelpartner, han kan verifiera.. För ett par veckor sedan var jag i Nordkorea och spelade golf med en kille som heter Kim Yong-il. Det sjuka var att jag fick 18 hole in one på raken, men det riktigt galna var att även min spelpartner Kim fick 18 hole in one på raken... jo, jag vet, det kan låta otroligt, men inte omöjligt..
Vi spelade om en öl i klubbstugan, och ingen
ville ju förlora, så vi var tvungna att gå ett särspelshål, men vi slog hole in one på hole in one, och helt plötsligt blev det mörkt.. så vi hade inget annat val än att förklara matchen oavgjord. Kim var bussig och bjöd på ölen, vilken kille!

Sen har jag en galen simmmarhistoria om en kille som hette Idi Amin, men det tar vi en annan gång..

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Ok, läste artikeln när WG postade den och kom inte ihåg detta. Annars så gör FK med viss regelbundenhet koll på om assistans behovet förändrats.
Kommentera

« · 1254388 · »