Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1269021 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Har följt Jakob Heidbrinks blogg under en längre tid, såg att han skrivit en debattartikel i Expressen idag. Håller med om det han skriver, även om vi i Sverige inte ens är i närheten av de problem man har i t.ex. USA.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: nödvärn? Nja, det låter inte särskilt troligt. Hade han varit så illa däran att det hade förelegat nödsituation hade han inte fått vänta. Dessutom hade han antagligen inte heller klarat att sy sig själv i en sådan situation ens om han själv hade varit utbildad kirurg.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
honhunden:
förmodligen hade 32-åringen gott om frostskyddsvätska i blodet, och då är man emellanåt inte så blödig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: tycker att det är rätt bra gjort, skulle du själv sätta dig och sy ihop dig själv när du inte orkar vänta längre? jag skulle då inte det. =)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

LL:
Kan han inte hävda nödvärnsrätten..?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blizzard: läser man artikeln så framgår det ju dock rätt tydligt att han inte är anmäld för att ha sytt sig själv som rubriken antyder utan för att olovandes ha använt sjukhusets utrustning vilket i mina ögon är en fullt rimlig anmälan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: haha fantastiskt :)

what comes around goes around
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blizzard: Och självklart finner han sig skyldig och låser in sig i sitt eget hem.
Väl där blir han nerstucken av en medfånge (dvs sig själv) och befinner sig således på ruta ett igen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: "Polisen har inlett en formell förundersökning. Men även där är det kö,"

Hm, då kan han kanske låna polisens utrustning också och göra en egen förundersökning på sig själv när han endå är igång....
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Tell me about it. Haft getingstick tidigare men att få den så högt upp var helt jäkla off.

Det var helt sjukt. Hela ansiktet flammade upp, blev stekhett, började klia frentiskt över hela kroppen, frossa, migränliknande huvudvärk och så försöka hålla koll på tre barn och fru (fast det sistnämnda dementerar jag att jag sagt;.)).

Som tur är var det Kållerado som var attraktionen. För er som inte varit på Liseberg eller känner till attraktionen är det en forsliknande sak där man ska försöka undvika att bli blöt. Jag satt still, såg vattnet komma och bara "njöt" av svalkningen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k:


FAN!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Underbar dag. Eller det kunde ha blivit.

Gratis entré till Liseberg.
Gratis åkpass för samtliga i familjen.
Gratis käk.

Men så deltog jag tydligen i ett ofrivilligt och ej sanktionerat experiment där en illasinnad geting ville se vilken effekt ett getingstick i halsen skulle ge.

Det var fasen i mig en riktig pärs och svullnaden runt halspartiet är på väg ner nu - drygt 10 timmar senare.

Resultat
Förväntad tid vid Liseberg: 8 timmar
Faktisk tid vid Liseberg: 20 minuter

Förväntad antal attraktionsåkningar: Drygt ett tiotal.
Faktiskt antal attraktionsåkningar: 1

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Kom hem igår efter en otroligt minnesvärd semester i Norge där jag bilat och hälsat på släkt med min sambo. För er som inte haft möjligheten att bila i Norge efter fjordarna så kan jag starkt rekommendera det. Oslo - Drammen för att senare åka vidare mot Haugesund. Fina berg , vattenfall och massvis med fina vyer. Vägarna är Ok men väldigt krokiga och det gäller att ta det försiktigt. Om ni inte vet hur ni skall tillbringa semestern nästa år eller hur ni skall spendera de sista veckorna av denna semester är detta et förslag. Att det är dyrt i Norge vet väl alla men jag anser att det är värt det. Man lever bara en gång..
Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lemmy, i sin nya outfit inför den kommande Motörhead-turneén.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Ville bara önska er en riktigt skön semester.. Min börjar nu kl 15 och 4 veckor framåt... Ha så roligt, sola och bada i pina colada..

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Är du en bättre manager än alla andra? bevisa det!

www.powerplaymanager.com
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Precis, såna tvättas inte, möjligtvis en snabb nedblötning med duschen...  *insert tummen-upp tröja here*
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Game worn?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Wayne Gresky:

Jag håller med dig. Verkar konstigt om man inte använder vatten.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Aha, de åt alltså på papptallrikar. Fast iofs har jag hört talas om att det finns de som slänger ut tusentals kronor på klädesplagg som inte går att tvätta.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Så länge resultatet blir bra så spelar det väl ingen roll hur man diskar? Däremot verkar det väldigt opraktiskt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

tillägg. Det var pga att dekoren inte tålde vatten som man inte använde vatten. enligt mig låter det jävligt äckligt om man inte kan använda vatten när man diskar...

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lumber Jack:

Märkligt, jag hörde klart och tydligt att dom sa att man inte använde vatten. Annars är ju det där som du beskriver enligt mig en helt vanlig diskning. morsan sa lik nyss när vi läste detta.. kanske är nåt spec sätt man använder sig avi slottet? Tack ändå för att du tog dig tid och letade :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74: Tydligen är det helt vanlig handdiskning med handtorkning av porslinet. Så här förklaras det på en blogg:

Torrdiska

Dagens lärdom: Torrdiska betyder att diska som vanligt (eller inte eftersom det vanliga är att man diskar med diskmaskin).
Man torrdiskar alltså för hand i ljummet vatten, sköljer sedan i varmt vatten och torkar tallrikarna med handduk.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Jag lämnade bröllopet (vilka gifte sig?) bakom mig, och har gett mig ut på excursion - och funnit säsongens första kantareller.

Stora. Och mycket.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias 1974: Jag har nyss varit i Ockelbo en hel dag men ändå inte kommit fram till vad som menas. Du får ta frågan vidare till Ribbing. Det verkar faktiskt vara värre än ungkarlsdiskningen som pågår i mitt kök. Jag har iaf vatten.
Kul och fint var det i Ockelbo. Inte alls lika bråkigt som här i Gävle. Rödakorspersonal, vakter, Björn Orrsten & co hade det lugnt. Synd bara att OIF håller på att lägga ned ishockeysektionen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Wayne Gresky:

Sitter och kollar på brölloppsfesten från slottet och reagerade på att kommentatorn nämnde att porslinet som brudparet och gästerna äter på inte får diskas i maskin och inte handdiskas utan måste " torrdiskas " jag gogglade på ordet och fick ingen träff. nån som kan förklara vad det är. Min sambo hade inte heller hört det men vi kom fram till att det lät jävligt äckligt.. Våran gissning är att man ångar disken på nåt sätt, rätt eller fel?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
När upphör den drabbades ansvar att gälla, undrar man?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Blev bara 3,6 när man hade räknat färdigt
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Ohja :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blizzard: 4.1 verkar det som, rätt bra skak för att vara i Sverige.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Då är vi ungefär på samma nivå :P
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: hahahhaha
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Metal Guru: Jag är iofs riktigt trött, men det där uttalandet får mig att skratta högt.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08:
"Vi var så glada att det gått bra för Nordkorea. Vi trodde det var en stridsvagn."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
det skakade ganska friskt i Skellefteå nyss.

Redigerad kommentar

Kommentera





Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Frisco:

Jag kan erkänna att jag gick på det.. Trodde faktikst den där var på riktigt. Hörde själv att det vatr reklam men att själva klippet var riktigt.. Här kommer sanningen :)

Fan nu känner jag mig bortgjord :)

http://www.youtube.com/watch?v=KBPyQntPab8&feature=player_embedded

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det är ju reklam:)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:
Jag tycker att om jägarna vill visa det minsta konsekvens och trovärdighet i sina djupt rotade åsikter om vargens snara utrotande från svensk fauna, skall de genast börja skydds-skjuta av sig själva.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Exakt, jfr. Obelix (c;
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Det förstår jag. Jag tror att 10 av 10 jägare föredrar vildsvinsstek framför vargstek på matbordet. En stor vildsvinsstam som kan jagas är något positivt för jägarna (såvida dessa inte även får sina odlingar förstörda) medan vargen bara snor jaktobjekt.
Kommentera

« · 1269021 · »