Café

49281 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 902135 · » Till forumet




Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Helg Ernest: Chassit till dessa är värt pengarna. Lätt att få tag på en nu kaross och göra en fin offroadare av det.
Kommentera



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:

Annars är en vanlig villa 7-9 kilometer söder om stan uppe i dryga 5 miljoner.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Lådorna... I plural???

Du får väl vara glad om du har kvar ett par fillingar efter det köpet...
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Avses inte låtar där man plankar snarare än gör covers eller samplar? Vad väntar du på? Starta tråden!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Då det verkar finnas en rädsla över att starta en ny så gör jag på detta vis och slänger in den i den allmänna tråden och ser om någon hänger på för i så fall är det väl bara att skapa en tråd då det tydligen behövs en.

Ja vad säger man, skall en grupp som Epica verkligen pröva på en sådan här låt? Nu tycker jag inte den var dålig men nog är orginalutförandet bättre.
 

[url=
www.youtube.com/watch?v=0_82DocRU18&mode=related&search=]Epica - Memory[/url]


[url=
www.youtube.com/watch?v=cJHzoAmA8Ec]Elaine Paige - Memory[/url]


Det känns i alla fall en bra bit ifrån det de i vanliga fall spelar.

[url=
www.youtube.com/watch?v=Dys1_TuUmI4]Epica - Cry for the moon[/url]

Men du kanske mer tänkte på att man söker specifikt efter en bra och en dålig version där man verkligen hoppas på att musikpolisen kom och tog de som gjorde låtstölden?

I så fall kommer ett orginal och 2st halvtaskiga låtstölder här.

[url=
www.youtube.com/watch?v=yf1UE2uQV8Y]Cradle of filth - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=k900b_zxv-8]Graveworm - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=Xx8HwFpxv54]Iron Maiden - Fear of the dark[/url]



Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Är du så rädd för NuMo att du måste få lite backup när det gäller att starta en ny tråd.

Våga hellge! Våga!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge:

När jag löäser sådant här blir jag ledsen i ögat
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:

Borde vi inte ha en musikpolis-tråd, där man jämför två låtar. Ett orginal och en låtstöld.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Stigsson: Det är bara säljare du redan har/haft ett avtal med som ringer
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:
Jag är med i NIX, men saknar de uppiggande försäljarna. Min bättre hälft har dock förbjudit mig att säga upp platsen i NIX-registret.

Då dagstidningsförsäljarna ringde var man antingen blind eller analfabet, eller gillar tidningar med bara bilder. Vid försök till telefonförsäljning kunde följande samtal utspela sig:

Säljare: Hejsan! Har du funderat igenom hur du kan få ut mest av dina olika telefonabonemang?
MG: Nej, telefoner är verkligen ingenting för mig. Jag har ingen.
Säljare: Meh..? Men... Telefon har alla människor. Vad pratar du genom nu, t.ex?
MG: Jag använder telepati. Hur kommunicerar Ni med mig?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Stigsson: Sen jag har reggat mig har det inte ringt nåt här. Jo förresten...  ÖA  har ringt två gånger men det var "tillåtna" samtal då jag tecknat mig för testabbonemang.

En annan har ringt. När jag undrade varför han ringde då jag var med i NIX (sen länge) så blev han alldeles "japansk" i telefon och "bugade" sig ursäktande några gånger.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Stigsson: Men man slipper i varje fall de femtielva samtal per vecka med telefonförsäljare som ska försöka få en att byta företag på sitt telefonabonnemang. Eller jag har sluppit det i varje fall.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Där är jag registrerad sedan många år tillbaka. Tyvärr är det inte alla säljare som bryr sig i att följa detta.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Tack för tipset!!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Stigsson: Telfonförsäljare ett problem...

[url=www.nix.nu/]NIX[/url]
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
brynästigern: Telefonförsäljare är ett otyg som ska utrotas!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Har väl antagligen diskuterats förut...

Telefonförsäljare måste vara ett underligt släkte: När man svarar i telefonen,varför dröjer de med att presentera sig när de ringer upp en ? Om jag ringer någon och vill sälja en produkt så börjar jag väl att propagera för det med detsamma?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello:
Och ja. Aj. Stackars krake. :/
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello:
Jag var faktiskt riktigt besviken på mig själv där ett tag som inte riktigt fattade...
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
SMÄRTA! Fy tusan vad ont det måsta ha gjort.Stackars krake.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie: Vet inte vem som skrev att plastbollen var uppfunnen i Australien, var det inte New Zeeland den uppfanns?

vart annars än i Jämtland kan man rulla som en boll...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Zorbing hade jag chansen att prova på när jag var i Australien, men jag var rädd att jag skulle få panik därinne så jag avstod. Men de som gjorde det verkade ha kul :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
JD: Jo det ser ju faktiskt ganska roligt ut, men när man tittar på filmerna så måste jag säga att jag inte tycker det ser ut som om det skulle gå 50 knyck.
Men då måste man kanske ha lite brantare backar. Som den här t.ex.

www.youtube.com/watch?v=mI7vz9Bd664&mode=related&search=
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det är rätt kul, speciellt om man får igång studsarna riktigt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL: oh sorry.. jag har inte riktigt skärpan.. yran kostar på.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
spud: tips - läs MorganaLefaeys inlägg med YouTube-länke ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Danne_l: De där har han importerat från Australien, tror faktiskt att nåt reseprogram har gjort ett zorbinslag, tror det var Tilde och Siepen som var där.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Hehe, verkar ju helt vrickat - men kul! Hur många skadade sig allvarligt tro innan de fick ordning på bollarna?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Haha, jag är på, såg ju hur roligt ut som helst!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Man kanske skall ta sig en liten roadtrip. Verkar i alla fall förjävla fånigt roligt. Ska nog  ringa dit och se om man får ta sig en rull.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Du får väl bege dig hit, då. Såg skylten vid vägen när jag var på väg upp till Krokom för jobbintervju.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Någon som provat på Zorbing? Satt och spanade efter lite knäppa saker som man kanske skulle prova på. Och dök då på lite olika filmer om detta och det verkar ganska roligt. Lär väl kanske inte vara något som man köper själv och provar på runt i byn men det ser verkligen ut som något jag måste prova.

www.youtube.com/watch?v=aDdosP8jT3s
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
LL:

OK då, det var bara något som jag hört i samband med något annat. Poängen var väl annars att straffsatsen på grov vårdslöshet i trafik är högre än andra brott inom trafiklagen.

Men det är ju möjligt att "grov olovlig körning anses som ännu grovare...även om inte jag har hört talas om det.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Et tu Brute: "Fast och andra sidan har jag hört, att man inte kan dömas för grov vårdslöshet i trafiken om man inte innehar körkort. Lagen skall tydligen vara skriven så att man har rätt att vara hur dum som helst fram tills man börjar på körskola."

Det stämmer inte. Man kan inte vara hur dum som helst bara för att man inte har körkort. Oavsett om det stämmer att man inte kan dömas för grov vårdslöshet så finns det något som heter "olovlig körning" (och därmed också "grov olovlig körning") så du kommer inte undan bara för att du inte har något körkort.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Visst är det så. Men som jag uppfattar det så falerar förtroendet för hela rättsapparaten, år för år.

Rent allmänt tror jag att mycket ligger i att vi har förväntningar på snabba ingripanden och lika snabba lagföringar. Så funkar väl inte riktigt ett rättssamhälle.

Vi tycker också att det är viktigt med snabba markeringar, när det gäller ungdomsbrottslighet och det är säkerligen också rätt metod.

En viktig sak hade det också varit med snabba markeringar inom poliskåren. Fast där står den oskrivna kårandan före sunt förnuft.

För mig är det ett riktigt skitjobb att vara polis. Så all heder åt den stora majoriteten som ändå gör Sverige till ett hyfsat ställe att leva i.

Jag har tre ungdomsbekantskaper som blivit poliser. Två var toppenkillar, den tredje var en riktig idiot.

När jag tänker efter har jag nog minst 3 bekantskaper från ungdomen som blivit busschaufförer. En av dem var också en riktig idiot.

Skillnaden är väl att jag idag skulle kunna gå fram till den busschauffören och tala om det också. Hade jag gjort samma med herr polis hade jag nog fått bortsa tänderna i nacken.

Jag önskar att det varit tvärtom, med polisen och busschauffören alltså. Eftersom vi alla bara är människor, så borde vi ställa högre krav på dem som upprätthåller och sätter normen i samhället.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Et tu Brute:

Visst är det upprörande att man kan misstänka att även polisen har människor som faktiskt inte är lämpade för sitt yrkesval och än värre om man känner att man måste visa misstroende mot hela kåren för att de verkar hålla de sina om ryggen. Antagligen är det så i viss mån, men samtididigt så tror jag att gemene man, påverkad av media, får en skev bild om vad som är lämplig konsekvens av illa utförd yrkesutövning. Det är ju oftast i stort sett omöjligt för oss att veta om det är en kriminell handling eller en olycklig utvekling av en arbetsuppgift pga. omständigheter som är utöver det normala.

Det ursäktar ju inte ett olyckligt utfall, men det förklarar säkert handlingar som ligger utanför ramarna. Konsekvensen behöver ju därmed inte bedömas som kriminell. Felaktig kan den likväl vara och en konsekvens kan vara att bli av med sin tjänst, bvilket händer lite då och då.

Poliskåren får ju kritik för sitt urval av personal och det är antagligen en viktigare bit att rätta till än att försöka jämna ut straffstatistiken mellan poliser som i sitt yrke misshandlar "värnlösa" alkoholister jämfört med "värnlösa" alkoholister som själva ansvarar för samma handlingar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Det är väl klart att det inte står på papper någonstans att poliser har lov att ha ihjäl någon. Däremot är det ytterst sällan de behöver ta konsekvenserna av sådant handlande även om det är uppenbart kriminella handlingar som begåtts. Överhuvudtaget så löper poliser mindre risk att blir lagförda för brott de begår. Medans du själv kan bli inlåst för att du försvarar dig vid ett ligistöverfall.

Det är lite märkligt att de som skall kunna och upprätthålla lagen bäst, är de som slipper lindrigast undan när de själva bryter mot den.

Fast och andra sidan har jag hört, att man inte kan dömas för grov vårdslöshet i trafiken om man inte innehar körkort. Lagen skall tydligen vara skriven så att man har rätt att vara hur dum som helst fram tills man börjar på körskola.

Detta hade egentligen varit en vettig lag att applicera på polisen. Döm dom hårdare som beviserligen kan lagen...och inte dom som är analfabeter eller på annat sätt kan sägas ha svårare att lära sig vad som är rätt och fel.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Et tu Brute: Nej,det är nog ytterst sällsynt, men det är nog ett preventivt syfte att inte fängsla poliser som misslyckas i sitt ingripande, men det innebär ju knappast att poliser får lov att använda mer våld än nöden kräver än vad en mördare får lov att göra för att ta ihjäl någon.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:

Nej, ingen större skugga skall väl falla över polisen i dom här fallen. Det är ju ett rövhål till åklagare som beslutar om det skall inledas en förundersökning eller inte. Sedan är ju polisen tvungna att göra sitt jobb.

Sedan har vi också den så kallade kommunlagen, där det åligger fastighetsägaren att hålla is och snöfritt i trappor. Det har ju en del banditer slantat på genom åren, ja, att de halkar och slår sig fördärvade när de bär ut stöldgodset.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Jodå, men så sitter väl ett ganska stort antal mördare på våra fängelser också. Har du hört talas om polisen som blev inlåst, där ett ingripande gick snett och slutade med dödlig utgång?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Et tu Brute:
Lagar och bestämmelser kan man nog bli gråhårig på. Jag vill minnas en historia som jag fick berättad för mig: Det var en platschef på ett jobb jag var på vars hund hade bitit en inbrottstjuv och han blev ersättningskylldig för hans hunds agerande om jag minns rätt.

Dom flesta poliser knyter nog näven i fickan och tycker en sak medans dom måste följa regler och lagar för ett korrekt utförande av sitt jobb
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:

Det tycker jag med. Men det finns många exempel som den här mannen som fått 3-6 månaders fängelse för misshandel, medans förövarna kommit under med skyddstillsyn eller vård inom socialtjänsten, om de varit minderåriga.

Finns till och med exempel, där inget större våld utövats och där någon tagit en eller flera personer på bar gärning vid inbrott/bilinbrott. Facit, en eller ett par månaders fängelse för olaga frihetsberövande.

Det är bra med en hög uppklarningsprocent tycker polis och åklagare. Extra smidigt med uppklarningsprocenten blir det ju om själva anmälan för ett annat brott, styrker att brott har begåtts.

Samma åklagare kan sedan gråta över allmänhetens krassa civilkurage då det gäller att vittna mot grov brottslighet.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Et tu Brute: Du är ironisk du.

"För i Sverige är det bara Polisen själva som får ta till mer våld än nöden kräver, oftast mot försvarslösa fyllon."

Fast du glömmer. Mördare får också göra det.
Kommentera

« · 902135 · »