Café

49281 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 902135 · » Till forumet



Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Varför låter det, i reklamen på TV4 för Heroes, som att Hiro Nakamura säger "Hello Luleå"? Eller det kanske är jag som behöver spola öronen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Har varken sett eller hört den tror jag men du måste nog spola öronen... :-)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Undra hur roligt man skulle ha åt polis och utsatta om man gjorde en sådan här sak. Tro om de verkligen gjorde inbrottet bara för att vara dryg eller om de upptäckte att det inte fanns något värt att ta och i fyllan så fick de en fixidé.

allehanda.se/avdelning/harnosand/12511
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Nån som vet ifall vi som är Com Hem kunder får den där Nya Kanalen TV 4 sport ?? Hittar den inte på min BOX!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Jag har fått den. Men jag kollar å andra sidan bara analogt. De har ersatt Eurosport med den. Ska de visa Leksand i vinter eller varav denna iver? ;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:

hehe mm jag tror det men nu hittad ejag den visst efter lite mer sökande.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:

Så fick jag plötsligt lust att åka till London !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Själv fick jag mer lust på en annan sak på den där sidan. Susanne Möller, DN:s spelrecensent.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Lurigt att göra en spelning som säkert skulle kunna locka hur många som helst på en arena som tar 20.000 pers.

Skulle inte alls ha något emot att åka dit, men chansen att man får en biljett och att man dessutom har tid och ledighet lär väl vara minimal.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Jag skulle gissa att det finns 20 000 hardcore-fans som inte skulle reflektera över ledighet. Får de inte ledigt säger de upp sig...

Det är väl antagligen bara en återuppstånden Elvis som skulle locka större publik, tillsammans med det mindre troliga - ett återuppståndet och återförenat Beatles.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Det gör det säkert, vilket skulle göra det helt omöjligt att få tag på en biljett för en helt vanlig dödlig. För en själv så känns det mer som en ruskigt rolig konsert att gå på, men att man skulle sälja hus och hem och säga upp sig är det långt till.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Hittade den här gamla pärlan på Aftonbladets hemsida. Den är ju bara så härlig. Kul att se att gubbarna har lite självironi ibland.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det verkar som om hela kändiseliten missat at Burma varit en av världens grymmaste diktaturer under decennier. Helt plötsligt så får de se lite protesterande munkar på tv och vips ska de sympatisera och manifestistera och de enda som bryr sig är de själva. Usch så tröttsamt!

Det finnas bara ett sätt att sätta press på Burma och det är att sätta press på Kina. Jag säger som de sa på tv i morse, vill man göra något åt situationen i Burma, bojkotta OS i Peking.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Antingen så tittade Desmond Tutu på samma TV-program som dig imorse eller så läser han här på HS.

[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article892177.ab]Tutu hotar med OS-bojkott[/url]
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Cecilia Frode sjunger jazz på TV4, vilket skämt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lika bra som hon var i Mäklarna, lika usel är hon på att sjunga jazz
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Desto roligare i P4 nu när Black Sabbath med Dio sänds. Konsertern från SRF i sommras. En jävla tung och stenhård konsert kan jag intyga.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blir till att skaffa ny ägare nu om det skall bli någon sprit på [url=www.aftonbladet.se/nyheter/article927683.ab]Brolins[/url] krog.

Tycker det är bra att de klämmer åt krogarna som missköter sig. synd att Kvarnen fick tillbaka sitt tillstånd ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Då får det bli en nätt historia där man då kan ersätta supportrarnas lagsympatier efter eget huvud, hehe...

Tre killar som var nere i Saudiarabien på jobb satt en kväll och groggade
och snackade hockey. Det visade sig att den första höll på Brynäs, den andra på Timrå och den tredje var MoDo-supporter. Diskussionens vågor gick höga ju mer alkohol dom fick i kroppen.

Hur det var så anlände efter ett tag polisen och dom tre blev arresterade
för att ha druckit alkohol offentligt, vilket är strängeligen förbjudet i
Saudiarabien. Alla tre dömdes till 10 st piskrapp, att verkställas på torget dan därpå.

Nästa morgon fördes dom alla tre upp till torget, där mycket folk hade
samlats och även kungen var närvarande för att bevittna när piskstraffet
verkställdes. Dom fick för kungen berätta sin historia om varför dom hade
blivit arresterade.

- Eftersom det är min födelsedag idag så skall ni alla tre få en önskning
uppfylld, dock inte att straffet ej verkställs, det måste verkställas enligt
vår lag, sa kungen.

Brynäsar´n, som stod först att bli piskad, såg den omänskligt stora mannen
som höll i piskan, såg sig desperat omkring på torget och upptäckte en
torgförsäljare som sålde vete i jutesäckar.
- Jag vill att ni knyter fast en säck på ryggen som skydd, sa brynäsar´n
Mannen med piskan flinade. Om han från början hade tänkt slå lite varsamt på västerlänningarna så var dom tankarna som bortblåsta nu.
Svoosch ! Efter tre rapp var säcken strimlad och resterande sju piskades
hårdare och hårdare in i ryggen på brynäsar´n. Kraftigt blödande fick han
ledas därifrån.

MoDo-supportern såg på det hela med fasa. Nu var det nämligen hans tur.
Men han tänkte att mannen som piskar kan inte vara hur stark som helst, dessutom hade han ju slagit tio rapp redan.
- Jag vill att ni knyter fast två säckar på min rygg, sa han, förvissad om
att det skulle räcka som skydd. Då hade han inte räknat med "piskmannen" som vart närmast förolämpad och han såg naturligtvis utmaningen i det hela. Svooooooosch ! ! ! ! Mannen slog det hårdaste han någonsin gjort, efter två rapp så hängde bara repen kvar runt MoDo -supportern som sedan fick ta emot dom åtta hårdaste slag som "piskaren" någonsin slagit. Medvetslös bars han därifrån.

När det var dags för Timråkillen så sa kungen:
- Du berättade att du håller på Timrå. Det är en mycket fin klubb och även
min far, den gamle kungen, hade Timrå som sitt favoritlag. Därför skall du få två önskningar.
Blixtsnabbt svarade Timråsupportern:
- Då vill jag att ni ökar från 10 till 40 rapp.
Det gick ett sus över hela torget. Aldrig hade dom sett en man som var så
modig. Mannen med piskan trodde inte sina öron. Hur vågade någon utmana honom på detta sättet? Han lovade sig själv att slå som aldrig förr.
Kungen svarade lugnt: - Det skall vi ordna. 40 rapp. Vad är din andra
önskning?

Lika snabbt kom det igen från timråsupporten:

- JAG VILL ATT NI KNYTER FAST MODO-SUPPORTERN PÅ MIN RYGG!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:

Undrar om folk är snurriga i Borlänge ??
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Haha, inte mycket till rondell det där eller.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:

Nej jag blir så irrierad på dessa förbannade rondeller.

Nu bor jag ju inte kvar i Borlänge men jag bodde tidigare nära riksvägen och när jag skulle ut på den fick jag vänta i evigheter. Ist för att underlätta att göra en rondell så bygger de smårondeller överallt utom där som de skall.

Jättemånga som ledsnat på Borlänge Kommuns jävla pytterondeller
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Kan jag förstå. Det känns som dom mest är i vägen. Jag personligen har inget emot rondeller så länge dom är ordentligt gjorda(stor och lutar åt rätt håll).
Men att hålla på och slänga upp pytte rondeller som vilken SUV som helst kan rulla över känns ju löjligt. Dax för folk att protesera kanske. Verkar ju populärt runt om i världen.xD
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:

Precis.

Fördrar rondeller framför trafikljus om de inte är som du säger små och i vägen

Sparar dessutom liv i trafiken.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Absolut, med det är synd att dom flesta människor inte kan köra i rondeller, speciellt folk över 60 år. LIVSFARLIGA!! Man blir rädd när man är ute på vägarna. Jag ska ioförsig inte säga något. Har inget körkort men är grym på att sitta brevid:)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:

Jag anser mig som en ganska bra bilförare.

Har 1 fortkörningsböter på 15 år!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Inte illa, sedan om man kan kalla det bra bilförare eller försiktig bilförare skall jag låta vara osagt*garv*.
Men jag tycker nog att det borde finnas en högsta ålder för att köra bil.
För vid en viss ålder så är inte kroppen vad den borde. Man kan väll säga 18-75 år. Då tror jag att vi skulle kunna slippa många olyckor. Jag har en släkting(namnet skall förbli osagt) som börjar bli till åren. Och det är nastan ingen som vill åka med honom pga att han krocka nätan jämt. Inte att han gör det utan att han håller på att göra det jämt.

Nä, åldersgränder i trafiken. Det är jag för!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:
En del är inte kapabla att köra bil som 45åringar. Andra kan hantera fordon vid 85. Så vore det inte bättre att gå på förmåga än ålder..?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:

Dock är ju de flesta ungdomar mellan 18 - 24 år ansvariga för de flesta olyckor läste jag nånstans.

Bra bilförare tycker jag väl att jag är, men försiktig vet jag inte. Brukar väl trycka lite på gasen ibland som de flesta :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:

Absolut så håller jag med dig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Jo det kan ju vara, eller ska man kanske ha lite hårdare när man gör uppkörning. Jag menar det är inte så många år sedan man fick kortet nästa på bensinstationen. Jag är jätte mycket för ev reglering av körförmåga. Frågan är hur ska man lyckas. Ett alternativ kan ju vara regelbundna uppkörningar. 1 gång per 10:de år?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:

Fatta vad mycket nya jobb det skulle skapa! (Eller långa köer till uppkörningarna...)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Sant, kanske vore en bra grej. Att skapa mer arbetstillfällen. Endera i att fler trafikkontrolanter behövs eller i att nån fyller på saft och bjuder på kaffe i kön:). Nä men det vore ju ett allternativ, eller?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
En repetition efter tio år från det man tar kortet är nog inte fel. Men helt klart är ju att man bör testas regelbundet vart femte år efter man fyllt 65. Syntest, hörsel och en enklare genomgång av regler och lagar, plus någon form av körtest.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mangan:
Väldigt många av oss som kört i tio år skulle kuggas, om man åkte på en flygande körkortstest.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:

Garanterat skulle du och jag m.fl fetkugga på ett teoriprov trots att vi kört länge !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Ha ha. Absolut. Man lägger sig till med så många konstiga vanor efter några år.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Teorriproven nu är ju inte riktigt desamma som -92. Det handlar allt mindre om själva körningen och mer om allt runtomkring.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mangan:


Å ja några teorifrågor är det ju.

Nya frågan lyder i dalarna. Hur många rondeller passerar du mellan Kupolen och Falun 1, 5 eller 12 st :-)

Nej skämt å sido så är det väl nån form av teori men helvete vad svårt det var när jag tog det kuggade 2 gånger innan jag bestämde mig för att plugga ordentligt :-)

Dagen då jag fick mitt körkort är nog den lyckligaste i mitt liv.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:

"Dagen då jag fick mitt körkort är nog den lyckligaste i mitt liv."

Vänta bara tills frugan trycker ut en Lill-Mattias,då är den glädjen som en piss i Missisippi;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Glömmer aldrig då jag vid en infart till Oxford i England, mitt i rumlande vänstertrafik plötsligt och utan förvarning körde in i en sån där Mother of all Roundabouts - en sån där jätterondell med fem små siamesiska satellitrondeller runt omkring.
Hag handlade snabbt. Tog rygg på bilen framför, och vek inte av från hans röv förrän nån kilometer senare...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:
Hag = Jag
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bissett19:
Annars slår frugan dig med handväskan - både hårt och länge...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bissett19:

Förmodar att du har rätt :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:

Om det var en sådan här så förstår jag dig!!

Huga!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Gidde:
det var en typ så'n, fast betydligt större i omfång. framför allt satelitrondellerna var större.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
TJ:
Tipsar om Collateral på tv4 i kväll 21:00
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Nya avsnitt med Mythbusters 21.00 på discovery ikväll.
Kommentera

« · 902135 · »