Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1124411 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Klart det går att tävla i musik. Du kan alltid komma hem till mig så ska du få tävla i Guitar Hero 3.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Fel, Poffa:
Guitar Hero 3 är väl så långt ifrån skapande/framförande av musik man kan komma. Det är mer hysterisk motorik och taktkänsla man försöker poäng-ge där.

Och taktkänsla är inte lika med musik i min värld.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Jag har Singstar också.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Troligen en låda duplo också:)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Frisco: Den står i källaren, men om du påminner mig nästa gång du är på besök så ska du få leka med mina leksaker. Jag har sparat dem i väntan på att barn skulle vilja leka med dem.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:
Har du en dansmatta så hoppar jag in i bilen på stubinen :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Ja, det är ju inte cykelväder så... ;-)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
250kg kärlek: I klass med; "Luftgitarr till salu."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Och Aftonbladet visar hur man bryter mot lagen. Undra om Apple tycker att den här artikeln är okej?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Att bryta mot en EULA är på inget sätt ett lagbrott.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

scim: Är det verkligen så? EULA är ett avtal som du "skriver på" och bryter du mot detta är det ett avtalsbrott. Avtalsbrott regleras normalt av Sveriges Rikes Lag, eller motsvarande lagstiftning där EULA anses vara påskrivet.

På vilket sätt skiljer sig EULA mot ett vanligt kontrakt mellan t ex företag eller personer?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Det skiljer sig mot ett vanligt kontrakt eftersom du just aldrig skriver på något, dessutom så får du ju "avtalet" efter att du inhandlat varan. Dessutom så är avtalsbrott ett civilrättsligt brott.

Skulle det f.ö. vara någon lag man skulle tänkas tillämpa så skulle det isåfall vara §11 och §12 av upphovsrättslagen men de paragraferna är så luddigt skrivna att jag har svårt att tro att de skulle kunna fälla någon, det finns åtminstone vad jag vet inga prejudikat.

Däremot så gäller inga garantier och liknande ifall man bryter mot EULA.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

scim: Där ser man. Jag har alltid ansett att man "skriver på" i och med att man klickar på I accept. Och det är ju användandet avtalet gäller, inte inköpet.

Därför har jag likställt det med ett kontrakt gällande tjänst eller vara, vilket regleras av Avtalslagen och Köplagen.

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Man kan ju inte inskränka äganderätten efter att inköpet har gjorts.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Inte äganderätten, men användanderätten tänkte jag på. Avtalsbrott, alltså avtalslagen. Men du har säkert rätt och jag inser att jag var ute på djupt vatten.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Host, host.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello: haha ruskigt coool!
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Frisco:

Har du 15 miljoner och låna mig ?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Hmm, vad är användanderätten? ;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det verkar vara en bil perfekt för Svenska vägar dessa dagar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Frisco:

Jag skulle inte ha nånting emot och ha den där. Frågan är om man skulle våga åka med den !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: De ord jag kommer att tänka på när jag ser den är skitful och meningslös.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
På tal om sjuk, här är lite viktig information om hur man snyter sig eller inte.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Flakmopeden from hell...

Killen som filmar måste ha varit bra skakis då man passerar en bilist i vad man får förmoda dryga 100 knyck på gång- och cykelbanan alldeles bredvid. Jihaaa!!!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team: He he, jag tyckte mig till och med länna gummiröksdoften i slutet av klippet tills jag kom på att frugan stod i köket och lagar mat.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba:
Det blir tydligen Pizza idag då..?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Risken finns :)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Utifall nån här ska åka till Älvdalen på semester i sommar är det bara att börja plugga glosor.

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Det går att bevisa att man får cancer av precis allting.
Jag lovar dig att om man gör en noggran studie av årskortsinnehavarna på Ejendahls Arena, så går det att vinkla den informationen till att 'genom att regelbundet besöka Leksands ishockeymatcher på hemmaplan utsätter man sig för en förhöjd risk till cancer.'
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Att HPV kan ge cancer hos män är ju gammalt. Det har ju bl a diskuterats om även killar ska vaccineras mot HPV.

"Sambandet mellan HPV och cancer i svalget konstaterades 2001 av Joakim Dillner, professor i virologi vid Umas. Han anser att sambandet är accepterat av experter på området sedan fyra till fem år."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Metal Guru: Cancer kan man få av allt, cigaretter och pitepalt....

http://www.youtube.com/watch?v=-CgjPV0Xm9o

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
I vår serie "jäkligt coola naturfenomen" har idag turen kommit till undervattensvulkanen utanför Tonga.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:
Get the hell outta there!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Så vill jag gratulera mig själv och alla andra med samma namnsdag.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Paddan:
Medlem i klubben?

Sen såg jag att en gammal bekanting fick priset första gången :))

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Faktiskt inte. Tycker det är lite suspekt att vara med i en klubb som beundrar mig själv...

www.youtube.com/watch?v=O0FTUm6y7ts
www.youtube.com/watch?v=czIXyofOwUo
www.youtube.com/watch?v=Wtxz4yV_-3g
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: du får säga som Groucho Marx sade - "jag vägrar vara med i en klubb som accepterar personer som mig som medlemmar!"
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan:

Jag som ungdomsarbetare är inte alls förvånad över detta.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:

Föräldrar tror att det bästa sättet att få ungdomarna att dricka måttligt och inte en massa "skit" är att ge dem alkohol. Spelar ingen roll vad undersökningar visar, de litar mer på sin egen tro.

Känns kanske ändå mer okej om det är föräldrar till tredjeårselever, men när föräldrarna till sjuor-åttor tänker likadant...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla:

Det är en viss skillnad mellan att köpa ut öl vid enstaka tillfälle om de nu måste prova på, vissa handlar nån gång för att de skall vara hemma med sina föräldrar och smaka och det kan jag tycka är ok på nåt sätt..

Däremot vet jag åtskilliga exempel på föräldrar som köper mängder med öl eller sprit för att deras ungar skall ha på fest. Det är fel däremot.

För min egen del så handlade mina äldre kompisar åt mig när jag var tonåring, Morsan eller farsan skulle aldrig göra det. I dag så ser man hur ungdomsfyllorna ökat markant. Vardagar som helger.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky:

Annika Österberg på väg hem !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Jamensåbradå, vi tjatar till oss ett socialfall.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

hehe ja men jänkarna är väl glada och nöjda !
Kommentera

« · 1124411 · »