Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1167705 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bolivar: Jag var i goa-kerala-mumbai ifjol, en fantastik resa. Kommunist staten Kerala(det är en del av indien, men är självstyrande på något sätt) var helt fantastiskt. Dit rekomenderar jag alla att åka, standard var exakt som man betalar för, allt från nåt ruff för nån krona natten till fantastisk lyx.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:

Många svenskar har blivit av med sina plånböcker, mobiler m.m i Thailand men det kanske är på ett speciellt ställle. själv hopps jag slippa alla dryga 17 åringar som är fulla på marinella och sockerdricka.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74:Många svenskar har även blivit av med sina mobiler och plånböcker i Borlänge också , fast resan är ju billigare hit , fast farligare .

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74: "själv hopps jag slippa alla dryga 17 åringar som är fulla på marinella och sockerdricka."  Jag tror inte att det är så hippt på Cypern att dricka Marinella ;-)

Ang Ficktjuvar så finns de över allt.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander:

dricker man inte det längre ? Shit :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander: Nu vet inte jag vad du har betalt och om antalet resdagar är viktigt. Sedan spelar avresedatum roll förstås. Annars kan jag rekommendera denna sida och han som har den. Otroligt trevlig människa som gräver fram det absolut bästa priset man kan tänka sig.

Vi har bott på det hotell som han tipsar om och det var helt okej. Det kan vara ett tips till nästa gång du drar. För har man varit i Thailand så återvänder man garanterat.

www.phuketsidan.se/oktoberkampanjen.html
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
...sen är det aldrig fel att det är all inclusive på planet. Kan grunda bra där.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
250kg kärlek: strålande länktips det där
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

250kg kärlek: För 16 dagar inkl enkelrum blev det 10850 med VING.
Resdagar är inte så viktigt men det kan tyvärr inte bli för långa resor eftersom det av någon anledning försvinner ett gäng dagar under vinter och vår.

Första vändan kan man gott åka charter, det som är skönt är att de flyger med Thai Air, skönt att slippa öppna plånboken. Fast det har de redan bakat in i flygbiljetten ;-)

Bra sida. Ligger som favorit nu.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Ayia Napa, då får du hälsa till Puma bar på Nissi beach om den finns kvar. Om baren finns kvar alltså, det ska väl till en hel del om beachen ska ha försvunnit. :-D
Där har man hängt under en del resor i ungdomen. ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Festivalen startar idag och redan är det 14 misstänkta för narkotikabrott

Dags att slopa den där festivalen nu ?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det verkar ju gått väldigt lugnt till så det håller jag inte med om.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Dags för dig att slopa mellanslag innan frågetecken?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:Som en vanlig helg i Borlänge då , var väl betydligt fler som greps för narkotikabrott under Peace & Love , ska vi stoppa den också ??
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Alisandali:

Hur jag än försöker så blir de fel. Jag gör ett nytt försök. Reaggefestivalen och dess musik i synnerhet är starkt förknippad med droger och arrangörerna är starkt ifrågasatta av Uppsalaborna om de skall ha kvar den öht.. Peace and Love festivalen samt de andra stadsfestivalerna jag besökt genom åren har så vitt jag vet inte haft problem med narkotika i samma utsträckning som Reaggefestivalen. Däremot är det mer fylla på de övriga festivalen runt om i landet vilket man får räkna med. Förra året greps 80 personer för narkotikabrott på festivalen här i Uppsala samt en av de stora artisterna ( minns inte vilken ). Summa summarum. Droger är olagligt det är inte alkohol. I år så var det väl vad jag har hört den lugnaste festivalen i Borlänge med undantag för vissa " idioter " att 14 personer omhändertas i Borlänge under en helg är säkert sant men absolut inte så många har gripits under festivalen. Klart att det finns enstaka fall men en festival skall vara drogfri. Man kan inte alls jämföra Peace and Love Sweden rock m.fl med Reagge festivalen det är som natt och dag !

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
T T:

Dags för dig att sluta anmärka på språkliga petitesser och börja bidra till diskussionen istället?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Och du tror drogerna försvinner om man lägger ner festivalen ?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Alisandali:

Klart dom inte gör men man kan ju försöka minska på skiten. Droger är aldrig bra Thomas !

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: nä det bli nog svårt att minska drogerna rent allmänt. Och nu kan ju Ungdommarna få tag i det på webben också jätte enkelt fy fan säger jag bara.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
87bth01: Tråden heter ju som den heter.

Men det är grejen att fortsätta skriva fel trots att man är medveten om det som jag inte kan förstå. Vad är poängen med att vara dumtjurig?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
T T: Fantastiskt bra:-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:

Alkohol är också en drog. Sveriges farligaste, skulle jag vilja påstå.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Vanligast - Ja, Farligast - Nej.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

Farligast eftersom den gör mest skada på samhället.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla:

Så du ser alltså hellre din nära och kära på heroin än att de tar en hederlig fylla?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

Notera att jag skrev Sveriges. Och senare samhället. Ingenstans något om individer.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Du har alltså missat att droger tas av individer och inte av samhällen kollektivt?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

Nej.

Hade alkohol inte varit lagligt och socialt accepterat hade förstås någon annan drog varit farligare.

Fast vad vet jag, jag har inga siffror. Kan du skaffa fram siffror som bevisar något annat, som t.ex. att heroin orsakar mest skador av alla droger vi har i Sverige, så ska jag fundera över mitt uttalande.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

T T:

Snacka om att du stör dig på småsaker , det är en gammal vana att jag har mellanslag mellan frågetecken. Skall försöka bättra mig.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lumber Jack:

Om folk vill förstöra sina liv med droger är det upp till dom. Jag tar mig en grogg och mår bra en lördag, mycket bättre än om jag skulle ta en lina koks.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

knaskamilla: Då säger jag tobak. Skål!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Nog för att drogupplysningen i Sverige stundtals är starkt moraliserande och pekpinneaktig men det råder ingen tvekan om att heroin är en farligare drog än alkohol.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:

Tobak? Går varken in under narkotika (vilket är det ord Mattias förmodligen försökte använda när han råkade skriva droger) eller droger. Men skål på dig med!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

Som jag skrev tidigare. Ge mig siffror.

Undrar förresten hur många som aldrig druckit alkohol som testat heroin...?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Jag ser tobak, men jag ser inte alkohol.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Då tror jag nog att jag föredrar heroin, även om jag är en fullständig novis inom området, före tobaksrökning. Något så jävla meningslöst, man luktar illa och drar på sig en allmän ohälsa utan att det tjongar till i huvudet eller någon annastans. Komplett värdelöst.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Titta på tvåan! en av dom bästa filmerna som finns..
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Betydligt fler än du tror, framförallt i den muslimska världen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:

Haha. Intressant länkval.

Enligt WHOs definition av vad en drog är (berusande, beroendeframkallande och giftig) är inte tobak en drog. Fast det är klart, snusar man tillräckligt sällan kan man nog få sig fina fyllor på snus också. Eller nå't.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:

Känns inte som att den muslimska världen i Sverige traditionellt varit så stor.

Fråga förresten en Egypt vilken drog som är värst, och du får förmodligen höra cannabis. Du vet den där som så många svenskar hävdar är i princip ofarlig. Alla kulturer har "sina" droger. Sverige har alkohol.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: I din länk är tobak fortfarande med som en drog. Intressant länkval, eller hur var det du sa?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Tänk att folk ska behöva dricka alkohol för att våga ta nattvarden.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Jag besvarade endast ditt påstående.

Det heter förövrigt egyptier. Har du varit på geografikurs hos riara?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Det är egentligen fullständigt bissart. Att bli full-ständigt neddrogad av sveriges farligaste drog under gudstjänsten.



Själv måste jag ta nattvarden för att våga dansa. Det behöver ju inte du.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Det är inte alkoholen som gör att jag inte tar nattvarden vid mina flitiga kyrkobesök.
Det är kexen jag är rädd sen jag satte det i halsen när jag konfirmerade mig.

Kontentan blir givetvis-drick , men ät inte samtidigt !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Jag skulle vilja hävda att socker är en betydligt farligare drog än alkohol, men jag tror för dens skull inte på att punktbeskatta socker eftersom det är vetenskapligt belagt att punktbeskattning inte minskar missbruk.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: ja nog tror jag att heroin och hash är sämre än alkohol. Dom säg ju till och med att det ska vara nyttigt med ett glas vin om dagen
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Tur att rättstavningsknas inte är inloggad. Bisarr, heter det kanske. Skyller på ölen jag druckit.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Mat rent allmänt borde väl förbjudas då det missbrukas mest ?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08: Jag har hört två glas vin, om man är en man. Och så en snaps, minst.
Kommentera

« · 1167705 · »