Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1407588 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
70 Rodrigues: Ölet som är unket och avslaget redan i flaska då eller? Frän doft med kraftig beska... :-)


Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ÖstrandsNisse:

Sådär ja ;)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Veolia har varit i farten igen. Alltid lika spännande att åka tåg.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
RubinCarter:

Underbar dialekt ungen har. Riktig norrländska ;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Hans sätt att rya åt sin mormor tyder på att det är något som inte står rätt till, enligt mig. Bortskämd, grandios självbild eller avspegling av hur familjen i stort behandlar varandra, nått känns inte bra.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: han är en riktig jävla man! då ska kvinnorna tilltalas sådär, riktig jävlas norrlänning oh inte nå jävla b-skit ifrån mellersta delen som tror dom vet vad kyla är.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Efter att ha sett kvällens avsnitt av Så mycket bättre måste jag säga att det var något förvånande att den mest arbetsskygge i sällskapet var Wiehe.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
bj21: Jag reflekterade över det också, kanske inte att han var arbetsskygg. Utan mer hans pinsamma uttalanden över att arbeta som en för honom helt främmande företeelse. Passar verkligen inte hans approach som en svensk working class hero. Tacka vet jag Erik.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Spontanköpte en Sony PS3 i går, vilka filmer är bäst lämpade ?
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Den tveklöst roligaste sommarprataren har gått ur tiden. Tack för allt!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

73Sjöbba: Kurtan skrattade man gott åt runt slutet av 80-talet. Han dök även upp som talkshow-värd på senare är.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NKY-ScYw-sc 

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Det kom lite som ett brev på posten. Jag hade inte ens en aning om att han var sjuk.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

73Sjöbba: Ja en riktig kultperson inom humorn.

Vila i frid Kurtan

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Per HApps: På fyllan eller? :) Vadå "filmer"? Får väl dra till med Blu Ray via Hdmi då? Jag är inte ens säker på om jag förstår frågan.

Edit: Jag får passa på att droppa "Das Boot" då, den har ju nyligen släppts på Blu Ray och handlingen passar ju oss tikare rätt bra just nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Nej, precis. Han verkade vara vid väldigt god vigör under inspelningarna av Fångarna på fortet som visats under hösten. Men det stod att läsa nånstans att det var under den perioden som han blev sjuk. Riktigt tråkigt hursomhelst. Vila i frid, Kurtan!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:

Ska man koppla slutscenerna till Timrå också?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
bj21: är det inte lite mer modo över den scenen? Segla i hamn bara för att sprängas på målsnöret? :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:Jaja! ;-) Hur som helst så är det mitt absoluta favorit filmslut.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Funderar på att se Das Boot. Säg inte hur den slutar. Va fan. Tysk film? Finns det inte en amerikansk variant. Gärna med Harrison Ford eller Tom Selleck.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
bj21: Jag tycker att inledningen av filmen är förträfflig också, och den blir ännu bättre efter att ha sett filmen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Das Boot är ubåtsfilmernas urmoder. Tror inte den finns som Hollywood-produktion men det finns inte en chans i h.vete att de skulle ha kunnat gjort den bättre än den tyska. Tror det är den enda krigsfilm där jag faktiskt suttit och hållit på tyskarna. Mycket nöje!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Precis som bj21 säger så är den alldeles utomordentlig på tyska. Man kan ju ändra till engelsk dubbning men det blir ju helt fel. Det är ju för fasen en klassiker! Där går man inte in och ändrar hur som helst :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:Men visst är det absoluta originalet 6-7timmar långt och visades i två eller tre avsnitt på svt eller sviker minnet mig?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
bj21: Nästan 5 timmar. Närmare bestämt 4 timmar och 53 minuter i den oklippta versionen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Haha, Jag skojade givetvis. Självfallet har jag sett Das Boot. Ett mästerverk.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dragan 2k: Jag glömde att du var från götet, ni skämtar ju alltid :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: När dom inte rensar fisk...    ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:

Apropå film. Jag var på skolbio igår och såg nog en av de mest deprimerande filmer jag sett! Den var jättebra men absolut ingen feelgood-film! Den hette Welcome och har någon sett den får ni gärna tycka till! Hög ironi på titeln är väl det minsta man kan säga. Händer verkligen det där i vårt Europa idag 2011? Skrämmande.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Jag bor i Götet men är inte ifrån Götet. Du kan få en ledtråd. Knivsta
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
70 Rodrigues: hahaha den är så jävla bra :D

älskar whosp....wasp....whosp...wasp...
"we are satans piiipell" hahah
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Blizzard:

Snälla. Kan nån säga mig hur f-n man byter lösenord.

Det står att man kan göra det på Mina sidor, men var?

Bubbla mig gärna.

Hjälp mig!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mk: Längst ner till vänster under Administration

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Skriver ett inlägg för att släcka lampan.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Det blir ingen uppföljare till Enhörningens hemlighet eftersom han valt att inte överklaga domen.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Man kan ju tycka att de borde betala för polisbeskyddet...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
The Greatest, en av mina absolut största hjältar har nog inte så lång tid kvar i livet :-(
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

70 Rodrigues: Thr greatest ever....

http://www.youtube.com/watch?v=TNTdUfByIhY

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
70 Rodrigues:Fy fan vad sorgligt att läsa! Jag minns när jag och farsan satt uppe sommaren 1986 och såg hans och Carecas m.fl. fantastiska spel i Mexico. En stor man har gått ur tiden. :(
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Kattgubben: Du skulle ha sett honom i VM 82, vilken gudabenådad spelare!!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

70 Rodrigues:

Brassarnas lag under 1982 är kanske världens genom tidernas bästa landslag.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Matchen Brasilien-Italien (2-3) i 2:a gruppspelet (som egentligen lika gärna skulle kunna kallas semifinalkval) är nog en av de allra bästa matcher som spelats.
Socrates och Falcao målskyttar för Brasilien medan målkungen Paolo Rossi stod för ett hattrick för de blivande världsmästarna.

Spanien-VM var det första fotbollsmästerskap jag kommer ihåg nåt av och som 11-åring var man självklart mer än påverkbar. Brassarnas lag var absolut något utöver det vanliga här. Det var kanske lite för individuellt skickliga bara. Lagspelet kom lite på skam.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
kanske en dum fråga. Men är det mitt eller mottagarens postnumer man skriver när man skickar brev. Tacksam för svar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ante08: Det är adressen till den som ska få brevet som ska stå på försändelsen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Grattis alla surströmmingsälskare!

Kommentera

« · 1407588 · »