Café

49281 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 982351 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru:

2 års fängelse för Tito Beltran om nån nu bryr sig
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Är hemma sjuk och börjar bli allmänt less på att inte ha något att titta på. Någon som kan rekommendera en bra serie man kan se eller något. 
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Så jävla skönt, nu kan han ju fortsätta gråta ut i pressen. :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Jag kan en massa tjejserier! =) Eller det kanske inte är det du vill ha? Entourage, har du sett den? Californication innehåller också rätt mycket lättklädda brudar. L word med, för den delen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla:

Hehe, jag tror du underskattar herr Lefaey!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Jo man har väl matat igenom en hel del. Californication är ju riktigt bra och L-word tror jag att man skippar. Men Entourage har jag glömt bort. Såg första säsongen och sen helt glömt bort den.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:
Vet ju inte vad du tycker är roligt, men själv är jag riktigt förtjust i That 70:s show. Tycker det är många roliga karaktärer i den komediserien. Själv har jag säsong 1-3 men jag har tänkt att köpa på mig alla säsongerna.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello: Har varit en del insnöad på dramaserierna som de flesta verkar följa. Lost, Jericho, dexter och Prison Break. Men man ska kanske prova på lite komedi. Det är ju lättare att få tid till att se korta avsnitt som det oftast är i komediserier. Man kanske ska prova That 70's show. Tror inte jag sett mer än infon när man zappat lite.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Själv följer jag Simpsons och Seinfledt men dagtid är det Falcon crest som gäller på KANAL 9 .

Kung Av Queens är också bra, Kevin James är riktigt rolig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Kan rekomendera Californication, ingen komedi men bra :).... Ni killar kommer ju särskilt att gilla den ;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie:

Vilken kanal går på eller sänds den på speciella tider ?? :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Den går på 4:an. Tror det är torsdagar 22.30. Jag har ju redan sett alla avsnitt så jag slipper sitta uppe missinassen :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie: Hur kan ni prata serier och inte nämna den bästa serien som någonsin har producerats - Dexter.

Jag säger det igen - Dexter!!!!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet:
Gills det bara om man skriver Dexter med stor bokstav..?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet:

Vakna, den är redan nämnd ;) Jag håller med dig dock.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Det kan skrivas hur man vill: Dexter eller dexter eller deXter. Till och med dExTEr funkar bra. Bara du ser programmet.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet:
En riktigt bra småländsk rockgrupp heter darXtar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Men hörrödu lillgrabben, har inte du vaknat förrän nu? Det var väl länge sedan som vi tipsade om den fina serien. Som tur är går serien i repris på måndagkvällar då jag ibland missar söndagsavsnittet pga vissa logistiska problem.

"Open your eyes or I'll staple your eyelids to your forehead."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Haha. Nej då. Såg serien redan när den inleddes på plusen. Dock märker jag att jag blir mer och mer imponerad över serien efter varje avsnitt. Michael C Hall är helt jäkla fantastisk. Sicken skådespelare.

"If I had a heart I would probably cry now"
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: En riktigt bra serie utan tvekan och snacka om att han är iskall i hjärtat. Skulle inte vara fel att finna en ny liknande som man kan följa. Supernatural är en annan serie som jag gillar, mest för att den tar upp lite av det okulta. Skulle vara roligt om serien The Others skulle dyka upp igen då jag har för mig att även den var ruskigt bra. Lite skräck underhåller alltid.

Vill man få sig ett gott skratt så finns även Scare Tactics som är liknande dolda kameran men med skräck. Är ganska påkostat och vissa blåsningar är så ruskigt bra.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Då får jag rekommendera en serie vid namn Jekyll, med James Nesbitt i huvudrollen. Han kunde bland annat beskådas i serien Kalla Fötter.

Visade något avsnitt för mina nior förra terminen och de satt som klistrade framför teveskärmen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Paddan: Verkar som något man kan roa sig med. Men tråkigt att det bara var 6 avsnitt. Eller man kanske skall säga bra att det bara är 6 avsnitt då man kanske får ett vettigt slut i stället för de som blir när de efter säsong 3 kommer på att de skall lägga ner serien. Dessutom är det inte många serier som kan behålla samma kvalitet mer än 3 säsonger.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: På slutet bör det stå behålla samma kvalitet mer än 1-2 säsonger.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: trodde nästan jag var ensam om att gilla skräck och okult... Gillar Supernatural jag med. Kingdom Hospital var oxå en serie som bara jag förstod mig på i min bekantskapskrets...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Skippa L word?!

Efter att ha fått berättat för mig vad du gillar kommer här några fler tips: Gossip girl, Grey's anatomy, Private practice, Gilmore girls, One tree hill, Men in trees.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie: Kingdom Hospital är väl Kings omgjorda Von Trier serie. Den var helt ok, men hade förväntat mig mer faktiskt. Nightmares and dreamscapes trodde jag också en hel del på, men var väl bara 2 avsnitt av de 5 jag såg som var bra så den orkade jag inte se klart. Men man kanske ska göra det ändå när den inte var så mycket längre.

Men har du fler i den stilen så är du välkommen att informera en.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Gossip Girl har jag börjat lite på men inte riktigt fastnat för. Kommer nog dock att fortsätta så småningom. Gilmoreserien är bland de skönaste jag vet. Snacka om repliker.

Men Private Practise och Men in trees måste man kanske kolla vad det är för något.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Aha, du faller för tjejserier också, alltså. Då kan jag avslöja att Gossip girl sög i början men att man fastnar ändå efter ett par avsnitt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Brukar prova det mesta och se vad det är för något. Har man inte fastnat efter 3 avsnitt brukar det inte vara så mycket att se. Men har ingen direkt koll på vad man skall kalla tjej eller kill-serier. Samantha Who är annars en ganska rolig komediserie med Applegate som bitch som legat medvetslös på sjukhuset och tror sig vara en snäll flicka när hon vaknar upp med minnesförlust.

Sen så finns ju Friday Night Lights om man gillar amerikansk fotboll och highschool problem.

Äter nog för mycket serier, men ser väldigt lite film då jag tycker det är så mycket roligare med karaktärsutveckling och drama samt ett kort skratt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Jag har ett annat förslag på aktivitet, i stället för att se på TV-serier. Man kan gå på hockey!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Tyvärr har jag inte sett Von Triers serie, vilket jag gärna skulle vilja... Så det får jag la ta tag i nån dag...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Hockey live vet jag knappt längre vad det är. Men ska se hur det blir framöver. Har inte förlängt över slutspelet så där blir det bara loge  om det blir något. Förstår att det inte är sig likt då jag inte är där. :)

Men nu försöker jag styra över det här till serier igen. Chuck tycker jag ni borde prova om ni får tid över. Fånig, men riktigt rolig serie.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Fan. Du verkar vara en expert på serier. Kommer du möjligvis ihåg vad som hände i avsnitt 521 av MacGyver som jag har för mig sändes 1989?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie: Har själv inte sett Riget, men den har väl fått otroligt mycket lovord om man säger så. Men det är väl iofs ingen garanti för att den skall vara bra. Men jag kan rekommendera Kindred the embraced om du klarar av att se lite äldre serier. Kanske inte den bästa serien, men den håller.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Riget ska man se alltså. Ernst-Hugo i en praktroll. Serien är givetvis helt flippad men samtidigt helt underbar. Och komiken som bjuds på är något i hästväg.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Tycker mig finna en aning fåneri bakom det där inlägget. Men svarar lite fint ändå. Aldrig följt MacGyver, men efter lite research så får du här en länk till vad som skedde i s5ep21 då det är det avsnittet jag tror du menar för 521st avsnitt kan jag inte tro att de orkade göra. :)

www.tv.com/macgyver/passages/episode/47303/summary.html?tag=ep_list;ep_title;20
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Minns förresten inte om det var Riget eller Riget II där Ernst-Hugo får en själsfrände i Skarsgård i sitt danskhatande.

Ernst-Hugo var älskad i Danmark och mycket tack vare insatserna i dessa två serier.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Man kanske får lov att se Riget då. Har faktiskt aldrig sett någon Von Trier rulle. Eller jo jag började på Manderlay men den kom jag inte igenom. Är faktiskt lite dåligt då han är så pass känd och fått så pass mycket lovord.
Är det Riget av det han gjort man ska ha sett  eller?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Jag vet inte riktigt. Tycker det är så mycket hype kring Von Trier. Jag såg den mest för att den gick på tv men så tyckte jag den var så rolig, på ett jäkla skruvat sätt, att jag hyrde tvåan.

Jag undrar om det är så att vissa ska man gilla för att det ska vara accepterat. Det är normen. Ungefär som man går in på ett specialfik och vill dricka en god latte och de serverar java från Burkino Faso. Ingen gillar det men alla sitter och låtsas njuta av det.

Dock är Riket lååååååång.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Visst är det lite så med mångt och mycket. Sådant som är inne måste man göra. Även om man egentligen tycker om något annat bättre. Är väl lite så med mode och film också. En del filmer får storpublik bara för att någon gjort den (även fast själva filmen suger). Men för att få lite syn på Von Trier så bör man väl ha sett något av honom. Lite som allmänbildning inom tv/film världen. Men skulle något suga rejält så brukar jag strunta i vem som gjort den och sluta se.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Riget II var Skarsgård med i såg jag nu när jag besökte mitt andra hem - IMDB.

Dancer In The Dark var faktiskt rätt bra också trots Björk - dock mer allvarlig film. Sedan har brorsan min lovordat Breaking The Waves.

Påminn mig att köpa Best in Show av Christopher Guest.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet: Jag såg början både på Dancer in the dark och Breaking the waves, orkade inte se nån av dem.... Min fd. detta granne var dock dansare i Dancer in the dark :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Konceptet:

Glöm inte att köpa rosor eller nånting fint till era sambos m.m

Alla Hjärtans Dag idag

Kram på er.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det går tyvärr bort idag. Ska upp till Gävle för att titta på BIF-LHF.
Sambon får då vänta, man måste ju prioritera:-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bolivar:

Själv har jag handlat litegranna till min sambo så hon får sig en rejäl överraskning när hon kommer hem .
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det är kul. Jag får väl kompensera vid ett annat tillfälle.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Tack för kramen. Men du behöver inte vara så formell och respektingivande. Du får dua mig om du vill.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:

Vad har du shoppat för nåt kul då? Alltid kul att se om det ger något uppslag för egna inköp. :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dysso:

Köpte lite dyr choklad och sedan en helkroppsmassage.

Blommor är lite trist en sådan här dag, vissa förväntar sig nästan att de skall få det.

Dock är jag en riktig romantiker om jag lägger manken till =)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Låter riktigt nice men låt oss nu för guds skull hoppas att hon inte surfar in hit och får reda på detta.
Kommentera

« · 982351 · »