Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Bästa raggningsrepliken utsedd

« · 448445 Till forumet


Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Miss Me: Är det du eller de andra som sagt det?
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Nu tänker jag göra det enkelt för mig och utgå från att alla ragg sker på krogen. =)

Den bästa repliken(för mig iaf.) har varit den enkla meningen:
"Ska vi gå nu?"

Har funkat de ggr. jag använt den...=)
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
willysson: Skulle vilja rekommendera: Jaså? Är det du?
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
slashpuppie: den bästa raggningsrepliken jag vet är LIGG MÄ MÄ!! med en desperat röst... funkar nästan alltid...

eller att man är otrevlig, stick eller hållkäften brukar funka den med...
Det styrker Kickans teori att är man tillräckligt "ointresserad" så funkar det.
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Kickan: vad säger man, du kunde inte komma med en bättre sanning än så!
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Salle: Då utgår "experterna" från att alla det raggas på alltid vill ha ett fast förhållande? Annars kan ju den repliken verka lite skrämmande.

En kille som snart är färdig plastikkirurg sa till mig för drygt ett halvår sedan att han ville göra en avgjutning av min kropp så han kunde göra alla kvinnokroppar likadana som min. Hade jag varit 17 år, lite småkorkad och dessutom singel hade den kunnat funka, för han är definitivt inte ful och raggningsrepliken var ju i vart fall lite originell. Nu insåg jag att det där hade han nog sagt tidigare och att det troligen hade funkat då, och då tyckte han att vi skulle tävla i IQ-test istället. Nästa dag ringde telefonen strax efter lunch. Det var plastikkirurgen som hade lyckats få tag på mitt telefonnummer. Han tyckte att vi kunde göra det där IQ-testet alternativt åka en runda på inlines eftersom han ändå var utanför mitt hus. Sedan dess har han - utan att lyckas - gjort ett antal nya försök, inklusive med den mindre originella och mer rakt-på-sak-raggningsrepliken "Ska vi gå hem och knulla?".

Det får mig att tro att den bästa raggningsrepliken är ett "nej", även om nejet inte alls är en raggningsreplik utan ett allvarligt menat nej.

Raggningsrepliker är väl egentligen helt överflödiga. Vill man så vill man, och då spelar det mindre roll vad killen säger. Vill man inte så kan han säga vad som helst och man vill ändå inte.
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Poffa: Det beror välan på syfte med raggandet. Är det en svärmor man är ute efter eller är det bara några nätter i synd.
Kommentera

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Salle:

Den stora frågan är väl i så fall, hur många av de i panelen har ett fast förhållande? Betyder inte dejtingexpert att man varit på väldigt många och kan man inte då dra slutsatsen att de inte är så där jättelyckade på området?
Kommentera

Bästa raggningsrepliken utsedd
”Vid den här tiden nästa år kommer vi att skratta tillsammans”

Japanska experter hävdar att de utsett världens bästa raggningsreplik. De magiska orden är ”Vid den här tiden nästa år kommer vi att skratta tillsammans”.

Experterna menar att repliken fungerar på ett psykologiskt plan genom att den visar att mannen vill ha ett längre förhållande och inte bara ett one-night-stand.

I panelen ingick psykologer, professorer och dejtingexperter.
Kommentera

« · 448445