Café

49349 inlägg · 1044 ämnen

Bästa vitsen

« · 516035 Till forumet

Bästa vitsen

Filmer, böcker, skådisar och bilar. Nu vill jag höra bästa vitsen. För att detta inte skall tunnas ut bör man inte bidraga med mer än en.

Det är dags för OS. Brottaren "Skruvstädet" Olsson har haft en perfekt uppladdning. Mellan honom och OS-guldet står enbart "Monstret från Sibirien".

Turneringen förlöper helt enligt planerna och på den stora finaldagen skall "Skruvstädet" och "Monstret" mötas i guldfinal.

"Skruvstädets" tränare är eld och lågor när han peppar sin adept.

-Du är bättre än honom på det mesta. Försök att få billiga poäng och se för allt i världen till att han inte får grepp på dig. Kopplar han "tvingen" så vet du att det är kört.

Matchen börjar också helt enligt planerna och "Skruvstädet" får en poäng när han lyckas slinka runt "Monstret" och koppla grepp från rygg.

1-0 ledningen håller sig sedan ronderna ut, trots att "Skruvstädet" t. o. m. lyckas krånga sig ur ett par parterrer. När en minut återstår av sista ronden händer dock det som inte får hända. "Monstret" får tag på Olsson, viker honom dubbelt och börjar krama allt vad han är värd. Olsson sitter som gjuten i "tvingen."

"Skruvstädets" tränare blir utan sig av besvikelse, kastar vattenflaska, attiraljer och springer in och sätter sig i omklädningsrummet.

Till sin förvåning hör han då enorma jubel och Heja Sverige börjat taktfast att eka inne på arenan. Han reser sig och springer genast in igen. Lagom till slutsignalen är han åter vid händelsernas centrum och ser en tokglad Olsson hoppa omkring.

Han rusar fram till sin guldmedaljör och undrar förvånat:

-Hur fan tog du dig ur "tvingen"? Det har ju aldrig någon lyckats med tidigare?

-Tja, svara "Skruvstädet", det greppet var inte att leka med. Jag tappade t. o. m. medvetandet under en kort stund. När jag kom till sans igen såg jag en stor hårig pung dingla framför ögonen. Så jag tänkte, va fan det är bara OS var fjärde år, så jag bet till allt vad jag orkade. Och det kan jag lova dig, att när man biter sig själv i testiklarna så tar man sig ur vilket jävla grepp som helst.

Kommentera

« · 516035