Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Big problemo!

« · 383995 Till forumet

Big problemo!
Här kan man nog få svar på det mesta så jag hoppas att det är nån som vet.
Jag ska installera en nyare version av Norton Antivirus men när jag ska göra det så säger den att jag måste avinstallera den gamla version. Nu till problemet, det gamla går inte att avinstallera!?! Så hur i hela %#¤" ska jag då kunna installera det nya??

Nån virus expert som vet? Skulle väl kunna installera något annat program men det känns onödigt när jag har det här liggande hemma..
Kommentera

Sv: Big problemo!
Captain Crash:
Eftersom jag hatar Norton ;-) så kan jag ge dig länken till deras supportsida www.symantec.com/techsupp/ där kan du söka på deras produktsupport
Kommentera

Captain Crash: Pröva att installera /Avinstallera i felsäkert läge
Håll ner F8 under omstart. Men har du den nyatre versionen behöver du inte avinstallera utan kör en uppgradering. Men även den bör köras i felsäkert läge.

Lycka till !!!
Ps, Glöm ej att dra ur kabeln till internet, så han inte hinner koppla upp sig. För du är totalt oskyddad under installations tiden. Ds
Kommentera

Helg Ernest & 65Selander:
Tack båda två. Visste väl att man kan lite på SpS-folket.
Återstår att se om jag lyckas fixa det... :)
Kommentera

Captain Crash: När vi ändå snackar anti-virus. Vilka program rekommenderas? Vad finns att ladda ner utan kostnad som är bra?

Plus. Vad finns det för bra program att rippa skivor med.
Kommentera

Plexi:
Jag använder Norton. Men om jag kan rekommendera det vet jag inte.. Vet inte heller vilka som är gratis, men det finns säkert nån här som kan svara på det bättre än moi.

Din plusfråga skulle jag också vilja ha svar på!
Kommentera

Ok.. här kommer nästa lilla problem:

Mitt Outlook vägrar att starta upp.. Starten påbörjas men sen så låser sig laddningen av programmet och efter ett tag så står det (efter ctrl-alt-del) att programmet inte svarar.

Behöver en lösning - pronto!
Kommentera

Captain Crash:

Nog för att jag inte kan ge dig en lösning i alla fall, men pratar vi Outlook eller Outlook express?
Kommentera

Captain Crash: På Nortons skiva skall det finnas ett litet program i någon mapp, minns inte vilken, vilket avistalerar alla spår efter tidigare versioner. Jag hade samma problem som du men efter att jag kört det och installerat på nytt funkar det finfint.
Kommentera

Magnus: Ja, och avistalerar är givetvis avinstallerar för alla som vill märka ord...
Kommentera

knaskamilla:
Outlook. Den variant så som följde med mitt Office XP..
Kommentera

Magnus:
Jag hittade ett program på Symantec's hemsida som löste det hela. Så jag var nog inte unik med det problemet. Rnav2003 hette det om det skulle vara nån som är intresserad..
Kommentera

Captain Crash:

Dum fråga kanske men har du testat att starta om datorn?
Kommentera

Captain Crash: Trolig anledning till att Outlook hänger sig skulle jag säga är att AntiVirus inte fungerar. Det integreras ju med Outlook.
Kommentera

Captain Crash: Just så ja, det ska finnas på skivan också.
Kommentera

Poffa:
Hehe... jodå, och inte bara en gång.. :)
Kommentera

Captain Crash:

Vilket OS har du?
Kommentera

Magnus:
Norton fungerar klockrent.. och det var just efter att den hittat och tagit bort en infekterad fil som Outlook började att jävlas med mig. Slump?
Kommentera

Poffa:
Windows ME.. än så länge. Formateringen kryper allt närmare.
Kommentera

Captain Crash:

Vad var det för fil då som togs bort?
Kommentera

Captain Crash: Tja, med Microsoftmjukvara vet man aldrig. De gör ju lite som de vill när de vill...
Kommentera

Captain Crash:

ME... Brrrr. Skitoperativ. Byt omedelbart till 2000 eller XP. Eller 98 eller 95 eller 3.1. Allt är bättre än ME i alla fall.
Kommentera

Poffa:
hwowzkl.dll hette den. Backdoor.Trojan låg bakom den filen..
Kommentera

Poffa: Skillnaden mellan ME och 98 är väl bara några uppdateringar vad jag minns. Alltså om man uppdaterar 98 så långt det går har man mer eller mindre ME, Har jag fel?
Kommentera

Magnus:

En stor skillnad är det. Ett uppdaterat 98-system är mycket, mycket mer stabilt än ett ME-system.

ME har och har alltid haft väldiga problem med drivrutiner. Dessutom så är det mycket mer krävande än 98.
Kommentera

Captain Crash:

Den filen har då inget att göra med oulook i alla fall. Men den kan ju ha skrivit sönder någonting annat.

Har du testat att starta outlook när du kör i felsäkert läge?
Kommentera

Poffa:
Har provat det också men det är samma visa...
Kommentera

Captain Crash:

Okej. Då är mitt förslag att installera om Outlook.
Kommentera

Captain Crash: Pröva med att starta Outlook i felsäkert läge

igenom att gå till startknappen välj run och och bläddra dig framåt till själva startfilen för outlook, när du har gjort detta så lägger du till följande växel /safe (se exempel) tryck enter efter det.

Får du igång Oulook då?

exempel: "C:Program FilesMicrosoft OfficeOFFICE11OUTLOOK.EXE" /safe
Kommentera

"Framsteg" har gjorts..

Klickade på en annan ikon för Outlook och då frågade den om jag ville öppna i programmet i felsäkert läge för att kunna åtgärda inställningar och sånt. Sagt och gjort. Programmet öppnades men en nya ruta kom upp och sa följande:

- Att det inte går att öppna standardmappar för epost
- Hittar inte informationstjänstens dll-fil
- Går inte att initiera tjänsten (PSTPRX.dll)

Till nån hjälp?
Kommentera

65Selander:
Nu startade programmet upp iaf. Dock med en liten biverkning. En alert-ruta dyker upp och säger att Outlook har orsakat ett problem hos TRFHTML.dll. Och programmet avslutas..
Kommentera

Fel av mig... RTFHTML.dll ska det vara.
Kommentera

Captain Crash: Vilket office programkör du?

PSTPRX.dll se mmm2.web.cern.ch/mmm2/Faq/contents/0_0_pstprx.asp

RTFHTML.dll
support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q318658

ang felet att det inte går att öppna standardmappar för epost, kan häröra till ovanstående eller attt sökvägen till din *.pst fil har blivit fel
Kommentera

65Selander:
Office XP (standard)..
Kommentera

Captain Crash: Titta då på länkarna i föregående inlägg så skall du se att det löser sig
Kommentera

65Selander:
Ska göra det. Tack för hjälpen! :)
Kommentera

« · 383995