Café

49427 inlägg · 1044 ämnen

Cafe?

« · 740811 Till forumet

Cafe?
På cafeer dricker man drinkar? Eller?

Nåja nån som har nått tips där blandandet av gin och tranbärsjuice ingår?
Kommentera

Sv: Cafe?
mok: Gin och tonic + tranbärsjuice. Enkelt värre.
Kommentera

Frisco: Tonic känns på nått vis uttjatat läste nånstans att man kunde ta russian istället. Får la se om det funkar kanske.
Kommentera

mok: Varför inte en... Ruby
Star Ruby gin, tranbärsjuice & grapejuice
Eller en... Wibble
Plymouth gin, Plymouth sloe gin & Créme de Mûre
skakas med tranbärsjuice & grapejuice
Eller en gammal hockeyfavorit fast utan gin...
Sergei Makarov, Stolichnaya razberi, Créme de Framboise & hallonpuré
skakas med tranbärsjuice

Kommentera

mok: Måhända man skönjer en mitt-i-veckan-eftermiddags-fylla här???
Kommentera

mok:

Jag rekommenderar 0,5% gin och 99,5% tranbärsjuice. Säkrast så.
Kommentera

Mats Edström: Nejdå längtar bara enormt till fredagen och försöker förgylla denna dagen mitt i veckan med att komma på sätt att förbruka min gin samt tranbärsjuice jag har hemma :)
Kommentera

knaskamilla: Säkrast så kanske men juice konsumtionen blir allt för hög :)
Kommentera

mok:

Det förstås, det är ju inte världens godaste juice. Du kanske kan byta ut de bägge ingredienserna mot något annat? Jag rekommenderar Del Montes äpple/apelsin/passionsfrukts-juice.
Kommentera

knaskamilla: Skall jag byta bägge ingredienserna? Då spricker ju hela min tanke.. :) Vill bli av med min tranbärsjuice i kylskåpet o har massor av gin.
Kommentera

mok:
vad sägs om att slå ut tranbärsjuicen i slasken, samtidigt som du sveper gin-pavan..?
Kommentera

Metal Guru: Om man häller ginflaskan i en trana då, samtidigt som man bär juice? Borde kunna bli intressant.
Kommentera

mok: Slå bort tranbersjuicen och ta appelsin juice istället.
Alternativt.
Gin oavsett fabrikat och Cream de menth.
En uppfriskande "Tandborstning" som tar raket fart.
Betongkeps varning.
Kommentera

mok:

12 Flaskor Whiskey

Jag hade 12 flaskor whiskey i min källare. Emellertid tyckte min hustru ej om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken.

Som jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda.

Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.

Så drog jag korken ur den andra flaskan och hällde innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.

Jag drog sedan ut korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ut.

Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur.

Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ut glaset.

Därefter tog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskeyn på flaskan.

Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade alla flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.

För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Det blev 74 igen.

Då huset passerade förbi räknade jag det hela igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur.

Kommentera

Mats Edström: Haha underbart :)

Skall ta alla Gin tips i beaktning specielt det med att hälla det i en trana... men att dricka Gin rent... nej fy då står jag hellre över. men tror jag får testa gin, tranbär o russian. Skall lämna rapport åp lördag eller nått.
Kommentera

Ni vet väl om att det är kanelbullens dag. Så passa på att mumsa.

[bild]www.santamaria.no/gfx/recipe/images/kanelbulle.jpg[/bild]

Och Frisco, jag vet att man kan äta kanelbullar andra dagar också... :-)

Kommentera

Salle: Nu blev jag sugen på lussebulle och påskmust.
Kommentera

Salle: Blev inte så mycket mumsa, jobbar som bagare så jag fick göra dom istället.Vi gjorde 1200 bullar idag och jag tror tamej tusan vi sålde allihopa! När man äntligen kom hem tycker sambon att vi ska baka bullar hemma också........mumsfillibabba!
Kommentera

matte1:  :-)

Ungefär som när en annan rasar innaför dörren på skärtorsdagen bara för att tvingas öppna dörren för alla j-a påskkärringar. Som om jag skulle ha godis hemma.

Kommentera

matte1: Efter man gjort alla bullar så känns det av nån anledning jättekul att säga "banelknulle" !
Kommentera

Salle: För 2 år sedan delade jag ut frukt, sen slutade dom att plinga på hemma hos mej :)
Kommentera

Frisco: Inte för att jäklas men har just avnjutit tre lussebullar, nybakade...:-))
Kommentera

« · 740811