Per HApps: Minnet, eller att XP får någon form av buffer overflow.
Den är inte överklockad, eller dylikt?
difzi:
En fråga:
Om allt hänger sig med datorn "fryser" och man måste starta om den, så funkar den i 5-10 minuter igen innan det är dags igen, vad kan detta bero på?
Det är en stationär med xp-pro. SP 2
Poffa:
Jo, de har jag märkt, vår tekniker på institutionen i skolan, sliter sitt hår över vista och vi har fått andra problem med systemet bla just med uppmappning mot nätverk.
Men än har jag inte fått några problem, kör vista ulitme o allt funkar fint fint för mig, eller ja, har inte ens gått 2 månader sedan jag köpte datorn så de kommer väl? :)
difzi: Jo, så farligt är det.
Vista skulle ta över efter XP på många företag, var det tänkt. Det är nog ytterst otroligt att någon IT-tekniker är så dum att de tar det beslutet. XP är snabbt och rätt enkelt att konfigurera upp så det funkar bra i de flesta miljöer. Vista kräver enormt mycket av både användare och tekniker. Och ute på företag är, generellt sett, snittanvändaren relativt sämst på datorer.
Poffa:
Så farlig är den inte, bara lite irriterande :p eller de beror på vilken typ av vista du kör?
250kg kärlek: Vista är skit. Segt, buggigt och självbestämande.
Metal Guru: Ja, på den bärbara är det tyvärr så. Jag får inte ens en indikation att datorn hittat ny enhet då jag stoppar in USB-enheten. Helt dött. Sedan har jag testat att installera drivrutinerna via den skiva jag fick med och det tycks gå bra. Men inget händer någonstans då jag ska försöka få fart på grejerna.
Vista suger rejält. Man får ju inte göra ett skit själv längre utan allt ska Vista försöka lösa.
250kg kärlek:
Märkligt. Idag ansluter man bara en ny enhet, och så fungerar den.
Du kör Vista, gissar jag?
LL:
Min idé också.
Detta kollar du fort genom att pröva vänsterklicka då du egentligen skulle högerklickat - och tvärt om.
Jag sitter framför en bärbar dator där jag har kopplat in en mus istället för att behöva använda pekplattan på datorn. Nu har det dock blivit något med musen som gör mig tokig.
Använder jag mig av musen så när jag klickar på en sida jag vill öppna så öppnas sidan men det öppnas också ett fält vid sidan av som brukar öppnas då man högerklickar, i den rutan står t.ex. kopiera, klipp ut, öppna ny sida o.s.v. Jag får inte bort rutan eller om jag inte använder pekplattan på datorn.
Det verkar som att jag gjort något som jag själv inte har en aning om.
Någon som har en aning hur jag kan få bort detta. När jag använder pekplattan så uppenbarar sig inte detta fenomen.
Kelli säger (17:34):
hey Salle
my cam isnt working on msn, message me on xxxxxxxxxxxx.blogspot.com so i can send you a cam invitemy name is kelly Site name Loverkelly
Icke överklockad, kanske den är för varm eller att nått minne inte mår så bra. Vad tror du?