Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1420522 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
NuMo: Hur lång avstängning fick Ledin för sin rasistattack? Fick han två år?

Brottsbalken, kapitel 16 paragraf 8

”Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hotar eller uttrycker missaktning för

folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt

ursprung eller trosbekännelse, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år, eller om brottet är ringa, till böter.”

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba: Tänk tvärtom.
Kommentera

NuMo: Jag tycker att jag anar en viss nonchalans i ditt inlägg.
Det är fan inte ok att uttrycka sig: -Jävla zigenare.
Hoppas att Sevs(stavning?) får sitt straff.
Kommentera

Rasistattacken.

"Tjecken ska ha ropat "jävla zigenare" gentemot Rahimi."

Nu kräver experter och journalister lååång avstängning.

"Jävla tattare" går dock bra.

hockey.expressen.se/elitserien/1.2606901/sevc-fick-matchstraff-for-rasistattacken
Kommentera

bisterfinnen: Nu har jag sett sändningen på svtplay. Tycker verkligen han belyste det här med spretighet! ;-) Haha. Glasklart budskap liksom. Jag är inte bitter!
Kommentera

Nu blir det lite mediaanalys av Kristdemokraterna, ett skuggparti i regeringen vars uppgift är att sitta still och hålla käft om dom vill vistas i de fina korridorerna.

Var det någon som såg det mediala självmordet som partiledarkandidaten Mats Odell begick i tv-soffan imorse?

Hur kan man gå in och kritisera partiet och Hägglund för att vara ofokuserat och för att inte strida för partiets kärnvärderingar och sedan inte kunna svara konkret på en enda fråga om vilka konkreta åtgärder och vilka kärnvärden han ska fokusera på om han blir partiledare.

Det måste ju vara den mest självklara följdfrågan man kan tänka sig om man ägnat sig mer än 10 sekunder åt att planera sitt framträdande.

Wow, jag blir erbjuden tid i etern på bra sändningstid. Wow, nu ska jag tvåla till dem...

Sen blir det 2 minuter intervju, 2 minuter pinsamma oförberedda svar och 5 minuters försök att få programledarna att sluta ställa jobbiga frågor. Stor humor.

edit:språk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dragan 2k:

Jag är oskylidig;)

Låter mer som det Olle är inne på. Vissa studenter är inte kloka och gör vad som helst för uppmärksamhet och pengar.
Kommentera

mattias - 74: Låter som en studentbatalj man skulle ångra lite extra mycket i efterhand :)
Kommentera

mattias - 74: Vad håller ni på med i Uppsala?
Kommentera

Denna kvinna är nog den största idiot som nämnts i denna tråd.
Kommentera

Wayne Gresky: Det bör ju vara så att han sitter där nere i Italien någonstans och är kalasfull på grappa när han skriver dessa rader. Jag tycker att det verkar som att han sitter där på en fylla och konstaterar att han ska bli ett katolsk-inspirerat svar på Björn Ranelid.
Kommentera

Wayne Gresky: Tröttsammaste, åtminstone. Skulle han inte gå under jorden eller nått?
Kommentera

Salle: SJ verkar ju annars ha rätt metoder att hantera problem, dom kanske man kan skicka in.
Kommentera

Lumber Jack: Huvva sicket otyg. Dags att ringa på hemvärnet eller nåt. :-)
Kommentera

Upploppen fortsätter. Här bilder från Englands rövhål Manchester.

http://www.youtube.com/watch?v=yLg3lROCLoM&feature=related 

Kommentera

knaskamilla:

Kompisen kan ju förvisso också vara gay ;)

Ja men då kanske kompisen borde lyssna på låten då istället, spelar faktiskt egentligen inte nån roll vem som anmält, låter är ändå en hyllningslåt. . Detta är fan löjligt. pinsamt att anmäla detta.

"Den normalbegåvade kan knappast missförstå var udden ligger, säger Michael Lindgren, medlem i humorkollektivet Grotesco."

Som sagt. Man kan ju tycka att ironi och sarkasm allt sedan 90-talet varit den vanligaste formen av kommunikation, så att inte förstå detta blir ju bara löjligt.
Kommentera

mattias - 74:

Står väl till och med i artikeln att det inte är anmälaren som är gay, utan en kompis till denne.
Kommentera

RubinCarter:

Haha.. Humor! Är de säkra på att anmälaren är gay? Låter snarare som han är efterbliven. Skall man skratta eller gråta.?

Varför polisanmäler man en hyllning, speciellt om man själv är homosexuell?! Personen i fråga kanske faktiskt borde testa att LYSSNA på låten
Kommentera

JA vad ska man säga....sverige...Suck!!
Kommentera

Apropå bilar... och lite idioti i sin genialitet.
Kommentera

En "idiot" i Jackass-gänget har trillat av pinn. Saxtat från ST.nu:

"Ryan Dunn och en annan passagerare färdades bil i West Goshen, Pennsylvania, vid 02.30-tiden när bilen krockade med ett träd och började brinna. Även passageraren omkom."

Länken nedan visar hur bilen såg ut. Eller bil och bil. En hög med järnskrot är nog en bättre beskrivning, så att ingen klarade sig från olyckan är lätt att begripa.

Kommentera

RubinCarter: Haha. Only in The US!
Kommentera

Hur man blir populärast i klassen, retroaktivt, not!
Kommentera

Lumber Jack: Snuddar ämnet åtminstone...

Bortförklaringarna är ju bara så underbara dessutom.

www.aftonbladet.se/nyheter/article13054021.ab
Kommentera

Lumber Jack: ang Botox-morsan så har myndigheterna slagit till nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Konstigt att mamman sprutar in botox för att nå upp till ett skönhetsideal samtidigt som hon tillåter att ungen är lite lätt rultig. Blir det fettsugning hemma as well?
Kommentera

NuMo:

Mamman är ju en bra förebild för sina barn också. Heja.
Kommentera

Wayne Gresky:

Bra. Det var en jäkla invecklad unge.
Kommentera

Jag skulle vilja beskriva korven som en kvarter explorer. 
Det är 38% innan man sprättat korken, och runt 0% när den lämnas övergiven i sin bruna papperspåse. Istället är det en okänd mängd promille.
Kommentera

scim: Jag kanske menade innehöll? Jag vet inte riktigt. Men korven är god.
Kommentera

Frisco: Definera "innehåller"...
Kommentera

Salle: Det är som Gustafskorv. Innehåller mer än 100% kött men är "bara" 80% när den är rökt och klar.
Kommentera

Som sagt, det finns idioter....
Kommentera

73Sjöbba:

Hrrm. Kunden är byggherren. Byggfirman är entreprenör :-)
Kommentera

73Sjöbba: Fast det är klart, i det här fallet har de egentligen gjort ett klipp. Man har fått en bottenplatta och ett hyfsat skal för 800 000, ett nytt kök och ny el av TV4 samt lite försäkringspengar att renovera badrummen för. Sett till ursprunglig budget har man alltså fortfarande ett par millar att renovera för.

Jag hade nog sagt tack å bock till den dealen.

Kommentera

Lumber Jack: Det är en konst att göra bra tv. Kunderna är ju lika dumma som byggherrarna.
Kommentera

Fuskbyggarna är ett av få bra program på TV 4. Jag brukar sitta och bli förbannad över de svin som härjar i det sista skråväsendet. Idag skakar jag dock mest på huvudet åt de drabbade.

En familj beställer ett nytt hus i New England-stil för dryga 3 millar av en baltisk byggherre de inte ens kollar upp innan. (Dessutom hinner de även att rekommendera honom till flera andra!) Sedan står dom där i ett halvruckel som skulle ha möglat upp på nolltid. Doh!

Kommentera

Hmmm
Kommentera

NuMo: hahah awesome! Fan vad klipska dom är där borta :)
Kommentera

Ibland är man för dödsstraff:
Kommentera

Wayne Gresky:

Jänkare kommer då på de mest geniala idéer ibland.

www.aftonbladet.se/nyheter/article8599166.ab
Kommentera

« · 1420522 · »