Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Din favoritserie?

« · 696525 · » Till forumet

Sv: Din favoritserie?
Karoliina: ja där ser du! ännu ett missat program. Har någon nämnt Futurama?
Kommentera

Karoliina:

Äntligen skrev du rätt, dvs "Rome"! Jag har alltid retat mig på att du skrivit "Roma" förut... ;-)
Kommentera

En som vi inte heller får glömma är "Monty Pythons Flying Circussssssss"
Kommentera

Bafucin: Tur vi inte hade glömt den då :)
Kommentera

mok: Jag som hade en riktig indian period när jag var yngre (tur som fan att det har gått ur idag :-)) gillade "Kampen om Colorado".
Kommentera

Stigsson: Tror inte den indian perioden gåttt ur ännu... du kommer snart till sans och inser vart dina sympatier hör hemma :) Går i släkten :)
Kommentera

Stigsson: Ja, den serien var en riktig favorit även för mig! Trappern Pasquinel och ett par indianbröder stod i centrum, vill jag minnas. Det hade varit fantastiskt att kunna få tag i den serien på ex. DVD nu. Är det någon som har sett om den finns utgiven?
Kommentera

Albert Hall: tssssss...moi är ju latinare och det bär emot att kalla Roma för nått engelsktförvridet.
Kommentera

Dream Team: Jag har letar efter DVD´n utan att lyckas. :-(
Kommentera

mok: Jag sträcker mig så långt som till att ni har mina sympatier i resten av slutspelet.

Färjestad - Aldrig i livet. Linköping - Har aldrig gillat, går fetbort. HV71 - Dom slog ju för f*n ut oss, nej tack! Sen finns det bara en kandidat kvar. :-)
Kommentera

Stigsson: En självklar kandidat!Du kommer nog till insikt för eller senare. Det brukar alla göra... :)
Kommentera

Stigsson: Ajaj, det var tråkigt med väntat. Jag har fösökt själv ska du veta. I vilket fall så var serien en sådär typisk äventyrsserie, nästan i klass med Macahan. Självklart hade värdet av serien att göra med den ålder man hade då. När kom serien? Slutet av -70- ,eller början av -80-talet, var det väl? Det hade som sagt varit otroligt om man fick tag i den igen. En riktigt lång serie var det också. Herrevärld vilka tider... ;-)
Kommentera

Dream Team:

Det som händer under ens pubertet formar en som människa.
Se på mig. Jag är så gammal att jag lekte med kottar under den tiden - och se, vilken fin människa det blev av mig.

Kommentera

Metal Guru: Så du är inte uppväxt med Vilse i pankakan, lillstrumpa och syster yster och clownen manne och sådanna fina barndomsprogram . Så är det någon som nånsin undrat varför jag är så underlig har ni nu fått svaret presenterat för er.
Kommentera

mok: Det är skönt att man inte är ensam om den uppväxten!
Kommentera

Stigsson: Känns rätt bra att ha något att skylla på iaf. Staffan Westerberg har ett och annat på sitt samvete :)
Kommentera

mok: Jag är formad efter precis det du nämner, plus att jag tillverkade kor och annat kul med kottar ute i sommarstugan. Där slogs jag även vilt med våra kära jordgetingar. Hur låter en "normal" skaderapport efter det scenariot till uppväxt? ;-)
Kommentera

Dream Team: Det där med kottarna har jag hoppat över lekte mer med Big Jim i trädgården :) Och Big Jim är en docka och inget annat om nån undrar...
Kommentera

mok: Eller nej ingen docka... en Action figur :)
Kommentera

mok: Big Jim funkade utmärkt även här. Jag fick vara inne och leka korta stunder om någon undrar... ;-) Plus Star Trek-gubbarna.
Kommentera

Stigsson: Jag vet inte om jag har hittat något som funkar eller inte, men serien "Centennial" finns i vilket fall att köpa på eBay. Det kan dock bli rätt dyrt, eftersom de flesta av säljarna verkar finnas i USA.
Kommentera

Dream Team: Tyvärr ser det bara ut att finnas på VHS om jag fattar din länk korrekt.
Kommentera

mok:

Jag har med förfäran sett Westerberg-effekten på nära håll.

Kommentera

Stigsson: Jag har inte tittat på alla alternativ som kom upp, men det verkar väl troligt att det är VHS som gäller i de flesta fall.
Kommentera

Dream Team:

En riktig actionkalkon -som jag snubblade över- har nästan fått mig att missa kvalserien. FANTOMEN går just nu på TV4 FILM.

Kommentera

Metal Guru:

pissfilm.. gjorde billy zane nån mer roll efte detta fiasko
Kommentera

mattias - 74: Faktiskt 42 stycken roller i diverse TV och filmproduktioner av varierande kvalité.
Kommentera

mattias - 74:

hmm. använde jag inte 'kalkon' i mitt tidigare inlägg..?

Kommentera

Dragan 2k:

där ser man
Kommentera

mattias - 74: Fast hur en man kan vara med i så många usla filmer är en gåta. Han var bra i Dead Calm med Nicole Kidman och Sam Neill. Han var även bra i Tales from the Crypts Demon Knight samt Titanic.

Resten är skit.
Kommentera

Dragan 2k:

Ja han är nästan sämre än vin diesel
Kommentera

mattias - 74: Vin Diesel är ju grym :)
Kommentera

mok:

Nej han är en sopa... tror inte jag sett sämre skådis
Kommentera

Ja vad ska jag säga då??? Följt och följt... "De fattiga och de rika", "Alias Smith & Jones", "Snobbar som jobbar" vilket vart oerhört löjligt när jag såg reprisen typ 23 år senare...;-), "Arsene Lupin, gentlemannatjuven", "Dallas" tills någon(Pam) bara hade drömt och Bobby klev ur duschen, "Våra värsta år" naturligtvis, "Osbournes" för att inse att Ozzy e allt en go skådis oxå, "Hulken" grönjävligt bra, "Gänget och jag" Fonzie va cooooool, "High Chaparal" å jag höll som alltid på indianerna min jävla looser, "Tekniskt Magasin" bara dom där knorviga kugghjulen i vinjetten gjorde ju.., "Knesset" det bästa som en icke SR kanal någonsin producerat...

Fast nu har sporten tagit mig och det sport för det mesta, men jag kommer lämna C+ och semifinalerna i ishockey klockan 2100 på måndag för "PRISON BREAK", sen får snyltgästande Frölunda-grannar vackert söka upp lill TV:n i annat rum så jag får ha min 32 tums-, ja jag vet klena, -fläsk för mig själv...

Sen får jag inte glömma "Fem myror är fler än fyra elefanter", görs sådan strålande pedagogik idag????
Kommentera

Friman SR: Kommer du ihåg Fantomen på louvren.
Men det måste va tidigt 60 tal, jag var då inte gammal då.
Den orsaken har väll gjort att den etsade sig fast.
För att inte tala om Bröderna Cartwright
Kommentera

Helg Ernest: Tyvärr så kommer jag inte ihåg den serien, men ett Arsené Lupin avsnitt kan nog oxå ha hetat "Fantomen på Louvren"...;-)
Kommentera

Friman SR: Det handlade om en gäckande våldnad som bekämpade brott
och han slog ut sina motståndare genom att krama deras hand så dom svimmade
Kommentera

Helg Ernest: Då har den nog gått mig spårlöst förbi...:-(
Kommentera

Friman SR: Jag kan ju så här på ålderns höst tillägga att när jag förstod pedagogiken i "Fem myror är fler än fyra elefanter" då gick jag på gymnasiet.......;-)
Kommentera

.... och idag så är det ypperligt undervisningsmaterial för mina guddöttrar...
Kommentera

Friman SR: Den gick nog inna färg TVn kom.
Med eftertanke måtte det varit runt 66-67 mao, inte i början på 60.
Jag var nog 7-8 år iallafall
Kommentera

Helg Ernest: Typ som min ålder då... Fast jag kanske var hårt hållen så jag inte fick se denne, enligt mina föräldrar kanske, hemske Fantom...
Kommentera

Friman SR:
Min favoritserie är Brynäs - MoDo 1999. Jag tycker om när hjältarna vinner.
Kommentera

westerlind: Al Bundy är kung och den serien gillade jag, men trean brukar väl köra repriser på den då och då? Annars gillade jag även serien Home Improvement som också gick på TV3, har för mig att de döpte den till "Tummen mitt i handen" eller något liknande.

V var rätt intressant, Macahans och Nord & Syd var två andra serier jag gillade. Och en kultserie som jag skulle vilja se igen är Solstollarna och även föregångaren Toffelhjältarna.

Av serier som går nu är väl Simpsons favoriten, annars finns ju förstås HC Z även om det inte är en serie med skådisar...
Kommentera

Friman SR: Jo, man är ju 59a.
Kommentera

Helt otroligt att ingen har nämnt Scrubs eller Coupling än. Två serier som är något av det enda jag tittat på under det senaste året (jag var lite sen med att upptäcka Coupling).
Kommentera

WaterMelonMan: Coupling är riktigt bra! Den har man garvat mycket åt. Varning dock för den amerikanska remake som finns av serien (har gått på Canal+, "Coupling USA" tror jag den heter), för den är riktigt usel!
Kommentera

LL: Ungefär som den amerikanska remaken av The Office, med andra ord. Den kan jag inte alls med, medan den engelska originalserien är humor på högsta nivå. Fast amerikanerna måste ju tydligen göra remakes av utländska filmer för vem sjutton vill se exempelvis Nikita med amerikansk textning, nej huvva... då måste man ju läsa textrader samtidigt som man tittar på filmen och det är ju jobbigt.

Tragiskt att jag helt lyckades missa att nämna Monty Pythons Flying Circus tidigare, så då får jag väl göra det nu. Skulle gärna vilja ha den amerikanska boxen med samtliga avsnitt av serien, plus att jag skulle vilja ha de tyska avsnitten 

Kommentera

LL: Ingen fara, jag aktar mig väldigt noga för amerikanska remakes.
Kommentera

Äh, lite sång och dansnummer från Drew Carey Show har man väl aldrig dött av...

Kommentera

« · 696525 · »