Café

Grupper · 49667 inlägg · 1045 ämnen

En-Vanartig-Moders-Bekännelser.

« · 1148008 Till forumet

En-Vanartig-Moders-Bekännelser.
Vanligtvis brukar jag inte läsa böcker på Internet, men här har vi en sida där folk publicerar sina egna alster. Och den här är bland det roligare jag läst på länge - den här kvinnan kan inte vara riktigt navlad!
Kommentera

Sv: En-Vanartig-Moders-Bekännelser.
Jag puffar för denna fullständigt galna beskrivning av ett mamma-pappa-barn-förhållande:

Kapitel 11 (Är Alla Män Hypokndriker?)
"Stefan kan lyfta 100-kilos tunga vikter på gymet men när Carola ber honom ta ut den 500 gram tunga soppåsen får han akut ryggskott. Stefan har till och med kommit på ”nya” sjukdomar och idel ”piffiga” åkommor. Till exempel får han tidvis ”koma i armbågen” som gör att han inte kan torka av matbordet."

Ur testet:
4) Ni har nyss ätit spagetti och köttfärssås, din man börjar känna sig lite yr. Vad gör han?
a) Han är övertygad om att han drabbats av galna kosjukan, ringer till ICA-affären där den smittade köttfärsen köpts och skäller ut den ansvarige.
b) Han tror han har fått en balansstörning, åker till akuten, tvingar den nyexaminerade läkaren att använda en särskild form av förstoringsglas, så kallade Frenzels glasögon för att kunna se små ofrivilliga ögonrörelser i syfte att kontrollera balanssinnet.
c) Han går och skiter, han tror det är lösningen på det mesta.

Kapitel 5 (Första barnet eller "ett barn är för amatörer")
Efter att listat Carolas 25 frågor till barnmorskan, kommer här Stefans något färre och mer specifikt inriktade frågor till samma barnmorska:
• Hur långt in i graviditeten kan vi ha sex?
• Hur ofta kan vi ha sex?
• Kan babyn se min snopp? Kan babyn få min snopp i ögat?
• När kan vi ha sex efter förlossningen? Måste man verkligen vänta tills efterkontrollen? Det är ju flera veckor! Är det inte bra för kvinnan att återgå till sina vanliga ”rutiner” efter en förlossning? Jag menar, på en rallybana växer det inget gräs.
• När kommer Carola att börja bete sig som en psykiskt stabil människa igen och inse att det är bra att ha sex? Kommer hon någonsin att inse det? Kan inte du prata med henne?

Kapitel 14 (En god moders handbok)
Efter att gått igenom skillnaden på hur Goda Mödrar och Vanartiga Mödrar kopulerari en lång lång harang följer detta lagförslag:

Prop. 2009/03:1
Utgiven: 1 mars 2009
Typ: Proposition
Avsändare: Föreningen ”Goda mödrar för miljön”
Sammanfattning
I propositionen lämnar föreningen ”Goda mödrar för miljön” förslag till vissa ändringar i miljöbalken (1998:808).
En normal människa har normalt ett flöde på ca 5 till 8 liter per minut i andningen, 4 % av detta är 0,2-0.32 liter, vi andas alltså ut en läskeburksdryck koldioxid varje minut av dygnet. Sveriges befolkning andas således varje år ut 2.65 miljoner ton koldioxid till atmosfären. Vid normalt tryck och temperatur andas följaktligen en människa ut 208-323 kg/år.
Vår förening anser att de vanartiga mödrarnas leverne till alltför hög grad bidrar med mer än 208-323 kg/år och att detta måste stoppas för att rädda miljön. De vanartiga mödrarna är ett hot mot miljön. Vi kan inte längre se de vanartiga mödrarna som en del av det naturliga systemet, utan snarare som onaturliga invånare i ekosystemet. Dessa utsläpp måste beskattas.
Genom att införa ett schablonpåslag om 30% koldioxidskatt för vanartiga mödrar som ägnar sig åt sexuella aktiviteter för nöjes skull och inte för kopulation, vilket förorenar atmosfären extra mycket bör införas. Under de sexuella aktiviteterna andas de vanartiga mödrarna häftigare och släpper ut mer koldioxid, luftfuktigheten ökar då de vanartiga mödrarnas framstjärtars fuktighet ökar. Med en särskild aktivitets-koldioxidskatt för de vanartiga mödrarna med 98 öre per kilogram koldioxid kan staten öka sina inkomster med antal miljarder kronor då det rymmer många vanartiga mödrar i detta land. Kapital kan frigöras för andra ändamål, såsom kurser i hur man blir goda mödrar, vilket kommer att gagna miljön.

Lagändringarna föreslås träda i kraft den 2 mars 2009.
Kommentera

« · 1148008