Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Filmtips kväll!!!

« · 487365 Till forumet

Sv: Filmtips kväll!!!
Paddan: Kanonsajt det där. De recenserar även Alligator från 1980 som jag faktiskt sett. Lite kort om handlingen: En 10 meters alligator lever i kloakerna i Chicago och äter människor. Hade totalt glömt bort den filmen.

Handlingen ja. Citerar även jag från denna eminenta sajt:

"The film opens in 1968 as the Kendall family from Chicago, on vacation in Florida, take in a gator wrestling show. The show ends abruptly when a gator gores one of the handlers. Impressed by this, the parents buy a baby gator for their young daughter Marisa. But once they get back to Chicago, the alligator, named Ramon by the little girl, gets flushed down the toilet."

De tyckte däremot filmen var ok. Däremot var tydligen Tentacles, en Italiensk plagiat av Jaws inte till deras belåtenhet:

"Tentacles is an Italian Jaws rip-off, and therefore it is bad. Very bad. And bad in a boring way, not a funny way. It is not the kind of film you watch, it is the kind of film you survive. Cheaply made, incoherently edited, this movie fails to create even a moment of tension during its 90 tedious minutes."
Kommentera

Dragan 2k: Måste säga att jag älskar den här kommentaren om The Delta Force från stomptokyo.com:

"The terrorists claim to be a part of the New World Revolution.  After trying their hand in terrorism, they went on to become Prince’s back-up band.

"

Kommentera

På Fredag klockan 23,05 på TV4+ går en film som heter Sling Blade.Har själv inte sett den men den har fått bra kritik. På IMBD har den 8/10.
Någon här som har sett den?
Kommentera

Paddan: Haha. Chuck Norris ja. Där har vi kvalité. På tal om Chuck Norris finns det en skådespelerska från Hong Kong som heter Chick Norris. Hon är dock lite sparsam i sina filmframträdaden. Hennes senaste roll var i Bruce Lee filmen Xiong zhong från 1982.
Kommentera

Dragan 2k: Ser att den där Steve James också var med i Delta Force, tillsammans med såna karaktärsskådespelare som Lee Marvin och Chuck Norris. Regissör: Menahem Golan, en garant för riktiga kvalitetsfilmer.
Kommentera

Dragan 2k: Den har fått många bra betyg av filmkritiker. Hong Kong filmerna kan ju vara aningen bizarra om man säger så. Har inte sett den själv ännu har liksom inte hittat den :)
Kommentera

mok: Också en film som finns med på listan som man gärna vill se. Får ta plocka upp den nästa gång man går in videobutiken. En snabb koll på IMDB visade att filmen är från Hong Kong. Kanonbeyg har den fått 7.0 av 10.0 vilket får anses som helt ok för en skräckfilm.
Kommentera

Dragan 2k: Nu när ni ändå e inne på film. Nån sett en film som heter The Eye som jag tror är från Japan??
Kommentera

Några filmer jag rekomenderar. Blåsningen med Bla Robert Redford och Paul Newman. K-Pax med Kevin Spacey samt Interstate 60 med bla Michael J Fox och Gary Oldman.
Kommentera

Paddan: Vad tusan finns det F E M (!) stycken American ninjafilmer. Jag har ju bara sett 4. Jag känner mig rånad.

För övrigt måste man nämna Steve James som spelade sidekicken i första två fiilmerna tror jag det var. Tror jag skrattade vid varje replik han levererade.

Ni har säkert sett honom i andra mer eller mindre klassiska rullar som M.A.N.T.I.S., C.A.T. Squad: Python Wolf och inte minst Bloodfist V: Human Target
Kommentera

Dragan 2k: Hmm, den där repliken låter väl som en typisk julafton, enligt min mening ;)

Äh, på tal om geniala filmer. Flåklypa Grand Prix, vilken höjdarrulle!

Lite citat från en hemsida om American Ninja:

American Ninja has ninjas coming out of the woodwork (sometimes literally)! They’re jumping out of trees! They’re bouncing off random jungle trampolines! They’re wreaking havoc with those little sticks with the curved knife-thingy on the end!

And during those rare circumstances when there isn’t a ninja present, Michael Dudikoff is doing cool stuff like jumping his motorcycle over the base fence. And did I mention he puts a bucket on his head? How cool is that?!   
Kommentera

HF: Åh den rullen vill jag se. Tack för påminnelsen. Har fått den varmt rekommenderad av en god vän till mig. Jim Carrey ska tydligen vara lysande i filmen. Wag the Dog är ju inte helt fel om man vill se kvalité.
Kommentera

Här rablar ni upp en massa filmer för kvällen och ingen nämner mästerverket Wag the Dog (helt reklamfri på SVT dessutom). Kulturanalfabeter! =) Fast själv väljer jag en DVD med Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

-HF
Kommentera

Paddan: SKulle inte förvåna mig. Annars gillar jag även ytterligare en mästerlig replik från den svenska skådespelarhjälten:

"Either you're Santa Claus or you're dead, pal."

Hmmm. Är inte säker på vad han menar...
Kommentera

Dragan 2k: Det var ju en himla tur att jag hade fel återigen. Kan ju inte frångå vanan att inte kunna filmer och låttitlar ;)
Jäkla Chief och Kickan att syssla med såna saker, bevisar ju bara ännu tydligare hur okunnig jag är.

Har i varje fall för mig att han som skulle "go in pieces" kastade något vapen som liknade CD-skivor.
Kommentera

Paddan: Nja inte helt korrekt. Du tänker på den eposet I Come In Peace från 1990 regisserad av Craig R. Baxley som även regisserat The A-Team.

Dolphmannen spelar Jack Kaine. Han har ytterligare en fin replik:

"Never trust nobody; Caine Manual, Chapter 1, Page 1" efter att ha skjutit ihjäl polischefen som försökte mörda Dolphs partner.

Right On Dolph
Kommentera

Paddan:

The Punisher är kult! Dolph for president!

Jake: What the fuck do you call 125 murders in 5 years?
The Punisher: Work in progress.

"Spring, era jävlar..." (och här vet väl alla vilken film det kommer från?)
Kommentera

Dragan 2k: The Punisher, är det inte filmen med den högintressanta ordväxlingen:

-Viskande albinomonster: I come in peace!

-Dolph: ...and you go in pieces!
Kommentera

65selander: Aaah. The Lost Boys är en kanonrulle. Den har man sett säkerligen en 20 gånger. Grymt soundtrack dessutom.

Har sett ett antal Dolph rullar och den roligaste måste nog vara The Punisher. Skrattade mig genom den rullen konstant när den gick på femman har jag för mig.

Kanal 5 hade annars för ett par år sedan en intressant "festival" om man ska kalla det för det. Måndag gick American Ninja, Tisdag American Ninja 2, Onsdag American Ninja 3 och slutligen på Torsdag American Ninja 4. Aaah. Det var tiden er. Kan nog med säkerhet konstatera att de var de sämsta filmer jag någonsin sett.
Kommentera

Dragan 2k: C More Film skall det vara ;-)

Kör TV4 Film (Drömkåken) eller ZTV (The Lost Boys)
Kommentera

Så hittade man filmtipstråden. Ni som har Canal Plus kan ju slå över till Film 1 tror jag bestämt det var. Den kanske inte fullt så lysande filmen Cover Up med den inte fullt så lysande Dolph Lundgren i huvudrollen. Och så säger de att det inte bjuds på underhållning på TV och / eller kabel.
Kommentera

Filmtips kväll!!!
Ville tipsa er som inte vet vad ni skall göra ikväll!

23.15 på SVT 1.

MAffiabröder

SE DEN!

Har ni sett den! SE DEN IGEN!!!!
Kommentera

« · 487365