För er som inte sett "Pirates of the Caribbean: Dead man´s chest", är rekommendationen - för allt i världen, gå och se den!
"Gillar man första filmen, så ska man älska den här", nåt liknande har väl hörts i recensionerna. Jag kan inte annat än att hålla med, för filmen är minst lika bra som den första, i mina ögon ett snäpp bättre, plus att man i vanlig ordning har spetsat till det hela med effekter och div. spektakulära scener. Att Stellan Skarsgård fick sitta i sex timmar i sminket innan själva skådespeleriet fick ta vid är fullt förståeligt. Hans fejs är ordentligt tilltygat av vad det nu månde vara. Att han är "ur havet kommen" går inte att tvivla på i vilket fall.
Johhny Depp har i vanlig ordning fått fritt spelrum och ger genom sin starka utstrålning karaktären "Jack Sparrow" en kraftfull karaktär. Lägg till detta en Orlando Bloom som ger kvinnorna vad de vill ha i form av charm och hjältemod, och Kiera Knightley som väl svarar upp till insatsen från den första filmen. Sammanfattningsvis är det en riktig energikick och en hisnande filmresa från glupska vattenodjur till fäktningsscener som inte är något för de som ogillar yrsel.
OBS! För er som har för vana att bita på era naglar... livet blir aldrig som förut om/när ni ser filmen.......
En klar fyra blir mitt betyg. Vi bjuds även på en rejäl cliffhanger, men detta får man se filmen för att bli varse.
knaskamilla:
Du snackar skit. Den är inte seg, den är inte tråkig. Den är en av de klart bästa böckerna som gjorts, mest för att den är så skruvad att man inte vet vad som väntar på nästa sida.
Dream Team:
Läs boken. Se sedan filmen. Du kommer inte ångra dig.
Dream Team:
Sett den och älskade den. Men så är jag å andra sidan ett stort fan av boken. Gillar man boken, gillar man filmen.
Portello:
Men va fasen. Sluta se på så mycket film, det finns ju inget man kan föreslå...:-)
Portello:
Vad svår du var att hitta något bra åt då. Ett sista försök. The Forgotten.
Portello:
Okej, då får jag väl komma på nåt annat. Ytterligare en Denzel-film får det bli. The Manchurian Candidate.
Portello:
Om du inte redan sett den så rekommenderar jag Man on Fire med Denzel Washington.