Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Filmtips kväll!!!

« · 743789 · » Till forumet

Sv: Filmtips kväll!!!
Per HApps: Pricken över i:et,du har så rätt..:)
Kommentera

Per HApps:

hehe ja typ !
Kommentera

SMÅLAND:
Att titta på en porrfilm, är som att läsa en kokbok om man blir hungrig.
Kommentera

mattias - 74: Hm....nä,tror inte det,men det
finns ju inga tabun längre så varför inte visa lite
porr i d vanliga kanalerna vi tolvslaget....
skulle vara fint:)
Kommentera

SMÅLAND:

Går den på tv ?? Knappast va hehe!

Vill citera Peter Flack. har ni sett den lokala filmen över örebro Län?

Långt Ner i Hallsberg :)
Kommentera

mattias - 74: Fäbojäntan är en klassiker som
slår var mans hus..:)
Kommentera

Alisandali:

jaja men jag hade dålig koll på tiden :)
Kommentera

mattias - 74: Var ju lite bättre om du tippsade 18 minuer före den började , än 18 minuter efter .
Kommentera

Lumber Jack:

Annars kan jag tipsa om denna film =)
Kommentera

Lumber Jack: Såg den på dvd här hemma förr i dag. Så vil du se den så måste du låna/hyra den.
Kommentera

Portello: Var och när?
Kommentera

Portello:

Fick inte Charlize en oscar för rollen !! Såg det riktigt dokumentären förresten om Aileen Wuornos man blev omskakad av att se den . Fruktansvärt bra !!
Kommentera

Monster, bra film om ett tragiskt människöde. Se den.
Kommentera

Dream Team: Fan, vad göra! Jag tyckte ju att förra filmen var blaha, blaha! trots alla mina förväntningar. Gillar castingen och jag gillar förhandsvisningarna/reklamen. Kan det var så, trots bättre/roligare/superenormiösare actionscener, att handlingen kan fängsla mig den här gången?
Kommentera

För er som inte sett "Pirates of the Caribbean: Dead man´s chest", är rekommendationen - för allt i världen, gå och se den!

"Gillar man första filmen, så ska man älska den här", nåt liknande har väl hörts i recensionerna. Jag kan inte annat än att hålla med, för filmen är minst lika bra som den första, i mina ögon ett snäpp bättre, plus att man i vanlig ordning har spetsat till det hela med effekter och div. spektakulära scener. Att Stellan Skarsgård fick sitta i sex timmar i sminket innan själva skådespeleriet fick ta vid är fullt förståeligt. Hans fejs är ordentligt tilltygat av vad det nu månde vara. Att han är "ur havet kommen" går inte att tvivla på i vilket fall.

Johhny Depp har i vanlig ordning fått fritt spelrum och ger genom sin starka utstrålning karaktären "Jack Sparrow" en kraftfull karaktär. Lägg till detta en Orlando Bloom som ger kvinnorna vad de vill ha i form av charm och hjältemod, och Kiera Knightley som väl svarar upp till insatsen från den första filmen. Sammanfattningsvis är det en riktig energikick och en hisnande filmresa från glupska vattenodjur till fäktningsscener som inte är något för de som ogillar yrsel.

OBS! För er som har för vana att bita på era naglar... livet blir aldrig som förut om/när ni ser filmen.......
En klar fyra blir mitt betyg. Vi bjuds även på en rejäl cliffhanger, men detta får man se filmen för att bli varse.

Kommentera

Någon här som sett Underworld : Evolution.

Om, är den värd att se på bio?
Kommentera

Till er som inte har sett Crash har jag ett förslag.
Se den!
Och har ni sett den, se den igen.
Kommentera

Mer länkar från AB. Den här filmen har jag bestämt mig för att se, fast det blir nog inte ikväll. Hoppas den är seriöst gjord, för det är onekligen ett "intressant" levnadsöde.
Kommentera

Poffa:

Själv tycker jag att det är tjatigt att det händer skumma saker på varje ny sida. Man hinner ju tröttna, liksom.

Nåväl, smaken är som baken. Uppenbarligen finns det ganska många som lyckats ta sig igenom den där jävla tegelstenen. Jag kan se en fördel med boken: den har korta avsnitt, så den passar bra som toaläsning.
Kommentera

knaskamilla:

Du snackar skit. Den är inte seg, den är inte tråkig. Den är en av de klart bästa böckerna som gjorts, mest för att den är så skruvad att man inte vet vad som väntar på nästa sida.

Dream Team:

Läs boken. Se sedan filmen. Du kommer inte ångra dig.

Kommentera

Dream Team:

Läs den inte! Den är såååå jävla seg. Tar aldrig slut. Händer visserligen massor av saker hela tiden, men det känns som att författaren borde ha gett sig efter den första femtedelen.

Min granne, som inte läst boken, tyckte förresten att filmen var dålig (både första och andra gången han såg den).
Kommentera

Poffa: Jodå, min bokslukerska till sambo har då sagt sitt om att "jag bara måste läsa boken innan jag ser filmen..." Nu har jag som den icke-bokläsare jag tyvärr är (!!) inte fallit för den reklamen, men jag har då alltså också redan sett boken. Men tack ändå! ;-))
Kommentera

Dream Team:

Bara så du har sett boken, tänkte jag...:-)

Kommentera

Poffa: Det låter lovande. Ja, själv har jag dock inte sett boken, men likt Sagan om ringen-trilogin var ju detta inte nåt måste heller då. Spännande blir det, i vilket fall.
Kommentera

Dream Team:

Sett den och älskade den. Men så är jag å andra sidan ett stort fan av boken. Gillar man boken, gillar man filmen.

Kommentera

Kronblom: Hade tänkt gå och se Zorro när den börjar gå på bio.
Kommentera

Dream Team: Somnade till den 2 ggr, men har hört att den ska vara bra, lite skum tyckte jag, det lilla jag såg
Kommentera

Liftarens guide till galaxen, då, nån som sett den ännu?
Kommentera

Kronblom:

Tyckte den var rolig. Den är sorglig också, men mest var den rolig. Det är inget slöseri med tid, om du funderar på att se den...
Kommentera

Har nån sett Masjävlar?
En recension tack
Kommentera

Frella: Japp, den har jag sett. Dock inte Clerks och Finding neverland.
Kommentera

Portello: Får du tag på Clerks, så se den.
Kommentera

Portello:

Jag såg "Finding Neverland" häromkvällen. Jag tror att den var rätt bra, eller också var det jag som var trött...
Kommentera

Portello: Se The Saw då, men den har du väl sett =)
Kommentera

Poffa: Ser inte så överdrivet mycket film.Är bara att du prickat in några av de jag har sett.

Så, gör om- gör rätt! :)
Kommentera

Portello:

Men va fasen. Sluta se på så mycket film, det finns ju inget man kan föreslå...:-)

Kommentera

Poffa: Har även sett The Forgotten.Där i mot har jag varken sett Knas eller Kronbloms förslag.

Men fler förslag mottages gärna.
Kommentera

Portello:

Vad svår du var att hitta något bra åt då. Ett sista försök. The Forgotten.

Kommentera

Portello:

The station agent, då? Annars rekommenderar jag dig att köpa Ulveson & Herngren. Visserligen inte en film utan ett gäng avsnitt, men helt lysande.
Kommentera

Portello: Wallander innan frosten. Skaplig rulle tyckte jag
Kommentera

Frella & Poffa:

Har även sett dom två filmerna.Men ni har rätt, det är bra filmer.
Kommentera

Portello: Annars är The Machinist med utmärglad Bale en bra film.
Kommentera

Portello:

Okej, då får jag väl komma på nåt annat. Ytterligare en Denzel-film får det bli. The Manchurian Candidate.

Kommentera

Poffa: Den har jag sett.Tyckte den var helt ok, men kanske aningen för lång.
Kommentera

Portello:

Om du inte redan sett den så rekommenderar jag Man on Fire med Denzel Washington.

Kommentera

Paddan: Haha.Romantisk film med zombies, det lät lite annorlunda.
Kanske skulle snärja någon tjej med den och visa min romantiska sida ;)
Kommentera

Portello: Min favorit för närvarande är Shaun of the Dead, en trevlig liten parodi på zombiefilmer.
Eller som det står på omslaget "En romantisk komedi, med zombies"
Kommentera

Behövs.Eller åtminstone för eftermiddagen. Hade tänkt att gå ner på Videoteket och hyra en film.Någon som kan tipsa om en sevärd rulle?
Kommentera

Dragan 2k: Då kan jag meddela att du inte kommer att bli besviken när du bestämmer dig för att se "Eternal..." (om du har bra smak vill säga ;)). Den var helt i klass med förra årets bästa film "Lost in Translation".

-HF
Kommentera

Dragan 2k: Förresten, för de som händelsevis inte vet vilka Menahem Golan och Yoram Globus är så kommer här en liten länk till en sida dedikerad till "the rise and fall of Cannon Films"
Kommentera

« · 743789 · »